Maddogin sankarit valmiit!

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
maddog

Maddogin sankarit valmiit!

Viesti Kirjoittaja maddog »

Eli Helmin syvänteen figut kaikki maalattu ja katseltavina...

http://www.pbase.com/kimmoruohoniemi/heroes

Käykää katselemassa! :wink:
JouniKone

Viesti Kirjoittaja JouniKone »

Hianoja, todella hianoja...

Löytyvätkös nuo fantsun vitriinistä? Voisi nimittäin käydä katselemassa noita ihan luonnossa...
Tosimies syö lyijyä ja piereksii raketteja!!
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Eipä mitään uttaa lisättävää, enemmän blendiä, vähemmän inkki/drybrushia niin ihan hyviä niistä tulee... :-) Ja metallit voisivat kavata hieman shadeja, Gimlin age näyttää kauhean vaisulta...

Nyt vasta huomasin: missä niitten silmät on? Etenkin Eowyn näyttää hassulta ilman niitä. Kai ne nyt on sculptattu kumminkin? 8O
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
maddog

Figut on sculptattu silmät sirrilleen, en tiedä miksi. Tekee joistakin varsin typerän näköisiä. Aivan kuin tarrvitsisivat silmälasit! Ei mahda mitään!

Kyllä, joensuun fantsussa ne on vitriinissä! Toivottavasti ei kukaan varasta.

Maalausohjeista sen verran että ei ehkä kannata haastaka happea niihin. En ole koskaan kuunnellut ketään enkä aloita sitä nyt. Minulla on hyvä maku ja luotan siihen maalatessani. Olen myös sen verran älykäs että vaikka oma makuni voi poiketa monien muiden mausta, en rupea muuttelemaan tyyliäni sen vuoksi. Pääasia että figut miellyttävät minua. Mitäpä muiden mielipiteet merkkaavat?
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti: Maalausohjeista sen verran että ei ehkä kannata haastaka happea niihin. En ole koskaan kuunnellut ketään enkä aloita sitä nyt. Minulla on hyvä maku ja luotan siihen maalatessani. Olen myös sen verran älykäs että vaikka oma makuni voi poiketa monien muiden mausta, en rupea muuttelemaan tyyliäni sen vuoksi. Pääasia että figut miellyttävät minua. Mitäpä muiden mielipiteet merkkaavat?
*nyökkää* Empä olekaan mitään kovasti edes kertonut, kun en ollut varma suhtautumisestasi. Mutta säästän happeani jatkossa sinun suhteesi.

Pitääpä kattoa ne figut, jos GW ei scultpaa figuille silmiä niin johan on taso laskenut roimasti sitten viimenäkemän...
Jag känner en bot
maddog

Ei mitään. Jokainenhan meistä olettaa olevansa parempi maalari kuin kukaan muu. :lol: Järkevämmät vain tiedostavat tämän ja siten yleensä pitäytyvät kommenteista, paitsi kehuvat tietty silloin kun kehu on paikallaan!
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti:Ei mitään. Jokainenhan meistä olettaa olevansa parempi maalari kuin kukaan muu. :lol: Järkevämmät vain tiedostavat tämän ja siten yleensä pitäytyvät kommenteista, paitsi kehuvat tietty silloin kun kehu on paikallaan!
Eli jos ei sinun mielestäsi ole sinua parempi maalari niin voi vain kehua? Pyydän olla erimieltä. Se kuka neuvoo ketä ei välttämättä kerro maalarien tasosta mitään. Aloittelijakin voi antaa rakanetavaa palautetta kokeneelle maalarille. Juuri tuollainen asenne ja tietämättömyys on se mitä olen onneksi saanut karsittua aika hyvin maalauspiireistä pois, koska tuo ei johda kehittymiseen vaan pysymiseen samalla tasolla maalauksessa...

Kehuista tai haukuista kukaan ei opi mitään. Rakentavaa kritiikkiä voi saada yllättäviltäkin tahlta. Vetäisinkö nyt taas esiin tämän leffakriitikkovartauksen? Leffakriitikkoja kuunnellaan, heidän mielipidettään arvostetaan mutta en usko että he kovin hyviä laffoja tekisivät. He ovat hyviä siinä mitä he tekevät, ohjaajat ja näyttelijät ohjaamisessa ja näyttelemisessä.

