"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

CSM vai Eldar?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

ja kyllä eldareilla parhaiten marineita vastaan pärjää. Eldareiden star cannonit menettävät tehokkuuttaan hordeja vastaan.

Itse sanoisin että Eldareista ja Chaoksesta saa ihan yhtä kovan armeijan jos ei jotain järkyttävää juustoilua rupea eldareilla vetämään :P
Itse henkilökohtaisesti enemmän pelkäisin eldareita kun Chaosta(tämä siis juusto tapauksessa eikä pelkkänä kaveri armeijana/fluffilistana)
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Nurglen hyviä puolia ovat true grit ja Great unclean one jonka kestävyys on hyvä. Huonoja puolia ovat ettei yksikään Nurglen merkkiä kantava soturi voi ottaa heavy bolter:ia, lascannon:ia,missielauncher:ia,autocannon:ia ja obleja ei saa. Hyviä puolia ovat myös tounghness 5 mutta yhden plagua marinen pistehinta on
19pts. Kun yksikön järjestää nurglen sacred numberiin joka on 7 saa erinlaisia bonuksia figuille. Champoille plaguebearer:eille ja vehicleille saa nurglen rotin joka aiheuttaa jokaiselle 6 tuuman säteellä olevalle figulle woundin jos heittää d6:sella 6:sen. Nurglesta lisää tietoa saa osoitteesta http://www.deathguard.org
Muista kulteista en oikein tiedä.

Kopion suoraan vanhasta viestistäni. http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... ht=#398649
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Musta vaan tuntuu että eldar kutsuu. Seuraan nyt vaistoani. Se vaan vaikuttaa selkeämmältä valinnalta kuin kaaos. Ja jos ottaisin kaaoksen se muistuttaisi liikaa normaalia marinearmeijaa. Kyllä nightmare yrittää raapia minua turhaan kaaoksen joukkoihin. Eldarissa olen ja ylpeä siitä.

Niin eli jos haluan seer councilin, pitää mun ottaa Ulthwé. Mikä on Ulthwén ja Ulthwé Strike Forcen ero? Jokatapauksessa varmasti aloitan ostamalla
-guardianeja[+tietenkin HW platformeja]
-farseerin tai jonkun lordin [ostan ehkä samantien seer coucilin kun aion ostaa farseerin]
-bansheita ja scorpioneja.
sitten etenen korvakuulolla ja testailen. Väriteeman keksin itse, koska olen kuullut, ettei sen ole pakko olla kirjassa mainittu.

En oikein ymmärrä vielä Eldarin Jetbike:jen tarkoitusta. Näyttävät kyllä upeilta, mutta nehän on vain pisteiden hukkausta, jos niille ei ota shuriken cannoneita[Lähiksessä ne on ihan surkeita, eikä shr. catapulteja paljoa käytetä menemättä lähikseen]. Toisaalta niitäkään ei saa kuin yhdelle kolmesta. Vyperit näyttävät toisaalta hienoilta myös paperilla. Ne ei tule turhan kalliiksikaan, jos "tyytyy" scatter laseriin +5pts.[Onkohan sitä edes enää 4.edikassa]. Saisi napsittua D6 atakkia heikkoihin saveejiin. Pärjäisin muitakin kuin marineita vastaan.

Shining spearejakin voisin spekuloida, mutta kaikki on tässä vaiheessa turhaa. tällä olemattomalla kokemuksella. Huomenna kaikki arvoitukset selviää, kun saan käsiini Eldarin codexin.

Mutta hemmetisti kiitoksia vastauksista. Huomenna on ensimmäinen peli [400pt.Tau ja 400pts.Eldar vastaan 800 pts. Marineita.] Vaikkette saaneet mua kaaoksen puolelle aiheutitte ainakin tehokkaan vastareation. Enköhän osaa tästä eteenpäin itsekin.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

tuota kannattaa ostaa sitte codex: eldar ja codex: craftworld eldar. Eldar codexissa on peruslista ja tos craftworldis on ulthwé ja muut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”