"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kokemuksia Armoured companysta

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Dalamar

Kokemuksia Armoured companysta

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Ajattelin itse kerätä kyseistä listaa, ja kysyn nyt muiden mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä listasta. Oletko itse kerännyt? Pelannut vastaan? Miten kävi?
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

Olen kerännyt ja peluuttanut turnauksissa. Alkupettymys voi olla suuri kun huomaat ettei vihollista hakattukaan 1. vuorolla. olen pärjännyt yhtä hyvin kuin muillakin armaijoilla. Yllättävän tehoton kun/jos kaikki 6 ordnancea ampuvat seiniä. Silti keräämisen arvoinen lista. Sillä täytyy osata pelata (jota minä en vielä liian hyvin osaa)
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Pysethus

Viesti Kirjoittaja Pysethus »

Olen tässä jo jonkin aikaa tommoista armeijaa keräillyt. Ekassa pelissä tapoin koko vihollis armeijan neljässä vuorossa ja koko loppu peli olikin jo melko helppoa. Kaikki muut pelit (n. 2 kappaletta) olen aina hävinnyt. Jos kyseinen lista kiinnostaa ja rahaa löytyy keräilyyn niin suosittelen suuresti keräilyä. Jos sitä hynää ei oikein löydy niin yritäppäs väsätä vaikka pahvista tankkeja kuten minä oon tehnyt.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Se on aika hankala siinä mielessä että tankit kun ovat perhanan kömpelöitä. Etenkin ultimate klosikka listat hakkaavat russien takapellit hajalle 3. vuoroon mennessä. Mutta pari ensimmäistä vuoroa ennen klosikkaa ovat todella nannaa. On mahtavaa katsella kun 8 pizza lättyä jauhavat vihollisen aivan muusiksi.
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Pysethus kirjoitti:Olen tässä jo jonkin aikaa tommoista armeijaa keräillyt. Ekassa pelissä tapoin koko vihollis armeijan neljässä vuorossa ja koko loppu peli olikin jo melko helppoa. Kaikki muut pelit (n. 2 kappaletta) olen aina hävinnyt. Jos kyseinen lista kiinnostaa ja rahaa löytyy keräilyyn niin suosittelen suuresti keräilyä. Jos sitä hynää ei oikein löydy niin yritäppäs väsätä vaikka pahvista tankkeja kuten minä oon tehnyt.
http://www.sotavasara.net/gallery.php?show=68 XD
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Keräily alkanut, mutta sehän ei proxytettäviä koepelejä estä. Mikään überjuustolista AC ei ole, ellei pelikenttänä toimi biljardipöytä ja vastustaja ole sijoittanut yksikköjään sopivasti lätyn alle mahtuviin kasoihin - viimeistään tästä pitävät huolen ylihinnoitellut komentotankit. Kilpailukykyinen, tietyin rajoituksin (vaunu ei pahemmin rakennuksia tai tiheimpiä pöheiköitä valtaa). Paljon kiinni noppaonnesta. Muutama hyvä heitto ja vastustajalta on puoli armeijaa hengiltä, muutama huono heitto ja itselläsi ei ole lainkaan armeijaa.

Sopivilla tukiyksiköillä (stormareita, Sentinelejä ja Bassyja) AC pärjää jopa deepstrikettävälle tankhunters-mariiniarmeijalle (stormarit toimivat itsemurhavastapallona ja ampuvat plasmaa/meltaa liian lähelle tulevien 2+ -setien, dreadien tai vastaavien niskaan, Sentinelit tarjoavat halpaa AT-voimaa jonka vihulainen laiminlyö, ja Bassyt joko pitävät huolen, ettei vihulaisen indirect ole liian tehokasta, tai ammuskelevat vastakkaisen laidan vihulaisia). Klosikkalistojen varalta kannattaa muistaa, että tarvittaessa tankki liikkuu 12" (tai 18" tietä pitkin), eli takapelti takalaitaan. Jos puukkojunkkarit alkavat lähentyä tiettyä laitaa, niin sitten se uhrataan muitten ajaessa karkuun tai objektiivejä nappaamaan.
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

Itsekkin olen miettinyt armored companyn aloittamista. Selaillessani codexia/white dwarfia olen tullut siihen tulokseen että armored companystä ei kannata tehdä pizzamestarin unelmaa.
Kahdesta syystä: Ordanance on aina epävarmaa. Esim. kaikkea muuta paitsi power armoreita kannattaa suolata ennemmin niillä heavy bolttereilla.
Boostattu Ace Conqueror (täydet pintlet, heavy boltterit sekä ace gunners skillillä) Ampuu seuraavanlaisen salvon liikuttuaan ensin 6" tuliasemiin:
9x str 5 ap 4 range 36"
2x str 4 ap 5 range 24"
3x str 4 ap 6 range 36"
sekä yhden str 7 ap 4 blastin 48:n tuumaan. Rerollaten kaikki ykkösen osumat.. Vaikka hintaa kertyykin lähes 250 pistettä panostan luultavasiti jopa kahteen tälläiseen.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Hmm... niille, jotka eivät ole vielä huomanneet kerrottakoon että Armoured Companyn armeijalista näyttäisi nykyään löytyvän GW:n sivuiltakin: http://uk.games-workshop.com/imperialgu ... rmylist/1/
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

