Onko Dark Elffeistä mihinkään?!
- bombaklaat
Onko Dark Elffeistä mihinkään?!
Olisin kiinnostunut hommaamaan Delffi armeijan nykyisen Vampire Counts armeijan tilalle, MUTTA...
Minulla ei ole kerrassaan MITÄÄN käytännön kokemuksia delffeistä!
Kaverini (joka pelaa Vampire Countseilla) haukkui aikanaan Delffit huonoksi armeijaksi pelata. Sanoi, että Delffit ovat liian "hötösiä" eli eivät kestä ja eivätkä muutenkaan pärjää, jos vertaa moniin muihin armeijoihin. Antoi yleisesti ymmärtää, että Delffit eivät ole toimiva army monessakaan suhteessa.. tosin tämän jälkeen on Delffien sääntöjä runsaasti päivitelty..
Siispä nyt kysynkin: millainen armeija delffit ovat käytännössä? Pärjääkö niillä vai onko Delffi armeija jtnkin. huonosti tasapainoitettu? Kokemuksia ja painavia pointteja kaipailen...
Vampire Countseista olen pitänyt kovasti ja olen myös pärjännytkin niillä hyvin.. minusta todella toimiva armeija, mutta haluan vaihtelua kun alkaa ampumattomuus tylsiä.
Minulla ei ole kerrassaan MITÄÄN käytännön kokemuksia delffeistä!
Kaverini (joka pelaa Vampire Countseilla) haukkui aikanaan Delffit huonoksi armeijaksi pelata. Sanoi, että Delffit ovat liian "hötösiä" eli eivät kestä ja eivätkä muutenkaan pärjää, jos vertaa moniin muihin armeijoihin. Antoi yleisesti ymmärtää, että Delffit eivät ole toimiva army monessakaan suhteessa.. tosin tämän jälkeen on Delffien sääntöjä runsaasti päivitelty..
Siispä nyt kysynkin: millainen armeija delffit ovat käytännössä? Pärjääkö niillä vai onko Delffi armeija jtnkin. huonosti tasapainoitettu? Kokemuksia ja painavia pointteja kaipailen...
Vampire Countseista olen pitänyt kovasti ja olen myös pärjännytkin niillä hyvin.. minusta todella toimiva armeija, mutta haluan vaihtelua kun alkaa ampumattomuus tylsiä.
Figupelaaminen on hauskaa myös kesällä ja varsinkin silloin, kun ulkona paistaa aurinko.
- Blackguard
DE on hyvin vaikea armeija pelata. Toimivan siitä saa osatessaan pelata, joskaan minä en osaa..
Figut hienoja pääosin.
Core:
-Warriors
+Halpuus
+RCB antaa paljon tulta
-RCB vain str 3
-Heikohko kestokyky
-Corsairs
+Hyvä kestokyky haltiaksi ampumista vastaan
+Hienot Figut
+paljon hyökkäyksiä
-Aika hyödyttömiä Warrujen halvennuttua
Dark Riders
+Fast Cavalry
+Hyvä ampumiskyky ja nopeus
-Ei kestä mitään
-Kalliihkoja
Special:
Shades:
+Suht Hyviä sotakoneen tappajia (Scouts)
+Hyvä ampumiskyky
-Kalliita
-Ei kestä mitään
Witch Elves
+Frenzy
+Erittäin paljon myrkytettyjä iskuja
+Hienot Figut
-Hajoaa käsiin
-frenzy
Cold One Chariots
+Fear
+Chariot
+Cold Oneilla str 4
-Stupidity
-Chariot
Cold One Knights
+Fear
+Ld 9
+Cold Oneilla Str 4
-Stupidity
-Kalliihkoja
-Huonohko save
Executioners
+Hyviä Flankkaajiä
+Tuhovoima Klosiksessa
+Mielestäni FaBan Hienoimmat Figut
+11pts kpl
-Huono kestokyky
-Kerää tulta
0-1 Harpies
+Lentää
+2 Attackia
-Ei kestä
-"vain" 7 ld
Rare Units:
War Hydra:
+Terror
+Kestää aika hyvin
+Breath Weapon
-Ei pärjää kovin hyvin yksin
-Kalliihko
Blackguard (Uljas nimi näillä
)
+Eternal Hatred
+Komeat Figut
-Kalliita
-Heikkoja
Cauldron Of Blood
+Komea Patsas
+Fluffikas Ratkaisu
-Kallis
-Lähes mitään auttavat hyödyt
Reaper Bolt Throwers
+Yksi pelin kovimmista sotakoneista
+Multiple Shots
Figut hienoja pääosin.
