"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Blisterin muovi, pahvi ja pehmuste

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Karu

Blisterin muovi, pahvi ja pehmuste

Viesti Kirjoittaja Karu »

Blistereitä tulee ostettua aikas paljon, ja täten niiden "ylijäämroinaa", eli taustapaheja, muoveja ja pehmusteita pyörii joka paikassa. Olettekos keksineet mitään käyttötarkoituksia näille?

Tässä pari omaani:

Bunkkeri tjsp. : leikataan muovin "katto" irti niin, että vain reunat jäävät jäljelle. Taustapahvia leikellään hieman pienemmäksi, ja sitten siihen isketään muovi kiinni liimalla, ikäänkuin takaisin paikoilleen. (Tässä vaiheessa voi muoviseiniä tukea pahvilla) . Sitten vaan beissataan ja maalataan, ja valmis!

Paletti: Oletettavasti ihan yleisessä käytössä tämä muoviosa palettina, itse ainakin käytän.

Pehmusteet: Näitä jos kertyy paljon voi yrittää säätää jonkinlaista kantolaukkua. Itse en ole kokeillut

Mitenkäs itse olette blisterroskia käyttäneet?
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Rackhamin blisujen muoviosista väännän märkäpaletteja, ihan ylivetoja siihen hommaan.

Pehmustesta saisi ehkä jonkinlaista puskaa tehtyä tai savua.
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Noista pehmusteista saa hyvää pensasaitaa, kun taitaa pituussuunnassa kahtia ja muotoilee hieman epätasaisemmaksi. Näitä sitten pahviläpyskälle useita peräkkäin ja maalaus.

Lisäksi olen noista pehmusteista tehnyt alustan cd-levyilleni. Niitä kun ei jaksa laittaa koteloihin, niin ne naarmuuntuvat helposti. Pehmuste pitää cd:t naarmuuntumatta.
F-B

Viesti Kirjoittaja F-B »

GW:n pehmusteita olen käyttänyt puunkuoren tekstuurin luomiseen.
ensin väännetään das-massalla puun muoto ja sitten tuputellaan tuolla pehmusteella niin tulee mukavaa rypylää siihen puun pintaan...
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
Valhalla

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

[ot] Onko kukaan muuten huomannut, että blistereiden sisältältä löytyy (brittien?) hiuksia? :) En kiinnittänyt niihin huomiota ennen kuin kaveri sanoi leikillään alkavansa keräilemään niitä :) [ot]

Mutta paletteina ovat blistunkuoret yleensä toimineet.
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
susisusi

Viesti Kirjoittaja susisusi »

mä käytän niitä muoveja maalin sekoitus hommiin.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Blisujen pehmusteista olen tehnyt maalaus alustan (hyvä homma metallifiguille). Eli jos figu tippuu esim maalauksen aikana niin maali ei kulu. Niin ja muoviosista tietysti paletteja.
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Tuota pehmustetta olen käyttänyt menestyksellä niin kantolaukussa pehmusteena kuin pensselin pyyhkimis rättinäkin...
Lisäksi kun painaa pehmusteen kulmat yhteen ja teippaa niin että siitä muodostuu sellainen sienen muotoinen jutska, niin voi sitä käyttää maaston maalaamiseen ns. "töpöttämällä". Näin saadaan tekstuurittomasta pinnasta sen näköinen kuin siinä olisi tekstuuria.
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mä pidän niitten pehmusteiden päällä vielä pohjamaaleissa tai muuten vaan WIP vaiheessa olevia figuja.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

yhessä väliisä löysinsemmosen linkin että tekee niistä muovi osista ikkunoita, jos haluaa väriä niihin (kuten kirkojen ikunoihin) niin inkkaa ne, pehmusteijin mie kuivaan pensselit, toimii paljon paremmin kuin paperi.
saggoth

Viesti Kirjoittaja saggoth »

no noi pehmusteet toimii TODELLA hyvin pakkauksien pehmusteina kun niitä kuskaa pikasta toiseen. ei sitten maali lähde kuoriutumaan ku olen aika laiska lakkailemaan. ite kerään kaaosta, eli kokemusta on.
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

tane kirjoitti:yhessä väliisä löysinsemmosen linkin että tekee niistä muovi osista ikkunoita, jos haluaa väriä niihin (kuten kirkojen ikunoihin) niin inkkaa ne
Tarkoitit kai tätä :)?
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

juuri tuota
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

tässä on mariini pelaajalle Helppo drop pod siitä kun selaa vähän...
Cleanse and purify!
Thorin

Viesti Kirjoittaja Thorin »

Aika näppärä, pitää alkaa heti väkertämään...
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”