Eli mllaista tuo on gs:ään verrattuna, kannattaako hankkia, onko parempaa etc.?
Haluan perusteltuja vastauksia.
(Kaiken milliput keskustelun voisi laittaa tänne, jos tästä nyt aihetta syntyy.)
Sotataidon milliput
Sotataidon milliput
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Sellaista olen kuullut että milliput on lähempänä savea eikä muovailuvahaa. Eli sen saa sileäksi vedellä ja kuivana helpompaa työstää (viilata/porata reikiä).
Itse olen saanut sellaisen käsityksen että milliputti olisi parempaa isommissa hommissa kuten maastopaloissa ja Gs taas parempaa yksityikohdissa. Vaikka mulla onkin Gs:ssää puolet paketista jäljellä taidan piakkoin tilata milliputtia. Eli siis sanoisin että molemmat ovat kanattavia hankintoja.
Itse olen saanut sellaisen käsityksen että milliputti olisi parempaa isommissa hommissa kuten maastopaloissa ja Gs taas parempaa yksityikohdissa. Vaikka mulla onkin Gs:ssää puolet paketista jäljellä taidan piakkoin tilata milliputtia. Eli siis sanoisin että molemmat ovat kanattavia hankintoja.
-
Silver Warrior
Milliputti parempaa yksityiskohissa imo jos sitä osaa käyttää koska gs pyöristyy kuivuessaan. Kannattaa muistaa että milliputin käytön opettelu vaatii aika paljon aikaa ja harjotusta sitä harvoin oppii nopeasti, ellei ole treenannut jollain muulla vastaavalla aineella.Antelius kirjoitti:Sellaista olen kuullut että milliput on lähempänä savea eikä muovailuvahaa. Eli sen saa sileäksi vedellä ja kuivana helpompaa työstää (viilata/porata reikiä).
Viimeksi muokannut Silver Warrior, Su 26.12.2004 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa lukea Bob Lippmanin artikkeli aiheesta.
Milliput on todellakin lähes savimaista, mutta boonuksena sillä on täydelliset työstö-ominaisuudet, kuten hiottavuus, jota taas GS:llä ei ole. Siksipä milliput onkin ehdottomasti parhaimpia aineita esimerkiksi Rackhamin, ja miksei muidenkin aseen terien valmistukseen. Tosin miinuksena on just toi erilaisuus - tottuneelle GS:sän käyttäjälle tulee todennäköisesti hieman vaikeuksia sopeutua milliputtiin. Hienoa tavaraa, ja ostamisen arvoinen hankinta.
Milliput on todellakin lähes savimaista, mutta boonuksena sillä on täydelliset työstö-ominaisuudet, kuten hiottavuus, jota taas GS:llä ei ole. Siksipä milliput onkin ehdottomasti parhaimpia aineita esimerkiksi Rackhamin, ja miksei muidenkin aseen terien valmistukseen. Tosin miinuksena on just toi erilaisuus - tottuneelle GS:sän käyttäjälle tulee todennäköisesti hieman vaikeuksia sopeutua milliputtiin. Hienoa tavaraa, ja ostamisen arvoinen hankinta.