"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turneista kysyttävää

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Illidan
Viesti:

Turneista kysyttävää

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Eli millaista noissa paikoissa yleensä on? Onko ilmapiiri hyvä myös hieman nuorempia ja n00bejakin kohtaan? Minkä kokoisia turneet yleensä ovat (Pisteet) sun muuta sellaista.

Laittakaa linkkiä jos löytyy.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Salonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salonen »

Eli turneessa on yleensä aina niitä "huippuja" sekä hieman huonompia. Olen huomannut että nämä "huiput" katsovat välillä aloittelijoita vähän alaviistoon. Mutta kyllä aloittelijoille aina seuraa löytyy ja ketään ei mollata vaan annetaan pikemminkin neuvoja. Nuorille....... erittäin suotavaa siellä oppii pelaamaan ja voi pitää hauskaa muiden pelaajien kanssa. toki nukkuminen ei ole sitä helpointa turnaus paikalla mutta onnistuu.

Pisteet ovat FB yleensä 2000 on toki muitakin nähty. Ja 40k:ssa 1500 tai sitten 1750.
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Illidan
Viesti:

Mitenkäs sitten pelipöytien koot, proxytys ja kaikki tällainen..?

Ylipäätään kaikki tieto niistä. Saattaisin osallistua johonkin.
Jos riittäisi rahat fikuihin. :|
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Useimmiten turnauksissa ei hyväksytä proxyja. Pöydät ovat lähinnä sitä 48" x 64" kokoa. Vaihtelee.

Turnaukset ovat aina hieno kokemus, että kannattaa lähteä katsomaan. Kunhan saat armeijan.
Oliko muuta?
Cleanse and purify!
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Pelipöydän koot vaihtelevat luultavasti joka turnauksessa.
Ja veikkaampa että proxy on joka turnauksessa jonkin asteen synti :)
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Jossakin paikallisissa yhden päivän turnauksissa pelataan pienempiäkin pelejä, esim. Helsingissä Musta Susi järjestää myös sekä 40k in 40 min että Border Patrol turnauksia, joihin pääsee pelaamaan pienemmilla armeijoilla. Proxya ei hyväksytä, mutta pienempiin peleihin ei yleensä niitä tarvita. Armeijan ei tarvitse olla kokonaan maalattu (siis Mustan Suden turnauksissa), mutta silloin jää maalauksen pisteet saamatta.

En tiedä muiden paikakuntien 'paikallisista' turnauksista, mutta pääkaupungin seudulla aloittelijan kannattaa varautua siihen, että alussa tulee kunnolla turpiin eivätkä välttämättä kaikki pelaajat ole aloittelijaystävällisiä. Kannattaa vain varata tarpeeksi kärsivällisyyttä ja osata olla hyvällä tavalla röyhkeä eikä pelätä kysyä, jos jotain on epäselvä. Tärkeintä on olla itse aktiivinen.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Pelipöydät on yleensä kylläkin 48"x72"
Säännöt kun osaa niin sinne vaan. Itse olen nyt turnauksia kiertänyt lähes vuoden ja aina on hauskaa ollut.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Illidan
Viesti:

Druzhina Captain kirjoitti: ...aloittelijan kannattaa varautua siihen, että alussa tulee kunnolla turpiin...
Tuohon olen tottunut.
Druzhina Captain kirjoitti:...eivätkä välttämättä kaikki pelaajat ole aloittelijaystävällisiä.
Juuri tuota pelkään... Olen herkkä ihminen. :) (älkää välittäkö tuosta hymiöstä, puhun nimittäin totta)

Mitenkäs sitten, kun pelipöydät ovat teidän kertomanne mukaan sitä kokoa, että noin 100 modellinen armeija menee siihen vielä ihan hyvin...

...Niin entäs sitten, kun sille asettuu päälle 200-modellinen skavenhorde?
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Salonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salonen »

Illidan kirjoitti:
Mitenkäs sitten, kun pelipöydät ovat teidän kertomanne mukaan sitä kokoa, että noin 100 modellinen armeija menee siihen vielä ihan hyvin...

...Niin entäs sitten, kun sille asettuu päälle 200-modellinen skavenhorde?
Ihan hyvin ne ainakin on ennen mahtunut ilman mitään ongelmia, kun yleensä pelataan virallisella peli pöydän koolla (48 x 72)

T:Geido
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
F-B

Viesti Kirjoittaja F-B »

Kannattaakos esim. minun, jolla ei ole pelikokemusta paljoa yhtään, lähteä espooseen asti ropeconin turnaukseen täältä keskisuomesta?
Säännöt osaan kyllä ja huomaan kyllä, jos nyt joku yrittää linssiin viilata (todella epätodennäköistä tosin...), mutta you get the point..
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Miksei kannattaisi? Saat pelata useamman pelin uusia ihmisiä, ehkä uusia armeijoita vastaan ja todennäköisesti sinulla on hauskaakin. Samalla teet tuttavuutta ihmisiin, joita näet myöhemminkin turnauksissa, jos alat niissä liikkumaan.

Suomessa etäisyydet on kuitenkin niin pienet, että matkat ei useimmille ole liian vaativat. Ikä ja asuinpaikka varauksella toki.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

sitä olen miettinyt että tuleeko millaisia yllätyksiä kun ei tiedä kaikkien armeijoiden special sääntöjä,puhumattakaan taika esineistä,yksiköistä jne.Osaan 4 armeijan tiedot yms. ja parin auttavasti.
F-B

Viesti Kirjoittaja F-B »

No taidanpas sitten ottaa aremijan mukaan ja ilmaantua ropeconiin häviämään :)
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
Minastir

Viesti Kirjoittaja Minastir »

Jep. Itse olin JCL5:ssä elämäni ensimmäisessä Warhammer turnauksessa ja hauskaa oli. Vaikkei siellä pärjäisikään, tapaapa uusia ihmisiä ja voi tehdä kaikkea muuta kivaa, esim. pelata Munchkinia. (Kiitos Colimar ja Ukkosleka) :)
"I love the smell of starcannons in the morning!"
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

[ot]heh. Hitaasti selviää munchkin porukan todellinen henkilöllisyys...[/ot]
Cleanse and purify!
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

Minun kokemukseni ovat ainakin todella positiivisia, esim lahti fanatic 2 oli todella mukava turnaus. Pelaajat olivat rentoja, enkä törmännyt yhteenkään sääntö niivittäjään tai huijariin. Muutenkin ilmapiiri oli todella rento. :D todella hyvä turnaus. Yleensä turnauksissa on pelajia taidoiltaan laidasta laitaan. Vastaan voi osua niin Über juusto lista kuin myös aloittelijan kevyt lista.

-Grey
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Jenian Katarn »

F-B kirjoitti:No taidanpas sitten ottaa aremijan mukaan ja ilmaantua ropeconiin häviämään :)
Aina kannattaa! Eihän se minulle ole kuin 800km ajomatka, mutta kyllä nyt tuollaisen turneen takia voi vähän ajellakkin :D
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”