Swarmi viha!
Swarmi viha!
WH:ssa on monia hienojakin Swarmeja, mutta swarmeja ei arvosteta miksi näin?
no ne ovat kalliita ja usein aika huonoja, mutta ei se riitä syyksi unohtaa niitä kokonaan vai?
En tiedä ketään joka omistaisi Swarmeja saati käyttäisi niitä!
no ne ovat kalliita ja usein aika huonoja, mutta ei se riitä syyksi unohtaa niitä kokonaan vai?
"Glory, Honor & Victory over Death"
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Seuraavat on tuttuja turnauksista: Spirit hostit, Rat swarmit, Snotlingit, Tomb Swarmit ja joskus jopa jungle swarmit.
Viimeksi muokannut Tohtori-SyFilis, Su 19.12.2004 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The small boys have come to see me hang
Re: Swarmi viha!
Ovathan ne ihan käteviä ja hienoja, mutta esim. skaveneillä saan yhden swarmin hinnalla 2 jezzailia. Swarm kyllä jumittaa chosen knight yksikön muutamaksi vuoroksi, mutta jezzailit tappavat niitä aika mukavasti.Naldor kirjoitti:WH:ssa on monia hienojakin Swarmeja, mutta swarmeja ei arvosteta miksi näin?
Sitten vielä se tässä tapauksessa että swarmit on helppo kiertää, jezzaileja ei niin helppo.
Eli toisin sanoen, swarmeille löytyy parempia vaihtoehtoja. Tosin O&G snotling swarmit näen aika käyttökelpoisina.
Edit// jahas syfilis luettelikin nuo kaikki vähänkään käyttökelpoiset swarmit.
Kyllä minä ainakin swarmeja näen usein kentällä. Itsekin käyttäisin, jos armeijani niitä saisivat. Tajuton määrä woundeja yhdistettynä unbreakable-sääntöön muodostavat tehokkaan jumitusyksikön sellaisia yksiköitä vastaan, joilla on vähän iskuja, mutta korkealla voimalla.
Lähinnä tämä käyttämättömyys johtuu siitä, että jotkut armeijat saavat samaan hintaan parempia joukkoja, joilla voi voittaa sen vihollisyksikön, eikä vain pidellä sitä aloillaan (Lizardmen: Kroxigors vs. Jungle Swarms) tai on olemassa parempi yksikkö pidättelyyn (VC: Bats vs. Spirit Host). Toiset armeijat taas eivät välttämättä tarvitse swarmeja, koska niiden ei tarvitse pidätellä yksiköitä (Chaos). Joidenkin armeijoiden swarmit taas ovat yksinkertaisesti surkeita (Snotlings, Tomb Swarms).
Ainakin rotilla näkyy lähes aina pari rottalaumaa kentällä.
Lähinnä tämä käyttämättömyys johtuu siitä, että jotkut armeijat saavat samaan hintaan parempia joukkoja, joilla voi voittaa sen vihollisyksikön, eikä vain pidellä sitä aloillaan (Lizardmen: Kroxigors vs. Jungle Swarms) tai on olemassa parempi yksikkö pidättelyyn (VC: Bats vs. Spirit Host). Toiset armeijat taas eivät välttämättä tarvitse swarmeja, koska niiden ei tarvitse pidätellä yksiköitä (Chaos). Joidenkin armeijoiden swarmit taas ovat yksinkertaisesti surkeita (Snotlings, Tomb Swarms).
Ainakin rotilla näkyy lähes aina pari rottalaumaa kentällä.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Re: Swarmi viha!
Kummallista. Minun Skavenarmeijani ei kentälle kävele ilman paria swarmia. Luotettavin yksikkö koko listassa, kaksi basea saa sillä 90 pisteellä ja vieläpä corena. Kuolema ei kiinnosta muita joukkoja. Niiden yli saa ampua. Ergo, et ole siis nähnyt koskaan oikeaa rotta-armeijaa ;o).Naldor kirjoitti:En tiedä ketään joka omistaisi Swarmeja saati käyttäisi niitä!
Tähän iskisin väliin kysymyksen:
Kannattaako snotlingeja ottaa örkkiarmeijaan?
Olen miettinyt tätä ja löytänyt niistä hyviä ja huonoja puolia, mutta nyt kysyisin joltakin, kenellä on kokemusta.
Olen miettinyt tätä ja löytänyt niistä hyviä ja huonoja puolia, mutta nyt kysyisin joltakin, kenellä on kokemusta.
