Ja ei, ongelma ei voi olla vanha maali. Enkä myöskään usko että pensselissä olisi liikaa maalia.
Aina sama ongelma mulla ton valkosen kanssa, oli se sitten uutta tai antiikkia.
Joten make my day, mitä teen väärin? Apua!
En tiedä. Kun blendaa aika pientä aluetta, ja koittaa silti saada ison kontrastin niin on ainakin hankala alkaa käyttämään miljoonaa kerrosta pienillä värivaihdoilla. Ei mun tarkkuus ainakaan riitä siihenph kirjoitti:Samanlaista ongelmaa on mullakin ollut. Syy voi olla liian nopea värinvaihdos, eli maalaat korostusta liian vaalealla maalilla. Tätä voi välttää lisäämällä vaaleaa väriä vähän kerrallaan ja teet monta kerrosta.
Tiedä sitten auttoiko tuo, mutta mulla tuo kirkkaiden korostusten hyvin rauhallinen blendaaminen auttoi.
Pienten, varsinkin kuperien pintojen blendaaminen on mulle kyllä tuskien taival. Pienelle alueelle en mäkään käytä mitään baziljoonaa kerrosta, mutta yleensä kärsivällisyys ja hyvin laimea maali riittää.Machiavelli kirjoitti:En tiedä. Kun blendaa aika pientä aluetta, ja koittaa silti saada ison kontrastin niin on ainakin hankala alkaa käyttämään miljoonaa kerrosta pienillä värivaihdoilla. Ei mun tarkkuus ainakaan riitä siihenph kirjoitti:Samanlaista ongelmaa on mullakin ollut. Syy voi olla liian nopea värinvaihdos, eli maalaat korostusta liian vaalealla maalilla. Tätä voi välttää lisäämällä vaaleaa väriä vähän kerrallaan ja teet monta kerrosta.
Tiedä sitten auttoiko tuo, mutta mulla tuo kirkkaiden korostusten hyvin rauhallinen blendaaminen auttoi.. Mut kiitti vinkistä, täytyy alkaa sit kehittämään kättä
Kyl mä oon kokeillut kaiken paksuisia maaleja, usko poisDay kirjoitti:Kannattaa myös kokeilla glazejen käyttöä. Nykyään teen yleensä alustavan blendin, laitan päälle pari-kolme glazea jotta rajat eivät näy enää hirveän selvästi ja blendaan kirkkaimmat kohdat uudestaan. repeat.
Itse käytän aika tummaa glazea.
Tuo machiavellin epätasaisuus voi johtua tietty myös tosi ohuista maaleista. Koeta sekoittaa maaliin mediumia, sen pitäisi levittyä mukavammin.