"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten kaaoksella voitetaan?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
kaaos-soturi

Miten kaaoksella voitetaan?

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

Olen pelannut kaaoksillani (nurgle tai tzeentch) , voittanut ja hävinnyt. mutta niitä häviöitä taitaa olla enemmän, ja haluaisin nostaa voitot enemmiksi. joten, mitä 1500p pelissä voiton kannalta lähes pakollista näiden kahden jumalien armeijoissa pitäisi olla?

kysymys varmaan tuo teille mieleen vähän aikaa warhammereilla pelanneen lapsen, mutta ei nyt ihan. armeijan koostumusta tässä vain kyselen ja katson samalla jos jotain pitäis vaihtaa. vastustajia on yleensä: örkit ja goblinit, helffit, delffit ja kääpiöt. sota koneet on ylee sä tehy pahaa jälkee armeijaani: spear tsukat, bolttikset, tykit jne.
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

osta poika helvetintykki, niin kalpenevat dwrffienkin naamat. chosenit on ihan must (etenkin nihdit).... ainiin saakohan muutkin kuin andivaidedid hellcannonin?
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Olisi kiva jos kertoisit mitä armeijassasi on, mut koitetaanpa nyt sanoa jotain.

Älä käytä pieniä jalkaväki yksiköitä. Esim. 12 kaaoswarrua on turhia IMHO, ainakin 16, 20 voisi myös toimia. Varusteiksi kilpi ja hw, save on tällöin 3+, joka on tosi kova.

Paras paikka kaaoskelle on taistelu, eli niin nopeasti kuin vain pystyt taistoon. Sotakoneet ovat turmioksi, näille vastalääkkeeksi paljon hundeja. Paljolla takoitan monia 5-7 koiran ykisköitä. Näillä sitten screenataan arvokkaat knightit ja muut blokit, ja härnätään vihulaista. Härnäykseen kylläkin Horsemenit ovat mainioita, kunhan pysyt kaukana ampujista.

Taktiikkana yritä voittaa taistelut varmoin tuloksin. 16 kaaoswarrua plus koirat/kärry/horsemenit sivuun on aika kohtalokas. Knighteilla on hyvä olla warbanner, hinta nousee, mutta taistelut voitetaan helpommin. Ja yritä chargettaa itse, se on aina parempi kuin tulla chargatuksi.

Beastishamaani on hyvä käärökuskiksi, tälläinen aina mukaan, paitsi jos vastassa käpsät. Käpsiä vastaan ei kannattaa magia, noin pienissä peleissä powernopat ei halua riittää.
Peruskenraali on GW+Helm of many eyes ja jotain pientä muuta mukaan jos haluaa. Muitakin yhdistelmiä voi kokeilla, mutta toi on tehokkain IMHO.

Enempää en osaa sanoa, heitäppä listaa niin tulee juttua lissää. Ja noi taktiikat joita turinoin ei ole takuuvarmoja pelinvoittaja temppuja. Jokaisella listalla on omat kikkansa.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Sikäli kun 1500pts peliin saisi hell cannonin, vei muistaakseni "vain" 2 rare choicea...

Noh, 5x furies ja 4x screamers yksiköt niin pitäisi sotakoneet olla helpompia. Kenties myös exalted daemon. Exalted champion, barded steed, great weapon on aika kova. Mukaan vielä chosen knight yksikkö, sitten screenataan 2-3 warhound yksiköllä niin että etummainen suojaa aina takana olevia warhoundeja. Kenraalin ld 8 pitäisi riittää pitämään tuo screeni kasassa 3 vuoroa ja silloin chargetaan jo.
kaaos-soturi

mul on jo hellcannon, 72 kaaos warrior (tuli ostettua nuorempana), 12 chaos knights, 16 marauder ,2 sotavaunuu, keio taikoja, 5 "lentävää rauskuu", 2 nurglins swarmii, 6 fleimers, spawn, 8 hound, 12 bestigor, beastman sotavaunu, beastman shaman, dragon ogre, 2 minotaur, 5 mara horseman, vino rivi erilaisia lord/hero figui (tuli ostettua nuorena). no siinä oli ainakin jonkun verran, mutta tuosta saattaa puuttua jotain. mitä tohon kantseis ostaa lisää ja minkä laisen "voitokkaan" listan niistä muodostais?
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

