Kuinka niitata High Elffeillä Bretit?
-
PhoenixKing
Kuinka niitata High Elffeillä Bretit?
Juttu on tämä: olen High Elf pelaaja, enkä pidä breteistä, koska ne ovat niin ylivoimaisia. Yksin en ole kohdannut, kerran oltiin kaveripelissä 2 vs. 2-HE ja HE vs. Hordes of Chaos ja Bretit. Tappio tuli. Eli mitä yleispäteviä juttuja/taktiikoita tiedätte HElffeille? Raskas magia vai hummat vastaan hummat? Kertokaa mitä tahansa (aiheeseen liittyvää) , kaikki tieto on hyödyllistä!
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Bolttistuli uppoaa hyvin ritarirykmenttien pitkiin riveihin. Tosin bretit luultavasti ottavat Lady's Blessingin suojakseen, mutta tällöin saat päättää kumpi lähtee ensin, joten kannattaa lähteä itse, sillä se tietää yhtä vuoroa enemmän aikaa ampua vihollista. Haltia ratsuväki voi olla myös kätevää sen brettejä isomman movementin takia, mutta ellen väärin muista Silver Helmeillä on normaalit bardingit joten ne liikkuvat yhtä nopeasti kuin bretit. Ja tuolla ratsuväellä pyritään hyökkäämään brettien ratsuväen kimppuun, koska kun nämä eivät saa chargea ne ovat aika pulassa.
Eipäs uppoakaan. 5+ Ward save kahdella ensimmäisellä ritarilla pysäyttää yleensä sen nuolen viimeistään toiseen ritariin, kun osuminen ja haavoittaminenkaan eivät ole ihan varmoja. Kannattaa ampua mielummin kuusi nuolta niitä kohti, todennäköisesti kuolee edes yksi ritari, joskus kaksikin, yksi on paljon epävarmempi.Cold-Blooded kirjoitti:Bolttistuli uppoaa hyvin ritarirykmenttien pitkiin riveihin.
Ritarit voitetaan ritareilla ja magialla. Ikävä kyllä millään muulla on vaikea voittaa, mikä tekee peleistä joka kerta samanlaisia...
Dragon princet ovat parhaita joukkoja Bretonniaa vastaan pitkän chargen ansiosta. Silver helmitkin toimivat kyllä, kun vastustaja ei välttämättä halua saada niitä kimppuunsa, ja joutuu hieman varomaan askeleidensa määrää. Maagit seerillä ja heavensin thunder boltilla tekevät myöskin ihan kivaa jälkeä mistä ritareista vain. Kärryjä ei saa unohtaa. Ne ovat lähes pakollisia Bretonniaa vastaan, kun niillä saa kivasti tehtyä kivoja pehmitysiskuja ja yhteisrynnäkössä ritareiden kanssa ne ovat äärimmäisen hyvä. Charactereita voi myös harkita laittaa kärryihin, niin ne voivat jopa pärjätä yksinkin pieniä yksiköitä vastaan, niin tietenkin sillä edellytyksellä, ettet ole ottanut neljää maagia.
Oon pelannu magick/cavarly armeijalla, jossa oli kolme magee, pari helmiryhmää, kaks kärryä, dragonit banneriakantamaan ja bolttispari. 1500p Ei bretit paljon juhlinu. Ekalla vuorolla liikut melkein chargematkalle. Sitten pistät vaikka komeetan tai pari siihen isoimpaan sumppuun. Ja se +5 wardi ei oikeesti paljon auta, eli kaks bolttia on parempi lancea vastaan, kun ne 12 pientä. Tokalla vuorolla sitten chargaat kaikella (brettipelaaja tuskin haluaa olla yhtään ylimääräistä vuoroa magia/bolttertulessasi) ja kun ritarit on kökköjä jos ei pääse lyömään eka, niin kyllä pitäis läpi mennä. Eikä bretonni kyllä semmosta reiluu kymmentä noppaa+boundeja dispellaa. eikä niitä mscastejakään kovin usei tule...kai.
To be Ulverized...
