"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä baset pienille puille?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
zaruman89

Mistä baset pienille puille?

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Aloin tuossa eilen tekemään kasan puita rautalankamallilla ja ovat nyt siinä vaiheessa että tarvisivat itselleen pohjat... Ei vaan tiedä mitä materiaalia pitäisi käyttää kun pahvikin niin ilkeästi kupruilee.

Mitä olette itse käyttäneet? Ja millä työkaluilla sitä leikanneet ja miten sitten kiinnittäneet puut siihen?

-kiitos
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
F-B

Viesti Kirjoittaja F-B »

Itse olen käyttänyt pohjina puille sellaisesta mm hyllyjen takaseininä käytettävästä levystä leikattuja palasia... En tiedä levyn varsinaista nimeä, mutta kaveripiirissäni se on liikkunut nimellä kovalevy...
Se on toiselta puolelta sileää ja toisella puolella on sellainen reikäinen tekstuuri.
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Jaa, viime satsin Warmaster-puut/WH-pensaat liimattiin huolella...köh...virvoitusjuomapullojen korkeille. Uhkasivat muuten loppua kesken, mutta onneksi asia hoitui lopulta. Kai noita voi myös vääntää ja takoa tasaisemmaksi jos koordinaatio on vielä kohdallaan.

Isommille puille olen käyttänyt satunnaisen mallisia palasia järjeästä kehystyspahvista. Jokunen reilun kokoinen kivi ja kerros hiekkaa lisää ilmettä, vähentää taipumista sekä parantaa tasapainoa pelikäytössä. Ovat toimineet sen verran hyvin, etten varmaan jaksa ruveta sähläämään vanerin/metallin/valmisbasejen kanssa myöhemmissäkään projekteissa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
peippo

Viesti Kirjoittaja peippo »

Rautiasta haettiin 4 millistä rakentajan kovalevyä tuohon tarkoitukseen, arviolta joku 2m * 1m pala oli vajaat 5 euroa. Samaa tavaraa kuin tuo josta F-B ylempänä kertoo.
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Juu itsellänikin on tuota kovalevyä mutten tiennyt millä sitä leikata nopeasti samanmuotoisiksi pieniksi ja pyöreiksi alustoiksi. Löysin kuitenkin ratkaisun. Löysin nimittäin sellaisen poranterän jolla leikataan pyöreitä palasia pois mistä vaan.

Että sillee... Kiitoksia kaikille
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

isoja laattoja
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Ïtse käytän niitä GW:n titan baseja eli onkos se nyt 50*50mm pyöreitä alustoja, 20kpl maksaa jonkun 5e, yritin kyllä leikellä pahvista sun muusta mutta nuo titan baset olivat helpoin valinta
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
-frenzy-

Viesti Kirjoittaja -frenzy- »

väännä niistä rautalangoista juuret.
gamesworkshopin sivuilta löytyy ohje palmuihin, mutta katso tuolta miten voisit tehdä ihan hyvät juuret http://uk.games-workshop.com/warhammerw ... errain.pdf (selailet jonkun matkaa alaspäin)
Mä en tehny mitään, mut toi löi takasi!
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

1 mm plasticardia. Sitä voi leikata saksilla ja rautalankamallin voi pinnata siihen pikaliimalla.
Ville.Vehmasaho

Viesti Kirjoittaja Ville.Vehmasaho »

hei kertokaa mitä nidit tarkottaa
...
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

Ville.Vehmasaho kirjoitti:hei kertokaa mitä nidit tarkottaa
Mi-tääh?! Miten tämä nyt liittyy mitenkään topicin aiheeseen? nidit=tyranidit.

Ja aiheeseen. Mie oon huomannu toimivaks ratkaisuks ihan vaan paksun pahvin, johon jotain painavia kiviä pitämään sen paikallaan...
Ville.Vehmasaho

Viesti Kirjoittaja Ville.Vehmasaho »

kysyin vaan kun en tiiä
...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”