"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Old Onet

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Lord Azog

Old Onet

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Miten Old Onet liittyy WH 40K:hon? Ja vois myös valottaa niitten historiaa WH:ssa. Ja liittyyks C'Tan ja OO:t yhteen
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

old onet oli niitä jotka loi rotuja ja planeettoja. loivat myös nekrontyrit jotka sitten suutuivat näille old oneille kun he elivät niin paljon pitempään ja muutenkin paremmin ja aloittivat soda oo:oita vastaan ja joku necrontyriläinen loi nää c'tanit eli tähtivampyyrit ja ne c'tanit petti necrontyriläiset ja muutti ne necroneiksi, ja old onet loivat rotuja puolustaatkseen itseään esim.eldarit
tossa nyt oli jotain.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
Lord Azog

Eli ne loi Liskot WH:ssa ja Elkut WH40K:ssa? Jonkun 5. edikan Battle Bookissa selostetaan Liskojen tarina. Onko muuten Nideillä semmonen äijä ku "Old One Eye"?
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Lord Azog kirjoitti:Nideillä semmonen äijä ku "Old One Eye"?
On. Se on vanha yksisilmäinen carnifexi. Sillä ei ole mitään tekemistä Old Onejen kanssa, mutta sen varmasti tiesitkin.
Lord Azog

Öh no en :oops: .
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

karandas kirjoitti:...ja joku necrontyriläinen loi nää c'tanit eli tähtivampyyrit...
Saanen korjata: Tähtivampyyrit, eli C'Tanit, olivat olemassa ennen mitään muuta. Ennen Kaaosjumalia, ennen itse Keisariakin! Yksi niistä, luultavasti Deceiver, sai Necrontyrit asettamaan mielensä Necrodermis-nimisiin metalliruumiisiin, ja näinollen "loi" Necronit.

EDIT: Ja Old One-Eye ei sitten kuulu mitenkään Old Onesejen kanssa samaan soppaan. "Oldis" on vain vihastunut 'Fex joka kerran otti salakuljettajan Plasma-pistoolista latingin silmäänsä...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Lord Azog

Kyl mä ne C'Tanien turinat tunnen luin äsken pari topiccia. os postaisisitte niitä Old One viestejä!
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Jaah.
Viimeksi muokannut TranssiApina, Su 08.10.2006 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If it bleeds, we can kill it."
Lord Azog

Heh :D
Onhan se hassua ja järettömän kuulosta ulkopuoliselle (ei koske sua). Esim. "Nii sit se Mag Uruk Thacka tuli hakkas sen kessun..." Ja sit vielä joku taistelureportti Esim."Se Knight Champion tuli ja pieksi sitä Warbossii ja sil oli enää 1 wuundi ja sit se pieksi sen Knightin ja sen ryhmän." Ja termit mitä me käytetään "Wuundi" "Weponskill" "Tougnnes" heh kyl meitä voijaan sanoo nörteiks. :D
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Suurin osa boardilla on wh-nörttejä, kuten myös minä. Onhan se silti hauska puhua keksittyjä tarinoita, niinku vaikka LotRista puhuis. Ei se nyt sen kummallisempaa ole. Tuo ihan hauskan lisän tähän peliin, vaikka tarinoilla ja pelillä ei olekkaan vahvaa yhteyttä.

Kyllä ihmiset menee aina ihan sekasin ku rupee puhumaan jotai wh juttuja. Aika harva minustakaan uskoo, että pelaan pikku-ukoilla. No ihan hyvä sinäänsä, että ei kaikissa piireissä ole sellanen "pikkupoika".

Eikös ne old onet ollu jotai opettajia? Vähän niinku FB:ssä, mutta erimaailmassa. Siis jotai sellasta muistan, että ne olis opettanu kaikille roduille tärkeimmät taidot tai jotain. Sitten ne necrontyrit vähän suuttu niille ja rupes ottaa niiden kanssa matsia.

Vois GW tehä sellasen opuksen, missä ois pelkästään kaiken näkösiä tarinoita ja muita. Ei tarttis sitten selailla kaikkia codexeja läpi, että löytäis jotain kivaa.
Lord Azog

Juh semmonen "History of WH40K". Siel olis maailman alusta nykyhetkeen (40.000) asti. Sit ois kaikki sodat tarkasti kerrottu esim. Armageddon. Ja rotujen historiat.
Tsarizard

Viesti Kirjoittaja Tsarizard »

WH nörttejä melkein kaikki ollaan mutta ylpeitä sellasia 8)
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Lord Azog kirjoitti:Juh semmonen "History of WH40K". Siel olis maailman alusta nykyhetkeen (40.000) asti. Sit ois kaikki sodat tarkasti kerrottu esim. Armageddon. Ja rotujen historiat.
Empä usko, että sellaista koskaan tulee. Nythän ne myy meille sitä tarinaa pieninä palasina.
Aacheron
Viesti:

WH-nörttejä and proud of it! :D

Mutta Old Onet/Slannit ovat juuri yksi ensimmäisistä roduista joka "opetti muita", so to speak. He opettivat Lizardmeneille taikoja, ja muuta mukavaa. Tekivät "Warhammerin planeetalla" (eikö kukaan tiedä tämän planeetan nimeä? Ja Old World ei kelpaa. Se on Empire + Bretonnia, ja siitä itään...) Polar Warp Gatetkin... jotka sitten tuhoutuessaan repivät ammottavan aukon Warppiin...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Ezrael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ezrael »

40K:n historiaan lisätään koko ajan uusia juttuja. Senpä takia historiankirjaa ei voida kasata. Olisihan se noloa, että historian kirjasta puuttuu jokin juttu, joka tapahtui kauan sitten, mutta GW keksi koko hommelin vasta juuri äsken (dammit, olipa vaikeasti sanottu).
Hyvä esimerkki on Necronit. C'Taneistahan oli alunperin vain yksi maininta, jonka Priestley (kai, mistä mä teidän?) oli joskus Lovecraft puuskassaan kirjoittanut. Meni jotenkin niin, että C'Tanit nukkuvat jonkun portin tai merkin tuollapuolen. Sitten ukkelit väänsivät uuden rodun tommoset reippaat kymmenen vuotta myöhemmin, joiden historia perustuu tuohon yhteen lauseeseen. Siinä samassa pistetään kaaoksen historia uusiksi, kuten myös eldarienkin.

Mitä tulee kompilaatioihin, noi kaaosjumalakirjat vaikuttavat suht' mielenkiintoisilta. Jokaisessa volyymissa on kerätty mahoton määrä tietota jumalasta vuosien varrelta. Toivottavasti on niin hyvä kuin kuulostaa.

Sori tämä off-topic juttu.
Nightwun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nightwun »

vieläkö nämä kuuluvat mukaan 40k fluffiin (en muista oliko tää nyt 2ed vai 3ed juttu):
örkki kirjoissa mainitut Brain Boyzzit.
Jotka, muunsivat örkkien geneettiseen perimän muistin/taidon tehdä tiettyjä asiota, kuten mek osaa tehdä auton ilman mitään opastusta.
Yhteyksiä Old Oneihin?
9th Age duunari
Aacheron
Viesti:

Ezrael kirjoitti:Mitä tulee kompilaatioihin, noi kaaosjumalakirjat vaikuttavat suht' mielenkiintoisilta. Jokaisessa volyymissa on kerätty mahoton määrä tietota jumalasta vuosien varrelta. Toivottavasti on niin hyvä kuin kuulostaa.
Totanoin, Khornen fluff on heittänyt vähän häränpyllyä jossain vaiheessa... enää ei olla "urheiden sankareiden ja kunniallisen sodan jumala", vaan ollaan "kaaottinen rape-their-wives-and-daughters-verenjumala".

Makuero varmaan, mutta minusta aika kriittinen sellainen...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Aacheron kirjoitti:Totanoin, Khornen fluff on heittänyt vähän häränpyllyä jossain vaiheessa... enää ei olla "urheiden sankareiden ja kunniallisen sodan jumala", vaan ollaan "kaaottinen rape-their-wives-and-daughters-verenjumala".

Makuero varmaan, mutta minusta aika kriittinen sellainen...
Khorne on AINA ollut verisen teurastuksen ja raa'an silpomisen jumala! Khorne ei välitä että kenestä se veri vuotaa, naisista, lapsista, pelkureista, omista sotureista, kunhan se vain vuotaa!
Aacheron
Viesti:

Ööh, ei. Ainakin Rogue Traderin aikoihin, ja jossen väärin muista, niin myös Toisessa Editiossa Khorne oli rohkeutta ja kunniaa arvostava sodanjumala, joka vihasi pelkuruutta ja epärehellisyyttä. Khorne oli kyllä veren ja sodan jumala jo silloin, mutta taisi olla hivenen kunniallisempi. Soturi ei puukottanut selkään, eikä tehnyt muutakaan kunniatonta...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Aacheron kirjoitti:Ööh, ei. Ainakin Rogue Traderin aikoihin, ja jossen väärin muista, niin myös Toisessa Editiossa Khorne oli rohkeutta ja kunniaa arvostava sodanjumala, joka vihasi pelkuruutta ja epärehellisyyttä. Khorne oli kyllä veren ja sodan jumala jo silloin, mutta taisi olla hivenen kunniallisempi. Soturi ei puukottanut selkään, eikä tehnyt muutakaan kunniatonta...
Rogue Traderin aikoihin oli Chaokselle sellaiset lisäosat kuin Realm of Chaos: Slaves to Darkness ja Realm of Chaos: The Lost and the Damned (omistan muuten kummatkin) ja tuo ensin mainittu käsittelee Khornea ja Slaaneshia. Ja voin vakuuttaa että siinä Khorne ON mielettömän teurastuksen ja sodan jumala. Khornen armeijat mm. saa victory pointteja siitä että tappaa liittolaisensa ja kaikkea muuta mukavaa. Eli muistat (lue: luulet!) väärin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”