Core:
-Warriors
+Halpuus
+RCB antaa paljon tulta
-RCB vain str 3
-Heikohko kestokyky
-Corsairs
+Hyvä kestokyky haltiaksi ampumista vastaan
+Hienot Figut
+paljon hyökkäyksiä
-Aika hyödyttömiä Warrujen halvennuttua
Dark Riders
+Fast Cavalry
+Hyvä ampumiskyky ja nopeus
-Ei kestä mitään
-Kalliihkoja
Special:
Shades:
+Suht Hyviä sotakoneen tappajia (Scouts)
+Hyvä ampumiskyky
-Kalliita
-Ei kestä mitään
Witch Elves
+Frenzy
+Erittäin paljon myrkytettyjä iskuja
+Hienot Figut
-Hajoaa käsiin
-frenzy
Cold One Chariots
+Fear
+Chariot
+Cold Oneilla str 4
-Stupidity
-Chariot
Cold One Knights
+Fear
+Ld 9
+Cold Oneilla Str 4
-Stupidity
-Kalliihkoja
-Huonohko save
Executioners
+Hyviä Flankkaajiä
+Tuhovoima Klosiksessa
+Mielestäni FaBan Hienoimmat Figut
+11pts kpl
-Huono kestokyky
-Kerää tulta
0-1 Harpies
+Lentää
+2 Attackia
-Ei kestä
-"vain" 7 ld
Rare Units:
War Hydra:
+Terror
+Kestää aika hyvin
+Breath Weapon
-Ei pärjää kovin hyvin yksin
-Kalliihko
Blackguard (Uljas nimi näillä
+Eternal Hatred
+Komeat Figut
-Kalliita
-Heikkoja
Cauldron Of Blood
+Komea Patsas
+Fluffikas Ratkaisu
-Kallis
-Lähes mitään auttavat hyödyt
Reaper Bolt Throwers
+Yksi pelin kovimmista sotakoneista
+Multiple Shots
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
-
Ihmiskilpi
Tarkoitti varmaan sitä, että pelkkä 2+ save 29 pisteen T3 figulla on huonohko verrattuna muuhun heavy cavalryyn. Useimmilla muilla kun on joko halvempi hinta, parempi T tai jotain muuta (Breteillä wardi jne.).Ihmiskilpi kirjoitti:Täh? 2+ on kyllä aika hyvä minun mielestäni. Ihan perus HCavarly luokkaa.Blackguard kirjoitti: Cold One Knights
-Huonohko save
Kaverisi on aivan oikeassa, Delffit eivät nimittäin kestä yhtään mitään.
Muuten kaverisi puhuu läpiä päähänsä. Delffeillä pärjää hyvin, niillä pitää vain osata pelata.
Blackguard listasikin jo +/- puolet, jotka pitävät aika hyvin kutinsa.
Delffien tasapainotus on tällä hetkellä jokseenkin kohdallaan, vaikka varsinkin kaikki HE-pelaajat jaksavat kitistä revisionin reiluudesta.
Summa summarum, hyvä ja hieno armeija joka vaatii pelaajaltaan taitoa, mutta takaa oikein käytettynä voiton.
Muuten kaverisi puhuu läpiä päähänsä. Delffeillä pärjää hyvin, niillä pitää vain osata pelata.
Blackguard listasikin jo +/- puolet, jotka pitävät aika hyvin kutinsa.
Delffien tasapainotus on tällä hetkellä jokseenkin kohdallaan, vaikka varsinkin kaikki HE-pelaajat jaksavat kitistä revisionin reiluudesta.
Summa summarum, hyvä ja hieno armeija joka vaatii pelaajaltaan taitoa, mutta takaa oikein käytettynä voiton.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
- bombaklaat
Kukaan ei ole höpöttänyt mitään charactereista.