Nojuu, nyt mä taas haaskaan happea... :lol:
Jag känner en bot
oldschooler

Viesti Kirjoittaja oldschooler »

kuvien lähettäjät voisivatkin kirjoittaa mainoksesa loppuun seuraavan viestin:
"...otan vastaan AINOASTAAN KEHUJA..."
tai
"...otan vastaan MYÖS KRITIIKKIÄ..."
tai vaikkapa
"...kritiikin lisäksi..."
tajusitte varmaan.
Saisivatpa ainakin mitä tulivat hakemaan, ja kaikilla olisi hyvä mieli. Se on kuitenkin tärkeintä maailmassa.
:roll:
Oldschool

ps. otan vastaan vain kehuja, siis yleensäkin, en minä täällä käy huvikseni, tai muutenkaan pilaamassa päivääni...
"Rogue Trader,
it's not a game, it's attitude"
maddog

What we have here is a failure to communicate.

Tarkoitin sitä, että jos katsoo olevansa parempi maalari kuin muut, ei välttämättä sitä ole, sillä maalaustyylejä on monta, ja kaikki ovat aivan yhtä hyviksi katsottavia. Koska kaikki katsovat olevansa muita parempia, on helppo keskittyä muiden figujen 'virheisiin', ja moittia niitä niin että itsekin lopulta uskoo noiden figujen olevan täyttä paskaa...

Rakentavasta kritiikistä... En ole koskaan kuunnellut toisten huomioita, taikka uskonut mitään mitä WD:ssä sanotaan. Siitä huolimatta olen kehittynyt koko ajan maalarina. Mikä johtuu armottomasta itsekritiikistä. Luuletteko olevanne hyviä löytämään huonot puolet toisten figuista. Hah. Minä olen mestari siinä. Olkaa kiitollisia etten yleensä kommentoi kenenkään figuja. :twisted:

Esimerkki? Olkaa hyvä:

Muuten hyvää, mutta jokaisella on hiukset hiukka väärää väriä. Legolasilla varsinkin. Myös gimlin parta on liian vaalea. Aragornin maili on liian kiiltävää, ja kengät on kummallisen väriset (pitäis kai olla mustat jos oikein muistan) Gimlin kirves on kyllä skulptattukin persiilleen, mutta oisit sentään voinut maalamalla korjata sen... Gamling näyttää sotkuiselta... miten olisi toinen väripesu haarniskalle ja sitten uusi drybrush? Eowynin mekkoa olisit myös voinut sävyttää samalla tavalla kuin legolasin viittaa, näyttää nyt varsin tylsältä. Oletko muuten muistanut maalata kaikkien kulmakarvat? Katsohan tarkkaan! Haltijoiden haarniskoissa on sinulle sattunut värierehdys, ainakin jos WDtä on uskominen. Kaikkien saappaat olisit ylipäätään saanut liata, kun sitä realismia muka kannatat. Ja gimlin varusteisiin lisää yksityiskohtaa, ne ovat näet elokuvassa täynnä pieniä kaiverruksia tai mitä lienee.

Nonnih, näin se menee. Ottakaa mallia!
Ninnu
Viesti:

oldschooler kirjoitti:kuvien lähettäjät voisivatkin kirjoittaa mainoksesa loppuun seuraavan viestin:
"...otan vastaan AINOASTAAN KEHUJA..."
tai
"...otan vastaan MYÖS KRITIIKKIÄ..."
tai vaikkapa
"...kritiikin lisäksi..."
tajusitte varmaan.
Saisivatpa ainakin mitä tulivat hakemaan, ja kaikilla olisi hyvä mieli. Se on kuitenkin tärkeintä maailmassa.
:roll:
Oldschool

ps. otan vastaan vain kehuja, siis yleensäkin, en minä täällä käy huvikseni, tai muutenkaan pilaamassa päivääni...
Juu, hyvä ehdotus. Jos mun mielestä laittaa kuviaan tänne niin hakee kritiikkiä, en voi ymmärtää miksi muuten kuviaan tänne pistäisi. Mä ainakin saa ihan tarpeeks selkääntaputusta että mielellään kuulee rakentavaa palautetta.

Se juuri on asia mitä minun on ah niin vaikea ymmärtää... Miksi joku ei haluasi kehittyä maalarina? *puditelee päätään*

Nojuu, pitää taas palata pikkasen varovaisempaan moodiin jos mun kritiikkejä ei pystytä ottamaan sellausena kuin ne on tarkoitettu...
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

maddog kirjoitti:Ei mitään. Jokainenhan meistä olettaa olevansa parempi maalari kuin kukaan muu. :lol:
Itse asiassa ainoa tuolla tapaa ajatteleva maalari jonka olen tavannut olet sinä :lol:
Järkevämmät vain tiedostavat tämän ja siten yleensä pitäytyvät kommenteista, paitsi kehuvat tietty silloin kun kehu on paikallaan!
Eli pelkkiä kehuja vaan vai?
Viimeksi muokannut VJ, Ti 05.11.2002 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti:What we have here is a failure to communicate.

