Jos alkaisi FB:n lisäksi pelaamaan 40k:ta, niin mikä armeija
-
Väinämöinen
Jos alkaisi FB:n lisäksi pelaamaan 40k:ta, niin mikä armeija
Niin, fantasy battlea on tullut pelattua jo kauan aikaa ja nyt on alkanut pikkuhiljaa kiinnostua tuosta 40k:sta. Mutta mikä armeija? Sitä olen miettinyt jo jonkin aikaa. Space Marines ei kiinnostaisi, ei edes chaos. Ja mitään horde armeijaa en haluaisi alkaa pelaamaan, sillä mitä vähemmän maalaamista niin sitä nopeammin pääsisin peliin mukaan.
Joten laittakaa ehdotuksia minkä armeijan aloittaa ja laittakaa mukaan joku kommentti miksi. Muistakaa tuo kommentti ja tehkää niistä järkeviä, minulle ei ole mitää hyötyä kommenteista esim. "Necron, ne on pahiksia", sillä mietin armeija-valintaani kommenttienne perusteella.
Mielessä on kummitellut hieman Tau, etenkin sen manga fiiliksen takia. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan.
Joten laittakaa ehdotuksia minkä armeijan aloittaa ja laittakaa mukaan joku kommentti miksi. Muistakaa tuo kommentti ja tehkää niistä järkeviä, minulle ei ole mitää hyötyä kommenteista esim. "Necron, ne on pahiksia", sillä mietin armeija-valintaani kommenttienne perusteella.
Mielessä on kummitellut hieman Tau, etenkin sen manga fiiliksen takia. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Minä pelaan TAU ja olen todennut hauskoiksi. TAUlla on hiton hyvät aseet, pelin parhaimpia vähintään. Muutenkin hauskaa porukkaa, suitteja on helppo maalata koska paljon_tasaista_pintaa.
SUOSITTELEN!
SUOSITTELEN!
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
No nuo Taut on hyviä ampujia, mutta surkeita closiksessa.
Oisko Eldarit sun mielees?
Ne on hyviä close & shoot jätkiä.
Aseet on kylläkin lyhyen kantaman.
Ne on jytyjä psyykkaajia.
Nopeit (Fleet of Foot)
Teknologia muita parempi esim. Plasma tykit ei ylikuumene
Oisko Eldarit sun mielees?
Ne on hyviä close & shoot jätkiä.
Aseet on kylläkin lyhyen kantaman.
Ne on jytyjä psyykkaajia.
Nopeit (Fleet of Foot)
Teknologia muita parempi esim. Plasma tykit ei ylikuumene
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Tuo riiippuu siitä, että millä armeijalla pelaat FB:tä. Kannattaa valita mahdollismman paljon poikkeava armeija. Eli jos pelaat FB:tä dwarfeilla tau on väärä valinta sinulle, koska molemmat armeijat vain istuvat ja odottavat. Jos taas valntasi FB:ssä on chaos on 'nidit väärä valinta, koska molemmat vaan turvautuvat lähikseen. Elffit ja eldarit taas ovat muuten vaan niin samanlaisia, että niitä ei molempia jaksa.
kiinostaisikos Dark Eldarit
ovat nopeita (fleet of foot, nopeat liitoalukset (Raider ja Ravager) joista toinen transport ja toinen raskaasti aseistettu tuhoaja alus) erinomaisia closisessa (Combat drugs jotka nostavat kykyjä esim. attackeja), armor save on hieman heikko yleensä 5+ aseet hyviä jne. Kannattaan tustua Codexiin
ovat nopeita (fleet of foot, nopeat liitoalukset (Raider ja Ravager) joista toinen transport ja toinen raskaasti aseistettu tuhoaja alus) erinomaisia closisessa (Combat drugs jotka nostavat kykyjä esim. attackeja), armor save on hieman heikko yleensä 5+ aseet hyviä jne. Kannattaan tustua Codexiin
- Henri Ketonen
Pelaa Dark Eldareilla. Ne on aika helppo maalata, niillä pelaajat väittävät olevansa muita ovelampia ja niillä on pelin rumimmat figut eli Grotesquet+ yhdet pelin hienoimmista figuista (hellionit). Varmaan saisit halvalla kasaan kun noita warrioreja tulee aloitusboksin mukana muttei kukaan maailman newbie halua sellaisilla pelata joilla ei ole vaikuttavaa statlineä josta pisteet jätetään pois.
zqmfgb
Itekki pelasin joskus aikoinaan FB:tä, mutta tätä nykyä olen jo melkein täysin 40K:n vallassa. Mistä minä tykkään tässä pelissä on se, että yhdestä armeijasta voi tehdä enemmän kuin tarpeeksi variaatioita. Esimerkiksi Space Marineista saa toisistaan TÄYSIN poikkevia armeijoita. Samaa voi soveltaa lähes joka armeijalle.
Itse pelaan Eldareilla, koska ne on niin monipuolisia: tajutonta lähismättöö, uskomatonta ampumista ja jos haluat niin valtavaa massaa. Space Marineilla on sama juttu, niilläkin on todella monipuolinen lista, eli voit rakentaa periaatteessa minkä tahansa laisen listan.
Tau on aika yksipuolinen armeija: ampumista, ampumista ja vielä vähän lisää ampumista. Tämä johtaa ainakin oman mielikuvani mukaan yksitoikkoisiin peleihin, joko joukkosi rulettavat tai kuolevat. Myönnän, ne kyllä näyttävät hienoilta, ja jos tiedät jotain niiden fluffistakin se on hyvä.
