"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Likaiset temput, sääntöjen kiertäminen ja ovelat taktiikat

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Therion kirjoitti:
Runefang kirjoitti:Olettekos havainnut tällaista: Sääntökirja ei määrittele, montako yksikköä vastaan ampuva yksikkö voi tehdä stand&shoot -reaktion. Ainut rajoite on, että voi tehdä stand&shootin rynnäköivän yksikköön, kunhan se on yli puolen rynnäköintimatkan päässä. Tiedä sitten, mikä oli suunnittelijoiden tarkoitus.
Voit tehdä stand and shoot reaktioita ihan niin paljon kuin haluat, mutta koska unitit kuitenkin siirretään yksi kerrallaan hyökkäävän pelaajan valitsemassa järjestyksessä close combatiin (vaikka ne chargeaisikin samalla vuorolla samaa targetia) reaktiosi on vain tavallinen hold. Sen jälkeen kun olet ampunut ensimmäistä rynnäköivää unittia ja joutunut tappeluun, olet jo tappelussa kun se toinen unitti siirretään sinun unittiin kiinni. Et kai ajatellut ampua close combatista?
Itse asiassa kaikki reaktiot hoidetaan ennen rynnäköiden siirtämistä, eli sääntöjä pilkulleen noudattamalla yksikkö saa ampua vaikka viiden yksikön rynnäköitä vastaan.
Drilpehööri

Viesti Kirjoittaja Drilpehööri »

Spawning liikuttaminen frenzy joukkojen viressä jolloin voit compulsory movement vuorolla liikuttaa spawning frenzy joukkojen eteen etteivät ne pääse chargaamaan jos niin haluat.
Käytä oikeuttasi pysyä hiljaa sillä kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan myöhemmissä peleissä.
Kom

Viesti Kirjoittaja Kom »

In finland we have this thing called reilu meininki. :P

Kauhulla luen läpi näitä, vaikka en usko että huijareihin törmään. >;I
Kheirakh

Viesti Kirjoittaja Kheirakh »

likaisin temppu/sääntöjen kiertäminen jonka olen kohdannut, oli se, että vastustajani mittasi etukäteen mun chargekantamat omalla vuorollaan.. sehän sai siinä ihan sikana infoa kantamista ja siitä, mitä sen kannattaa tehdä! sikamaista! sanoin, että tuo on kyllä kiellettyä, mutta hän väitti, että turnauksissakin kaikki tekevät muka niin, ja kun sääntökirjassa ei siitä sanota mitään, niin voi niin tehdä.. omituista. ensi kerralla kyllä sanon vastaan, enkä kyllä pelaa jos ei mee kaaliin.. heh ;)
If the apocalypse comes, beep me.
Kheirakh

Viesti Kirjoittaja Kheirakh »

mun mielestä terveen järjen ja itsestäänselvien asioiden noudattaminen epäselvissä tilanteissa on järkevin vaihtoehto. kikkailut sikseen!
If the apocalypse comes, beep me.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”