"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranideja

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Kaitzu^

Tyranideja

Viesti Kirjoittaja Kaitzu^ »

Olen uusi ja ajattelin alkaa keräämään tyranideja muttan en oikein tiedä mitä unitteja ostaisin

ajattelin että ensiksi vaikka
- codex
- Warhammer 40K Battle for Macragge
- maaleja

mitä unitteja kannattaisi aluksi hankia?

(työkaluja sun muuta tilpehööriä kyllä löytyy)

ei kukaa vois auttaa
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Battle for macragge on siinä mielessä tyranidien kannalta huono pakkaus että siinä tulevat yksiköt ovat osapuilleen tyranidien huonoimpia, eli ei pidä masentua jos pelkästään niillä pelatessa tulee useinkin turpiin. Mutta aloituspakkauksena se on hyvä, varsinkin jos saat suostuteltua jonkun kaverisi aloittamaan myös pelaamisen jolloin kustannukset puolittuvat.
Täältä löytyy aika hyvä keskustelu tyranidien yksiköistä, pikaisesti tiivistettynä voi sanoa että alkuun hive tyrantilla ja gaunteilla ei voi mennä vikaan. Kannattaa myös etsiä Armeijalistat -alueelta tyranidilistoja ja tutkia niistä mitä muut käyttävät. Sinänsä huono aika aloittaa tyranidit, lähinnä codexin ostamisen kannalta, että niille on "kohtapuoliin" tulossa uusi codex. Se ilmestynee 7-12 kk kuluttua, tarkemmin ei oikein voi sanoa.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Kaitzu^

Viesti Kirjoittaja Kaitzu^ »

no kiitos kumminkin
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

kannatan battle forcea, siinä kun tulee sitä perus kaunaa, batle for magrage on hyvä ohje kirjojen, ja parin lisä figun takia, kun sitten siinä tulee lähes pakolliset nopat ja templatet niin se aluksi on hyvä.

sitten kanntattaa alkaa kehitämään armeijjaa biovorella, ja jos heti viittit laitaa vähän enemmän rahaa niin ota carnifex. tilaat puolenkuun peleistä 240 e nii saat 35e tilaaja lahjana vähän lisää figuja, esim battle for magrage,nidien codex, battle force, hive tyrant, carnifex, ravangeri tai pari, ehkä zoantropher ja pari maalia, sitten saat lisää maaleja/ figuja sillä 35e.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

tane kirjoitti:raveneri tai pari, ehkä zoanthrope
Näistä olen kyllä eri mieltä. Parempi vaihtoehto olisi esim. 2 tai 3 biovorea tai lisää gaunttimassaa. Ihan alkuun ei tosin kannata hankkia liikaa gauntteja, tai yleensäkään mitään, koska voi helposti tympääntyä maalaamiseen jos on pöytä täynnä maalattavaa. Maalausintoa voi yrittää nostaa sillä ettei hanki uusia figuja ennen kuin entiset on maalattu, toimii ainakin minulla. Muuten samoilla linjoilla olen tanen kanssa.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Tanen

Stormlord kirjoitti:Parempi vaihtoehto olisi esim. 2 tai 3 biovorea tai lisää gaunttimassaa.
hyvä pointti, jäi mainittematta pari semmosta ottaa ne vaikka tilaaja lahjana, ja sitten hyödyllisiä hivelle on kaveriksi tyrant guardit, ei suunnata kaikkea tulta heti hive tyranttiin
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Jos kaipaat tehokkuutta armeijaasi, kannattaa jokaista hive tyranttia kohden tilata myös pari jättisiipeä.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Kannattaa tosin varautua siihen että Tyranidien peruslistassa on suotavaa olla vähintäänkin 40-60 Gaunttia... Nämä ihan vain sen vuoksi että Gauntit ovat tykinruokana ja lähiksessä LOS-blokkaajina ensiarvoisen tärkeitä.

