Uruk-Hain Courage paremmaksi
Huomatkaa, että jos urukkien defende nousisi, niin kuolleiden armeija tarvitsisi 5+:n tappaakseen perussotilaan. Minusta on kuitenkin ihan loogista, jos urukit ottavat päihinsä kuolleilta, ei Mordorin Uruk-Haillakaan ollut paljoa sananvaltaa leffassa.
Ja TTT-leffassa urukkeja kyllä pakenee kyllä aika runsain määrin helmin Syvänteestä.
Itse vastustan ideaa, Uruk-Hai on jo tarpeeksi kallis ja kova armeija, sillä se ownaa kaikki voimassa, eikä se F 4 mikään huono ole.
Lutrzia ei todellakaan tule parantaa, jätkää ei edes ole kirjassa, joten se ei ansaitse olla parempi.
Minusta on myös hyvin väärin, että joku GW:n itse keksimä hahmo, kuten Hasharin, on parempi kuin Faramir.
Ja TTT-leffassa urukkeja kyllä pakenee kyllä aika runsain määrin helmin Syvänteestä.
Itse vastustan ideaa, Uruk-Hai on jo tarpeeksi kallis ja kova armeija, sillä se ownaa kaikki voimassa, eikä se F 4 mikään huono ole.
Lutrzia ei todellakaan tule parantaa, jätkää ei edes ole kirjassa, joten se ei ansaitse olla parempi.
Minusta on myös hyvin väärin, että joku GW:n itse keksimä hahmo, kuten Hasharin, on parempi kuin Faramir.
Minä en oikein tiedä tästä urukkien couragen nostosta. Tai siis kääpiöillä on C4 ja minä olen aina kuvitellut kääpiöt todella rohkeiksi. Sitten taas haltiat joilla on ihan oikeitutusti C5. Eli minun mielestäni jos urukkeja parannettaisiin niin silloin pitäisi myös kääpiöiden rohkeutta nostaa ja tästä syystä myös haltioiden. Eikä minusta Haltiat C6 kuulosta kovin houkuttelevilta. Sitä paitsi jos nostamme urukkien couragee joutuisimme nostamaan uruk-kapujen Courage 5 ja se ei käy. Ehkä jos jotain niin urukeille voisi antaa option heavyarmouriin. En kyllä tiedä. Defense 7 kuulostaa ilkeältä
.
Lalalaa
Kuten niin monesti aikaisemminkin, olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.Captain Boromir kirjoitti:Minusta on myös hyvin väärin, että joku GW:n itse keksimä hahmo, kuten Hasharin, on parempi kuin Faramir.
Faramir raiskataan jollain Pirkka-pahvisäännöillä ja Hasharin saa hyvät ja persoonalliset säännöt.
Ja Valtsun kanssa samaa mieltä, että Urukkeja ei tulisi nostaa kääpiöiden ohi tasossa, kääpiöt ownatkoon Couragen ja Defencen ja Urukit S:n. Ja nyt jo Urukeilla on parempi courage kuin perusörkeillä.
Ja Couragen nosto pitäisi järjejn mukaan samanlainen noidankehä jonka Valtsu mainitsi.
Tuotanoinaa, jos olet oikeasti Èomer ketjua seurannut, niin siellä on puolisen vuotta puittu syitä Èomerin stattien nostoon ja syyt ovat hyviä. Kenties olet jopa nähnyt sen postin johon minä käänsin Englanniksi Èomeria käsittelviä parannusehdotuksia.Iceman kirjoitti:Sitten tässä ja Eomer-ketjussa voi keskittyä pohtimaan mitä muuttaa näissä tietyissä tapauksissa ja miksi ja jos muuttaa, niin kuinka paljon.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
En tajunnut pointtiasi, mutta katkeruudesta se kielii.
Topicissa on hyviä syitä ja asiallisia. Etsi, lue ne ja katso onko sitten valitettavaa.
Jos olet ymmärtänyt oikein, ei pitäisi olla.
Olen kääntänyt sinne jopa Englanniksi syitä. Pystytkö sinä lähettämään heille rakentavaa postia?