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
Unbreakable, eivät ole kalliita, pikkupojissa on asennetta :o). Itse otan niitä mukaan aina kun mitään vihreää kentälle tuon. En tiedä sitten kannattaako.funkybusta kirjoitti:Tähän iskisin väliin kysymyksen:
Viitosedikassa olivat paljon hauskempia, mutta menettelevät nykyisinkin.
-
-Lappimies-
Kannattaa ainakin minun mielestä! En kyllä itse örkkejä omista, mutta ainakin rottani eivät suostu tappelemaan ilman rat swarmejani 
Viimeksi muokannut -Lappimies-, Ma 20.12.2004 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Wizard Lord
Ei swarmit ole huonoja, ne vain ovat hieman liian kalliita.
Swarmeja ei siis kannata ottaa turnauspeleihin, mutta kotipeleissä ne ovat minusta aika tyylikkäitä.
Swarmeja ei siis kannata ottaa turnauspeleihin, mutta kotipeleissä ne ovat minusta aika tyylikkäitä.
Put your trust in stone and iron - stone and iron have always been true friends of the dwarfs.
You can feel thousends of deaths by fearing one.
You can feel thousends of deaths by fearing one.
Jaa, eli armeijani avainyksikkö pitäisi Jyväskylästä jättää pois, koska swarmeja "ei kannata ottaa turnauspeleihin"? Hyvä on, jätän Rat Swarmini pois, jos vakuutat rahallisesti loppuarmeijani pärjäävän ilman niitä.Wizard Lord kirjoitti:Swarmeja ei siis kannata ottaa turnauspeleihin, mutta kotipeleissä ne ovat minusta aika tyylikkäitä.
Suomeksi: puhutko kokemuksesta vai aivan lämpimiksesi?
-
-Lappimies-
Turnauksista ei ole paljoa kokemusta, mutta kyllä aina pari swarmia ottaisin pitämään huolta ettei vihaiset kaaosritarit pääse ratsastamaan liian kovaa... 
Viimeksi muokannut -Lappimies-, Ma 20.12.2004 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Snotlingit toimivat erittäin hyvin ja ilkeästi kun on fanaticceja samassa listassa. Ensin sidot rykmentin pienillä hemmoilla ja sitten kävelet NG:illä lähelle ja lähetät ne siihen closikseen snotlingien läpi (omat eivät ota hittejä vapautus vuorolla) ja PUM!!.funkybusta kirjoitti:Tähän iskisin väliin kysymyksen:
JA ajattele vielä niiden nimeä Snotlings=Räkäläiset.
Mitäpäs jos lukisit fanaatikkojen säännöt, ihan ajan ja ajatuksen kanssa?clutch kirjoitti:Snotlingit toimivat erittäin hyvin ja ilkeästi kun on fanaticceja samassa listassa. Ensin sidot rykmentin pienillä hemmoilla ja sitten kävelet NG:illä lähelle ja lähetät ne siihen closikseen snotlingien läpi (omat eivät ota hittejä vapautus vuorolla) ja PUM!!.
Vaikka viittasin tuolla kyllä omaan kynnykseeni vaivautua panemaan tikkua ristiin niinkin energiaa vaativan tehtävän, kuin dataamisen. Räikeänä selvennyksenä, olen kirjoittanut kahden ja puolen vuoden aikana satakunta viestiä vähemmän, kuin kaveri joka on liittynyt viime kuussa. Mutta olen niin wanhan-aikainen etten muistanut olemassa olevaan "kantele" nappulaa niin päätin hullutella. Vastaavaisuudessa toivoisin kyllä, että vastuutehtävän ottaneet huomaisivat aiheissa johon itsekin kirjoittavat, olevat epäkohdat, ettei tarvisi, vastaavaisuudessa panna tikkua ristiin, ja avautua.
Aiheeseen voisi tietenkin lisätä:
Ratswarmien käyttöä kannattaa ainakin harkita, sillä ne ovat swarmeja siinä missä muutkin, mutta M6 antaa niille suuren edun, mikä tulee ritareiden/vastaavien jumittamiseen, lisäksi ihan kivoja kun voi ampua yli, eikä paniikkikaan vaivaa, tosin en keksi mitään swarmia joka paniikkia pahemmin levittäisi.
