Immobilised-resultit drop podeihin
(to be) Immobile = olla likuntakyvytön
(to become) immobilised = tulla likuntakyvyttömäksi
eli sama sana eri muoto
itse olen sitä mieltä että mistään ei saa pisteitä ellei sitä pelin aikana vahingoiteta
sekä siinä että drop pod on liikuntakyvytön ennen pöydälle tuloa = se tuli liikuntakyvyttömäksi ennen peliä (kuten jonkun mainitsemat bunkerit ja tykit) => got immobilised before the game => on jo saanut immobilised tuloksen (josta ei saada pisteitä)...
...eli eka 4/5 tai 2/3 tuhoaa storm bolterin...seuraana tuhoaa sen...=> 30 vp
eli sama sana eri muoto
itse olen sitä mieltä että mistään ei saa pisteitä ellei sitä pelin aikana vahingoiteta
sekä siinä että drop pod on liikuntakyvytön ennen pöydälle tuloa = se tuli liikuntakyvyttömäksi ennen peliä (kuten jonkun mainitsemat bunkerit ja tykit) => got immobilised before the game => on jo saanut immobilised tuloksen (josta ei saada pisteitä)...
- Cannonball
Menipä teiltä kauan itsesttänselvän asian toteamiseen. Olen täällä tätä topicci seuraillut ja pidellyt vatsaani. Kiitos kaverit, en ole nauranut paremmin sen jälkeen kun pikkusisko jouluna räjäytti piparikoristelutahnapursottimen naamalleen...
(jos jollekulle jäi epäselväksi: HLLT puhuu A.S.I.A.A. [Aivan Selvästi Ikuisesti Autenttista Anti-potaskaa])
(jos jollekulle jäi epäselväksi: HLLT puhuu A.S.I.A.A. [Aivan Selvästi Ikuisesti Autenttista Anti-potaskaa])
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
mitenkäs se nyt voi olla niin selvä jos kaikki ilmaisevat mielipiteitään? Vai onko se nyt tämä sinun lauseesi joka ratkaisee tämän?Cannonball kirjoitti:Menipä teiltä kauan itsesttänselvän asian toteamiseen. Olen täällä tätä topicci seuraillut ja pidellyt vatsaani. Kiitos kaverit, en ole nauranut paremmin sen jälkeen kun pikkusisko jouluna räjäytti piparikoristelutahnapursottimen naamalleen...
itse lähtisin ennemmin tälle linjalle:
ei tästä saada ratkaisua ilman GW'tä vaikka sääntösivut tilattaisiin a2-kokoisina erikoispainoksina.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
tavallaan, kuten joku mainitsi niin sen vois käsittää niin että kun se osuu maahan niin sen Liikunta järjestelmä (mitä sillä ei oleankara halla kirjoitti:hmm... ymmäränkö nyt väärin, vai löytyykö ihmisiä joiden mielestä uuteen mariini codexiin on tuotu transportti, joka hajoaa osittain heti tullessaan kentälle?
Siis oikeasti?
Samaa mieltä sana muodon suhteen, MUTTA jos nyt seurataan pilkulleen(nussitaan pilkkua) sääntökirjaa/Marine Codexia. Niin sääntö kirjassa ei puhuta pisteiden suhteen mitään siitä mitä masiinalle tapahtuitui ainoastaan siitä että se on "Immobile", joten siitä siis saa puolet pisteistä.HLLT kirjoitti:(to be) Immobile = olla likuntakyvytön
eli sama sana eri muoto
Toisaalta "Damage table" käyttää vain sanaa "Immobilised", jolloin "'Further'Immobilised..." taas ei pätisi koska kyseessä on Immobile masiina(Eikä missään kai sanota että tuo podi "Immobilisoituisi" jossain vaiheessa itsekseen).
I'm not crazy, the voices told me so.
- Amazing Slug
- Amazing Slug
Ja eihän näiden tallaisten ketjujen ole tarkoituskaan saada asiaa loppuunkäsiteltyä ilman GW:n lopullista sanaa, lähinnä nämä ovat hyödyllisiä, jotta tietää varautua mitä oudoimpiin väitteisiin vastustajan taholta jossain turnauspelissä. Ja tietenkin lisätä omaa nillitysvalikoimaa, jos vastustajan kanssa ei ole muutenkaan kiva pelata...
Ah, ja "sotavasarassa yleinen mielipide tuntui olevan, että..." on ihan erinomainen veto koska tahansa pelin kuluessa. (Tätähän voi hallita kuten mitä tahansa tilastotietoa.)
Ah, ja "sotavasarassa yleinen mielipide tuntui olevan, että..." on ihan erinomainen veto koska tahansa pelin kuluessa. (Tätähän voi hallita kuten mitä tahansa tilastotietoa.)
