Stand and shoot
Stand and shoot
Muuten, miten on voiko stand and shootin jälkeen taistella vielä hth:ssa? Olen ollut tähän asti sitä mieltä ettei ammunnan jälkeen voi enää lyödä, mutta tänään pelatessani ihan uutta kaveria vastaan meinasin jättää perinteiseen tapaan lyömättä, jolloin kaveri totesi, että etkö aio löydä.
Joten miten homman
Joten miten homman
We got 20-4-13
Lagitus on oikeassa.
Stand and shoot ei vaikuta itse lähitaisteluun mitenkään, piste.
Stand and shoot ei vaikuta itse lähitaisteluun mitenkään, piste.
Viimeksi muokannut jullevi, Su 03.11.2002 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Stand and Shootin saa, jos vihollinen on yli puolen chargematkan päässä. Tällöin jousiampujilla on tarpeeksi ampua hätäisesti (-1 osumiseen tästä) ja vaihtaa käsiaseeseen ennen kuin rysähtää vastaan. Ne tappelee normaalisti.
Ennen ampumista tehdään haasteet, mutta vihollista ei liikuteta ja ampumis etäisyys on vihollisen alkuperäinen etäisyys. Jos vihollinen on aseen kantaman ulkopuolella, ampuvat yksiköt heti, kun vihollinen tulee sen kantamaan (eli tällöin tulee miinus pitkästä matkasta)
Minun itseni pitäisi kysyä sitä, että vähennetäänkö ampumisen tappiot pois hyökkääjien hyökkäyksistä, vai rynnistääkö takarivista eturivin tilalle tuoreet täydennykset? Paniikkiahan ne otti normaalisti, jos 25% tipahti ampumiseen kuten aina.
Ennen ampumista tehdään haasteet, mutta vihollista ei liikuteta ja ampumis etäisyys on vihollisen alkuperäinen etäisyys. Jos vihollinen on aseen kantaman ulkopuolella, ampuvat yksiköt heti, kun vihollinen tulee sen kantamaan (eli tällöin tulee miinus pitkästä matkasta)
Minun itseni pitäisi kysyä sitä, että vähennetäänkö ampumisen tappiot pois hyökkääjien hyökkäyksistä, vai rynnistääkö takarivista eturivin tilalle tuoreet täydennykset? Paniikkiahan ne otti normaalisti, jos 25% tipahti ampumiseen kuten aina.
Stand and shootin jälkeen lähitaistelu käydään normaalisti, eli ammuit tai et, itse lähitaistelu käydään normaalisti. Eli stand and shoot ei vaikuta itse lähitaisteluun mitenkään (tapot ei vaikuta combat resultteihin esimerkiksi). Sitä minä tarkoitin.Deornath kirjoitti:SIIS?
Lagitus tarkoitti hth:n menevän normaalisti, joten ettekö ole samalla linjalla, Jullevi??
Samaa mieltä me ollaan (vaikka eihän tämä mikään mielipidekysymys ole).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Haasteet tehdään lähitaistelun alussa, close combat phasessa. Stand and shoot tapahtuu movement phasessa.Murhe kirjoitti: Ennen ampumista tehdään haasteet, mutta vihollista ei liikuteta ja ampumis etäisyys on vihollisen alkuperäinen etäisyys.
Jos aseen kantama ei riitä, käytetään maksimikantamaa. "Peliteknisesti" siinä ei oikeasti "odoteta" etttä vihollinen tulee kantamalle, koska esim jos vihollinen panikoi stand and shootista, niin pako alkaa siitä mistä vihollinen aloitti (tai no, eihän se edes aloittanut) charge liikkeen.Murhe kirjoitti: Jos vihollinen on aseen kantaman ulkopuolella, ampuvat yksiköt heti, kun vihollinen tulee sen kantamaan (eli tällöin tulee miinus pitkästä matkasta)
Käsittääkseni stand and shoot casualtyt eivät vaikuta häsyssä lyövien määrään, kuten ei myöskään combat resulttiin (mitä jotkut luulevat).Murhe kirjoitti: Minun itseni pitäisi kysyä sitä, että vähennetäänkö ampumisen tappiot pois hyökkääjien hyökkäyksistä, vai rynnistääkö takarivista eturivin tilalle tuoreet täydennykset? Paniikkiahan ne otti normaalisti, jos 25% tipahti ampumiseen kuten aina.
Pahoitteluni ensimmäisestä, se tosiaan oli lukihäriö. Luin sanan charges sanana challences.. Noloa.
Toisesta. En tiedä miten se hoidetaan käytännössä. En ole koskaan joutunut sitä tekemään. Tässä vain lukee:
"If the chargers start their charge beyond the maximum range of the shooting unit´s missile weapons, the shots are made at maximum range of the weapons. The archers let loose as soon as their enemies are within range."
Liikuttamisesta ei siitä suoranaisesti puhuta, mutta sellaisen kuvan vain tuosta sain.
Ja kiitokset kolmannesta. Selvisipä sekin.
Toisesta. En tiedä miten se hoidetaan käytännössä. En ole koskaan joutunut sitä tekemään. Tässä vain lukee:
"If the chargers start their charge beyond the maximum range of the shooting unit´s missile weapons, the shots are made at maximum range of the weapons. The archers let loose as soon as their enemies are within range."
Liikuttamisesta ei siitä suoranaisesti puhuta, mutta sellaisen kuvan vain tuosta sain.
Ja kiitokset kolmannesta. Selvisipä sekin.