Maagit ovat hyviä, vaikka eivät kaikkia loreja voikaan käyttää. Dark Magic on ärsyttävä, kaikki taiat ovat käyttökelpoisia ja Black Horror on hyvin pelottava ja tappava.
High Born (lordi) saa lohikäärmeen... Ihan hyvä taistelijakin se on, vaikka toughness 3 ei mikään maata mullistava ole, eikä nelosen voimallakaan juhlita, mutta ainahan sille voi laittaa vaikka Gauntlet of Powerin, jolla se saa voiman kahdeksaan...
Lisäksi Dark Elfeille on julkaistu pari ihan käyttökelpoistakin vaihtoehtolistaa, joden käyttöön ei tarvitse lupaa pyytää.

Revisionhan oli varsin reilu (paitsi warrioreiden hinta, vertaapa vaikka empireläisiin), High Elfien lista se epäreilu on.
Maagit ovat hyviä, vaikka eivät kaikkia loreja voikaan käyttää. Dark Magic on ärsyttävä, kaikki taiat ovat käyttökelpoisia ja Black Horror on hyvin pelottava ja tappava.
High Born (lordi) saa lohikäärmeen... Ihan hyvä taistelijakin se on, vaikka toughness 3 ei mikään maata mullistava ole, eikä nelosen voimallakaan juhlita, mutta ainahan sille voi laittaa vaikka Gauntlet of Powerin, jolla se saa voiman kahdeksaan...
Lisäksi Dark Elfeille on julkaistu pari ihan käyttökelpoistakin vaihtoehtolistaa, joden käyttöön ei tarvitse lupaa pyytää.
Hyvä armeijahan se on, mutta mikään lista ei takaa edes oikein käytettynä voittoa.Cython kirjoitti:Summa summarum, hyvä ja hieno armeija joka vaatii pelaajaltaan taitoa, mutta takaa oikein käytettynä voiton.
*kitinää*Delffien tasapainotus on tällä hetkellä jokseenkin kohdallaan, vaikka varsinkin kaikki HE-pelaajat jaksavat kitistä revisionin reiluudesta.
Revisionhan oli varsin reilu (paitsi warrioreiden hinta, vertaapa vaikka empireläisiin), High Elfien lista se epäreilu on.
-
bluebluesky
Delffipelaajat ovat maailmalla vain suurisuisia whinettäjiä, listasas ei juuri vikoja ennen reversionia ollut. Nykyään core ylihalpaa, ei helffeihin verrattuna mitään heikkouksia. Reversion puhtaasti pullamössöä. Nykyään toimivat varsin hyvin, fast cavalrya corena, vahvat monsut, magia ei mielestäni juhlimisen arvoinen, mutta jossain määrin toimiva. Figut hienoja, ampuminen tappavaa.
Revisionin ansiosta ne ovat kilpailukykyinen armeija...bluebluesky kirjoitti:Delffipelaajat ovat maailmalla vain suurisuisia whinettäjiä, listasas ei juuri vikoja ennen reversionia ollut. Nykyään core ylihalpaa, ei helffeihin verrattuna mitään heikkouksia. Reversion puhtaasti pullamössöä. Nykyään toimivat varsin hyvin, fast cavalrya corena, vahvat monsut, magia ei mielestäni juhlimisen arvoinen, mutta jossain määrin toimiva. Figut hienoja, ampuminen tappavaa.
Haloo, delffeiltä EI löydy shelmejä joten jalkaväki on ainoa mahdollisuus ja tosi hieno mahdollisuus olisikin jos se olisi yli kallista.
Vertaillaan, 8pts shield,spear (delf). 11pts shield,spear,3 rankkiä voi lyödä (helf) noh ei kukaan helf spearmenneja käytä kuitenkaan... shelmit ovat parempia.
Eikä delffit silti ole ylijuusto turnee voittaja armeija, näillä perusteilla voisin sanoa että ainoa vinettäjä olet sinä.
- puolisukeltaja
Mussun mussun, delffeillä on ehkä hinnaltaan parempi core-jalkaväki, mutta loppupeleissä helffit ovat toimivampia ja helpompi armeija pelata. Ja helffeistähän saa rakennettua sen surullisenkuuluisan seer-councilin tai all-cavalry listan.bluebluesky kirjoitti:Delffipelaajat ovat maailmalla vain suurisuisia whinettäjiä, listasas ei juuri vikoja ennen reversionia ollut. Nykyään core ylihalpaa, ei helffeihin verrattuna mitään heikkouksia. Reversion puhtaasti pullamössöä. Nykyään toimivat varsin hyvin, fast cavalrya corena, vahvat monsut, magia ei mielestäni juhlimisen arvoinen, mutta jossain määrin toimiva. Figut
hienoja, ampuminen tappavaa.
Mutta se delffien hyvistä serkuista, asiaan. Delffien (tai ylipäätään kaikkien elffien) heikkoushan on juurikin tuo huono kestävyys. Tietenkin niille saa suht mättölordin, ja kiitos CoS:in delffeilläkin on nyt se 4+ wardi-item. Heroistakin saa suht kestäviä, ja jo alle 2000 pisteen peliin saa manticoren. Kunnollisia magicitemeitä delffeille ei saanut ennen Albionia ja SoC:ia kuin muutaman, mutta nyt niillä on monta erilaista toimivaa comboa. Coresta löytyy sitä Faban top-viidestä löytyvää fast cavalryä, joka on lähes joka listaan pakkohankinta. peruswarriorit ja corsairitkin toimivat. Specialina on sitä peruskamaa, scoutteja, chariotteja ja muuta sellaista. Delffeillä ei kuitenkaan ole kunnollista heavy cavalryä, kiitos stupidityn ja ylihintaisuuden. Raresta löytyy se ah-niin-ihan RBT, ja tottakai war hydrakin on kokeilemisen arvoinen. Cauldron of bloodia en kokeilisi jollei olisi assassinia ja paljon witch elffejä.
Voihan dark elffejä pelailla esim. storm of chaoksen mukana tulleella cult of slaanesh-listalla, jolla mukaan saa kaaosporukkaa tuomaan vähän kestävyyttä ja vaihtelua jne. Lisäksi ei tarvitsisi ostaa kokonaista kaaosarmya. Aina oman mielen mukaan voisi sitten vaihdella tavallisesta delffilistasta CoS-listaan. Mutta kuten on jo todettu, dark elves on armeija joka vaatii taitavan pelaajan voittaakseen. Voittokin maistuu makoisammalta kun se on työllä ansaittu. 
-
bluebluesky
Voi halleluja! ENhän minä vakavissani edes yritä väittää delffejä minkään sortin "juustoiseksi" armeijaksi, enkä missään tilanteessa huomioi armeijan vaikeusastetta pelata(olkoonkin, että tiettyyn tasoon päästäessä se on jokaisella armeijalla sama). Löytyykö delffeiltä fast cavalrya corea? Löytyykö helffeiltä monsuja? Kumpaakaan vastausta turha laittaa. Delffit olivat kilpailukykyinen armeija jo ennen reversionia, reversion on vain nostanut delffit vähän pelätymmän vastustajan asemaan. En voi pitää itseäni whinettäjänä, koska en löydä sille aihetta, kyseenalaistan vain reversionin realistisen hyödyllisyyden.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Revisionin ansiosta ne ovat kilpailukykyinen armeija...bluebluesky kirjoitti:Delffipelaajat ovat maailmalla vain suurisuisia whinettäjiä, listasas ei juuri vikoja ennen reversionia ollut. Nykyään core ylihalpaa, ei helffeihin verrattuna mitään heikkouksia. Reversion puhtaasti pullamössöä. Nykyään toimivat varsin hyvin, fast cavalrya corena, vahvat monsut, magia ei mielestäni juhlimisen arvoinen, mutta jossain määrin toimiva. Figut hienoja, ampuminen tappavaa.![]()
Haloo, delffeiltä EI löydy shelmejä joten jalkaväki on ainoa mahdollisuus ja tosi hieno mahdollisuus olisikin jos se olisi yli kallista.
Vertaillaan, 8pts shield,spear (delf). 11pts shield,spear,3 rankkiä voi lyödä (helf) noh ei kukaan helf spearmenneja käytä kuitenkaan... shelmit ovat parempia.
