"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kasvojen, ja silmien maalaus!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Spore miina

Viesti Kirjoittaja Spore miina »

"ite voin kokemuksella sanoa et se tussihomma ei kovin hyvin toimi, ku jos maali on vähänki märkää, niin se tussi uppoaa maaliin eikä siitä tuu muutakun armoton sekameteli. kyllä ne perinteiset maalit parhaiten toimii..."

Eikös silmiön maalaaminen ole kaikista helpointa silleen että tökkää vanhan tussin josta on värit jo loppunu maalipurkkiin ja tökkää sillä sen silmän?
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Spore miina kirjoitti:"ite voin kokemuksella sanoa et se tussihomma ei kovin hyvin toimi, ku jos maali on vähänki märkää, niin se tussi uppoaa maaliin eikä siitä tuu muutakun armoton sekameteli. kyllä ne perinteiset maalit parhaiten toimii..."

Eikös silmiön maalaaminen ole kaikista helpointa silleen että tökkää vanhan tussin josta on värit jo loppunu maalipurkkiin ja tökkää sillä sen silmän?
Kyllä se pensselillä kaikkein parhaiten luonnistuu, usko pois. Alussa voi olla aika kankeaa mut pienellä harjoittelemisella tussi jää pian kakkoseks.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Gimgor

Viesti Kirjoittaja Gimgor »

Kyl se pensselillä tehään eikä ees oo mitekään hirveen vaikeeta
Pientä Treenii vaan
vaikka johonki paperille kopkeilet saada mah.pientä pistettä.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
-Albert Einstein
Woland

Viesti Kirjoittaja Woland »

Pensselillä pensselillä, itse en ole tuota tussitekniikkaa ikinä tukenut.

Olen tehnyt joskus Highelffeilleni tämmöiset silmät:

maalaan silmän kohdat tarkasti mustaksi, sitten antaa kuivua, ja lakkaa ne ardcoatilla. täten saadaan mustat, kiiltävät silmät, jotka sopivat mielestäni haltioille huvin, ja se on helpompaa tehdä kuin perinteiset silmät, Jotka eivät nekään ole sinällään huono vaihtoehto.
Joku päivä me vielä kuollaan nälkään, tai hukutaan paskaan.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Pensselillä pensselillä, Ensin musta/ruskea kohta josta jää rajat kun maalaa siihen valkoisen päälle. Sitten vaikka sininen piste jonka keskelle musta piste.
Toki ton iiriksen voi jättää pois jossei aio mikroskoopilla katsoa..
Näin maalasin mm. avatarissani olevan marinen silmät :)
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Iiriksenkin maalaaminen on mun mielestä yllättävän helppoa. Sen kun voi jättää huoletta isommaksi kuin se musta osa, sit vaan tökkää siihen vielä pienen valkosen pisteen. Se pieni valkonen piste on mun mielestä ainakin tosi tärkee saada silmään, pumppaa niin paljon eloa figuun että oksat pois.
Itse ainakin tähän mennessä olen näin silmäni maalannut.

Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Joo, pensselilläpä hyvinkin... Alkuaikoina minäkin kokeilin mokomia tikkuja ja neuloja... Eipä siitä mitään tullut, joten aloin käyttämään pensseliä... Ja, itse noi silmät teen nykyään niin, että teen kaksi valkoista pistettä silmän ulompiin reunoihin, toimii IMO paremmin kuin se että tökätään musta piste keskelle...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Kellokoneisto kirjoitti:Joo, pensselilläpä hyvinkin... Alkuaikoina minäkin kokeilin mokomia tikkuja ja neuloja... Eipä siitä mitään tullut, joten aloin käyttämään pensseliä... Ja, itse noi silmät teen nykyään niin, että teen kaksi valkoista pistettä silmän ulompiin reunoihin, toimii IMO paremmin kuin se että tökätään musta piste keskelle...
Vähän kummastuttaa, miten se voi toimia paremmin? Myönnetään että näin silmän voi saada maalattua helpommin, mutta realistisen pupillin täytyy olla pyöreä.

Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Onko sulla sitten pyöreäpäisiä pensseleitä? Tökkäämällä saa vain viillon, eli on sitä pensseliä vähän pyöritettävä tolla toisellakin tavalla... Eikä pupilli näy aina kokonaan...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”