Mutta vanha totuus tässäkin: Armeijaa ei valita sen mukaan mitä muut sanovat tai mikä on kentällä "paras", vaan sen mistä itse tykkää ja jonka parissa viihtyy!
Itse pelaan Eldareilla, koska ne on niin monipuolisia: tajutonta lähismättöö, uskomatonta ampumista ja jos haluat niin valtavaa massaa. Space Marineilla on sama juttu, niilläkin on todella monipuolinen lista, eli voit rakentaa periaatteessa minkä tahansa laisen listan.
Tau on aika yksipuolinen armeija: ampumista, ampumista ja vielä vähän lisää ampumista. Tämä johtaa ainakin oman mielikuvani mukaan yksitoikkoisiin peleihin, joko joukkosi rulettavat tai kuolevat. Myönnän, ne kyllä näyttävät hienoilta, ja jos tiedät jotain niiden fluffistakin se on hyvä.
Mutta vanha totuus tässäkin: Armeijaa ei valita sen mukaan mitä muut sanovat tai mikä on kentällä "paras", vaan sen mistä itse tykkää ja jonka parissa viihtyy!
Hyvä näyttää aina paremmalta kun siinä on jotain huonoa vieressä...
Eldarit - niillä on paras fluff koko pelissä. Ne olivat ennen Galaksin herroja, mutta niitä johdettiin harhaan ja ne lankesivat, ja Slaanesh syntyi. Nykyään ne ovat syynisiä, itsekeskeisiä ja ylpeitä riimunheittäjiä.
Pelin paras teknologia, ehkä Tau:ta ja Necroneja lukuunottamatta. Skimmereitä enemmän kuin mitä ehdit laskea, sekä pitkälle erikoistuneet yksiköt. Helppo oppia, vaikea hallita. Ja ajatteles nyt sitä fluffia...
Pelin paras teknologia, ehkä Tau:ta ja Necroneja lukuunottamatta. Skimmereitä enemmän kuin mitä ehdit laskea, sekä pitkälle erikoistuneet yksiköt. Helppo oppia, vaikea hallita. Ja ajatteles nyt sitä fluffia...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Eikä Tau muuten ole todellakaan se "Istu ja ammu" -armeija. Imperial Guard vie sen tittelin kirkkaasti.
Ja kuka kehtaa väittää Tau (ei TAU, tai SPACE MARINES) -teknologiaa Eldareita paremmaksi? Sehän on valovuosia jäljessä! Taun tekniikkahan on sellaista "near-future" -tasoa, toisin kuin Eldarien, joka on toimintaperiaatteiltaan nykytieteelle käsittämätöntä.
Ja kuka kehtaa väittää Tau (ei TAU, tai SPACE MARINES) -teknologiaa Eldareita paremmaksi? Sehän on valovuosia jäljessä! Taun tekniikkahan on sellaista "near-future" -tasoa, toisin kuin Eldarien, joka on toimintaperiaatteiltaan nykytieteelle käsittämätöntä.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Kummasti tuntuivat silti tuohon huonoon eldar armeijaan kaatuvan. Pitää vielä otta huomioon että eldarien codexi taitaa olla kolmanneksi tai neljänneksi vanhin ja necroneilla toiseksi uusin joten eldareilta puuttuu kaikkea kivaa kun taas necroneilla on kaikkea jännää vaikka muille jakaa.Lady of Pain kirjoitti:Necrons siis siksi koska niillä on kestävyyttä, hyvä save, hyvät aseet, the infamous we'll be back -heitto, hyvä lista.
Kuulostais kyllä ihan siltä että eldarit olis sun armeijas koska niistä saa aikalailla mitä tahansa. Ne osaa ampua ja tapelaa melko hyvin ja armeijoidenkin koko vaihtelee 20 figusta 100 figuun. Niillä on kuulemma vaikea pelata mutta itse olen eri mieltä ( Eldareilla voittaa mitä tahansa jos on oikeat unitit hommaan... ja vielä mielellään oikeassa paikassa oikeaan aikaan.) :twisted: .
- Henri Ketonen
Jos fluffin perään on, niin ei kannata valita dark eldareita, joilla tuota fluffia on niin turkasen vähän. Toisaalta sen voi yhdistää osaksi eldar fluffiin. ÄLÄ aloita spacemarineita, koska niiden pelaajia on yhtä suuri määrä vähintään, kuin muiden yhteensä. Eldar kuulostaa kivalta, koska niistä voi tehdä melkein minkälaisen armeijan vain haluaa.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
Victory allways lurks in corners
Re: Jos alkaisi FB:n lisäksi pelaamaan 40k:ta, niin mikä arm
Jos pystyt tilaa mail orderista harkitseppa Harlequineja. Siinä vasta horde armeijan vastakohta ;-) Haastettakin löytyy ku armeija on noin 30 T3 figua joilla suojana vain 4+ coveri. Tosin vastineeksi joukot on super nopeita ja niil on oikeita hirviöitä lähitappelussa(tosin S3 heikentää sitä mutta miten voi olla pitämättä hepusta joka voi iskeä 12 power weapon hyökkäystä chargessa). Haasteellinen, HYVIN harvinainen, pieni=cheap(tosin vaatii mail order tilailua ja kaikki on metallia) ja nopea maalata.Väinämöinen kirjoitti:Mielessä on kummitellut hieman Tau, etenkin sen manga fiiliksen takia. Mutta ehdotuksia otetaan vastaan.
Mitä muuta voisit kaivata ;-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi