Kaaoksen Minor psychic powers
Kaaoksen Minor psychic powers
Huomasin mielenkiintoisen asian koskien nyt lähinnä niin sanottua Sireeni prinssiä. Chaos FAQ:han erottelee, mitkä valinnat vievät pisteitä siitä 150 pojosta ja mitkä eivät. Yleinen käsityshän on, että psychic powerit eivät tätä tee, mutta FAQ:n mukaan jumalten minorit näitä kuitenkin vievät, koska kuuluvat osastoon Gifts of the Gods. Jos katsotte FAQ:n läpi niin siinähän on käyty Armoury otsikko otsikolta läpi ja kerrottu, mitkä vievät pisteitä ja ainoastaan otsikon Psychic abilities and equipment kohdalla on sanottu, että ei vie.
Itse olen ainakin näin ollen nähnyt useamman laittoman daemon princen juurikin Slaaneshin merkillä (ja pelannut itsekin sellaisella!). Tämä ei muuten estä sireeniprinssiä tekemästä jatkossakaan, heikentää vain hiukan, kun pisteet loppuvat vähän nopsemmin.
Virallinen FAQ sanoo siis näin, onko asiasta muualla jotakin sanottu?
Itse olen ainakin näin ollen nähnyt useamman laittoman daemon princen juurikin Slaaneshin merkillä (ja pelannut itsekin sellaisella!). Tämä ei muuten estä sireeniprinssiä tekemästä jatkossakaan, heikentää vain hiukan, kun pisteet loppuvat vähän nopsemmin.
Virallinen FAQ sanoo siis näin, onko asiasta muualla jotakin sanottu?
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Well I'll be damned! Mies rikkoi oman prinssinsä, vai korjasi sen?
Sikäli ei ole edes kauheaa ristiiriitaa, että yleiset Psychic Abilities and Equipment ei ole wargearia, mutta Gift of the Gods on, koska sama tilanne on aseilla. Tämä vain erikseen mainitaan, kun edellisessä FAQ:ssa oli esitetty aiheesta kysymys.
Vähentää tämä nyt jonkin verran tuulta sireeniprinssin purjeista, kun 60-70 pistettä wargearia pitää karsia.
Sikäli ei ole edes kauheaa ristiiriitaa, että yleiset Psychic Abilities and Equipment ei ole wargearia, mutta Gift of the Gods on, koska sama tilanne on aseilla. Tämä vain erikseen mainitaan, kun edellisessä FAQ:ssa oli esitetty aiheesta kysymys.
Vähentää tämä nyt jonkin verran tuulta sireeniprinssin purjeista, kun 60-70 pistettä wargearia pitää karsia.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Ei siinä munkaan mielestä ole yhtään mitään epäselvää. Yleisesti vain aina on pelattu niin, että mitkään psychic-jutut ei vie pisteitä. Ei kai kukaan ole lukenut loppuun asti totakaan FAQ:ta. Tältä pohjalta ainakin Armageddonin suunnittelemat lutit on laittomia (bike meltalla ja 7 minoria, oho! meni jo yli ja oli niillä vielä muutakin). Samoin Therioninkin peluuttama kaveri Ropeconissa taisi sisältää liikaa tavaraa ja samoin omani Fanaticissa. Tässä on vaan se hauska, että foorumeita seuraavana asia on samoin maailmalla, siksi kiinnostaakin onko se todella näin vaikka asia vaikuttaa harvinaisen selvältä.Iceman kirjoitti:Well I'll be damned! Mies rikkoi oman prinssinsä, vai korjasi sen?
Tämänkin jälkeen lord-hepusta saa kyllä tosi kovan, ei siinä mitään. Lutilla homma on sitten vähän toinen.
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
No tuo sitten rikkookin sen lopullisesti...tuota en tiennytkään! Se siitä sitten ja tuossa tapauksessa edellä mainitut prinssit ovat olleet niin laittomia, että oksat pois! Ja niin kaikki muutkin, joita olen missä tahansa listassa nähnyt. Mutta miten on mahdollista, että tätä ei ole huomattu vai onko nyt joku ihme porsaanreikä jota en ole huomannut? Jos ihmiset jotka moista prinssiä käyttävät voisivat esimerkiksi vastata, jos tietoa löytyy?Iceman kirjoitti:Gift of the gods lasketaan myös daemonic gift-limittiin, joten 60-70 pistettä sireeniin, 15 statureen ja sitten jääkin pisteitä enään siipiin, muttei esim. teikäläisen aseeseen ja muihin kivoihin juttuihin.
