Averren kirjoitti:
Noniin, jos se Múmakin tappaminen on sinusta noin helppoa. Samalla periaatteella mumakin voi tappaa Frodo, ja se kuulostaa yhtä helpolta.
Kai se jo voimia vaatii viskaista sellainen heitto kuin Èomer.
S4 ja kolme mightiä on jo riittävän voimakas. Selvästi jamppa käytti ainakin yhden mahtipisteen, luultavasti kaksi, tuohon heittoon.
Eikä Éomer mûmakkia tappanut, pikemminkin kyseessä oli kuolemantuottamus.
Juu helppoa on, minä teen noin aina joka pelissä :/. Vastaukseni on yläpuolella.
Lisäksi se vaatii sen Courage-testin häviämisen.
Paha vain että Éomerilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa Couragetestin tulokseen. Mûma nyt vain kämmi testinsä pahan kerran - sellaista sattuu. Huomaa: pelissä epätodennäköiset asiat ovat leffassa arkipäivää, koska pitää olla dramaattisuutta.
Ja huom. Èomer tappoi haavoittumattoman Mahúd Chieftainin yhdella heitolla, kun kerta ruvetaan tätä "peliteknisesti ajatellen"-juttua penkomaan.
Muistaakseni peliteknisyydestä on ollut kyse alusta lähtien, en minä sitä argumenttia tähän disputaatioon tuonut. Tehän Éomerin peliteknistä voimaa haluatte parantaa, minä olen alusta alkaen yrittänyt selittää että pelissä asiat pitää nähdä hieman eri tavalla.
Pelin Éomerin pitää tasapainon vuoksi olla "arkipäivätasoa" verrattuna leffan "tänään onnistun kaikessa"- Éomeriin. Sama pätee toki muihinkin sankareihin, jotka tappavat pelistatteihinsa verraten suhteettoman määrän örkkejä leffoissa.
Mistä päättelet kirjan Urukien olleen leffan urukeja heikompia?
Rivien välistä lukemalla, muistaakseni olet itse käyttänyt samaa taitoa useamman kuin kerran perustellaksesi miksi Éomeria voisi kuvailla suunnilleen Aran ja Imrahilin tasoiseksi mättäjäksi.
Esimerkkinä voisin mainita että kirjassa pikkuhobitit vangittin vasta kun
Merri oli hakannut poikki useita raajoja, ja kun Boromir puhalsi torveensa, urukit
pelästyivät ja pakenivat. Leffassa olisi näyttänyt naurettavalta, jos pieni hobitti olisi lyönyt "useita käsiä" poikki niiltä otuksilta
Úgluk oli Sarumanin ykkösörkki, ja mitä tulee perus-urukkikapteeniin, niin sellaista ei ollut Úgluk edes nähnytkään. Korkeintaan söi sellaisia aamupalaksi.
Eli väitteeni pointti: Èomer ownasi Sarumanin parhaan Urukin haavoittumatta jolloin Èomer > Rautapihan paras Urukki.
Okei, jos tuo riittää sinulle, niin tiedoksi että yhtälösi toteutuu jo. Éomer on Rautapihan parasta urukkia, Lurtzia, parempi yhdellä Fate-pisteellä ja yhdellä defencellä.
Siispä vetäydyn, olet saanut haluamasi, olet voittaja, venisti vidisti vicisti, vae victus ja niin edelleen.
Eikä kenenkään statteja tarvitse muuttaa. Totisesti, Eru on Suuri.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.