Wood elves vs High elves!!
Wood elves vs High elves!!
Eli muutaman päivän päästä pelaan welffeillä kaverin High elffejä vastaan ja olisi hyvä tietää jotain vinkkejä millä saisin voitettua ne hamenaiset,, Molemmalla on suhteellisen monipuoliset armeijat ja ajattelin pistää 4 waywatcheriani selustaan ja lähettää niillä kaukaa pieniä nuolisateita kohti komentajia ja jne. Onko olemassa jotain muutakin toimivaa taktikaa kuin ammu ja peräänny tyyli? Mielestäni se on pelkurin tyyli mutta ei ole tullut esille mitään toimivampaakaan.
-
Biibob HElf
Itse pelaan h elfeillä ja heillähän ei ole oikeastaan muuta "vaarallista" ampuma uniittia, kuin rbt. RBT on melko todennäköinen vihollisesi armeijassa, joten siihen kannattaa varautua. Kannattaisikohan ottaa joukkoihisi kotkia, jotka lentäisivät nopeasti helfien selustaan tuhoamaan sotakoneet. Sen jälkeen olisi helpompi keskittyä tuohon ammu ja pakene taktiikkaan, kun ei olisi ärsyttäviä sotakoneita häiritsemässä. MAgiaan täytyy myös varautua. Varaa pari maagia kääröillä, niin pahimmat taijat saa karsittua.
Vastustaja tulee pitämään tärkeet charrunsa uniteissa eli "look out sir!" on sinua vastaan. Joku hassu maagi jonka saatat tappaa ei tule korvaamaan 4xwaywachereita (jätä ne pois).
Sotakonetta saattaa tulla vastaan eli EN suosittele rivejä (niin kuin yleensäkkään welffeille).
"25% ampumis-panic" taktiikkasi ei tule toimimaan vahvaa helffi LDtä vastaan.
Suosittelisin vahvasti että otat puumiehen, mutta pidät sen kaukana sotakoneitten ammuksilta ja silver helm chargeilta.. Puumies niittää helffejä kuin heinää jos varot magiaa, koneita ja cavalry chargeja. Lisäksi suosittelisin dryadeja. Jos otat niitä ja puumiehen, puumies voi laulaa dryadit jotka ovat metsän sisällä (welffit saa ilmasen metsän. Käytä sitä!) vaivattomasti eteenpäin ja pysyä itse vielä takana. Näin varmistat ettei sotakoneet ja cavalry nää dryadejasi (ja varsinkin puumiestä). Sitten kun joku uskaltaa tarpeeksi lähelle niin wham! Closariin ei voi ampua ja puusi teurastavat vastustajan.. Ei wardancereja. EHKÄ vähän glade riderejä ja achereita. 2-3 maagia ois kans ihan hyvä..
Eli
lordi - valkkaa mielesi mukaan, aika hyvä mutta ehkä kallis(?) on forest lord dragonilla
pari maagii - pidä halpoina, ehkä pari dispel scrollia?
arcereita - ei pakko, eikä liikaa..
glade riderejä - ei pakko, eikä liikaa..
dryadeja - aika paljon
puumies - pakko
Sotakonetta saattaa tulla vastaan eli EN suosittele rivejä (niin kuin yleensäkkään welffeille).
"25% ampumis-panic" taktiikkasi ei tule toimimaan vahvaa helffi LDtä vastaan.
Suosittelisin vahvasti että otat puumiehen, mutta pidät sen kaukana sotakoneitten ammuksilta ja silver helm chargeilta.. Puumies niittää helffejä kuin heinää jos varot magiaa, koneita ja cavalry chargeja. Lisäksi suosittelisin dryadeja. Jos otat niitä ja puumiehen, puumies voi laulaa dryadit jotka ovat metsän sisällä (welffit saa ilmasen metsän. Käytä sitä!) vaivattomasti eteenpäin ja pysyä itse vielä takana. Näin varmistat ettei sotakoneet ja cavalry nää dryadejasi (ja varsinkin puumiestä). Sitten kun joku uskaltaa tarpeeksi lähelle niin wham! Closariin ei voi ampua ja puusi teurastavat vastustajan.. Ei wardancereja. EHKÄ vähän glade riderejä ja achereita. 2-3 maagia ois kans ihan hyvä..