Niin-i. Miten mahduttaa bretti armeijaan toimiva magic puolustus ja samalla juosta Helffejä kiinni joiden hevoset liikkuvat nopeammin (luuseri hevosia kun niille pitää laittaa kevytmetalli panssarit) ja mahduttaa kaikki 1500pts ja vielä ostaa pelle lipunkantaja joka ei kuitenkaan standardilaan saa paljon aikaa.applepie kirjoitti:Oon pelannu magick/cavarly armeijalla, jossa oli kolme magee, pari helmiryhmää, kaks kärryä, dragonit banneriakantamaan ja bolttispari. 1500p Ei bretit paljon juhlinu. Ekalla vuorolla liikut melkein chargematkalle. Sitten pistät vaikka komeetan tai pari siihen isoimpaan sumppuun. Ja se +5 wardi ei oikeesti paljon auta, eli kaks bolttia on parempi lancea vastaan, kun ne 12 pientä. Tokalla vuorolla sitten chargaat kaikella (brettipelaaja tuskin haluaa olla yhtään ylimääräistä vuoroa magia/bolttertulessasi) ja kun ritarit on kökköjä jos ei pääse lyömään eka, niin kyllä pitäis läpi mennä. Eikä bretonni kyllä semmosta reiluu kymmentä noppaa+boundeja dispellaa. eikä niitä mscastejakään kovin usei tule...kai.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Kyllä se boltteri tehoaa, varsinkin kun niitä on maksimimäärä ja ammut sarjatulta. Myös Reaver bow on hauska, kuten myös magia.
Mutta kaikista hauskinta on chargata bretit ennen kuin ne chargaavat sinut! Brettien ritarien charge on 16". Dragon Prinsseillä ja Tiranoc Charioteilla se on 18"
Voi olla että haluat käyttää jotain monsteria apuna
--
Itse ammuin Fanatic I kokonaisen brettiarmeijan pois pöydältä High Elffeillä.
Mutta kaikista hauskinta on chargata bretit ennen kuin ne chargaavat sinut! Brettien ritarien charge on 16". Dragon Prinsseillä ja Tiranoc Charioteilla se on 18"
Voi olla että haluat käyttää jotain monsteria apuna
--
Itse ammuin Fanatic I kokonaisen brettiarmeijan pois pöydältä High Elffeillä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
-
Stenvall
Yhden pelin olet pelannut ja senkin vielä liittolaisilla, joille ei ole tehty edes kunnon sääntöjä, paitsi BP:hen, vikahan on juuri siinä, että voidaan tavallaan yhdistää kaksi armeijaa, saaden kahden parhaat puolet, huonojen puolien jäädessä enemmän taka-alalle. Kuitenkin haluaisin muistuttaa kaikista eniten siitä, ettei yhdestä pelistä voi mitään päätellä. Vasta kun olet pelannut useampia mielellään 1 vs 1-taisteluita häviöillä, kannattaa alkaa spekuloida, mikä on nyt vialla.
Tässä onkin jo annettu paljon hyviä taktiikoita, itse en paljoa lisää, viestini pääosa olikin jo yllä, mutta sanon, ettet saa antaa ritareiden rynniä päällesi. Sinun tulee rynnäköidä!
Tässä onkin jo annettu paljon hyviä taktiikoita, itse en paljoa lisää, viestini pääosa olikin jo yllä, mutta sanon, ettet saa antaa ritareiden rynniä päällesi. Sinun tulee rynnäköidä!
Tuo kohta bretonniassa ärsyttää, voitto on huonoa pelaajaakin vastassa ison työn takana jos tulee silloinkaan. En kyllä ymmärrä anthonyssä sitä miksi piti tehdä näin haastava armeija, ritareita jotka saavat paljon hyökkäyksiä ja kunnolla rivejä.anemi kirjoitti: Ritarit voitetaan ritareilla ja magialla. Ikävä kyllä millään muulla on vaikea voittaa, mikä tekee peleistä joka kerta samanlaisia..
Tosin kyllä nuo fast cavarlyt tehoaa aika hyvin, ja jos pääsee chargaamaan ensin niin siitä ei pitäisi bretti pojankaan selvitä.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Lohikäärme on aika hauska 
En tiedä kumpaa tekee mielummin, chargaa vai lentää yksikön taakse ja räkäsee koko yksikön päälle s4 flame templaten, josta joutuu heittämään paniikkia.
Woundaat 3+ ja ritarien tippuu s4 takia 3+, joten niitä luultavasti kuolee.
En tiedä kumpaa tekee mielummin, chargaa vai lentää yksikön taakse ja räkäsee koko yksikön päälle s4 flame templaten, josta joutuu heittämään paniikkia.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
-
PhoenixKing
Eikös rykäisy osu 4+?Oikolukuhirvi kirjoitti:Lohikäärme on aika hauska
Olisiko ideaa ottaa vaikka pari kotkaa, laittaa ne knihtien chargea estämään toisella vuorolla, jotta vaikka 24 ukon spearmen-blokki tai 18 swordmasteria pääsee rynnimään?
