Laajimmalle levinnyt figuripeli?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
dwarf88

Laajimmalle levinnyt figuripeli?

Viesti Kirjoittaja dwarf88 »

Äidinkielen esitelmääni varten haluaisin tietää mikä figupeli on saanut suurimman suosion maailmalla? Ja koska kyse on äidinkielen aineesta, kirjoitetaanko se : figuuri vai figuri?:D
-Ego sum rex Romanus et supra grammaticam-
*Minä olen rooman kuningas ja kieliopin yläpuolella*
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Tupla u. Ja tietääkseni laajimmalle levinneitä ovat GW:n pelit, pelaajamäärästä voidaan sitten jo keskustella.

P.S. itse juuri kirjoitin artikkelimaisen äikänaineen, jossa esittelin kolmea eri figuvalmistajaa (andrea miniatures, rackham ja GW)
Ysihän siitä kuullema kilahti, ja ope pyysi verkkolehden reportteriksi.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
dwarf88

Minulla taas on meneillään prosessikirjoitelma(kirjoitetaan-joku oppilas antaa palautetta-korjaat-ja sitten voi joko palauttaa sen opettajalle tai pyytää uutta arviointia)...Aiheeksi minulle napsahti harrastuksestani kertominen, ihmisten siihen suhtautuminen jne.

Kirjoitin prosessin ensimmäisessä vaiheessa, että warhammer olisi levinneimpien pelien kärkijoukoissa, mutta se kuulosti arvioijan mielestä liian suurpiirteiseltä ja suora harrastajamäärä olisi parempi.
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Miniatyyri. Ei figuuri. Ja uskoisin että levinneisin on joku englannissa sijaitseva pikkusotilas taistelupeli.
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Levinneisin olisi jokin Englannissa pelattava pikkusotilaspeli? En millään usko tuohon. Levinneisyydellä voidaan käsittääkseni kuvata pinta-alaa ja lukumäärää, joten pelkästään Englannissa pelattava peli on pienehkö jos mietitään alaa.
Koko topic on jokseenkin retorinen: jos kääpä88 on yhtään seurannut miniatyyripelejä niin olettaisin hänen tietävän kysymykseensä vastauksen. Oma veikkaukseni on jompi kumpi Warhammereista, pikkusotilaspeleistä ehkä (paino sanalla ehkä) uusiseelantilainen Flames of War.

Jos shakki luettaisiin mukaan niin se olisi ylivoimainen voittaja.
dwarf88

Ajattelin kuitenkin varmistaa, etten mene kirjoittelemaan jotain ihan väärää siihen aineeseen.
Vielä voisi hiukan tarkentaa tuota, eli jos puhuttaisiin pelkästään fantasiaminiatyyreistä, warhammer olisi voittaja?
(en ole niin paljon seuraillut muita miniatyyripelejä, kuin hammeria)
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

dwarf88 kirjoitti:Ajattelin kuitenkin varmistaa, etten mene kirjoittelemaan jotain ihan väärää siihen aineeseen.
Vielä voisi hiukan tarkentaa tuota, eli jos puhuttaisiin pelkästään fantasiaminiatyyreistä, warhammer olisi voittaja?
(en ole niin paljon seuraillut muita miniatyyripelejä, kuin hammeria)
Ei. Älä tee sitä virhettä, että käyttäisit "Fantasiaminiatyyrien" synonyyminä "warhammereita". Ainakin Conffi on saamassa jalansijaa jopa suomessa, ja pelaajia alkaa pikkuhiljaa ilmaantua. Muitakin valmistajia kannattaa mainita, jottei kansa saisi liian yksipuolista kuvaa koko pelistä. Nykyiselläänkin vielä liian moni uskoo GW:n olevan ainoa valmistaja ja Citadelin sutien parhaita maailmassa.

Mutta onhan se varsin selvää, että Warhammer on tällähetkellä näkyvin peli, ainakin suomen kohdalla. Tuohan näkyy suoraan turnauksista ja tuotteita myyvistä liikkeistä.
Munter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Munter »

Maailmanlaajuisesti myydyin miniatyyripeli on 40K, sitten WH FB. LotR on myös iso. Veikkaan, että sitten ei tule mitään ja ison tauon jälkeen tulee pienempiä valmistajia. Suomessa FB vetää silti ohi 40K:n. Conforntation on melko eurooppaainen ilmiö ja marginaalinen GW:hen verrattuna, joten uskoisin maailmanlaajuisesti GW:n perässä seuraavana olevan jenkkien suosimat Hero Click -systeemit, joissa on basessa hiparikiekko ja ukot valmiiksi maalattu.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali

Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”