Me olemme rakentaneet tuota jo puoli vuotta, mikä on mielestäni hyvin. Siinä on oikeasti asiaa ja siihen on nähty vaivaa, ja omaa panostani en katso vähäisimmäksi.
Sitten tulee puolen vuoden jälkeen joku mattimyöhäinen (=sinä) kitisemään. Se jos mikä on melko masentavaa, en edes sano ärsyttävää koska varsinaisesti en edes jaksa välittää kitinästäsi.
Topicissa on hyviä syitä ja asiallisia. Etsi, lue ne ja katso onko sitten valitettavaa.
Olen kääntänyt sinne jopa Englanniksi syitä. Pystytkö sinä lähettämään heille rakentavaa postia?
Me olemme rakentaneet tuota jo puoli vuotta, mikä on mielestäni hyvin. Siinä on oikeasti asiaa ja siihen on nähty vaivaa, ja omaa panostani en katso vähäisimmäksi.
Sitten tulee puolen vuoden jälkeen joku mattimyöhäinen (=sinä) kitisemään. Se jos mikä on melko masentavaa, en edes sano ärsyttävää koska varsinaisesti en edes jaksa välittää kitinästäsi.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Otit jo ennakkoa, minä myönnyin teidän asianne edessä, ja onhan se puolkivuotta aika hyvä aika, kun sitä ollaan puuhasteltu. mutta tämän topicin EI pitänyt käsitellä Eomeria, mutta itsepä olen tästäkin sotkusta vastuussa.Averren kirjoitti:En tajunnut pointtiasi, mutta katkeruudesta se kielii.
Mutta silti, tämä olisi tarkoitettu uruk-hain couragen nostoon.
Nomen Est Omen
Hyvä että pääsimme asialinjalle.
Jos saamme käsiteltyä miten urukkeja voisi nostaa joutumatta muuttamaan niin monia muitakin rivimiehiä, niin voin jopa auttaa tässä.
Jos saamme käsiteltyä miten urukkeja voisi nostaa joutumatta muuttamaan niin monia muitakin rivimiehiä, niin voin jopa auttaa tässä.
Ehkä tätä pitäisi miettiä toiselta kantilta. Courageahan käytetään tässä pelissä pääsääntöisesti kolmeen asiaan, eli yritetään hyökätä pelottavaan vastustajaan, kun ollaan yksin vihollisen armoilla tai kun armeija on mennyt alle puoleen.
En nyt muista, koska tuota viimeistä olisi pelissä tarvinnut. Ensimäisessä taas minusta hommat oikein tolallaan, koska siinä on 50/50, hyökkääkö uruki Gandalfin kimppuun, kun sillä on terrifiyng aura päällä. Vaikka urukkeja eivät normaalit taisteluolosuhteet hätkäyttäisikään, on hyvisten terroria aiheuttavat hahmot sellaisia, että niitä on syytä urukinkin pelätä.
Tuo alle puoleen meneminen on sitten se, missä se courage tulee yleisemmin käyttöön. Ehkä täällä on se alue, mitä voisi urukeilla parantaa. Pitää se C kolmessa, mutta heittää joku erikoissääntö, miten urukit käyttäytyvät, kun armeija on mennyt alle puolen. Se ei saisi olla mitään liian tehokasta, mutta joku pikku juttu voisi olla poikaa.
En nyt muista, koska tuota viimeistä olisi pelissä tarvinnut. Ensimäisessä taas minusta hommat oikein tolallaan, koska siinä on 50/50, hyökkääkö uruki Gandalfin kimppuun, kun sillä on terrifiyng aura päällä. Vaikka urukkeja eivät normaalit taisteluolosuhteet hätkäyttäisikään, on hyvisten terroria aiheuttavat hahmot sellaisia, että niitä on syytä urukinkin pelätä.
Tuo alle puoleen meneminen on sitten se, missä se courage tulee yleisemmin käyttöön. Ehkä täällä on se alue, mitä voisi urukeilla parantaa. Pitää se C kolmessa, mutta heittää joku erikoissääntö, miten urukit käyttäytyvät, kun armeija on mennyt alle puolen. Se ei saisi olla mitään liian tehokasta, mutta joku pikku juttu voisi olla poikaa.
