"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

SotuIII kilpailutyö: Black orc

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

SotuIII kilpailutyö: Black orc

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Tämä ei oikein pärjännyt kisassa, ja kun katsoi muita töitä, niin ei tarvinnut kauaa miettiä miksi. Tavallaan teknisesti toi on ihan hyvin onnistunut, mutta ehkä itse figu on vähän tylsä. Metallihaarniskaan olen kyllä itse tyytyväinen.

Koska figu ei saanut yhtään pisteitä, eikä täten kommentteja, niin olisi mukava jos nyt tulisi hieman kommenttia figusta.

http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/borc.jpg
Modern cars - they all look like electric shavers.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Kah, kommentoidaan nyt jotain. Ensinnäkin, voisit ohe...

ahem

Ei se nyt huono ole. Värit ovat kohdallaan, siistejä ja yleispätevästi valittuja. Suurin ongelma lienee turhan monessa paikassa esiintyvä latteus ja dramatiikan puute. Ehkä eniten silmään pistävät:
  • Alusta, jolla ei tapahdu yhtään mitään. Jotain siinä pitäisi olla, nummilla kasvavaa kanervaa tai perunapellolle jäänyt kuokka. Ihan mitä vain antamaan muotoa ja tunnelmaa.
  • Hampaat ja sarvet näyttävät olevan juuria lukuunottamatta täysin tasavärisiä. Oikea tummuusaste ja kuvio/highlight-tyyli ovat makuasioita, mutta tasakalpea ei toimi.
  • Metalliosien varjokohdat pitäisi saada tummiksi ja heijastamattomiksi etenkin valokuvausta varten. Rengaspaidan alaosa menee mössöksi, kun valoa heijastuu lenkkien välistäkin. Suosittelen pistämään pohjalle rohkeasti mustaa tai ruskeaa ilman metalleja ja highlighteiksi hyvin niukasti hopeaa. Muoto korostuu paljon paremmin.
  • Samoin eri levyjen saumat olisi syytä vetää uran äärimmäisen pohjan kohdalta vaikka pikimustaksi. Niiden pitäisi kuitenkin esittää tyypillisesti irtolevyjä, mutta valuteknisistä syistä välissä ei ole todellista rakoa. Ohut ja tismalleen saumaan osuva musta parantaa vaikutelmaa. Sieltä ei pitäisi heijastua mitään joten älä lisää yhtään metallia rakoihin.
  • Puuvarsi näyttää hiukan lateksiaseelta. Puuvaikutelma vaatisi vielä paria kirkkaampaa korostusta ja kenties karkeampaa syynsuuntaista tekstuuria, jos realismia haetaan.
Näistä aiheesta voi saada vähän vinkkejä vilkaisemalla Jakobin GD-örkkiä. Se on tyyliltään samanhenkinen eikä juuri kikkaile ihme-efekteillä. Perusväreihinkin saa eloa kun vain miettii tarkkaan eri materiaalien toteutukset ja käyttää rohkeasti kontrastia luomaan mielenkiintoa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Mun mielestä taas metallihaarniska on ehkä tuon figun heikoin kohta :-)

Siinä on jotenkin hieman muovimainen vaikutelma, ehkäpä syynä voisi olla tietynlainen syvyyden tai tummien varjostusten puute. Varsinkin monet näkyvissä paikoissa olevat pultit sekä rengaspanssari voisivat kaivata hieman tummempaa varjostusta ympärilleen/koloihin. Vertailun vuoksi Jaakopin örkkipomo. Ruoste on tosin varsin hyvin toteutettu.

TietoEdit: ei voi olla totta, laitoin tasan saman kuvan kuin Dolmot...

Ihosta pidän todella paljon, varsinkin oikean käden hauis-osasto näyttää hyvältä. Miten tuo on maalattu, Dark Angels & Emerald Green kenties?
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

TietoPredator kirjoitti:Mun mielestä taas metallihaarniska on ehkä tuon figun heikoin kohta :-)

Ihosta pidän todella paljon, varsinkin oikean käden hauis-osasto näyttää hyvältä. Miten tuo on maalattu, Dark Angels & Emerald Green kenties?
Höh..ite pidän haarniskasta :). No kuitenkin tuo iho on Vallejon Dark Greeniä ja sitä on pikkuhiljaa vaalennettu keltaisella. Eli kahdella värillä. Emerald greenistä mulla ei ole mitään tietoa, että millasta se on.
Lisää kommentteja kiitos.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”