"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

5. ikinä maalattu figu (Päivitetty, uusia kuvia)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Rhode

5. ikinä maalattu figu (Päivitetty, uusia kuvia)

Viesti Kirjoittaja Rhode »

Siis, tuo otsikkokin kertoo asian, elikkä minun viides koskaan maalaamani miniatyyri. Linkki: http://img94.exs.cx/my.php?loc=img94&im ... 2243we.jpg
Highlitteja + yks. kohtia:
http://img34.exs.cx/my.php?loc=img34&im ... 2357fg.jpg
http://img34.exs.cx/my.php?loc=img34&im ... 2369nl.jpg

Onko muuten vaarallista hostata noita kuvia Imageshack:in kautta? Meinaan vaan ettei ne rupea levitteleen niitä kuvia ympäri planeettaa tms.? On mulla palomuuri ja virustorjunta, mutta silti epäilyttää... Täytyy koittaa ottaa kuva pois lähiaikoina. Kertokaa toki parempia ilmaisia sivuja noiden kuvien hostaamiseen.

Niin, tuosta figusta, kertokaa mitä hyvää, huonoa ja mitä kannattaisi koittaa tehdä paremmin/treenata. Kuva on aika kehno, en vielä osaa käyttää kameraamme kovin hyvin.
Viimeksi muokannut Rhode, Pe 10.12.2004 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Sanoisin, että parempi viides figu kuin omani. Tosin Metallit näyttivät hieman paksuilta. Highlightejakaan en nähnyt. Shadeakin voisi olla.. Tuossa hieman ohjeistusta Jos termit vieraita kurkkaas tänne: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=2259
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Ihan kelpo figu ei siinä mitään :) (siis ihan oikeesti)
Vähän voisit kyllä harjoitella maalien ohennusta (haha :D paraskin puhuja kun ei itsekkään sitä osaa :D )
Mutta ihan hieno muuten

Jatka treenaamista!
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Wow! Viidenneksi ikinä tuo on todella hieno. Ainkin omiin ensimmäisiin verrattuna (tosin minä olin noin 7vee kun maalasin vidennen figuni ;) )

Mutta kuitenkin, perus maalittelu näyttää olevan jo alusta ihan hyvällä pohjalla, jotenka seuraavaksi kannattaa varmaan aloittaa highlightien harjoittelu. Tuohon vihreään sopisi mielestäni kellertävät highlightit, samaan tapaan kuin mitä tuossa vasemman jalan kengänkärjessä näkyy (liekö vain heijastus mutta näyttää kuvassa hienolta ;) )
Järjenkäyttö sallittu!
Rhode

On siinä vähän koitettu highlightaa, lähinnä reisissä, säärissä, kengän kärjessä ja niissä olkasuojissa, mutta kuva ei niitä oikein näytä :|
Ei ne kyllä kummosia ole, ette menetä mitään.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Blackguard kirjoitti:Sanoisin, että parempi viides figu kuin omani. Tosin Metallit näyttivät hieman paksuilta. Highlightejakaan en nähnyt. Shadeakin voisi olla.. Tuossa hieman ohjeistusta Jos termit vieraita kurkkaas tänne: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=2259

Sanotaanko että ei tuossa vaiheessa vielä kannata odottaa mitään noista mainitsemistasi tekniikoista. Itse opettelin noihin saloihin noin sadan napin jälkeen ;) Mutta sitten aiheeseen. Aluksi en olisi uskonut tuota 5. figuksesi. Itselläni ne olivat paljon hirveämpiä, mutta keep it going!
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Äh. VD:lle ensinnäkin. Mun mielestä kannattaa maalata juuri siten, kun itse näkee parhaaksi, kuitenkin jatkuva pyrkimys parempaan. Itse rupesin jo nykyisen elämäni ekoissa figuissa blendailemaan, lähinnä läträämällä wetonwetiä ilman extenderiä, mutta kuitenkin. Nyttemmin on jo kovaa harjotusta "oikeasta" blendaamisesta, jota tosin ei jaksa täysin rahkein käyttää joka figulla - pelifiguilla on niitä mahtavia 4 layerin blendejä, jotka kyllä menee, mutta ei ne mitenkään häikäse. Mutta tämän kappaleen sisältö on siis se, että kannattaa käyttää hieman itseä "parempia" tekniikoita, jolloin niitä oppii. Ei kannata tuudittautua "Vasta mun viides figu, ei tässä tarvi korostaa".