Nonnih, näin se menee. Ottakaa mallia!
Toi on pientä verrattuna muhun... :-D

Nojuu, tyyeljä on erilaisia, ja mä arvostelen maalauskisa standardeilla, eli mun silmissä näyttää hyvältä sellaiset minit jotka maalauskisoissa pärjäisivät.

Ja siksi toisekseen jos osaat virheitä nähdä muittenkin figuita niin kannattaisi mielestäni kommentoida rakentavasti, esimerkiksi sinä et onnekseni liittynyt minun selkääntaputtelijoiden joukkoon (muistaakseni) vaan pienen tönimisen jälkeen jopa pääsit jotian rakentavaa esittämään. ;-)

Ah well, tää on turhaa tilanhaaskausta taas. Over and out.
Jag känner en bot
JouniKone

maddog kirjoitti:!
Kyllä, joensuun fantsussa ne on vitriinissä! Toivottavasti ei kukaan varasta.

Tuskinpa niitä sieltä kukaan vie, sehän taitaa olla lukollinen vitriini...

Pitääpä ihan tänään ottaa asiakseen katsoa nuo figut läpi kun käy ostamassa pirukalan fansusta...
oldschooler

maddog kirjoitti: Koska kaikki katsovat olevansa muita parempia, on helppo keskittyä muiden figujen 'virheisiin', ja moittia niitä niin että itsekin lopulta uskoo noiden figujen olevan täyttä paskaa...
eh...eli kaikki jotka antavat sinulle kritiikkiä,( siis sellaista minkä tulkitset jotenkin negaatioksi,) ovat puhuneet itsensä ympäri, saaneet itsensä uskomaan että figusi kaipaavat korjausta, vaikkevat siis kaipaakaan?
...ja kaikki eivät katso olevansa parempia maalaamaan kuin muut, (mistä moisen idean sait? kritiikin antaminen ei ole itsekehua) ilmottaudun jonon ensimmäiseksi.
oldschool
ps. toivottavasti communikaaatio fa lu rettt...zzz.xxx saad aan korjattu a
"Rogue Trader,
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

Näin Etukäteen:
Anteeksi Maddog.......

Mielipiteeni: 8O Hienoja, mutta ei sovi lotr:iin
syy> lotrin väriskaala on realistinen, harmaa yms...
Sun kuvat näyttää hieman liikaa FB:hen siirtyviltä...... mutta ei kuitenkaan yhtä paljon kuin suorastaan FB figut.
Varsinkin tuo Gimlin väriskaala ei oikein sovi.

Kuitenkaan en voi suorastaan näyttää parempia kuvia, kun en osaa maalata yhtä hyvin.. :(
JouniKone

Kuvat eivät oikein noille malleille tee oikeutta... näyttävät luonnossa paremmilta, tarkistettu on!!
maddog

Ei kannata ottaa puheitani vakavasti, minulla kun on tapana puhua paljon paskaa :lol: mutta rakentavasta kritiikistä sanoisin että kritiikkiä antavan ihmisen perusoletus on jo se että hän, kun pystyy neuvomaan, on parempi kuin tuo jota neuvotaan. Alkakaapas ruotia tuota kommenttia!

Blendauksesta: En käytä sitä sillä se on aikaa vievää ja turhaa figuille jotka on tarkoitettu pelaamiseen ja hyllyn koristeeksi. GD:hen sopii, mutta ei kaikissa figuissa sinnekään... Ei nimittäin näytä realistiselta, vaan saa figut muistuttamaan leluja.

Käytin öljyvärejä kaksi ja puoli vuotta :!: ennenkuin tajusin siirtyä akrylleihin. Öljyijä ei voi käyttää väripesuihin taikka oikeastaan kuivasivelyynkään, joten kaikki, sekä varjot että valot piti MAALATA. Se oli hidasta, vaikkakin tulos oli hyvän näköinen. Sitten kun viime kesänä ostin kasan akryyleja ja kokeilin väripesuja sekä kuivasivelyä, ihastuin noihin tekniikkoihin hetkessä. Ne olivat niin nopeita ja vaivattomia, ja tulos oli realistisen miellyttävä. Pidän näistä tekniikoista ja pitäydyn niissä, sillä minulla ei ole aikomustakaan osallistua kilpailuihin.