Kaaoksen codex reikänen ku mikä ja ihmiset yrittää löytää väkisin kaikki mahdolliset porsaanreiät yrittäessään voittaa keinolla millä tahansa?Asdrubael kirjoitti:Mutta miten on mahdollista, että tätä ei ole huomattu
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Täytyy myöntää, että chaos codex on sen verran sekava, että myös kokenut pelaaja voi tehdä sen kanssa tahattomasti virheitä. Saati sitten aloittelija, joka ei varmaan laillista listaa pysty edes ilman apua kyseisestä tuotoksesta tekemään.tneva82 kirjoitti:Kaaoksen codex reikänen ku mikä ja ihmiset yrittää löytää väkisin kaikki mahdolliset porsaanreiät yrittäessään voittaa keinolla millä tahansa?Asdrubael kirjoitti:Mutta miten on mahdollista, että tätä ei ole huomattu
Mielenkiintoista että normaali minori on psychic ability mutta jumalan minori ei 
Tämän valossa Tzeentchiä raiskattiin vielä lisää, kun heidän omat majorinsa lasketaan myös samalla tavalla.
Vähän epäilyttävää kyllä, vaikka mukavaa meille ei-kaaos-pelaajille
EDIT: Huomasin juuri itsekkin kyseisen kohdan
Mielenkiintoista olisi tietää mitä designerit ovat miettineet...
Veikkaisin että ne on joko giftien alle laitettu näennäisen selkeyden vuoksi (näitä saavat vain blaablaa merkatut).. elleivät sitten ole halunneet estää moisia sireenihirvityksiä
Tzeentchin kohtalo on kyllä aika karu.
Tämän valossa Tzeentchiä raiskattiin vielä lisää, kun heidän omat majorinsa lasketaan myös samalla tavalla.
Vähän epäilyttävää kyllä, vaikka mukavaa meille ei-kaaos-pelaajille
EDIT: Huomasin juuri itsekkin kyseisen kohdan
Mielenkiintoista olisi tietää mitä designerit ovat miettineet...
Veikkaisin että ne on joko giftien alle laitettu näennäisen selkeyden vuoksi (näitä saavat vain blaablaa merkatut).. elleivät sitten ole halunneet estää moisia sireenihirvityksiä
Tzeentchin kohtalo on kyllä aika karu.
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 10.12.2004 13:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Voi voi, tässäpä se juuri onkin. FAQ käy läpi otsikko tasolla, mikä vie pisteitä ja mikä ei, eikä puhu yleisesti asiasta malliin: "Psychic abilities ei vie pojoja" eli on kyse armourin kohdasta Psychic abilities and equipment. Chaos codex listää SELVÄSTI minor psychic powerit sinne minne sanotkin, mutta ne ovatkin ne yleiset Chapter Approvedissa julkaistut powerit (optionaaliset), joka selviää lukemalla codexia tarkemmin. Sen sijaan kunkin jumalan omat minorit löytyvät kunkin jumalan alta Gifts of the Godseista. Ja mitä major-voimiin tulee, niin niistähän suurin osa löytyy kohdasta Psychic abilities and equipments, ne kun ovat suurin osa kaikille yhteisiä.Deetwo kirjoitti:Mistä lähtien minor psychic power ei olisi ollut Psychic Ability?
Jos minorit ovat giftejä, niin mikä sitten tekee major psyykkivoimista psychic abilityjä eikä giftejä?
Varsinkin kun kaaoscodex SELVÄSTI listaa minor psychic powerit Psychic Equipment & Abilities otsikon alle. Mistä siis käsitys että ne olisivat Gift of the Godseja, kun näin ei missään sanota?