Phil Kelly says "No!"
Garothilla on jälleen hyviä pointteja. Ehkä se pitäisi laittaa Urukeille, että se eile ole 50% mihin armeija pitää laskea aloitusnumeroistaan, vaan vaikkapa 33%.
Tai sitten että kun armeija on laskettu 50%, niin ensimmäisiin testeihin kaikilla heroilla on tupla Stand Fast.
Mutta en tiedä edes koko Courage jutun tarpeellisuudesta. Urukkien pitääkin pelätä Gandalfia.
Tai sitten että kun armeija on laskettu 50%, niin ensimmäisiin testeihin kaikilla heroilla on tupla Stand Fast.
Mutta en tiedä edes koko Courage jutun tarpeellisuudesta. Urukkien pitääkin pelätä Gandalfia.
Täytyy minunkin sanoa sananen. Urukit ovat hyviä juuri nyt. Urukit toimivat nyt ihan hyvin, koska esimerkiksi wood elffitkin kuolevat urukeihin 4+, eikä myöskään tirithien kalliista deffa 6 ole hyötyä niitä vastaan. Lisäksi ovat urukit teoriassa pelottomia (siis valkoisen käden urukit) kun niiden luoja Saruman on mukana antamassa 12 tuuman säteellä stand fastia courage 7:lla. Mutta olen sitä mieltä että High elffien pisteet pitäisi nousta. Tai ainakin se F6 saisi laskea F5:seen koska on se niin väärin kun sinun kallis 70 pisteen cave trollisi häviää niin helposti elffeille kun sen F on sama.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Jaa, ajattele nyt kuitenkin että haltialla on vain yksi hyökkäys ja trollilla kolme. Ja ei se nyt kovin suuri todennäköisyys ole haavoittaa kutosella, kun taas trolli nelosella.Tankki kirjoitti:Tai ainakin se F6 saisi laskea F5:seen koska on se niin väärin kun sinun kallis 70 pisteen cave trollisi häviää niin helposti elffeille kun sen F on sama.
Lalalaa
- The Captain
- Valvoja
Koko pelissä on logiikka ja realismi vähän hakusessa. Sen sijaan GW on pyrkinyt tietynlaiseen tasapainoon.
Pahiksilla on parempia mättäjiä (Uruk-hai yleensäkin, ja erityisesti berserkit), pahempia taikojia (Nazgûl; Saruman samanhintainen kuin Radagast, Dziisös!) ja kovemmat über-pahikset (Sauron, Balrog - Puuparrallakin on vain kolme woundia!). Vastaavasti pahojen heikkoutena on courage. Siinä missä hyvikset ottavat keskimäärin pikkuisen enemmän turpaansa taistelussa, niiden moraali kestää pitempään.
Minusta tämä kuvastaa erityisesti sitä, että hyviksillä on alusta asti ollut epätoivo päällä, joten niiden on pakko joko taistella tai hävitä sukupuuttoon. Pahiksilla motivaatiot ovat ihan toisenlaisia, joten niitä ei välttämättä kiinnosta kuolla "for the cause". Koska Courage-statilla on haluttu olevan pelissä jotain merkitystä, GW on pitänyt ne rivimiehillä tarkoituksellisen alhaalla, jottei kovemmista jätkistä tule automaattisesti pelottomia.
Loppujen lopuksi sääntöjen perusteleminen fluffilla on yhtä tuhoon tuomittua kuin kaikissa GW:n peleissä.
Pahiksilla on parempia mättäjiä (Uruk-hai yleensäkin, ja erityisesti berserkit), pahempia taikojia (Nazgûl; Saruman samanhintainen kuin Radagast, Dziisös!) ja kovemmat über-pahikset (Sauron, Balrog - Puuparrallakin on vain kolme woundia!). Vastaavasti pahojen heikkoutena on courage. Siinä missä hyvikset ottavat keskimäärin pikkuisen enemmän turpaansa taistelussa, niiden moraali kestää pitempään.
