Tarinakilpailu 2005, keskustelu
-
Stenvall
Minä kun olen aina kuullut sen suomennettavan: "Tulin, näin, voitin."Grand Admiral Thrawn kirjoitti:*Köh* perfektissä.Chosen kirjoitti:Ei kai se vielä mennyt ohi? Kyllä minä latinaa osaan ja tuohan on imperfektissä.
Suurin osa(ellei kaikki) näistä uhoamisista, "Minä voitan!", on varmasti lähinnä pilkantekoa em. asialle, mitä kuulee nykyään yllättävän paljon lähes kaikkien suusta. Minulla ei ole tarkoituskaan voittaa ja pyydän mitä syvimmin anteeksi, jos loukkasin.
Onnea kaikille kisaan! Nyt pitää mennä lukemaan noita edellisen vuoden tarinoita.
- The Captain
- Valvoja
Kyllä, koska se on sujuvampi suomeksi niin. Usein myös saksan perfektiä suomennetaan imperfektiksi, koska kielissä käytetään perfektimuotoa eri tavoin.Chosen kirjoitti:Minä kun olen aina kuullut sen suomennettavan: "Tulin, näin, voitin."Grand Admiral Thrawn kirjoitti:*Köh* perfektissä. ;)Chosen kirjoitti:Ei kai se vielä mennyt ohi? Kyllä minä latinaa osaan ja tuohan on imperfektissä.
Rune: Oma osallistumiseni on yhä hyvin epävarmaa. Vaikka mieli tekisi (ja idea tarinaankin on olemassa), aikani ei luultavasti riitä sekä tarinan kirjoittamiseen että muiden tarinoiden lukemiseen niin, että voisin vielä arvostella ne objektiivisesti. Pidettäköön vielä toistaiseksi jännitystä yllä...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
*helpotuksen huokaus*The Captain kirjoitti:Rune: Oma osallistumiseni on yhä hyvin epävarmaa.
Huh-huh. Kyllä heti helpottaa, kun tietää että Kapteeni ei välttämättä osallistu. Voitonmahdollisuuteni paranivat tämän viestin ansiosta 43,2 % vaikka saatat silti ehtiä mukaan. Jo se pelkkä mahdollisuus, että toinen novellimoderaattori jää pois... Huh-huh. Huhhhhh-huh.
edit:
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Juup, haistattakaapa sitten minullekin, niin saisin vähän sisua ja yritystä tähän hommaan. Tarina on pahasti alkutekijöissään, kun ei tahdo ajatuksia saada paperille mitenkään. Kisaan osallistun taatusti, mutta toivottavasti saan aikaan edes kilpailukykyisen teoksen. Uhoamaan en ryhdy, enkä myöskään toisia yltiöpäisesti kehumaan, vaan toivotan vaan kaikille tasapuolisesti onnea koitokseen. Odotan mielenkiintoisia lukuhetkiä ja kilpailun tuottamaa pintajännitystä. Kiitos....
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
-
Stenvall
Totisesti, totisesti, kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi Sotussa elää. Nyt lähti Carpe Diem-kirja roviolle, ja alan etsiä vanhoja, 60-luvun latinan koulukirjoja kirjahyllyn perukoilta. Nyt alan lukea latinaa! Kiitos teille molemmille.The Captain kirjoitti:Kyllä, koska se on sujuvampi suomeksi niin. Usein myös saksan perfektiä suomennetaan imperfektiksi, koska kielissä käytetään perfektimuotoa eri tavoin.Chosen kirjoitti:Minä kun olen aina kuullut sen suomennettavan: "Tulin, näin, voitin."Grand Admiral Thrawn kirjoitti:*Köh* perfektissä.Chosen kirjoitti:Ei kai se vielä mennyt ohi? Kyllä minä latinaa osaan ja tuohan on imperfektissä.
Kaipa tästä jotakin pintajännitystä tulee, joka rikkoutuu sitten lopuksi hetkessä... Haluan todellakin nähdä, miten tarinani sijoittuu. Yksi ääni olisi minun kohdallani jo saavutus, en ole edes kirjoittanut aikaisemmin Sotuun tarinoita. Ainakin edellisen kilpailun tarinat olivat aivan loistavia, ainakin ne kolmen parhaan joukossa olleet, jotka olen jopa lukenut. Osallistujiakin on nyt luultavasti enemmän. Kilpailu mahdollisesti vielä kovempaa.
Itse olen päässyt jo alkuun ja kolme sivua on tullut rustattua. Tosin se on vasta puoliväli, mutta mitäpä siitä..
Kyllä minä tarinan loppuun vielä saan. Toisaalta, en ole vielä päättänyt loppuratkaisuani tarkalleen, siis mitä siinä tapahtuu. No onhan tässä aikaa sentään.. sentään puolitoista viikkoa!
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
-
Andromedus
Tarinani olen saanut melkein valmiiksi, fabaan siis. 40k tarinaa ei välttämättä tule, kun tuossa fabassakin on jo ihan tarpeeksi väkertämistä. Toivotaan että The Captain osallistuu kilpailuun, sillä onhan miehen tarinat aika hyviä.
Mutta, kilpailusta tulee kova, osallistuuhan Rune, Huussi, Tapsa ja monet muut tähän mahtien mittelöön!
.
Kitaransoitto on lähinnä häirinnyt osallistumistani, meneehän siihenkin aikaa, ja tyttöystävänkin kanssa pitää aina välillä olla. Mutta, yritän saada jotain aikaan, jos vaikka saan äänen tai kaksi.
Mutta, kilpailusta tulee kova, osallistuuhan Rune, Huussi, Tapsa ja monet muut tähän mahtien mittelöön!
Kitaransoitto on lähinnä häirinnyt osallistumistani, meneehän siihenkin aikaa, ja tyttöystävänkin kanssa pitää aina välillä olla. Mutta, yritän saada jotain aikaan, jos vaikka saan äänen tai kaksi.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
-
Stenvall