No eihän tätä nyt tietenkään mennä millekään osaavalle pelaajalle perusteluna sanomaan. Tällä väännetään nyypistä massacreja, kun ei muuten pelitaidot riitä ;)MakeH kirjoitti:itseasiassa paras tapa nolata itsensä turnauksessa on sanoa tuo ehdotuksesi....Ah, ja "sotavasarassa yleinen mielipide tuntui olevan, että..." on ihan erinomainen veto koska tahansa pelin kuluessa. (Tätähän voi hallita kuten mitä tahansa tilastotietoa.)
Kyllä se on. On nimittäin perin outoa ja vähintään erikoista että jostain saisi ilmaisia pisteitä. Ja jos saisi niin siitä olisi varmaan kuulutettu ja julistettu kovaan ääneen jokapaikassa...... tai ainakin podien sääntökohdassa.Amazing Slug kirjoitti:VP:t ei pitäisi olla, ei kai nyt immobile ole jokin muu kuin immobile. Sana on sama taulukossa ja codexissa.
vaikka ymmärrän kyllä toki pointtisi, luulen että kyseessä on gw:n kömmähdys.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
-
Black scars
- Amazing Slug
Tai armeijan taidot. Vuosien saatossa on oppinut, että kaartilla paras avain voittoon on metagame.Teräratas kirjoitti: No eihän tätä nyt tietenkään mennä millekään osaavalle pelaajalle perusteluna sanomaan. Tällä väännetään nyypistä massacreja, kun ei muuten pelitaidot riitä
Juuri äsken keskusteltiin onko sireenit, Alaitoc ja FoD-Pod niin kovia, että niille pitäisi tehdä jotain. Minä vähän fixaan kirjastosedän podia, ja mitä tapahtuukaan? Kaikki jänistävät ja jäävät vastarannalle.
- ankara halla
- Valvoja
Eli siis vaikka armeija, jossa on sanotaanko 9 podia (3 eliteä + 6 trooppia), antaisi automaattisesti vastustajalle 135 pistettä koska vehiclet ovat immobilized?tane kirjoitti:tavallaan, kuten joku mainitsi niin sen vois käsittää niin että kun se osuu maahan niin sen Liikunta järjestelmä (mitä sillä ei oleankara halla kirjoitti:hmm... ymmäränkö nyt väärin, vai löytyykö ihmisiä joiden mielestä uuteen mariini codexiin on tuotu transportti, joka hajoaa osittain heti tullessaan kentälle?
Siis oikeasti?) menee rikki, eli on immobilised, käytännössä se tuhotaan heti ekasta osumasta (muusta kuin shaken tai stunned) ellei sille ole ostettu death wing järjestelmää, jolloin se saa ampua vihollista niin kauan kunin se ase on tuhottu.
Tuota en kyllä pysty itse allekirjoittamaan...
Itse pelaisin varmaan niin, että ensimmäinen immo tai weapon destroyed osuma antaa vastustajalle sen 15pts muttei "tuhoa" podia. Toinen immo tai weapon destroyed tulos puolestaan tuhoaa koko roskan antaen täydet pisteet vastustajalle.
Näin siis minun logiikkani toimii (tai siis toimi ennenkuin meni sekaisin tätä threadia lukiessa
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- The Captain
- Valvoja
Hei, jos minä pelaisin moisella sika-armeijalla (niin fluffikas kuin se olisikin), antaisin kyllä ihan reiluudesta vastustajalle sen 135 pistettä tasoitusta.ankara halla kirjoitti: Eli siis vaikka armeija, jossa on sanotaanko 9 podia (3 eliteä + 6 trooppia), antaisi automaattisesti vastustajalle 135 pistettä koska vehiclet ovat immobilized?
Tuota en kyllä pysty itse allekirjoittamaan...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Sika armeijalla? ymmärtäisin jos tuo olisi paha armeija mitä se ei kyllä mielestäni ole.. tommosta armeijaa vastaan on helppo deployata johonki nurkkaan jolloin vastustajan dropatessa ne podit jää aina väkisin sun armeijan eteen.The Captain kirjoitti: Hei, jos minä pelaisin moisella sika-armeijalla (niin fluffikas kuin se olisikin), antaisin kyllä ihan reiluudesta vastustajalle sen 135 pistettä tasoitusta.
Ja muutenkin noi podit ei koskaan tuu samalla vuorolla jolloin pääset ampuu sydämmes kyllyydestä niitä paria hassua vihua jotka tulee + saat assaultin niihin (ellei toinen pudota podiaan kauas mutta sillon se ottaa viel isomman riskin että ne putoaaki jonnekki aivan perseeseen)
Podit ovat pienissä määrissä tehokkaita mutta podiarmeijaa en näkisi kyllä minään uhkana.
(Ja nytten voi taas joku nimeltä mainitsematon vikistä siitä kuinka IG haisee ja IG:llä ei voi noin tehä ja blaa blaa blaa.. Varmasti jos pelaat IG:tä ni oot jo alussa sen tienny että ne ei oo se turnaustehokkain armeija joten älä enään täällä valita..)