Eli
lordi - valkkaa mielesi mukaan, aika hyvä mutta ehkä kallis(?) on forest lord dragonilla
pari maagii - pidä halpoina, ehkä pari dispel scrollia?
arcereita - ei pakko, eikä liikaa..
glade riderejä - ei pakko, eikä liikaa..
dryadeja - aika paljon
puumies - pakko
Viimeksi muokannut Badranger, Ma 24.01.2005 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatarini on vihainen minulle. Pöllin sen housut ja tiputin happoa niiden päälle.
-Pikkuveli teki näin minulle kerran kauan sitten
Welffeillä on niin monta muutakin tapaa pelata, ks. edeliinen viestini. Elä ole niin simppeli.clutch kirjoitti:Jos ammu ja peräänny taktiikka on sinusta pelkurimaista niin miksi pelaat ylipäätään welffeillä.
Avatarini on vihainen minulle. Pöllin sen housut ja tiputin happoa niiden päälle.
-
Teclis - High loremaster
Ensinnäkin Welffit ovat yhtä paljon hamenaisia kuin Helffitkin(Sama rotu ja Welffit ovat ent. Helffejä)
Kannattaa varoa Archmage+Book of hoeth yhdistelmää (lvl4 magessa joka tekee irrestiblejä kaikilla tuplilla ei ole mitään nauramista) Kamalan paljon ei kannata characterien magic kamoihin panostaa koska Vauls unmaking ottaa ne pois käytöstä.
Dispell scrollit eivät paljon auta jos toinen tekee irrestiblejä lähes varmasti jopa kolmella nopalla(on kokemusta kun mulla niit HElffejä on
) Varo silverhelmien 2+savea ja pitkää chargea,bolt throwerit ovat pitkänmatkan teurastamoja(volley)...
Kannattaa varoa Archmage+Book of hoeth yhdistelmää (lvl4 magessa joka tekee irrestiblejä kaikilla tuplilla ei ole mitään nauramista) Kamalan paljon ei kannata characterien magic kamoihin panostaa koska Vauls unmaking ottaa ne pois käytöstä.
Dispell scrollit eivät paljon auta jos toinen tekee irrestiblejä lähes varmasti jopa kolmella nopalla(on kokemusta kun mulla niit HElffejä on
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
-
bluebluesky
Ammu&juokse on ihan toimiva taktiikka, hyvin toimii myös päälle tuleva welffilista, joka täynnä lentäviä mörkäjä, fast cavalrya ja puita. Metsät ovat nihkeä suojapaikka jos vastustajasi on turvautunut magiaan, ampumisessa jäät rangessa. Voisin jopa puhua ongelmallisesta tilanteesta. Vaativimpia tappokohteita helffeille ovat luonnollisesti dragon sekä puumiehet, poltterit eivät taas pidä 4+kotkasta. Joko kotkat ammutaan, tai pultterit kuolevat. Kumpikin on ihan hyvä vaihtoehto.
Tämän saat kyllä bluebluesky perustella. Mielestäni erittäin nopeaa armeijaa vastaan joa saa vielä mm. fc:n, lentävät, silver helmit ja kovan magian, ei tule "ammu&juokse" -taktiikka toimimaan. Arsut, scoutit, kotkat, warhawkit ja waywacherit helffi armeija metsästetään alas suhteellisen nopeasti, ilman että ampujasi saavat edes paljon aikaan..bluebluesky kirjoitti:Ammu&juokse on ihan toimiva taktiikka.