Figujen vaaleudesta... Käytin tummaa skaalaa riders of rohaneissa, ja aiemmissa sankareissani. Halusin kuitenkin kokeilla vaaleampaa tekniikkaa, ja nämä sankarit antoivat tilaisuuden siihen. Loppuarvioni on että jatkan samaa rataa, sillä maalattavanani on high elf armeija (itselleni siis). vaaleammat sävyt parantavat figujen näkyvyyttä pelipöydällä, tekevät niistä realistisempia sekä parantavat niiden ulkonäköä lähietäisyydeltä. Tummat figut OVAT kivoja, mutta ne tuppaavat katoamaan pöydälle ja niiden liioitellut varjot ja valot käyvät silmiin lähietäisyydeltä.
oldschooler

maddog kirjoitti:kritiikkiä antavan ihmisen perusoletus on jo se että hän, kun pystyy neuvomaan, on parempi kuin tuo jota neuvotaan. Alkakaapas ruotia tuota kommenttia!
No voi että kun tuo ei pidä paikkaansa!
Olen maalannut figuja 80-luvun puolesta välistä. Se tarkoittaa että pystyn antamaan kritiikkiä monelle itseäni paremmalle maalaajalle. Se _EI_TARKOITA_, että pitäisin itseäni parempana maalaajana.
Alkaa heräämään kysymys miksi ihmeessä lähetit kuvalinkkisi tänne. "hei täs ois kuvii, käykää tsiigaa, mutta älkää kommentoiko!, älkää varsinkaan neuvoko, en mä neuvoja tullu hakee..." ??
outoa....
Varsin mukava ruotia, heitäppäs joku uusi väite, tää on hauskaa :D
Ai niin muuten, pidin figuistasi, suosin itse saman suuntaista maalausjälkeä
Oldschooler
"Rogue Trader,
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Oldscooler: agreed.

Itseäni en ainakaan aseta täällä kenenkään yläpuolelle. Silti olisin hyvin halukas antamaan kritiikkiä muiden ukoista.
Vähän sama juttu kuin, että et voisi kommentoida jotain musiikki kappaletta osaamatta itse soittaa paremmin, kuin kyseinen artisti.

Olen sen verran pitkään selaillut alan lehtiä ja webbiä, että olen muodostanut oman mielipiteen, että mikä ukossa näyttää hyvältä ja mikä ei. Vaikka tämä mielipide poikkeaakin usein muiden mielipiteen kanssa on se kuitenkin yksi milipide lisää, josta ehkä joku tuurilla saattaa saada murusen tietoa, jota voi käyttää oman taitonsa parantamiseen.

Kannattaisinkin semmoista linjaa täällä vasarassa, että mikäli et halua, että töitäsi kommentoidaan, niin ilmoittaisit siitä eksplitiittisesti.
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti:Ei kannata ottaa puheitani vakavasti, minulla kun on tapana puhua paljon paskaa :lol: mutta rakentavasta kritiikistä sanoisin että kritiikkiä antavan ihmisen perusoletus on jo se että hän, kun pystyy neuvomaan, on parempi kuin tuo jota neuvotaan. Alkakaapas ruotia tuota kommenttia!
Noh, et tainnut todella lukea esimerkkiäni leffakriitikosta? Et kait luule että keikki leffakriitikot olettaisivat olevansa parempia ohjaajia tai näyttelijöitä kuin leffassa esiityvät? Olla kriittinen muiden tuotoksia kohtaan ja pystyä analysoimaan niitä on taito siinä kuin itse maalaaminen. Siksi minä sitä teen, tahdon kehittää itseäni kritiikissäkin koska se kehittää minua myös kritisoimaan omia figujani. Kuten sinun kritiikistäsi huomasi se oli kovin ulkokohtainen puuttuen lähinnä vain parin detailin ruotimiseen... :-)

Ja kuvista, figut näyttävät aina paremmilta luonnossa, johtuen ihmisen silmän taipimuksesta nähdä luonnossa asiat kolmiuloitteisena mutta ei kuvissa.

Samaa mieltä VC:n ja Oldiksen kanssa siitä että voisi infota jos hakee vain selkääntaputtelua. Kyllä minä taas viattomasti oletin että jos joku tänne figujaan pistää myös haluaa niistä rehellistä palautetta... :twisted:
Jag känner en bot
Lukittu

Palaa sivulle “Galleria”