"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Voiko oman taikansa dispellata?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Froggy

Voiko oman taikansa dispellata?

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Voiko omaa taikaa yrittää dispellata? Hyvänä esimerkkinä voidaan ottaa Comet of Casandora, joka pudotessaan tuhoaisi puolet omastakin armeijasta. Entä voiko näihin tapauksiin käyttää dispel scrollia?
Deetwo

Re: Voiko oman taikansa dispellata?

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Froggy kirjoitti:Voiko omaa taikaa yrittää dispellata? Hyvänä esimerkkinä voidaan ottaa Comet of Casandora, joka pudotessaan tuhoaisi puolet omastakin armeijasta. Entä voiko näihin tapauksiin käyttää dispel scrollia?
Dispel scrollin voi käyttää vain ja ainoastaan silloin kun spelli itsessään castataan.

Veikkaisin että voihan tuon dispeloida käyttämällä power noppia kuten vastustaja tekisi... En usko että kenelläkään on mitään sitä vastaan ainakaan :D
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Useimmat Remains in Play taiat saa lopettaa vapaaehtoisesti, mutta komeetta ei ole "remains in play as such".

Mutta kuten Deetwo totesikin, voit ymmärtääkseni dispellata omaa komeettaasi aivan kuin se olisi vastustajan taikoma Remains in Play taika, eli omilla powernopillasi.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Eikös siinä lue jotenkin että "The spell remains until the wizard chooses to end it or it is dispelled" tjsp? Eli velho voi itse lopettaa sen jos haluaa.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

puolisukeltaja kirjoitti:Eikös siinä lue jotenkin että "The spell remains until the wizard chooses to end it or it is dispelled" tjsp? Eli velho voi itse lopettaa sen jos haluaa.
Ei, vaan siinä lukee komeetan poistosta vain että "The Comet is not a remains in play spell as such, although the spell can be dispelled while in play"
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Warhammer Rulebook s. 139 kirjoitti:After a player has finished casting his spells, his opponent is allowed to dispel any spells that remain in play...
Eli voi dispellata myös oman loitsunsa. Tällähän on merkitystä vain komeetan kanssa, koska muissa tapauksissahan velho voi lopettaa loitsun milloin tahansa.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Siitä tulikin mieleen...

Scrollilahan ei voi scrollata IF:fää, mutta voiko sillä scrollata oman misscastin?

Ja pitää myös muistaa, että jäljelle jääneitä dispel noppiakin voi käyttää RIP loitsujen dispelloimiseen ja miksei myös juuri komeetan.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Antrax kirjoitti:Scrollilahan ei voi scrollata IF:fää, mutta voiko sillä scrollata oman misscastin?
Ei voi, käärön voi käyttää vain sellaiseen loitsuun, joka onnistui. Miscastattu loitsuhan ei onnistunut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”