"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tappi metalli figujen pohjassa.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tönkkö

Tappi metalli figujen pohjassa.

Viesti Kirjoittaja tönkkö »

Joittenki metalliste figuje pohjas on outo tappi kannattaisko se poistaa vai ei.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

sil oudol tapil saat sen figun siihen baseen kunnolla kii..
Lunastaja

Viesti Kirjoittaja Lunastaja »

Tee siihen muoviseen alustaan reikä, esim. poralla tai terävällä veitsellä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Se tappi on tarkoitettu parantamaan figun kiinnittymistä baseensa. Eli baseen on tarkoitus tehäd reikä, johon tuo tappi sitten liimataan.

Voi sen poistaakin toki, jos nyt paremmalta ilman sitä tuntuu. Tarkoitus sillä siis kuitenkin on, vaikka ilmankin toki pärjää.
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

No annetaan vaikka ivelä esimerkki tappi figusta!
Chaos Spawn!
itse hioin sen pois!
porata en viittinyt jos vaikka alusta menisi rikki!
"Glory, Honor & Victory over Death"
tönkkö

Viesti Kirjoittaja tönkkö »

kiittii teille mä kysyin siks sitä ettei se veis figun tasapainoo samal kun sen poistaa
häh?! :D
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

siinä basessa on niitä reikiä ni mä hutkasin reippaasti ristipääruuvarilla siihen reijän ja tungin sen tapin siihen
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
Lahtaaja

Viesti Kirjoittaja Lahtaaja »

Eikös Giantin jalkapohjissa ole myös sellaiset..? Itse taisin poistaa ne kun luulin niitä ylimääräisiksi, mutta karu totuus paljastui vasta sen jälkeen :) Eli kannattaa se tappi/tapit jättää. Helpottaa huomattavasti liimamista.
" Raining blood
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood! "
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Miltei kaikkien isompien metallifigujen jalkapohjissa on sellaiset. Kannattaa käyttää niitä, ei kestä yhtä hyvin ilman. Katsot sopivan reiän alustan alapuolelta, ja poraat siitä läpi (brutaalimmille tai porattomille ihmisille suosittelen saksien kärkeä). Ei se alusta sellaisesta halkea.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Onhan niitä tappeja ihan pienimmilläkin elukoilla kuten snotlingeilla...
Ja ainahan on se mahdollisuus, että poistaa sen tapin ja pinnaa figun sitten alustaan kiinni useammalla pinemmällä rautalangan pätkällä.

Itse olen ainakin huomannut terävän askartelu veitsen kaikkein käytännöllisimmäksi välineeksi näiden reikien tekoon jos ei omista poraa ja reikiä pitää tehdä paljon.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Gemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gemi »

Figun asettelun kannalta nuo valmiit reiät eivät aina ole parhaat. Kun itse tein reiän giantilleni huomasin parhaan näköisen sijainnin eellyttävän reiän erilaista asettelua. Sen paksun kohdan läpi kaivautuminen veitsellä on tuskaa.
Miniatyyripelaaja since 1997. Tanssipelaaja since 2004.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Mulla menee yleensä 1min (jos edes sitä) tehdä tarvittava reikä oikean kokoiseksi tylsällä puukolla. Aloitan yleensä basen alapuolelta tekemällä oikeaan kohtaan painauman, niin että se näkyy yläpuolelta. Sitten kaiverran veistä pyörittäen kolon sopivan kokoiseksi yläpuolelta ja siistin hieman alapuolelta. On aina toiminut ensimmäisen kerran jälkeen, eli harvemmin pelkoa basen paloittelusta. Täytyy vain katsoa että reikä on saman kokoinen, ehkä vähän pienempikin kuin tappi, pysyy hyvin kiinni ja liimaus helpottuu huomattavasti.

Eli suosittelen todellakin tätä tapin käyttämistä, enemmän vaivaa näkee jos poistaa tapin. Liimausvaiheessa se lähinä auttaa ellei ole kovin suuresta figusta kyse, mutta varsinkin jos on tapana pudotella figujaan vahingossa...
Pii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pii »

Vanden van Hal kirjoitti:Sen paksun kohdan läpi kaivautuminen veitsellä on tuskaa.
Tämän takia minä otan vasaran kauniiseen käteen ja tempaisen siitä alustasta rautanaulan läpi... tuo Naldorin "pora" kuulostaa korvaani aika hienovaraiselta...
Gere curam mei finis.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”