Chapter badge "muotti"
Chapter badge "muotti"
Eli tälllä hetkellä on maalauksessa sm porukka,tiedossa on oma kuva siihen olkatoppaukseen.Ongelmana on se että pitäisi saada jostain tehtyä tavallaan muotti millä voisi noita merkkejä maalailla enemmän liukuhihnatahdilla.Paperista/transfer sheetistä tuli kokeiltua mutta aikas laihoin tuloksin.
Niin että jos jollakulla olisi jotain kokemuksia tai ideoita niin otan mielelläni vastaan.
Niin että jos jollakulla olisi jotain kokemuksia tai ideoita niin otan mielelläni vastaan.
En ole kokeillut, mutta oma visio moisesta "taipuvasta muotista" oli pätkä teippiä kaksinkerroin(liimapuolet vastakkain), johon on tehty askartelu/kirurgin veitsellä sopivan muotoinen reikä (olettaen että omaan tunnuksee ei sisälly onttoja kuviouta.)
Jos joku testaa, niin kertokaa toki laiskalle miten toimii.
Jos joku testaa, niin kertokaa toki laiskalle miten toimii.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
GW:n sivuilla annettiin tämänlainen "kopiointi/muottiohje", joten uskallan sen tännekin sitten liittää.
Ensin teet johonkin shoulderpadiin sen kuvion. Kun tämä on kuivunut, niin siihen päälle laitetaan vaikka rasvaa tai vettä ja sen jälkeen painetaan klöntti GS:sää. Siten kun muotti on kovettunut, niin sen voi irrottaa. Jälleen sitten rasvaa muottiin, sopiva määrä GS:sää ja painetaan se kuva toiseen shoulder padiin. Näin ohjastettiin kopioimaan esimerkiksi lippuihin tai tankkeihin hienoja kuvioita, mutta ainoastaan omaan käyttöön, tietenkin.
Ensin teet johonkin shoulderpadiin sen kuvion. Kun tämä on kuivunut, niin siihen päälle laitetaan vaikka rasvaa tai vettä ja sen jälkeen painetaan klöntti GS:sää. Siten kun muotti on kovettunut, niin sen voi irrottaa. Jälleen sitten rasvaa muottiin, sopiva määrä GS:sää ja painetaan se kuva toiseen shoulder padiin. Näin ohjastettiin kopioimaan esimerkiksi lippuihin tai tankkeihin hienoja kuvioita, mutta ainoastaan omaan käyttöön, tietenkin.
Näinkö paljon täällä jo pelätään julmia GW- henkisiä, siis erittäin korruptuneita moderaattoreita.Nostradamus kirjoitti:mutta ainoastaan omaan käyttöön, tietenkin.
Eiköhän se ole kaikkien oma asia antavatko he leimasimiaan kaverillensa lainaksi tai myyvätkö jollekkin.
Mutta itse asiaan tuo muottisysteemi kuulostaisi oikein mielenkiintoiselta. Pitääkin joskus kokeilla sen toimivuutta.
Vaikkakin maalaustaidothan siinä vaan kohenee jos tekee samanmuotoisia pikku käykeröitä joka jannun olkapäälle.
"mielestäni muuten hieno mutta ehkä pieni lisäväri olisi poikaa." XD
Mikäli tekee oman kuvion, niin sen monistamisessa ei ole mitään väärää. Mikäli monistat esimerkiksi Iron Hands-shoulder padejä, niin siinä mennään tekijänoikeuksien alueelle.
Tuoreimmassa WD:ssa tosin esiteltiin kätevä tapa tehdä purity sealejä ja käytettiin juuri tätä GS-muottia, mutta taisi olla alkuperäinen kuvio itse kaiverrettu GS:ään.
Joka tapauksessa itse tehty shoulder pad-kuvio armeijan joka marinella olisi hieno idea, jos vain jaksaa toteuttaa. DIY-chapteriin todella omaa otetta.
