"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

TK yksikönvalinta

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
zakug_the_insane

TK yksikönvalinta

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

No niin. Nyt kun olen yrittänyt hautakuninkaitani sutia valmiiksi, olisi niillä joskus varmaan pelattavakin. Minulla on jonkinlainen armeijalistan rakenne päässäni, mutta minusta vain pahasti tuntuu, että se ei toimi. Tässä asiassa pyydänkin apua teiltä kokeneemmilta (TK) pelaajilta. Tähtään siis tällä hetkellä 2000p listaan.

Ensinnäkin, kuninkaan haluan varmasti armeijaani, siitä ei ole epäilystäkään. Mieluiten vieläpä kärryllä. Muut charrut ovatkin melko varmasti kolme licheä. Charrut ovat siis melko varmoja näin, mutta yksiköt sitten eivät niinkään. Tästä päästäänkin tämän loputtomalta tuntuneen jaarittelun jälkeen itse asiaan:

Listan perus ideana olisi leikkiä khemri kyykkiä. Ei kuitenkaan aivan niin passiivisesti, vaan ajattelin ottaa myös nopeita yksiköitä vastarynnäkköön. Perusongelma vain on seuraava: Tk elää magiasta. Sen takia charrupaikat kannattaa täyttää, ja laskeskeltuani pisteitä charrut veisivät varustuksineen sellaisen 700-800p. Tämä tarkoittaa, että yksiköille jäisi mielestäni liian vähän pisteitä.

Harkittuani yksiköitä päädyin casket+ katapultti comboon. Liche heittää smitingia katapultille ja kaikki ovat iloisia. Taktiikkani vuoksi olisi hyödyllistä ottaa myös jousilurkkeja, vaikkapa sellainen 20 skelen yksikkö, johon on mukava heittää smitingia. Sitten kärryjä kunkulle kavereiksi ja heavy horsemaneja yksikkö ja ehkäpä myös kevyempiä hevosmiehiä. Skorppari liittyy myös gängiin. Mutta ohoh. Pisteet alkavatkin loppua. Yksiköitä on hyvin vähän, jopa pelottavan vähän.

Kysymykseni siis tiivistettynä kuuluu: Onko tämän tyylinen TK lista täysi susi ajatus? Olen kuullut parempaa palautetta hyökkäävästä TK armeijasta. Sellaiseenkin minulla figut olisi, mutta ajattelin nyt kokeilla tällaistakin listaa. Minun mielestäni tuo ei oikein tunnu kilpailukykyiseltä variaatiolta TK:sta, mutta kertokaa: Voiko puolustava TK pärjätä? Ja minkälaisella kokoonpanolla noin?
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Oletko varma kuninkaasta kärryssä ja heavy horsemaneista? Itsellä ei ole kummatkaan toiminut kovin hyvin. Et voi mennä kovin pahasti vikaan kun otat mukaan riitävästi skorppareita ja lintuja. Chariotitkin toimii ihan hyvin isossa ryhmässä. (itsellä on 5).
Kuninkaalla on keppihevonen.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Minusta chariotit toimivat parhaiten pienissä ryhmissä. Kolmen joukkue panee aivan kaikille kevyille ja keskiraskaille ratsuväille päihin, jos saa rynnäkön. (Ja sehän saadaan loitsuilla, vai mitä? Rullia nyt harva polttaa fast cavalrynsa vuoksi.) Lisäksi erinomainen kylkihyökkäyksessä, silloin voi vaan jäädä kaipaamaan lippua.

Isollakin ryhmällä on tullut kokeiltua, mutta kaikki eivät ikinä pääse kontaktiin, ja vastustajista melkein kaikki pääsevät kontaktiin. :/

Pieni ryhmä on mukavan harmiton, sitä ei viitsi ampua tykillä koska tk-armeijassa on paljon mehukkaampiakin kohteita.

Smiting on muuten charioteille nannaa.

Ja: kuningas aina jalan!
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Mikään ei ole oikein varmaa vielä... mutta kiitoksia.

Mitäs mieltä olette muuten siitä, että TK:lla tuppaa jäämään aika vähiin lukumääräisesti nuo yksiköt, charrujen viedessä paljon pisteitä? Luulisi tämän olevan aika ongelma, sillä itse olen yleensä sen aatteen puolella, että mitä enemmän yksiköitä, sen parempi (delffi MSU pelaaja kun olen :D).
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”