-
Armageddon
Kiitos huomautuksesta, vaikka se sangen ikävältä kuullostaakin. Eipä tule nyt ainakaan pelattua laittomalla listalla. Olisivat saaneet tämänkin selventää ennen armeijan ostamista.Asdrubael kirjoitti:Tältä pohjalta ainakin Armageddonin suunnittelemat lutit on laittomia.
Edit: Tosin taitaa jäädä näillä näkymin toteuttamatta se mehukas prinssi sireenin kanssa, joka lyö 6 kertaa I7:lla ja S10:llä chargessa.
minorit
Q&A on myös maninin jumalten Psychic ablityistä ainakin Tzeentch gifteistä sanotaan että niissä olevat powerit ei oo giftejä vaan psychic ablityjä joten en usko että ne minorit muillakaan lasketaan gifteiks
Re: minorit
Linkki johonkin viralliseen lähteeseen olisi kiva.GreenOwl2 kirjoitti:Q&A on myös maninin jumalten Psychic ablityistä ainakin Tzeentch gifteistä sanotaan että niissä olevat powerit ei oo giftejä vaan psychic ablityjä joten en usko että ne minorit muillakaan lasketaan gifteiks
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Siinähän se. Eli se sireeniprinssi tai luti porskuttaa hienosti edelleenkin..ChaosSMQAver3.pdf kirjoitti:Q. How do items listed in the Cult Armouries translate to the appropriate category in the main Armoury?
A. All count as Daemonic Gifts for the purposes of wargear limits except for psychic abilities (all minor powers and all Tzeentch-specific powers), which count as part of the psychic abilities and equipment list.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Aika hauskaa. FAQ, Codex ja Q&A ovat kaikki mukavasti ristissä. Mitä tänkin kanssa tehdään. Luin tota codexia (2nd reprint) eilen ja omasta mielestä pelkkä codex on jo ihan selvä ilman mitään selvennyksiä. Siellä kerrotaan tuokin ihan selvästi, että psychic powerit eivät kuluta daemonic giftejä, kun ne otetaan gifts of the gods kohdasta mutta ongelma syntyy tuosta Q & A:n jatkolauseesta, jossa taas aika selvästi todetaan että ne lasketaan kuuluvaksi psychic abilities and equipment osioon.Deetwo kirjoitti:Siinähän se. Eli se sireeniprinssi tai luti porskuttaa hienosti edelleenkin..ChaosSMQAver3.pdf kirjoitti:Q. How do items listed in the Cult Armouries translate to the appropriate category in the main Armoury?
A. All count as Daemonic Gifts for the purposes of wargear limits except for psychic abilities (all minor powers and all Tzeentch-specific powers), which count as part of the psychic abilities and equipment list.
Mutta tätähän kysymyksellänihän hainkin, koska codex ja FAQ antoivat eri kuvan ja halusin tietää, onko asiaa selvennetty jossain muualla. Näköjään on ja jos se on virallinen, niin eikun jatketaan niinkuin ennenkin. Tavallaan harmi. Mutta hyvä armageddon ei hankkinut armeijaansa turhaan.
- Amazing Slug
Siis... miten tuo kohta koskee sireeniä? Eikös se ole Slaaneshin voima? Tuohan näyttää siltä, että siinä on tarkoituksenmukaisesti jätetty juurikin slaanesh-specific voimat listaamatta, eli ne laskettaisiin kuin laskettaisiinkin Daemonic Gifts rajoitukseen.ChaosSMQAver3.pdf kirjoitti: A. All count as Daemonic Gifts for the purposes of wargear limits except for psychic abilities (all minor powers and all Tzeentch-specific powers),
Siinä sanotaan kuitenkin ALL minor powers. Sireenihän on minor powerAmazing Slug kirjoitti:Siis... miten tuo kohta koskee sireeniä? Eikös se ole Slaaneshin voima? Tuohan näyttää siltä, että siinä on tarkoituksenmukaisesti jätetty juurikin slaanesh-specific voimat listaamatta, eli ne laskettaisiin kuin laskettaisiinkin Daemonic Gifts rajoitukseen.ChaosSMQAver3.pdf kirjoitti: A. All count as Daemonic Gifts for the purposes of wargear limits except for psychic abilities (all minor powers and all Tzeentch-specific powers),
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- Amazing Slug