Tappi metalli figujen pohjassa.
Tappi metalli figujen pohjassa.
Joittenki metalliste figuje pohjas on outo tappi kannattaisko se poistaa vai ei.
Eikös Giantin jalkapohjissa ole myös sellaiset..? Itse taisin poistaa ne kun luulin niitä ylimääräisiksi, mutta karu totuus paljastui vasta sen jälkeen
Eli kannattaa se tappi/tapit jättää. Helpottaa huomattavasti liimamista.
" Raining blood
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood! "
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood! "
Onhan niitä tappeja ihan pienimmilläkin elukoilla kuten snotlingeilla...
Ja ainahan on se mahdollisuus, että poistaa sen tapin ja pinnaa figun sitten alustaan kiinni useammalla pinemmällä rautalangan pätkällä.
Itse olen ainakin huomannut terävän askartelu veitsen kaikkein käytännöllisimmäksi välineeksi näiden reikien tekoon jos ei omista poraa ja reikiä pitää tehdä paljon.
Yrska
Ja ainahan on se mahdollisuus, että poistaa sen tapin ja pinnaa figun sitten alustaan kiinni useammalla pinemmällä rautalangan pätkällä.
Itse olen ainakin huomannut terävän askartelu veitsen kaikkein käytännöllisimmäksi välineeksi näiden reikien tekoon jos ei omista poraa ja reikiä pitää tehdä paljon.
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Mulla menee yleensä 1min (jos edes sitä) tehdä tarvittava reikä oikean kokoiseksi tylsällä puukolla. Aloitan yleensä basen alapuolelta tekemällä oikeaan kohtaan painauman, niin että se näkyy yläpuolelta. Sitten kaiverran veistä pyörittäen kolon sopivan kokoiseksi yläpuolelta ja siistin hieman alapuolelta. On aina toiminut ensimmäisen kerran jälkeen, eli harvemmin pelkoa basen paloittelusta. Täytyy vain katsoa että reikä on saman kokoinen, ehkä vähän pienempikin kuin tappi, pysyy hyvin kiinni ja liimaus helpottuu huomattavasti.
Eli suosittelen todellakin tätä tapin käyttämistä, enemmän vaivaa näkee jos poistaa tapin. Liimausvaiheessa se lähinä auttaa ellei ole kovin suuresta figusta kyse, mutta varsinkin jos on tapana pudotella figujaan vahingossa...
Eli suosittelen todellakin tätä tapin käyttämistä, enemmän vaivaa näkee jos poistaa tapin. Liimausvaiheessa se lähinä auttaa ellei ole kovin suuresta figusta kyse, mutta varsinkin jos on tapana pudotella figujaan vahingossa...