Oletko vielä "ammu&juokse" -taktiikan kannalla?
highelffien heikkous on...jaa no ei niillä ole heikkouksia. yrität vaan olla niitä parempi siinä ampumisessa ja jos mahdollista niin magiassa. jos sitten otat sen forest loordin niin se saattaa niittää niitä knihtejä mutta veikkaan että kaveris ei ole niin typerä että antas sen loharin rynnii silverien päälle. jos sillä on 2 ta enemmän bolttiksia, olet kusessa. se niittää sun arsut, tappaa sun loordin, treemannin ja jopa dryadid ja dancerit. ne siis tappaa käytännössä sulta kaikki, joten hoitele ne pois esim master of stonella jos saat semmosta taikaa, toivo että osut crewiin etäkä itse koneeseen niin saattaa tapahtuukkin jotakin. jos kaverillas on jalkaväkeä muuta kuin arsuja niin ne on vaan ottamassa tulta, yritä saada ne juoksemaan koska niitä on varmaan se 30n laatta lähestymässä huimaa 10'' vauhtia. tosiaan warhawk riderit on aivan mahtavia helffejä vastaan jos saat ne jotenkin lentelemään vihun selustaan. jos sillä vihulla on sitä siegeä ja massa taikuutta niin kannattaa lähteä hyökkäämään koska varmaan ainoat ukot armeijassasi on sankarit, treeman ja dryadit. riskejä kannataa welffeillä ottaa koska jos jää istumaan massa taikuutta ja siege ylivoimaa vastaan, ei mikään 100 arsua pelasta sua.
Don't touch me, I'm evil.
- puolisukeltaja
Öh, arsuja on ihan turha ruveta bolttiksella sieltä puskista ampumaan, ei se kuitenkaan osu niihin. Sama wardancereihin, ja harvemmin ne bolttikset sitä lordiakaan tappavat. Sitäpaitsi bolttikset ovat jo toisella tai viimeistään kolmannella vuorolla Master of Stonen ansiosta paskana. Ja jos eivät ole, on welffipelaajalla asiat todella huonosti.savage kirjoitti:jos sillä on 2 ta enemmän bolttiksia, olet kusessa. se niittää sun arsut, tappaa sun loordin, treemannin ja jopa dryadid ja dancerit.
-
bluebluesky
Ehdottomasti kyllä. Kovaa päin tuleva HE ei todellakaan saa kovaa magiaa, joten tässä tapauksessa viet HE:n magiassa helposti. Tällaisessa armeijassa on tuskin edes pulttereita, joten oma lista on aika hankala saada tapatettua. Nopealle listalle myös metsät ovat myrkkyä, kun sinne pääsee vain Shelmeillä. Acorn päälle, niin soppa on valmis. Väitän jopa, että HE:lla aika mahdoton voittaa kyseistä peliä.Badranger kirjoitti:Tämän saat kyllä bluebluesky perustella. Mielestäni erittäin nopeaa armeijaa vastaan joa saa vielä mm. fc:n, lentävät, silver helmit ja kovan magian, ei tule "ammu&juokse" -taktiikka toimimaan. Arsut, scoutit, kotkat, warhawkit ja waywacherit helffi armeija metsästetään alas suhteellisen nopeasti, ilman että ampujasi saavat edes paljon aikaan..bluebluesky kirjoitti:Ammu&juokse on ihan toimiva taktiikka.
Oletko vielä "ammu&juokse" -taktiikan kannalla?
Tästä voi olla kahta mieltä ja minä olen eri mieltä kuin bluebluesky. Shooty&magia lista ei toimi niin hyvin nopeaa kuin hidasta armeijaa vastaan. Welffi lähis lista oikein pelattuna on shooty&magickille vastakohta..