Tuoreimmassa WD:ssa tosin esiteltiin kätevä tapa tehdä purity sealejä ja käytettiin juuri tätä GS-muottia, mutta taisi olla alkuperäinen kuvio itse kaiverrettu GS:ään.
Joka tapauksessa itse tehty shoulder pad-kuvio armeijan joka marinella olisi hieno idea, jos vain jaksaa toteuttaa. DIY-chapteriin todella omaa otetta.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Elikkäs,tuli kokeiltua tehdä gs silhuetti,jäi tämä ensimmäinen kuitenkin liian paksuksi eikä sitä voinut hirveän tarkasti muotoilla.
Tänään varmaan teen uuden mutta jätän kyllä paksuuden alle puoleen.Tuota silhuettiahan pystyy hyvin käyttämään myös olkatoppauksiin kun vaan antaa sen kovettua muotoon.
Tähän suunnittelin että teen pienen ohuen gs pitsan,pistän kahden muovin väliin(kuvion teon jälkeen tietysti
),pistän ylimääräisen sb:n päälle,sitten teippiä muutama kierros ja antaa gs:n kovettua sopivasti olkatoppauksen muotoon.
Aika näyttää tuleeko tästä tosiaan jotain vai päänsärkyä.
Tänään varmaan teen uuden mutta jätän kyllä paksuuden alle puoleen.Tuota silhuettiahan pystyy hyvin käyttämään myös olkatoppauksiin kun vaan antaa sen kovettua muotoon.
Tähän suunnittelin että teen pienen ohuen gs pitsan,pistän kahden muovin väliin(kuvion teon jälkeen tietysti
Aika näyttää tuleeko tästä tosiaan jotain vai päänsärkyä.
Itse mietin myös erilaisia sapluunasysteemeitä, mutta kokeiltuani tulin siihen tulokseen että ei tule lasta eikä p*skaa. Päädyin sitten ihan reilusti maalaamaan ne käsin. Ovathan ne hieman eri näköisiä joka jampalla, mutta ei liikaa. Yhdistettynä siihen että padi on melkein joka miehellä vähän eri asennossa nuo näyttävät kyllä ihan ok:ilta.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Ööö. Itse asiassa ei ihan noinkaan. Täällä on ainakin toistaiseksi ollut melko tiukka linja kopiointi ja/valosohjeista ja keskusteluista, sekä niistä aiheista keskustelu on pannassa (?), sillä homman ydin on kuitenkin lähes 100% aiheen "miten kopioin itelleni 200 örkkiä mun hordeen"-ympärillä. Kyseessä on tekijänoikeuslaki ja sen noudattaminen, ja mitä muistan, niin tämän foorumin tarkoitus ei ole auttaa ketään rikkomaan tekijänoikeuslakia.ApOc kirjoitti:Näinkö paljon täällä jo pelätään julmia GW- henkisiä, siis erittäin korruptuneita moderaattoreita.Nostradamus kirjoitti:mutta ainoastaan omaan käyttöön, tietenkin.
Eiköhän se ole kaikkien oma asia antavatko he leimasimiaan kaverillensa lainaksi tai myyvätkö jollekkin.
Ja jos teet muotin omasta kopiostasi, niin sitä saa lainata, mutta ihan miten vaan, GW:n tuotteet ovat tekijänoikeuslain takana, ja teoriassa et saa antaa niistä tekemääsi muottia kenellekään. Tarkemmin asiaan voi tutustua osoitteessa http://www.finlex.fi ja etsiä käsiinsä tekijänoikeuslain pykälät 5, 7?, 11,12, jos kopiointi kiinnostaa, näin lain puolelta. Ja ennenkuin kukaan vastaa tähän "kyllä kopioida saa, ainakin ton ja ton mukaan", niin se ei ollut tarkoitus, piti vaan perustella väitteeni jostain teoksesta otetulla lainauksella. Jos lakikeskustelu kiinnostaa, niin hausta löytyy mehukkaita "juupas-eipäs-lukko"-ketjuja.