USEAT varmaan harrastavat tätä. Helppoa kuin mikä ja niin edelleen. Tuli kuitenkin pulma. Ostin mastonin valkoista matta sprayta ja maali on muuten ihan jees MUTTA.... Toisin kuin GW:n maali maston ei levity tasaisesti suoraan vaan tuppaa valumaan koloihin. Ravistelun määrästä huolimatta maalin koostumus ei muutu ja yhdellä kerralla maalattuna jälki on kauheaa. He joilla on kokemusta mastonin maaleista kertokaa ihmeessä onko tähän jotain kikkoja kuten maalausetäisyys yms. Ymmärrän kyllä että jos maalaa sentin päästä niin ei voi odottaa hyvää mutta mikä on optimaalinen etäisyys?
Itse olen kokenut n. 30 senttiä hyväksi matkaksi, mutta riippuu vähän myös siitä, onko sinun mastonissasi "perinteinen" vai uusi Fan-spray. (Fan sprayllä suihkuttaa suurempaa ja harvempaa suihkua ja perinteinen on suora ja tiivis suihku)
Eipä lukenut ainakaan erikseen fan sprayta. Vaikuttaa siltä että innostuin liikaa totuttuani gw:n maaliin jolla saa maalattua figun kerralla. Täytyy ottaa asiaksi taas lähteä kellariin maalaamaan oikein urakalla jotta ei tarvitse odotella kun maali kuivuu välissä.
Mastonin matta mustaa(fan spray) tullut käytettyä nyt muutama kerta,suihkutan n~15-20cm päästä pari-kolme kerrosta,ei valittamista tuloksessa ainakaan tähän mennessä
Itse olen useamman kymmentä figua pohjamaalunnut juuri kyseisellä mastonin matta valkoisella ja mitään ongelmaa ei ole ollut..Ehkäpä sinun purkkisi on viallinen tai sitten vaan suihkutus etäisyys tai määrä ei ole ollut hyvää
Noh, mullakin toi matta valkonen tuppaa hieman valumaan koloihin. Silti harmaan muovin tai metallin päälle jää kerros sideainetta, ja ainakin läpikuultava valkonen. Yleensä muutenkin kannattaa sutia spray-valkosen päälle jotain 2-3 ohutta valkosta washia, niin saa "smoothimman" pohjamaalin.
Siis ainakaan mulla toi värihiukkasten valuminen ei ole tuottanut ongelmia, sillä tärkeämpää on saada sitä sideainetta kalvo muovin päälle. Valkonen pohjaväri on vaan bonusta.
Tarpeeksi kaukaa monta ohutta kerrosta...
[piilomainontaa]Mastonin mattamusta ainakin toimii melkein paremmin kuin geeween... Sitä on vielä enemmän purkissa ja maksaa vähemmän! [/piilomainontaa]
DJ_Silverpig kirjoitti:
[piilomainontaa]Mastonin mattamusta ainakin toimii melkein paremmin kuin geeween... Sitä on vielä enemmän purkissa ja maksaa vähemmän! [/piilomainontaa]
Tuskin se on vaivaksi ostaa GW:n sprayta, ainakin se toimii varmasti ja eikä se pari €uroa sinne tai tänne haittaa...
Purple-Elf kirjoitti:Tuskin se on vaivaksi ostaa GW:n sprayta, ainakin se toimii varmasti ja eikä se pari €uroa sinne tai tänne haittaa...
Veikkaampa että vähintään puolet vähänkään viisaista figupelaajista käyttää mastonia, purkki maksaa n. 3 ja puoli euroa, sisältää enemmän(?) maalia kuin GW:n vastaava ja vähintäänkin yhtä hyvälaatuista, kunhan ei spreijaa liian läheltä. Suomeksi: Maston on reilusti parempi vaihtoehto kuin GW:n spray.
en jaksa ruveta riitelemään, luultavasti maston on ihan hyvä. Tarkoitukseni ei ollut haukkua mastonia, vaan todeta, että GW:n spray ei ole mielestäni liika kallis käyttöön.
Purple-Elf kirjoitti:en jaksa ruveta riitelemään, luultavasti maston on ihan hyvä. Tarkoitukseni ei ollut haukkua mastonia, vaan todeta, että GW:n spray ei ole mielestäni liika kallis käyttöön.
Noh minäkin vain totesin että Maston on hinta-laatu -suhteeltaan paljon parempaa kuin GW:n vastaava. Ja kyllä se GW:n spray on liian kallis käyttöön kun vertaa mastoniin.
Vasaus kysymykseen oli etäisyys. Aloitin toisella kokeilulla reilusti kaukaa 40cm päästä ja tiputin etäisyyden 30cm päähän. Tuli tasaisempaa jälkeä vaikkakin maaliakin kului enemmän. GW:n maali pölyää vähemmän, HUOMATTAVASTI vähemmän, ja tarttuu paremmin. Muuta eroa ei laadussa juuri ole.
Vaikka mastonin spray on ronskisti halvempaa kuin GW:n, niin kuitenkin siitä tulee niin paksua ja huonoa jälkeä, että kyllä gw:n spray kannattaa, IMO. Ja sitten vielä se, että mastonin matta musta ei tunnu oikein matalta, kun se kiiltää eikä siihen oikein maali tartu. Mutta kannattaa valita sen perusteella, onko valmis maksamaan (ainakin omasta mielestäni) hyvästä jäljestä.
Ainakin minun mustaan mastoniin maalit ovat tarttuneet todella hyvin,ei moittimista
Samoin tuo mastonin matta lakka ollut minulle aivan riittävää.Hinta-laadu suhde gw:n omiin on loistava.
Katsokaa nyt siellä kaupassa ihmeessä ostaessanne että ostatte POHJAMAALIA. Noita Mastonin spraypurkkejakin kun on mattaa valkoista ja mustaa erikseen ja sitten valkoinen ja musta pohjamaali erikseen. Itselläni ainakin musta pohjamaali onnistuu helposti yhdellä suihkutuskerralla. Ei valu ja peittää kuin tauti.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Jospa joku ystävällisesti valaisisi meikää tämän touhun keskellä sitten sen kunnollisen mastonin mustan tuotenumerosta (eli näkyy takana viivakoodin päällä).
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Omalla kohdalla Mastonin Perus matta musta on toiminut ihan hyvin.
Peittävyydessä ei ole ollut suurempia ongelmia, yleensä välimatkan muuttaminen auttaa.
Tuotenumero on 100-121, näkyy vielä olevan tuo fan spray versio.