"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Skaven ~1000p.

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

-Lappimies- kirjoitti:Vaikka tämä väittelyksi nyt meneekin niin ei kuitenkaan lippua. Jos säännöt nyt olen oikein ymmärtänyt, niin lippu tippuu kun yksikkö lähtee pakosalle (tätä taas tapahtuu usein rotilla)
Nähtävästi et ole.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-frenzy-

Viesti Kirjoittaja -frenzy- »

eikös se ole taika lippu mikä menetetään, vain jos vastustaja jotenkin sen vei(miten se menikään?).
Mä en tehny mitään, mut toi löi takasi!
-Lappimies-

Viesti Kirjoittaja -Lappimies- »

Hmmm... s. 109 rulebook, Capturing standards

Eikös se tossa ole?? Siis jos tekee pursuen
-frenzy-

tämä ei kyllä liity aiheeseen, mutta voiko pursuesta selvitä?
vaikuttaako musician siihen?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

-Lappimies- kirjoitti:Hmmm... s. 109 rulebook, Capturing standards

Eikös se tossa ole?? Siis jos tekee pursuen
Puhuit vain pakoon juoksemisesta, ajattelin että tarkoitit tällä myös panikointia. Anyway, Slugilla on pointti (!), klaanirotille kannattaa ottaa lippu. Ei vain kannata joutua sellaiseen lähitaisteluun minkä todennäköisesti häviät. Muista myös, että jos pakenet chargea vapaaehtoisesti niin vastustaja ei saa lippua. Joskus tämäkin kannattaa. Mielummin yksi yksikkö kuin yksikkö + ylimääräiset vp:t lipun mahdollisesta capturoinnista ja paniikkitestit yksikön breikkaamisesta ja/tai tuhoutumisesta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-Lappimies-

Viesti Kirjoittaja -Lappimies- »

Huhhuh... Pelästyin jo että olen pelannut 3 vuotta väärin :D.

Kaikkihan saa pelata niinkun parhaaksi näkee ja jos tykkää lipuista, niin mikäs siinä. Itse olen vaan niin "huono" heittämään noppia, etten uskalla pitää lippua mukana :(.
-frenzy-

-Lappimies- kirjoitti:Kaikkihan saa pelata niinkun parhaaksi näkee ja jos tykkää lipuista, niin mikäs siinä. Itse olen vaan niin "huono" heittämään noppia, etten uskalla pitää lippua mukana :(.
Viekö vastustaja tavallisenkin bannerin eli ei magic banner?!?!

en itsekkään ole hyvä heittämään noppaa...
LD testissä kutosia ja taisteluissa kakkosia ja ykkösiä.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Nähdäkseni ongelma bannerissa on se että se usein tuplaa rykmentin "pistearvon" antamatta kuitenkaan vastaavasti hyötyä. Ainakin itse keskitän kaiken tulen bannerisiin yksiköihin, koska yhden sellaisen voittaminen vastaa kahden bannerittoman voittamista.

Jos ratsuväki hyökkää klaanirottien kimppuun, en ottaisi banneria mistään hinnasta. Ratsuväki voi hyvinkin murtaa klaanirotat ja kaapata bannerin. Skavenien aneemisella liikkeellä et käytännössä voi mitenkään saada sitä takaisin. Flee on tietysti vaihtoehto, mutta usein vastustaja redirectii chargensa paljastuvaan ratling guniin.

Käytän full commandia ainoastaan stormvermin yksikössäni, jonka tehtävä on pysäyttää vastustajan charge. Yksikköä johtaa tavallisesti grey seer tai chieftain. Yksikköön ostetaan tietysti vielä umbranner, jotta se kestää enemmän maagista kuristusta ja omaa ratling gunia.
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Missäs nuo orjat luuhaa kun ovat niin halpoja, eli juuri sopivia tuon kokoiseen peliin.
Frak!
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Tanan kirjoitti:Nähdäkseni ongelma bannerissa on se että se usein tuplaa rykmentin "pistearvon" antamatta kuitenkaan vastaavasti hyötyä.
Ei tuplaa. Väitteelläsi ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Ihmiset maksavat combat resoluutiosta usein 25 pistettä taisteleville yksiköille. Klaanirotat ovat taisteleva yksikkö. Banneri maksaa kympin, joten se on enemmän kuin kannattava valinta.
Tanan kirjoitti: Ainakin itse keskitän kaiken tulen bannerisiin yksiköihin, koska yhden sellaisen voittaminen vastaa kahden bannerittoman voittamista.
Ampua? Voittaa? Mistä sinä nyt puhut? Jos ammut yksikön kuoliaaksi tai paniikkiin, et saa banneria. Jos ammut sen taistelukyvyttömäksi, et saa lippua silloinkaan (flee aina).