Sitten oikeestaan figuun: Noihin vihreisiin saa helposti hienoa korostust käyttämällä nk. Edging-tekniikkaa, eli maalaamalla terävimmät reunat, kuten polvisuojusten reunat hyvin vaalealla värillä, esimerkiksi 1/1 sekotetulla vihreä/valkonen sekotuksella. Tota vaan siveltimen kyljellä kevyt hipaus joka reunaan, niin saa jonkinlaista korostusta noihin. (ai, tossahan ne olikin kullalla...). Isommissa pinnoissa, kuten jaloissa yms. kannattaa hieman panostaa kerrosten määrään. Hieman ohuempi maali ja yksi kerros enemmän, ja jälki on ihanan tasasävyinen vihreä. Tossa on esimerkiksi repussa ja just jaloissa hieman epätasaista peittävyyttä. Sitten myös pyssy oli hieman hassun näkönen, ehkä hieman kuivempi pensseli ja kevyempi drybrush, niin näyttäis hienommalta.

Ei sen kummempaa. Kannattaa harjotella vaan lisää ja pikkuhiljaa siirtyä vaikeampiin tekniikoihin. Kyllä siitä ajan päästä oppii.
kääppämies

Viesti Kirjoittaja kääppämies »

hieno figu (viidenneksi). kun muistellaan minun ensimmäistä figua siinä oli jopa vihreää mustaa ja ihon väriä naamakin on vähän venynyt muuallekuin pitäisi :p
Rhode

Haluaisin kokeilla tuota wet-onwet Blendingiä joka tuossa minulle linkitettiin, en vain yhtään tajua mitä siinä meinataan. Tarkoitetaanko siinä että laitan osan toiseen kulmaan vaikka mustaa ja toiseen valkoista, sitten pensselillä vedän ne toisiaan kohti? Vai tarkoittaako se sitä että laitan osaan 50-50 tyylillä mustaa ja valkosta, sitten jotenkin sekoitan niitä toisiinsa?

Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä, mutta en oikeasti tajua mitä tuolla tarkoitetaan.
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

Onnittelut, olet saanut aikaan erinomaisen maalauksen. Varsinkin viidennesi figuksi. Kuvista ei kovin paljoa saanu selvää, mutta sen mitä siitä sai (alkaa olla jo aika klisee lause), oli hienoa. Jatka samaan malliin. Senkun alat hiljalleen maaleja laimentamaan (ite en vieläkään jaksa laimentaa) ja vähän highlightejä lisäilemään, niin loistavaa jälkeä.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Maalit näyttivät erittäin paksuilta. Väriskaala ei miellyttäny oikein. Highlaitit ja varjostukset puuttu. Ton repun noi ihme kulma härpäkkeet on aika kumman näkösiä. Ton beissin ruoho näyttä aika epämääräseltä. Värien rajat puutteelliset. Kehno kuvanlaatu. Boltteri kesken eräisen näköinen.

MUTTA!!! Se että toi oli viides figusi, peittää kaikki yllä mainitut asiat. Samaan malliin vaan.

Näkisit minun 5. figun. Wanhan mallin petomies maalattu kuivuneilla rewellin maaleilla ja vesiväripensselillä. :D
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

VD kirjoitti:Sanotaanko että ei tuossa vaiheessa vielä kannata odottaa mitään noista mainitsemistasi tekniikoista. Itse opettelin noihin saloihin noin sadan napin jälkeen ;) Mutta sitten aiheeseen.
Itse luin tuon artikkelin jo ennen kuin maalasin ekan figuni, ja tekniikoita tuolta oli käytössä heti. Varmaankin riippuu aika monesta asiasta, että missä vaiheessa noita tekniikoit aletaan hioa. Tärkeintähän on ensin saada maali oikeeseen paikaan.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Maelis kirjoitti: Itse luin tuon artikkelin jo ennen kuin maalasin ekan figuni, ja tekniikoita tuolta oli käytössä heti. Varmaankin riippuu aika monesta asiasta, että missä vaiheessa noita tekniikoit aletaan hioa. Tärkeintähän on ensin saada maali oikeeseen paikaan.
Jep jep, jokainen taplaa tavallaan, kuten tavataan sanoa.
Mutta tosiaan minä olenkin sitten opinut ns. oman käden kautta. Ei ollut silloin alkuaikoina into vain lukea mitään, mutta nykyään niitä jopa jaksaa katsoa :P Ja se näykyy tuloksissa.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Kuvat epäselviä. Väriteema ei lievästi ilmaistuna miellyttänyt minua. Maalit näyttivät melko paksuilta. Mutta menee tosi hyvin 5. figuna ja pelifiguna. Jatka vaan. Hienoa jälkeä on odotettavissa!
Yski

Viesti Kirjoittaja Yski »

Chosen kirjoitti:Kuvat epäselviä. Väriteema ei lievästi ilmaistuna miellyttänyt minua. Maalit näyttivät melko paksuilta. Mutta menee tosi hyvin 5. figuna ja pelifiguna. Jatka vaan. Hienoa jälkeä on odotettavissa!
Olen täysin samaa mieltä Chosenin kanssa,mutta siis viides maalamasi figu huh huh ei kyllä uskoisi. :D
The important thing is not to stop questioning.
- Albert Einstein-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”