Minusta tämä kuvastaa erityisesti sitä, että hyviksillä on alusta asti ollut epätoivo päällä, joten niiden on pakko joko taistella tai hävitä sukupuuttoon. Pahiksilla motivaatiot ovat ihan toisenlaisia, joten niitä ei välttämättä kiinnosta kuolla "for the cause". Koska Courage-statilla on haluttu olevan pelissä jotain merkitystä, GW on pitänyt ne rivimiehillä tarkoituksellisen alhaalla, jottei kovemmista jätkistä tule automaattisesti pelottomia.
Loppujen lopuksi sääntöjen perusteleminen fluffilla on yhtä tuhoon tuomittua kuin kaikissa GW:n peleissä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Niin saat, mutta etpä saa Str. 6.Tankki kirjoitti:Mutta kun saat trollin hinnalla 7 perus haltijaa.Valtsu kirjoitti: Jaa, ajattele nyt kuitenkin että haltialla on vain yksi hyökkäys ja trollilla kolme. Ja ei se nyt kovin suuri todennäköisyys ole haavoittaa kutosella, kun taas trolli nelosella.
Lalalaa
Saatat olla oikeassa, mutta LotRin kohdalla fluffi merkitsee minulle ja monelle muulle paljon enemmän kuin muiden GW:n pelien kohdalla.TheCaptain kirjoitti:Loppujen lopuksi sääntöjen perusteleminen fluffilla on yhtä tuhoon tuomittua kuin kaikissa GW:n peleissä.
Kun mietitään vaikka Gotrekin fluffia, mies ei koskaan häviä kenellekään, silti normi Deamonslayerin statit. Monelle melko sama asia, myös minulle vaikka kääpiöpelaaja olenkin.
Mutta sitten jos vaikka kaikkien tuntema Faramir raiskataan säännöillä, jotka eivät vastaa hänen tasoaan, on ainakin minulle kovempi isku.
Syynä on yksinkertaisesti se, että LotRin Tolkienin luomat hahmot ja niiden fluffi on niin syvää ja tutuksi tullutta, että se todella merkitsee paljon.
- The Captain
- Valvoja
GW:n tekemä LotR-peli perustuu Peyter Jacksonin Lord of the Ringsiin, ei Tolkienin Lord of the Ringsiin. Pitäisin nämä kaksi vahvasti erillään toisistaan, vaikka pääjuoni melko samanlainen olikin.
Leffassa sekä Eomer että Faramir olivat lähinnä nimettyjä statisteja, toisin kuin kirjassa, jossa kummallakin oli iso rooli. Tämän takia GW teki niistä sellaisia kuin ne ovat - ihmisiksi kovia, muttei pelin yleiseen tasoon nähden turhan kovia. Ne ovat siinä määrin isoja hahmoja, että niiden on noustava ihmiskapteenien yläpuolelle, mutta eivät leffa-Aragornin veroisia, ei lähellekään. Aragorn oli leffan päähenkilö, ja siksi ylivertainen muihin verrattuna (tosin GW on perinteiseen tapaansa pannut homman läskiksi tuodessaan peliin hahmoja leffan ulkopuolelta).
Jos peli perustuisi Tolkienin kirjoihin, kaikilla high elfeillä olisi terror ja ne pieksisivät kymmeniä örkkejä. Haltioiden sankarit puolestaan pitäisivät aikansa puoliaan jopa Sauronia vastaan.
Leffassa sekä Eomer että Faramir olivat lähinnä nimettyjä statisteja, toisin kuin kirjassa, jossa kummallakin oli iso rooli. Tämän takia GW teki niistä sellaisia kuin ne ovat - ihmisiksi kovia, muttei pelin yleiseen tasoon nähden turhan kovia. Ne ovat siinä määrin isoja hahmoja, että niiden on noustava ihmiskapteenien yläpuolelle, mutta eivät leffa-Aragornin veroisia, ei lähellekään. Aragorn oli leffan päähenkilö, ja siksi ylivertainen muihin verrattuna (tosin GW on perinteiseen tapaansa pannut homman läskiksi tuodessaan peliin hahmoja leffan ulkopuolelta).