Seeding Swarmeilla pärjännee vähemmälläkin... Mutta parempi pitää mielessä että ennemmin tai myöhemmin niitä Gauntteja on maalattava! ^-^;

Peruslista vähillä Gaunteilla ja paljolla muulla toiminee jonkin aikaa, mutta alkaa ottamaan päihin varsin nopeasti kun vastustaja alkaa oppimaan mikä mikin on eikä ole halpoja Gauntteja heittää lähikseen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Kaitzu^ kirjoitti:mitä unitteja kannattaisi aluksi hankia?
Hive tai pari, miel. siivillä... jos kävellen niin pari tyrant guardia mukaan ja venom cannon(it) kouraan.
Troopeiksi gauntteja, gauntteja, gauntteja ja gauntteja... Varmaan ihan hyvä idea kokeilla noita genestealereitakin kyllä, kun kerran ne tuossa boksissa tulevat.. Eivät tosin ole puoliksikaan niin hyviä kuin gauntit, mutta toiminevat ainakin pelotteena kivasti :)
Toimivat myös nuo BFM napit maalausharjoitteluna ja väriteeman kokeiluna, varsinkin kaikki termagauntit joita siinä on, ne kun eivät pelissä ole kovinkaan hyödyllisiä.

hive tyrantit, biovoret, lictorit, carnifexit, spinefist gauntit, leaping gauntit, leaping warriorit, red terror, gargoylet.. Yksiköt joita kannattaa vilkuilla kun saa codexin käteen, niitä ei kaikkia tarvitse tai kannatakkaan änkeä yhteen listaan, mutta ovat hyviä vaihtoehtoja :)... Eli custom hive fleet pitkälti on se osasto. Harmittavan vaikeaselkoinen, mutta se kannattaa opetella.

Heikommista gaunteista ei KOSKAAN kannata tehdä liian kalliita. (esim. gauntista saa aikaiseksi yli 20 pisteen hintaisen per nuppi, eikä silti saa sen enempää aikaiseksi kuin 10 pisteen kaveri)
Isojen kanssa ei taas kannata kamalasti säästellä, ovat tyranidarmeijan tappoteho (mutta rajansa tietty kaikella, ei hivelle kaikkia psyykkivoimia tai muuta sellaista, mutta yleensä täydet biomorphit ihan hyvä idea). Keskikokoiset jossain siellä välissä.
Uzi-99 kirjoitti:Peruslista vähillä Gaunteilla ja paljolla muulla toiminee jonkin aikaa, mutta alkaa ottamaan päihin varsin nopeasti kun vastustaja alkaa oppimaan mikä mikin on eikä ole halpoja Gauntteja heittää lähikseen.
Peruslistalla ei muutenkaan kovin pitkään kannata pelata, muutaman ensitestin jälkeen ainakaan... Huono puoli tosin se että custom fleetin säännöt eivät ole sitä parhaiten kirjoitettua tekstiä, menee moneen solmuun siellä aivot :)
Oikeastaan jos vähän tarkemmin mietitään, Andy Chambers ei ole kovin hyvää työtä tehnyt ollenkaan kirjassa... Säännöt ovat kyllä pätevät.. sitten jos tai kun ne ymmärtää :)
Tanan kirjoitti:Jos kaipaat tehokkuutta armeijaasi, kannattaa jokaista hive tyranttia kohden tilata myös pari jättisiipeä
Törkeän kallista vaan hankkia kunnon isot siivet, tulee hintaa hivelle yli 40 euroa per naama, eikä siinäkään ole kuin esim. yhdet scything talonit, yksi venom cannon, yms.. :P Aina kannattaa ensin miettiä jotain muuta vaihtoehtoa lentäville nideille, koska aidot ovat pirun kalliita.

EDIT: Hups, hintatiedot oli vähän metsässä...
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 04.01.2005 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tanen

Deetwo kirjoitti:Törkeän kallista vaan hankkia kunnon isot siivet, tulee hintaa hivelle yli 50 euroa per naama, eikä siinäkään ole kuin esim. yhdet scything talonit, yksi venom cannon, yms.. :P Aina kannattaa ensin miettiä jotain muuta vaihtoehtoa lentäville nideille, koska aidot ovat pirun kalliita.
ei minusta, yks ''kaveri'' osti erillisenä gw:N lohikäärmeen siivet faban puolelta, harmivaan, hän ei edes tiedä että green stuff pitää sekottaa ennen käytöä, figu lähes pilalla ;) ihan hieno olis muuten tullut
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

tane kirjoitti:ei minusta, yks ''kaveri'' osti erillisenä gw:N lohikäärmeen siivet faban puolelta, harmivaan, hän ei edes tiedä että green stuff pitää sekottaa ennen käytöä, figu lähes pilalla ;) ihan hieno olis muuten tullut
Stuffinhan saa kyllä irti.. Mutta kyllä luulis että sana Green nimessä antaa jonkinmoisen vinkin töhnän toiminnasta :D

Mitä ei sinusta? Ei ole kallista vai ei kannata miettiä muita vaihtoehtoja?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”