olen ainakin itse huomannut 14 chosen warrun ja 1heron ryhmän tuhoavan kaiken mitä vastaan satuu!
no noin viimeksi örkkir ryhmän ja vaunun ja örkki heron siitä vaunusta!
tietty mulla oli vain lippu!
muilla ei oikeen tee mitään...tai riippu tilanteista.
sitten myös pieniä horror yksiköitä mukaan niin hyytyy kääpiöiden naamat!
jos pelaa 2000pts:ssän pelin niin 14cast noppaa pitää ainakin olla!
"Glory, Honor & Victory over Death"
kaaos-soturi

totta 14 chosen kaaos(gw) warrior (sanokaa suoraan jos on liian kallis) ja kenu (gw) tosiaa tuhoo kaiken. naldor puhui vähän horroreista, onko ne hyvii ja kantteisko niitä ostaa? miten muuten se UNCONTROLLABLE MUTATION juttu menee?
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

EI chosen warruja GW:llä. Vihu näkee, että kato, hitaita jätkiä, jotka maksaa kummiski tuhosti. Ammutaan nyt pari vuoroo niitä Stoniksilla ja kaikella joka osaa, ja katos, sinne meni mukavasti pisteitä :). Kaaoksella Furiesit ovat loistavia. Itse en kaaosta pelaa, mutta ovat kyllä ilkeitä, varsinkin silloin kun en osaa suojata sotakoneitani (ja se on aina).

Myös Kaaoksen Knightit ovat tehokkaita. En itse ole koskaan kohdannut niitä Choseneina, mutta menevät läpi edestäkin isommastakin blockista.

Marauder Horsemanit: Mukavia pikkuhäiritsijöitä. Voi hyvällä tuurilla tappaa vihollisen harhailevan maagin.

Myös slaneeshin demoniratsastajat olivat erittäin tehokkaita, nopealla liikkellään ja fast cavalrynä. Sekä iskevät suht lujaa.

Itse en kaaoksella painottaisi jalkaväkeen, liian kallista kun ottaa huomioon, miten hitaita.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
kaaos-soturi

totta, kovasti upatut kaaos warriorit on ampujien (sotakoneiden) herkkua, viime pelissänikin spear tsukkien kohde (onneksi hurtat oli niiden edessä, mikä ei paljoa auttanut).
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

hyytelöperuna kirjoitti: Varusteiksi kilpi ja hw, save on tällöin 3+, joka on tosi kova.
Edellyttäen, että ne ovat choseneita ja saavat sen chaos armourin. tavallisilla ei-chosen warruilla on heavy armour, jolloin save on 4+. hyvähän se tuokin on, mutta oli pakko korjata.
Müran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Müran »

Edellyttäen, että ne ovat choseneita ja saavat sen chaos armourin. tavallisilla ei-chosen warruilla on heavy armour, jolloin save on 4+. hyvähän se tuokin on, mutta oli pakko korjata.
Hyytelöperuna tarkoitti luultavasti savea taisteltaessa.

Chosen Warriors: 2+ save taistelussa, 3+ muuten. (4 + 1 +1 taisteltaessa, 4 +1 normaalisti)

Chaos Warriors: 3+ save taistelussa, 4+ muuten. (5 + 1 + 1 taisteltaessa, 5+1 normaalisti)
"Professional Blowjobs Since 1999"

"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
kaaos-soturi

jos kaaoksilla kannattaa pelata "niin nopeasti lähitaisteluun kun mahdollista" taktiikalla, niin mitä tyyppe jä sellaseen kantseis ottaa 2000p pelissä?
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

14 chosen warrua hand wepalla ja shieldillä
niin ja lippu niin vie vain sellset 300+ pisteitä!
olen huomannut että kentältä löytyy sellainen blocci niin sitä tulitetaan, mutta kun on niitä houndeja siinä edessä sen verran että ne riittää suojaamaan niitä bolttiksien tulelta!
Horroreita kannattaa ottaa aina!
yksi-3 12-13 ukon horror ryhmää (itse pidän yleensä yhtä) niin sinä on taas piikki vastustajan niskassa!

mutaation taijan voi lukea kirjasta ihan itse (ei pahalla, mutta niin ovat kaikki muutkin sen tehneet).
örkeillä on kuitenkin tapana yrittää closikseen (ainakin minun vastustajani) että kyllä niillä ihan hyvin pärjää!

aina näillä foorumeilla pilkataan heavy jalka väkeä OT.

