"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Magic Resistance, Spearmen & Strength?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
shagrath

Magic Resistance, Spearmen & Strength?

Viesti Kirjoittaja shagrath »

Mites on ku bloodlettereillähän on Magic Restistance (1.) jos mulla olis viis niitä ni saanko mä viisi noppaa vai vaan yhden?

Jos tappaisin spearmen rykmentistä eturivin nii pystyykö sen eturivin takana olevat spearmenit silloin hyökkäämään takaisin?

Jos mä löisin 7 strenghtillä aijää jolla on armour save 5+ ni menettääkö se 3 Woundia vai yhden silloin?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Saat yhden dispel nopan, joku joka on pelannut enemmän kuin mie saapi vastata, menettää yhden woundin eikä saa edes yrittää armour savea.
Amazing Slug

Re: Magic Resistance, Spearmen & Strength?

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

shagrath kirjoitti:Mites on ku bloodlettereillähän on Magic Restistance (1.) jos mulla olis viis niitä ni saanko mä viisi noppaa vai vaan yhden?
Yhden.
shagrath kirjoitti: Jos tappaisin spearmen rykmentistä eturivin nii pystyykö sen eturivin takana olevat spearmenit silloin hyökkäämään takaisin?
Pystyy, paitsi jos spearmanit rynnäköivät sillä vuorolla.
shagrath kirjoitti: Jos mä löisin 7 strenghtillä aijää jolla on armour save 5+ ni menettääkö se 3 Woundia vai yhden silloin?
Haavoja menettää aina pelkästään yhden, ellei aseen erikoissäännöissä toisin mainita.
Håkan

Viesti Kirjoittaja Håkan »

Yhen dispel nopan saat + armeijan dispel nopat

Modelit poistetaan takaa joten etumainen ja toinen rankki saa iskeä (jos on vähintään kolme rankkia )

Ottaa niin monta woundia kuin on attackeja ja s7 ja 5+as= ei armor savea koska S7 miinustaa armorseivistä neljä
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Håkan kirjoitti: Modelit poistetaan takaa joten etumainen ja toinen rankki saa iskeä (jos on vähintään kolme rankkia )
Mitteeh? Vaikka ne kuolleet poistetaankin takaa, ei eturivillä ole silti asiaa lyömään, jos vihulainen tappaa eturivin verran gubbeja.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Muista myös että saat sen yhden nopan resistanssista jokaiseen taikaan joka siihen yksikköön heitetään. Huom. heitetään, eli et saa sitä jos meteoriitti päättää osua 1" päähän yksiköstäsi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Kysyn tässä samalla pikakyssärin:

Jos vaikkapa vastustaja heittää meteoriitin, ja unitti bloodlettereitä on alueella, voinko käyttää näiden magic resistancea lisäämään yhden nopan dispeloidakseni taian seuraavilla vuoroilla jos tämä unitti on siis taian tehoetäisyydellä?
Håkan

Viesti Kirjoittaja Håkan »

Viljanderi kirjoitti:
Håkan kirjoitti: Modelit poistetaan takaa joten etumainen ja toinen rankki saa iskeä (jos on vähintään kolme rankkia )
Mitteeh? Vaikka ne kuolleet poistetaankin takaa, ei eturivillä ole silti asiaa lyömään, jos vihulainen tappaa eturivin verran gubbeja.

Hupsankeikkaa... no, aina oppii jotain uutta
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Amazing Slug kirjoitti:
shagrath kirjoitti: Jos tappaisin spearmen rykmentistä eturivin nii pystyykö sen eturivin takana olevat spearmenit silloin hyökkäämään takaisin?
Pystyy, paitsi jos spearmanit rynnäköivät sillä vuorolla.
Hm, tuohon haluaisin suoraan vaikka lainauksen tai sivunumeron sääntökirjasta. Kaatuneiden poistaminen takarankistä kuvailtiin niin, että kun etummaiset hahmot ovat kuolleet siirtyvät muut hahmot etiäpäin eivätkä saa lyödä. Miten tämä rajoitus ei sitten koske toisen rankin hahmoja vaikka ovathan nekin "liikkuneet"?
(Tietty jos moinen on korjattu joissain Annualissa tai vastaavassa niin unohtakaa.)

Edit: Joo joo, väärässä olin :). Flamet YV:llä... Eli kuten tarkastin asian kirjasta niin tuolla tekstillä ei ole mitään arvoa.
Viimeksi muokannut Thelacan, Ti 21.12.2004 12:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Kynä-ääliö
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Itseasiassa tuo eturänkkiin liikkuminenhan tapahtuu aikuisten oikeasti kai vasta kaiken mäiskimisen jälkeen, ei samantien.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 21.12.2004 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

hyytelöperuna kirjoitti:Kysyn tässä samalla pikakyssärin:

Jos vaikkapa vastustaja heittää meteoriitin, ja unitti bloodlettereitä on alueella, voinko käyttää näiden magic resistancea lisäämään yhden nopan dispeloidakseni taian seuraavilla vuoroilla jos tämä unitti on siis taian tehoetäisyydellä?
Et voi.
Q. Can units with "Magical Resistance" dice use these dice to
dispel chain spells (e.g. Gork's Warpath, Plague) when they are
not the first unit targeted? Does Magic Resistance count against
Comet of Cassandora and other spells that have a random range of
effect? Also, may units with "Magical Resistance" dice use these
dice to dispel "remains in play" spells in subsequent turns?

A. No to all of the above. Note that it is not enough for the
unit with Magic Resistance to be a potential target. The unit
has to be an actual target of the spell.
Magic Resistance, like
dispel scrolls, comes into affect only at the point when the
magical energy is summoned (i.e. the spell is cast). Once the
effects of the spells become a reality,it's too late.
S. Warhammer Chronicles 2004 page 115 / Gav Thorpe -
Warhammer Design Team
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”