Mitä sinä ammut, jos klaanirotilla ei ole banneria? Orjia? Jezzaileja? Tarkoitatko, että ET ammu jezzaileja, jos klaanirotilla on banneri? Jo tämä tekisi bannerista korvaamattoman.
Tanan kirjoitti: Jos ratsuväki hyökkää klaanirottien kimppuun, en ottaisi banneria mistään hinnasta. Ratsuväki voi hyvinkin murtaa klaanirotat ja kaapata bannerin.
Kovien lähitaistelijoiden pääsy rottien linjoihin täysikuntoisena on jo muutenkin merkki huonosti päättyvästä pelistä. Ainut toivo siinä vaiheessa on, että lancet ovatkin kumia, ja banneri ajaa vihollisen pakoon. BANNERI, ei mikään muu.
Tanan kirjoitti: Skavenien aneemisella liikkeellä et käytännössä voi mitenkään saada sitä takaisin. Flee on tietysti vaihtoehto, mutta usein vastustaja redirectii chargensa paljastuvaan ratling guniin.
Liikkeellä?! Jeesus Kristus, mitä sinä olet tekemässä? Ratsuväkeä ammutaan. Konekiväärit, jezzailit, taiat, globet ja joskus jopa WLC ovat erinomaisia niitä vastaan.

Jos ratsuväki rynnii konekivääriin, laskee sen vahvuus mukavasti, ja se joutuu usein testaamaan paniikkia. Ihan kelvollinen vaihtoehto.

Klaanirotilla on aina oltava lippu. Sen menettää vain tasaväkisissä taisteluissa, joissa vihollinen heittää paremmin. Tasaväkisissä taisteluissa ei halua olla ilman lippua! Jos tällainen liputon trendi klaanirotilla vielä jatkuu, niin alan solvaamaan pelaajia huonoiksi ihmisiksi ja pelaajiksi, kunnes en enää jaksa.
-frenzy-

mielestäni rotat voittavat resoluutio boonuksella EIVÄT taistelemisella. Ja lippu pysyy yksikölläni!
Amazing Slug on oikeassa. kannatan hänen ehdotuksia!
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Amazing Slug kirjoitti:
Tanan kirjoitti:Nähdäkseni ongelma bannerissa on se että se usein tuplaa rykmentin "pistearvon" antamatta kuitenkaan vastaavasti hyötyä.
Ei tuplaa. Väitteelläsi ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Katsotaampa....
20 Klaanirottiaa musikantilla tuhotaan lähitaistelussa.. 105 VP.
20 Klaanirottaa musikantilla ja lipulla tuhotaan lähitaistelussa... 215 VP.

Minulla ainakin on tapana chargata klaanirotilla ja ampua sekaan ratling guneilla. Hyvällä mäihällä ne tappavat vastustajalta ne pari kriittistä miestä, että rank bonus pienenee (omiin rank bonuksiin ne harvemmin vaikuttavat). Toisinaan ratling gunit ampuvat liikaa omia miehiä ja ne panikoivat. Tällöin on hyvä, että banneria ei ostettu.
Amazing Slug kirjoitti: Ihmiset maksavat combat resoluutiosta usein 25 pistettä taisteleville yksiköille.
Jos kyseessä olisi ylimääräinen rankki en epäröisi hetkeäkään ottaa sitä.
Amazing Slug kirjoitti: Klaanirotat ovat taisteleva yksikkö.
Hmm. Pikemminkin pakollinen core, jolla saa ostaa ratling gunin. Ratling gunilla ne kaikki tappiot muutetaan voitoksi, ei bannerilla.
Amazing Slug kirjoitti:
Tanan kirjoitti: Ainakin itse keskitän kaiken tulen bannerisiin yksiköihin, koska yhden sellaisen voittaminen vastaa kahden bannerittoman voittamista.
Ampua? Voittaa? Mistä sinä nyt puhut? Jos ammut yksikön kuoliaaksi tai paniikkiin, et saa banneria.

Jos ammut sen taistelukyvyttömäksi, et saa lippua silloinkaan (flee aina).
Minusta 5 skavenia musikantilla on hyvinkin taistelukykyinen yksikkö. Toisaalta 5 skavenia musikantilla ja bannerilla ei todellakaan ole taistelukykyinen yksikkö. Ymmärrätkö mitä yritän sanoa?
Amazing Slug kirjoitti:
Tanan kirjoitti: Jos ratsuväki hyökkää klaanirottien kimppuun, en ottaisi banneria mistään hinnasta. Ratsuväki voi hyvinkin murtaa klaanirotat ja kaapata bannerin.
Kovien lähitaistelijoiden pääsy rottien linjoihin täysikuntoisena on jo muutenkin merkki huonosti päättyvästä pelistä. Ainut toivo siinä vaiheessa on, että lancet ovatkin kumia, ja banneri ajaa vihollisen pakoon. BANNERI, ei mikään muu.
Ääh, mitäs siitä, jos vastustajan ratsuväki chargaa klaanirottien kimppuun? Hyvällä mäihällä klaanirotat kipittävät karkuun. Jos sattuvat jäämään jalkoihin, ei sekään haittaa. Knightien suuntima on pursuit moven jälkeen päin honkia ja joutuvat pyörimään paikallaan ainakin yhden kierroksen ajan. Tällöin niitä tulittaa armottomasti 3+ ratling gunia.
Amazing Slug kirjoitti: Jos ratsuväki rynnii konekivääriin, laskee sen vahvuus mukavasti, ja se joutuu usein testaamaan paniikkia. Ihan kelvollinen vaihtoehto.
Riippuu pitkälti ratsuväestä. Light cavalryä kaatuu kuin heinää, mutta inha heavy cavalry todennäköisesti pääsee iholle, lahtaa ratling gunin, aiheuttaa paniikkia ja overrunii vieressä seisovaan yksikköön.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”