Mika muuten se "Lady's Blessing" on? Millä Knighteilla on charastericissä strength 3? Mikä on pahin "Virtue"?
Oma taktiikkani on ottaa joku yksikkö joka ei lähde yhtään mihinkään, eli unbreakable/stubborn unitit käyvät tähän puuhaan aivan täydellisesti (ainoa päämäärä on että yksikkö ei lähde karkuun, ei väliä kuinka paljon tulee turpaan) . Tämä yksikkö ottaa ritarijyrän chargen vastaan ja toivottavasti kestää. Sitten, oma kovaa lyövä (swordmaster/white lion/heavy cavalry) yksikkö flankkiin ja se on siinä 
Erranteilla ja Realmeilla ainakin on strength 3, questingeistä en ole ihan varma, Graileilla on strength 4. Mielestäni "pahin" virtue on Confidence, josta sai kaikkia epämukavia boonuksia omaan charastericciin, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni 
Lady's blessing on sellainen juttu josta bretit saavat 6+ ward saven ja 5+ wardin Strena 5 tai isompia vastaan
Lady's blessing on sellainen juttu josta bretit saavat 6+ ward saven ja 5+ wardin Strena 5 tai isompia vastaan
-
PhoenixKing
Tässäkin on se ongelma että nyt ei pelata dark elffeillä vaan high elffeillä. Kuitenkin jos tällaisia yksiköitä löytyy HElffeiltä joku voi siitä minulle kertoa.Hevi kirjoitti:Oma taktiikkani on ottaa joku yksikkö joka ei lähde yhtään mihinkään, eli unbreakable/stubborn unitit käyvät tähän puuhaan aivan täydellisesti (ainoa päämäärä on että yksikkö ei lähde karkuun, ei väliä kuinka paljon tulee turpaan) . Tämä yksikkö ottaa ritarijyrän chargen vastaan ja toivottavasti kestää. Sitten, oma kovaa lyövä (swordmaster/white lion/heavy cavalry) yksikkö flankkiin ja se on siinä
Itse ainakin suosin (kavereideni mielestä) hyvin ärsyttävää taktiikkaa, eli ei mitään kalliita yksiköitä ei anneta ritareille yhtään yksikköä johon työntää peitsensä. maximi magic levelit seereillä ja thunderbolteilla (kaikkille ei seeriä kun haluat kumminkin heittää pari re-rollia)
shadow warrioreita metsiin ja 4 kotkaa hidastelemaan marssia, lopuilla pistellä kärryjä jotka tekevät magialla heikonnettuihin ritari juniin yhteis chargeja kun kotkat tulevat selkään. ja coreiksi 3 halpaa silver helm yksikköä jotka tukevat/korvaavat kärryjen tehtävän aika ajoin. tämä ainakin on minulla aina toiminut
shadow warrioreita metsiin ja 4 kotkaa hidastelemaan marssia, lopuilla pistellä kärryjä jotka tekevät magialla heikonnettuihin ritari juniin yhteis chargeja kun kotkat tulevat selkään. ja coreiksi 3 halpaa silver helm yksikköä jotka tukevat/korvaavat kärryjen tehtävän aika ajoin. tämä ainakin on minulla aina toiminut
-
PhoenixKing
Kyllä minä nyt sen tiedän, Oikolukuhirvi oli vain kirjoittanut että se osuu 3+, jos minä oikein ymmärsin.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Se osuu automaattisesti kaikkiin modeleihin jotka ovat kokonaan templaten alla ja 4+ niihin jotka ovat osittain.PhoenixKing kirjoitti: Eikös rykäisy osu 4+?
-
PhoenixKing
Nyt muistan minäkin! Kiitos Hevi!Hevi kirjoitti:Lady's blessing on sellainen juttu josta bretit saavat 6+ ward saven ja 5+ wardin Strena 5 tai isompia vastaan
Niin että olisiko tuossa mitään järkeä?PhoenixKing kirjoitti:Olisiko ideaa ottaa vaikka pari kotkaa, laittaa ne knihtien chargea estämään toisella vuorolla, jotta vaikka 24 ukon spearmen-blokki tai 18 swordmasteria pääsee rynnimään?
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Miten hitossa ajattelit estää kotkalla ritarien chargen? Jos chargaat ne joko hakkaavat kotkan paloiksi ja grillaavat tai sitten kotka pakenee pelkkään combat resolutioniin. Jos lennät kotkan ritarien eteen, ritarit chargaavat siitä nauraen läpi.