jullevi kirjoitti:Hmm... niille, jotka eivät ole vielä huomanneet kerrottakoon että Armoured Companyn armeijalista näyttäisi nykyään löytyvän GW:n sivuiltakin: http://uk.games-workshop.com/imperialgu ... rmylist/1/
Kiitos, tuossa vaan ei ole itse tankkien sääntöjä. Perustankit löytyvät tietenkin codexista, mutta ei ne erikoisemmat.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Chosen kirjoitti:
jullevi kirjoitti:Hmm... niille, jotka eivät ole vielä huomanneet kerrottakoon että Armoured Companyn armeijalista näyttäisi nykyään löytyvän GW:n sivuiltakin: http://uk.games-workshop.com/imperialgu ... rmylist/1/
Kiitos, tuossa vaan ei ole itse tankkien sääntöjä. Perustankit löytyvät tietenkin codexista, mutta ei ne erikoisemmat.
Näitäkö tarkoitat ? Pistetään minun piikkiin, en heti huomannut että tankkien säännöt oli annettu erikseen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Snowtrooper

Eipä ole GW:n pojat jaksaneet edelleenkään korjata painovirheitään (Hellhoundin sivupanssari ja Demolisherin pistehinta yksikköluettelossa, AP1 lasci summaryssa) edes tuohon online-versioon.

EDIT: "Chapter Approvedin" alta löytyy vain armeijalista ja ajoneuvot, mutta Imperial Guardin alta löytyy myös se WD:n fluffikin.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

jullevi kirjoitti:
Chosen kirjoitti:
Näitäkö tarkoitat ? Pistetään minun piikkiin, en heti huomannut että tankkien säännöt oli annettu erikseen.
Hetkonen... Tarkistetaanpas nyt. Nämähän on ihan ne samat infot mitkä noista tankeista löytyy IG:n codexistakin, eli jos esim. haluaa Iron Warriors tai LaTD armeijaansa liittää basiliskin sen tiedot saa tuosta riittävän virallisina eikä tarvitse ostaa sitä IG codexia?
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

AC:n ongelmana on ylihinnoiteltujen command tankkien lisäksi ylihinnoitellut uudet tankit, melkeinpä ainoa tavallisen russin, demolisherin ja basiliskin lisäksi toimii vanquisher!
Possu
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Malkuth kirjoitti:Hetkonen... Tarkistetaanpas nyt. Nämähän on ihan ne samat infot mitkä noista tankeista löytyy IG:n codexistakin, eli jos esim. haluaa Iron Warriors tai LaTD armeijaansa liittää basiliskin sen tiedot saa tuosta riittävän virallisina eikä tarvitse ostaa sitä IG codexia?
Miksipä ei, en ole ennenkään nähnyt iw pelaajien kanniskelevan ig codexeja mukanaan.
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

DJ_Silverpig kirjoitti:AC:n ongelmana on ylihinnoiteltujen command tankkien lisäksi ylihinnoitellut uudet tankit, melkeinpä ainoa tavallisen russin, demolisherin ja basiliskin lisäksi toimii vanquisher!
Mitkä "uudet" tankit. Monet niistä on nähty esim. viiem ig codexissa. Ja tuosta toimimisesta että kyllä ne kaikki "toimivat" vaikkeivat tapa marine ryhmää joka vuoro.
DJ_Silverpig

neo kirjoitti:
DJ_Silverpig kirjoitti:AC:n ongelmana on ylihinnoiteltujen command tankkien lisäksi ylihinnoitellut uudet tankit, melkeinpä ainoa tavallisen russin, demolisherin ja basiliskin lisäksi toimii vanquisher!
Mitkä "uudet" tankit. Monet niistä on nähty esim. viiem ig codexissa. Ja tuosta toimimisesta että kyllä ne kaikki "toimivat" vaikkeivat tapa marine ryhmää joka vuoro.
Nuo jullevin lähettämässä linkissä olevat "uudet" tankit!
Kaikkia ei löydy IG codexista, vai mitä oikein tarkoitit!?
Griffon mortar oli edellisessä codexissa, mutta oliko esim executioner, vanquisher, salamander, conquereor, destroyer tank hunter? Minulla ei ole vanhaa codexia, siksi kysynkin...
Possu
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

Muistaakseni vanhasta löytyi ainakin executioner... Mutta eiköhän suurin osa noista ole ollut jo ennen WD numeroa jossa nuo AC:n säännöt ovat.
DJ_Silverpig

neo kirjoitti:Muistaakseni vanhasta löytyi ainakin executioner... Mutta eiköhän suurin osa noista ole ollut jo ennen WD numeroa jossa nuo AC:n säännöt ovat.
Joka tapauksessa noista jotkut ovat varsinkin marineita vastaan lähes hyödyttömiä...
Possu
Snowtrooper

Vanhassa kodeksissa oli nykyisten perus-Russin, Demolisherin, Hellhoundin ja Bassyn lisäksi Exterminator, Vanquisher ja Griffon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”