Path to glory!

SirKaarlo

Path to glory!

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Muistaako joku vielä ns. Kaaospelin joka julkaistiin Kääpiön mukana aiemmin? Meillä päin sitä pelailtiin joskus aktiivisesti ja vieläkin satunnaisesti. Väsäsinpä siihen vielä oman porukankin. Siitä puutuu vielä täydelliset kehityssäännöt, joten pistän sen mikä on valmis. Kertokaahan mielipiteitänne.

http://koti.mbnet.fi/kaarlo_/Path%20to%20Glory.rtf
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Hmm... Itse en ole tuohon sinun kutsumaasi kaaospeliin yhtään perehtynyt ja mietinkin että mikä on oikein kyseessä?
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
SirKaarlo

Peli nimeltä "Path to Glory!" joka julkaistiin White Dwarffin mukana, numearoa en muista, yksinkertainen, mordheimia etäisesti muistuttava peli, jossa kaaoksen eri puolet ottivat yhteen. Muistutti vähän Fantasy Battlen ja Mordheimin välimuotoa. Mordheimia jossa oli pieniä joukkoyksiköitä ja ratsuväkeä Fantasy Battlesta. Oli ilmeisesti tarkoitettu lähinnä välipalaksi figuurikansalle.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Skink cavalrylle southlands listassa olevat horned onet mieluummin kuin cold onet.

Muistelisin myös että blessed spawningeja ei voi antaa saurus cavalrylle.

Eipä muuta kun en peliä ole pelaillut niin en voi sanoa tasapainosta mitään.
SirKaarlo

Cavalry perustuu lähinnä siihen, että myös mounted kaaos nightit saavat vastaavia giftejä.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Tutustuin pelin sääntöihin joku aikaa sitten ja yritin tiedustellä tällä foorumilla, mitä mieltä porukka on kyseisestä pelistä? Valitettavasti se ei vaikuttanut kiinnostavan ketään.

Alunperin peli on suunniteltu kaaos jengien tappelemiseen ja kunniaa tavoittelemiseen. Canadan GW porukka on vääntänyt sääntöjä myös muille Warhammer roduille. Tästä löytyy sekä säännöt, että kaikkien muiden rotujen säännöt.

US WD:n porukka on tuonut esille uudet säännöt: Warbands. Näitä on julkaistu US WD numeroissa 296-298. Ne löytyvät myös US GW:n sivuilta. Ideana on siinä taistelut pienemmillä jengeillä (warbands) normaalia WFB sääntöjä käyttäen. Jengien valintaan on tehty omia sääntöjä, sekä yksikköiden minimikokoa on pienennetty. Tarkoitus on taistella pitkää kampanjaa läpi, jolloin jengiä voi kasvattaa kokemuksen kartuessa.
archon

Re: Path to glory!

Viesti Kirjoittaja archon »

SirKaarlo kirjoitti:Muistaako joku vielä ns. Kaaospelin joka julkaistiin Kääpiön mukana aiemmin? Meillä päin sitä pelailtiin joskus aktiivisesti ja vieläkin satunnaisesti. Väsäsinpä siihen vielä oman porukankin. Siitä puutuu vielä täydelliset kehityssäännöt, joten pistän sen mikä on valmis. Kertokaahan mielipiteitänne.

http://koti.mbnet.fi/kaarlo_/Path%20to%20Glory.rtf
Käytännössä idea on sama kuin Realm of Chaos kirjojen skirmish pelikampanjat. Oli aika villiä pelata noilla säännöillä jossa heiteltiin enemmän taulukoista hauskuutuksia kuin itse peliä. Tuohon WD versioon en kauheasti tutustunut, ilmeisesti yksinkertaistettu ja virtaviivaistettu.

Itse koin ongelmaksi sen että nuorempana sällinä (=vähän fyrkkaa) omaa porukkaa oli vaikea pelauttaa koska tarvittavien figujen määrä ja muoto saattoi poiketa merkittävästi omasta kokoelmasta. Tai jopa kaverin. Lisäksi konversio hommat olivat tuolloin hankalia ja vaikeita.

Mutta itse peli ideana on mainio. Tykkäsin ja voisin jopa kampanjaan osallistua.(olettaen että joku järjestää)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
SirKaarlo

Kappas vaan. Noihin listoihin pitää tutustua paremmin vielä.

Pelin tekee erityisen hauskaksi juuri nuo erikoisuudet, erillaisia tapahtumataulukoita on enemmän kuin laki sallii.

Itse en kuitenkaan ikävä kyllä koskaan ehtinyt pelaamaan kovin montaa matsia ennen armeijan alkua. Nythän tuon pelin pelaaminen ainakin tällä kulmalla vaikuttaisi hieman laantuneen.
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Itse tuli pelattua PtG:tä kampanjana 4 hengen porukassa joskus viime keväänä. Innostusta olisi aloittaa uusi isommalla porukalla, jos joku järjestää.

Tietääkseni Realm of Chaoksen peli on täysin eri kuin PtG, mitä siitä olen kuullut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”