Tomb Swarmit hyvin päteviä 'it came from belown' ansiosta, vaikka niitä vaivaakin ennenaikainen sulaminen, tätä kuitenkin vähentää rear chargesta tuleva +2 (ja mitä tappoja saavat joskus aikaan).
Snotlingit on ikävän läskejä, mutta toisaalta niin tuppaa vähän kaikki O&G armeijassa olemaankin, ihan jees, ei mitään ylisuoriutujia.
Spirit hostit ovat varma nakki GW:n vallitessa markkinoita, kalliita kyllä, mutta pirun kovia.
Swarmeilla on oma paikkansa, mutta eivät ne suinkaan jokaiseen armeijaan sovi, vaikka optio olisi. Flankkejä niillä pystyy suojaamaan melko pomminvarmasti, ja toisilla swarmeilla on jotain avujakin, kuten korkea M tai kivoja erikoissääntöjä.
Aiheeseen voisi tietenkin lisätä:
Ratswarmien käyttöä kannattaa ainakin harkita, sillä ne ovat swarmeja siinä missä muutkin, mutta M6 antaa niille suuren edun, mikä tulee ritareiden/vastaavien jumittamiseen, lisäksi ihan kivoja kun voi ampua yli, eikä paniikkikaan vaivaa, tosin en keksi mitään swarmia joka paniikkia pahemmin levittäisi.
Tomb Swarmit hyvin päteviä 'it came from belown' ansiosta, vaikka niitä vaivaakin ennenaikainen sulaminen, tätä kuitenkin vähentää rear chargesta tuleva +2 (ja mitä tappoja saavat joskus aikaan).
Snotlingit on ikävän läskejä, mutta toisaalta niin tuppaa vähän kaikki O&G armeijassa olemaankin, ihan jees, ei mitään ylisuoriutujia.
Spirit hostit ovat varma nakki GW:n vallitessa markkinoita, kalliita kyllä, mutta pirun kovia.
Swarmeilla on oma paikkansa, mutta eivät ne suinkaan jokaiseen armeijaan sovi, vaikka optio olisi. Flankkejä niillä pystyy suojaamaan melko pomminvarmasti, ja toisilla swarmeilla on jotain avujakin, kuten korkea M tai kivoja erikoissääntöjä.
Isoja kaasupilviä
- Henri Ketonen
Jos 225 pisteen yksikön tarvitsee rynnäköidä takaapäin vähentääkseen sulamista, on armeijalista selvästi suunniteltu oikein reipasta huumorimatsia varten, siis sellaista, jossa käännellään kylkiä vastustajalle ihan vain huvin vuoksi.paavo3 kirjoitti: Tomb Swarmit hyvin päteviä 'it came from belown' ansiosta, vaikka niitä vaivaakin ennenaikainen sulaminen, tätä kuitenkin vähentää rear chargesta tuleva +2 (ja mitä tappoja saavat joskus aikaan).
Yksittäinen Swarmi on kyllä ihan ok sotakoneiden popsija.
zqmfgb
En kyllä vielä yhdellä swarmilla lähtisi sotakonetta metsästämään. Kolme tykimiestä kun tekee enemmän haavoja swarmiin, kuin swarmi siihen, ja hyvähän se swarmi olisi saada siitä äkkiä vapaaksi, että saa syödä toisia tykimiehiä.
Mistähän tuo 225pts. mahtoi tulla? Kahdellakin swarmilla kun saa rear bonuksen.
Tosin itse mietin vieläkin, että viitsisikö näitä omaan kokoonpanoon ottaa. Tuo Undeadien sulaminen, kun vaikeuttaa niiden perinteisen käytön swarmeina, ja kun kaksi skorppariakin löytyy.
Muuten olen swarmien kannalla, varsinkin kun pidän Infantrysta. Niillä saa kiusattua juuri kivasti vihollisen ratsujoukkoja, jotka muuten rymistelisivät omien linjojen läpi.
Mistähän tuo 225pts. mahtoi tulla? Kahdellakin swarmilla kun saa rear bonuksen.
Tosin itse mietin vieläkin, että viitsisikö näitä omaan kokoonpanoon ottaa. Tuo Undeadien sulaminen, kun vaikeuttaa niiden perinteisen käytön swarmeina, ja kun kaksi skorppariakin löytyy.
Muuten olen swarmien kannalla, varsinkin kun pidän Infantrysta. Niillä saa kiusattua juuri kivasti vihollisen ratsujoukkoja, jotka muuten rymistelisivät omien linjojen läpi.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.