Eikä delffit silti ole ylijuusto turnee voittaja armeija, näillä perusteilla voisin sanoa että ainoa vinettäjä olet sinä.
Ennen reversioniahan vastaava kahdesta rankista lyövä keihäsmies maksoi 10 pistettä. Näin ollen helffit joutuvat vielä maksamaan rotunas eirkoissäännöstä. Archerit ovat vieläkin kalliita lähes turhia yksiköitä, mitä RCB-warrut eivät todellakaan ole.
Pitää vain opetella, kyllä niillä voittaa. Keräsin minäkin joskus Delffejä, ja ainakin minä panostaisin ampumiseen, koska se on delffeillä kerrassaan loistavaa. Ja täysin turhaa tuo "magia ei mitään erikoista", koska delffeille saa vallan tappavaa magiaa. Dark magic forever.Naldor kirjoitti:No itse olen aloittelija delffeillä ja olen pelannut 2peliä delffeillä ja hävinnyt massacrella(lizzut) ja solid victorylla (örkit)
en osaa pelaa niillä ollenkaan ja takkiin tulee vähän väkisinkin!
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-
Stenvall
Kyllähän ne reaperit on hyviä. R crossbowien ongelma on se, että ne ovat niin heikkoja kovaa vastaan.Dalamar kirjoitti:Pitää vain opetella, kyllä niillä voittaa. Keräsin minäkin joskus Delffejä, ja ainakin minä panostaisin ampumiseen, koska se on delffeillä kerrassaan loistavaa. Ja täysin turhaa tuo "magia ei mitään erikoista", koska delffeille saa vallan tappavaa magiaa. Dark magic forever.Naldor kirjoitti:No itse olen aloittelija delffeillä ja olen pelannut 2peliä delffeillä ja hävinnyt massacrella(lizzut) ja solid victorylla (örkit)
en osaa pelaa niillä ollenkaan ja takkiin tulee vähän väkisinkin!
Kahden kerran olet pelannut ja siitä päättelet delffien olevan heikkoja? Lisää pelejä vain! Jos ajattelee suoranaisesti, niin kyllähän ne heikkoja ovat, mutta loppujen lopuksi m vaikuttaa kaikista eniten tässä pelissä. Delffejä pitää osata käyttää.
Siis kahden pelin perusteella en lähtisi päättelemään mitään. Ekat kaksi peliäni DElffeillä olivat voitto ja tappio=ei voi päätellä mitään.
Jos tuntuu että peli ei suju vielä vähänkin ajan päästä, niin sitten kannattaa miettiä vaikka taktiikan vaihtoa. Muuttele listojasi, DElffeillä saa monia eri koostumuksia.
Itse käytän melko paljon pieniä yksiköitä+paria keskikokoisia, jotka saavat ottaa chargen vastaan.
Nyt kun DElffeillä on vielä tuo Cult of Slaanesh, niin valinnanvaraa pitäisi olla ihan kiitettävästi.
Pelaa useampia pelejä, kokeile eri yksiköitä ja hero koostumuksia ja katso miten homma toimii. Itse suosi koostumusta: Highborn, Noble, 2x maagia. Tai toinen on High Sorceress, 2 Noblea kärryissä halberdeilla ja maagi. Ja muista että ei kaikkia heroslotteja tarvitse minun tapaani käyttää
.
Jos tuntuu että peli ei suju vielä vähänkin ajan päästä, niin sitten kannattaa miettiä vaikka taktiikan vaihtoa. Muuttele listojasi, DElffeillä saa monia eri koostumuksia.
Itse käytän melko paljon pieniä yksiköitä+paria keskikokoisia, jotka saavat ottaa chargen vastaan.
Nyt kun DElffeillä on vielä tuo Cult of Slaanesh, niin valinnanvaraa pitäisi olla ihan kiitettävästi.
Pelaa useampia pelejä, kokeile eri yksiköitä ja hero koostumuksia ja katso miten homma toimii. Itse suosi koostumusta: Highborn, Noble, 2x maagia. Tai toinen on High Sorceress, 2 Noblea kärryissä halberdeilla ja maagi. Ja muista että ei kaikkia heroslotteja tarvitse minun tapaani käyttää
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
- Blackguard