2000pts:ssän pelissä pärjää aika hyvin kun on chariottii markilla (tzceentch) ja warruja markilla ja 2heroa ja lordi (kaikki markilla)
niin sittne taijotaan kaikki vastusajat hengiltä ja tietty myös horror ryhmä!

voitin sellaisella listalla viimeksi minor victoryn.
"Glory, Honor & Victory over Death"
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Tosta sun listasta löytyy ainakin muutamia demonilegioonaankin sopivia yksiköitä. Oletko kenties tutustunut sen listaan aiemmin?

Löytyy täältä

Noita demonilegioonan listoja löytyy muutamia ainakin armeijalistoista, ja jokseenkin ovat näyttäneet melko hyvin pärjänneiltä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yleensä kaamoksella ainoa asia joka voi hiukan nopeuttaa lähikseen pääsemistä ovat chosen-nihdit. näitä on joka pelissä ainakin 1 unitti olla, hakkaavat tiensä läpi melkein mistä tahansa blokista. Ja miten niin 14 warrua hw+shield+lippu(+Full command?) maksaa 300?? minun warruryhmani samoilla tavaroilla, vain 12, maksaa 212 pistettä.
Batista

Viesti Kirjoittaja Batista »

Yksin kertaisesti sanottuna pääsemällä chargaamaan vastustajaan ;)
I do what I wanna do, when I wanna do it!
Blacklion

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

Naldor kirjoitti:14 chosen warrua hand wepalla ja shieldillä
niin ja lippu niin vie vain sellset 300+ pisteitä!
olen huomannut että kentältä löytyy sellainen blocci niin sitä tulitetaan, mutta kun on niitä houndeja siinä edessä sen verran että ne riittää suojaamaan niitä bolttiksien tulelta!
Horroreita kannattaa ottaa aina!
yksi-3 12-13 ukon horror ryhmää (itse pidän yleensä yhtä) niin sinä on taas piikki vastustajan niskassa!

mutaation taijan voi lukea kirjasta ihan itse (ei pahalla, mutta niin ovat kaikki muutkin sen tehneet).
örkeillä on kuitenkin tapana yrittää closikseen (ainakin minun vastustajani) että kyllä niillä ihan hyvin pärjää!

aina näillä foorumeilla pilkataan heavy jalka väkeä OT.

2000pts:ssän pelissä pärjää aika hyvin kun on chariottii markilla (tzceentch) ja warruja markilla ja 2heroa ja lordi (kaikki markilla)
niin sittne taijotaan kaikki vastusajat hengiltä ja tietty myös horror ryhmä!

voitin sellaisella listalla viimeksi minor victoryn.
Jeps, mutta tuo kyseinen warruryhmä on liian kallis 1500 peliiin(ainakin minulle)
Houndit suojaa kyllä bolttista vastaan, mutta entäs jos siellä onkin tykki, stonis tai mortar?
ehkä yksi yksikkö horroreita, mutta ei enempää, koska ovat aika kalliita muutoin...
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
kaaos-soturi

jos pelaa kaaoksilla 2200p pelin, niin onko hellcannon hyödyllinen ottaa? ja kun hellcannonille voi ottaa 50p daemonic gifts:tejä, niin mitkä niist olis hyödyllisii ottaa, vai kannattaaks olla ottamatta niistä mitään? kuinka muuten suojata tykin miehistö vihun lentäjiltä)
Therion
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Therion »

Sori vaan idiootti, mutta norm warru: 4+ (5+1) kelpaako?
Ooppa rauhassa. 5+ save tulee heavy armorista, 4+ save tulee kilvestä, ja 3+ save tulee kilven ja hand weaponin yhdistelmästä lähitaistelussa. Chosen Warriorilla on chaos armour joka vuorostaan parantaa hänen armour savensa 2+:aan lähitaistelussa.
kaaos-soturi

olikos se niin et jos armeijassa on chaos exalted champion kenraalina ja armeijassa on beast man herd, niin herdi ei voi käyttää ambush sääntöä, koska kenraalil ei oo ambush:ia.

ja kuin ka paljon ja kuinka isoja rykmenttejä mara horsemanneja ja hurttia kannattaa olla 2000p pelissä?
it is a momentary madness!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”