Jos peli perustuisi Tolkienin kirjoihin, kaikilla high elfeillä olisi terror ja ne pieksisivät kymmeniä örkkejä. Haltioiden sankarit puolestaan pitäisivät aikansa puoliaan jopa Sauronia vastaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
hmm the captainilla on kyllä pointtinsa..... ja itse olen samaa mieltä... mutta ei eomer mikään huono kyllä leffankaan taistelukentillä ollut... mitä nyt mumakileja kaatoi ja urukkeja pisti palasiksi plus kasan örkkejä.... mutta peli on kyllä aika hyvässä taspainossa näin vaikka rohanilta kyllä puuttuukin se himo herou joka taas johtaa siihen että rohania en suosi yksittäisenä armeijana...... vaan enneminkin rohania on hyvä käyttää gondorin kanssa samassa armeijassa koska niillähän oli liitto ja teeman mukaisesti rohan auttoi gondoria. eli kyllä gondorista vaikka imrahil sopii erinomisesti avustamaan rohanin herou pulaa tietysti pitää ottaa muita gondoreita mukaan ja dol amrotheja ja sitten vakka eomer (jok nyt on melko huono mutta perus örkki massaa voi kaatua jos hyvä säkä on) sekä ratsastajia..... Minulla taitaa ollakin tälläinen lista tuolla jossain armeija lista osiossa....
Indeed.
Uruk-Haita en alkaisi parantelemaan lainkaan. Niistä sanotaan, että ne ovat liian kalliita, mutta eivät minusta. Kilvellä deffa 6, piket (aivan ylihyvä keksintö) ja bersut. Kun on bersu ja sitä tukee kaksi pikeurukkia, on aika todennäköistä voittaa taistelu (4 noppaa), varsinkin nelosen fightin avulla, jolla nokittaa ihmiset ja tulee tasapeliin kääpiöiden kanssa. Ja jos voitetaan, tulee 4 nelos-strenan iskua. Ja nämä muka liian huonoja. Ja jos courage on ongelma (tämähän koskee vain perus-urukkeja), laittaa shamaanin/Sarumanin mukaan...heh!
Uruk-Haita en alkaisi parantelemaan lainkaan. Niistä sanotaan, että ne ovat liian kalliita, mutta eivät minusta. Kilvellä deffa 6, piket (aivan ylihyvä keksintö) ja bersut. Kun on bersu ja sitä tukee kaksi pikeurukkia, on aika todennäköistä voittaa taistelu (4 noppaa), varsinkin nelosen fightin avulla, jolla nokittaa ihmiset ja tulee tasapeliin kääpiöiden kanssa. Ja jos voitetaan, tulee 4 nelos-strenan iskua. Ja nämä muka liian huonoja. Ja jos courage on ongelma (tämähän koskee vain perus-urukkeja), laittaa shamaanin/Sarumanin mukaan...heh!
-
Balrogofmoria
-
Grand Admiral Prawn
Minusta tuntuu että sinulta on nyt jäänyt huomaamatta jotain tärkeänpuoleista. Nimittäin se, että hyvä stattirivi on vain puoli voittoa, vaan muutkin muuttujat vaikuttavat jok'ikisen taistelun lopputulokseen. Edes tässä pelissä tappelut eivät automaattisesti ratkea sen mukaan, kummalla on enemmän hyökkäyksiä tai woundeja...Averren kirjoitti: Kun mietitään vaikka Gotrekin fluffia, mies ei koskaan häviä kenellekään, silti normi Deamonslayerin statit. Monelle melko sama asia, myös minulle vaikka kääpiöpelaaja olenkin.
Jos jotakuta paisutellaan fluffissa, se ei välttämättä tarkoita sitä että hän oikeasti on kauhean kova. Gotrek/han voi myös olla onnekas/ovela/nokkela/tjms ja siksi voittanut X määrän taisteluita, mikä ulkopuolisen silmään näyttää ilman muuta siltä että hän on älyttömän kova, koska rajoittunut ihmismieli ei tule ensimmäiseksi ajatelleeksi kaikkia vaikuttavia muuttujia vaan valitsee niistä sen jota on yksinkertaisinta käsitellä.
Missään kohdassa joko kirjoja tai elokuvaa Faramir (tai Éomer
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.