Toisaalta ehkä kumpikin lista toimii, mutta lähis welffin lista silti paremmin sanoisin :/
Toisaalta ehkä kumpikin lista toimii, mutta lähis welffin lista silti paremmin sanoisin :/
- HighPriest-
all shooty armeija on huono nopeaa tehokasta lähitaistelu armeijaa vastaan.
puolisukeltaja, kyllä ne bolttikset osuu, ja ne ampuu arsuja jos muita ei ole näkyvissä.
itseltäni ei ole iknä mennyt yhtä ainutta bolttista ja taiat Helffeillä on tosi helppo blockia kun
on parhaat dispel tavarat, helf saa +1 automaattisesti dispelliin ja 1 maagi otta annulian crystallin
niin saa vastustajalta pöllittyy yhen dicen lisää. sitten pari kääröä, 3 maagia ja arkki maagi.
niin ei mene taiat läpi koko pelin aikana, ainakaan mitään welffin rupumaageja vastaan.
puolisukeltaja, kyllä ne bolttikset osuu, ja ne ampuu arsuja jos muita ei ole näkyvissä.
itseltäni ei ole iknä mennyt yhtä ainutta bolttista ja taiat Helffeillä on tosi helppo blockia kun
on parhaat dispel tavarat, helf saa +1 automaattisesti dispelliin ja 1 maagi otta annulian crystallin
niin saa vastustajalta pöllittyy yhen dicen lisää. sitten pari kääröä, 3 maagia ja arkki maagi.
niin ei mene taiat läpi koko pelin aikana, ainakaan mitään welffin rupumaageja vastaan.
Miksi tyytyä kahteen?
- puolisukeltaja
Voi olla, mutta kannattaa myös miettiä onko kannattavaa ottaa noin paljon maageja helffejä vastaan, sillä prinsii loharilla on myös varteenotettava vaihtoehto. Lohis kun ei niistä s3 nuolista niin nopeasti putoakaan, ja sillä on se ah-niin-ihana Breath weapon.HighPriest- kirjoitti:sitten pari kääröä, 3 maagia ja arkki maagi.
tairkoitit kait welffeijä vastaan, mutta onhan sekin yks vaihtoehto, tolleen vaan sais hirmuisen magiaylivoiman ja jyräis jokaikisen ukkelin vihulta.
dragonilla ratsastava loordi on tottakait hyvä vaihtoehto, mutta siinä on se pulma että se maksaa toisista ukoista pisteitä pois.
dragonilla ratsastava loordi on tottakait hyvä vaihtoehto, mutta siinä on se pulma että se maksaa toisista ukoista pisteitä pois.
Don't touch me, I'm evil.
-
PhoenixKing
...toughness ja strentgh. Treemannia ja archereita, sekä se lohari...noista pitaisi olla jo johonkin.savage kirjoitti:highelffien heikkous on...
Ja muuten, HElffeillä ei ilman RBT:tä sotaan lähdetä, joten varaudu siihen.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
- HighPriest-
PhoenixKing, toughness on kyllä pieni haitta mutta ei sitä voi sanoa heikkoudeksi. hemmot on kuitenkin nopeita ja nil on hyvät armorit.
ja miten niin strenu? ihmisillä on sama strenu ja 3 on muutenkin yleinen joten sitäkään ei voi sanoa heikkoudeksi. knighteillä on chargessa
se S5 ja lioneilla on aina S6, phoenixeillä on S4, swordmastereilla on S5. käytännössä siis ainoastaan spearmanit (lähitaistelijoista) omaavat sen
S3 aina, ja niitäkin on aina ihan simona.
Jos pitäs joku heikkous nimetä Helffeille, niin se on kyllä sitten se että ei ole monstereita. (jos dragonia ei lasketa, harvemmin semmosia on 2000p peleissä)
ja miten niin strenu? ihmisillä on sama strenu ja 3 on muutenkin yleinen joten sitäkään ei voi sanoa heikkoudeksi. knighteillä on chargessa
se S5 ja lioneilla on aina S6, phoenixeillä on S4, swordmastereilla on S5. käytännössä siis ainoastaan spearmanit (lähitaistelijoista) omaavat sen
S3 aina, ja niitäkin on aina ihan simona.
Jos pitäs joku heikkous nimetä Helffeille, niin se on kyllä sitten se että ei ole monstereita. (jos dragonia ei lasketa, harvemmin semmosia on 2000p peleissä)
Miksi tyytyä kahteen?
- puolisukeltaja