"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotataidon maalauspalvelu

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Thunderheart

Sotataidon maalauspalvelu

Viesti Kirjoittaja Thunderheart »

Itse olen melkeempä aina ollut sitä mieltä, figujen maalattamien on järjetöntä (lukuun ottamatta paria tilannetta, missä olisin halunnut eräiden henkilöiden figut malliksi ja inspiraation lähteeksi). Näiden pikku-ukkeleiden maalaaminen on nimittäin puolet tätä harrastusta. Itse en ainakaan näe mitään järkeä maksaa siitä, että joku harrastaa puolestasi.
Tuossa päivänä muutamana huomasin kuitenkin, että Sotataito.com:issa on maalauspalvelu. Siitäpä tulikin sitten mieleeni, että jos juuri edellä manittuun tarpeeseen (malli) haluasi maalauttaa tuolla figun, niin olisi myös hyvä tietää, että se maalataan kunnolla. Hinnathan tuolla eivät ole aivan kamalaia esimerkiksi verrattuna CMON:ssa myytäviin (jopa huonosti maalattuhin) figuihin. Jos kuitenkin rupeaa maksamaan ylimääräistä figun maalauksesta olisi kiva hieman tietää tuota Sotataidon maalauksen tasoa.
...maalaamme jokaisen miniatyyrin parhaan kykymme mukaan.
Tuokin ilmaisu on niin suhteellinen käsite, että oikein hirvittää :) . "Parhaan kyvyn mukaan" kun voi tarkoittaa niin monenlaista.
Elikkä kysymykseni olisi se, että onko jollain tuolta maalatettua figgua tai ylipäätänsä onko missään kuvia tuolla maalatuista figuista. Itseäni ainakin kiinnostasi. Hieman hassua kun kerran tuollainen järjestetään niin ainakin omasta mielestäni jonkinlainen työnäyte olisi paikallaan.
Mortui non dolent ex Ð+S
Müran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Müran »

Itse en ole kyseiseen palveluun tutustunut, mutta ainakin täällä muutama Juhan maalaama figuuri.
"Professional Blowjobs Since 1999"

"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Lunastaja

Viesti Kirjoittaja Lunastaja »

Tätä kannattais varmaan kysyä Juhalta Sotataidon foorumilla. Ehkä hän voisi laittaa jotain kuviakin, ja kertoa tarkemmin.
Thunderheart

Juu, kiitos vastauksista. Ihan hyviltähän nuo Muranin antamassa lisnkissä olevat näytti. Eivät ehkä sitä maailman parasta, mutta ei huono - ei todellakaan. Täytynee tuolta foorumilta tosiaan asiaa kyselllä.
Mortui non dolent ex Ð+S
Henri Ketonen

Re: Sotataidon maalauspalvelu

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ð+S kirjoitti:Näiden pikku-ukkeleiden maalaaminen on nimittäin puolet tätä harrastusta.
Ehkä kymmenesosa, sitäpaitsi on varmasti monia, joita maalaaminen pelkästään kyrpii. Pelaisin Skaveneilla, jos saisin jonkun idiootin maalaamaan ne puolestani riittävän halvalla. Noilla hinnoilla ei onnistuisi ikinä...
zqmfgb
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Maalaaminen on oikein mukavaa pieninä annoksina, mutta kun omassa armeijassa on 120 Night goblinia + sankarit ja erikoisyksiköt, ei oikein innosta. (Mitäs menin aloittamaan niinmaan massan armeijan.)

Gobboista on jo 21 maaleissa, Hurrei! Yksi Big bossi on kohta maaleissa, superhurraa! :)
MakeH

Re: Sotataidon maalauspalvelu

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Henri Ketonen kirjoitti:
Ð+S kirjoitti:Näiden pikku-ukkeleiden maalaaminen on nimittäin puolet tätä harrastusta.
Ehkä kymmenesosa.

höh, maalaaminen on juurikin niin suuri osa tätä harrastusta kuin mitä ihmiset itse haluavat. Miten kaikki jaksavat aina julistaa sen tärkeyttä tai mitättömyyttä. Mielestäni pingiksen pelaaminen on puolet tätä harrastusta ja kaikki jotka eivät sitä pelin aikana pelaa ovat tyhmiä.

Joillekkin maalaaminen on koko harrastus, joillekkin harrastus on turnauspelaaminen. Kummatkin voivat sanoa harrastavansa pikku-ukkoja, kumpikaan ei voi oikeastaan julistaa toista järjettömäksi tms kovinkaan vankoin perustein.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Thunderheart

OT Sanoessani, että pikku-ukko harrastuksesta puolet on maalamista en uskonut saavani näin jyrkkiä mielipiteitä siitä että kuinka kaikki jaksaa siitä jankuttaa ja niin ees päin.
Omasta mielestäni asia kuitenkin on niin, että kun tälläistä harrastusta harrastaa ja figut ovat kalliita olisi järjetöntä maalauttaa ne tai olla maalamatta kunnolla (parhaan kykynsä mukaan). Jos pelkkä strategiapuoli kiinnostaa ja ei pidä maalamisesta on olemassa hyvinkin paljon pelejä missä tarvitaan vaan erilaisia pahvinappuloita ja sen sellaisia.
Tuota pingiksen pelaamis - vertausta en oikeen ymmärrä. Mutta omasta mielestäni maalauttaminen vaan on sama asia kuin palkkaisi jonkun toisen tosiaankin harrastamaan puolestasi. Itse en todellakaan pidä tyhminä niitä, jotka eivät pidä maalaamisesta (eikä se käsittääkseni ilmene viestistänikään). Ajatus vain lähti siitä tähän topikkiin, kun olin nähnyt tuon maalauspalvelu -linkin tuolla Sotataidon sivuilla ja halusin tietää minkä laatuista kamaa tuolla hinnalla sitten saa. Onhan se nimittäin aivan järjetöntä ensiksi maksaa ~10€ figusta + ~10€ maalauksesta. Hinnaksi siis tulisi 20€ ja kädessäsi saattaisi olla vain keskinkertaisesti maalattu pelinappula jolla ei ole minkäänlaista taiteellista arvoa jne.
Eipä tässä mitään muuta ja toivon ettei tästä tulisi minkäänlainen kinailu topikki se ei ainakaan ollut minun tarkoitukseni.OT
Mortui non dolent ex Ð+S
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Noh, kun kerran tilausmaalauksesta puhutaan, niin kai tähän saa sanoa pari sanaa.

Kuten MakeH jo sanoikin, niin yhdelle maalaus voi olla 99,9% ja toiselle sen puuttuvan 0,1%. Molemmat kuitenkin pitävät samasta harrastuksesta. Hiihdossakin toinen hiihtää nauttiakseen luonnosta ja toinen luistelee vauhdilla ohi, mutta siltikin molemmat harrastavat hiihtämistä. Hassua, vai onko sittenkään?

Tilausmaalaus taas ei ollenkaan ole heikko homma. Mahdollisesti dipl. insinööri, jolla palkka hipoo 3000€ kuussa ei itse kerkiä/viitsi maalata 100+ figua, jotta pääsisi pelaamaan, ja näinollen palkkaa lukiolaisen maalarin 300€ hintaan maalaamaan armeijansa. Molemmat ovat tyytyväisiä, joten missä sitten vika? ei missään. Toiselle 300€ on iso raha, toiselle ei. Kummallista, mutta elämä on.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”