"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Beleriandin häviö ja Fingolfinin tuho

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Putte

Beleriandin häviö ja Fingolfinin tuho

Viesti Kirjoittaja Putte »

Kuvitusta 1st and 2nd age -projektiin.

Ajattelin tehdä useamman kuvan satsin tästä luvusta, mutta laitan nyt jo valmiina olevia ja lisäilen sitä mukaa kun saan valmiiksi uusia.

Morgoth
Laitoin tähän kuvaan Morgothin istumaan valtaistuimessaan, ja ideana oli että hän siinä hautoisi katkeruuttaan ja nuolisi haavojaan. Välineinä käytin erivahvuisia lyijykyniä.

http://img150.exs.cx/img150/2637/morgoth9gc.png

Fingolfinin taisto, vanhempi versio
Tämän kuvan tein puolitoista vuotta sitten, kun olin ensimmäisen kerran lukenut Silmarillionin. En way back then luonnostellut ollenkaan, vaan aloitin suoraan piirtämään. Ihmisiäkin olin vasta vähän aikaa sitten alkanut piirtämään. Ja mitä ihmettä kääpiöriimukirjoitus Sormusten Herran ensimmäisiltä sivuilta tekee Morgothin kilvessä! Silmarilit onnistuivat ihan hyvin, though. :p

http://img150.exs.cx/img150/6586/fingol ... nha0rj.png

Fingolfinin taisto, uudempi versio
Tämän tein viikko sitten perjantaina, kun olin saanut hyvän sketchin aikaan vapaalla äikäntunnilla (hox! kovasti on ollut puhetta siitä, että piirrokset, joita tänne tulee, ovat tällaisia:"tein tän tylsäl ruottin tunnil tää on aika huono mut laitan kumminki", mutta puhun nyt luonnoksesta ja tunti oli minulle vapaa), ja kun pääsin kotia aloitin heti tekemään. Enhän voinut jättää yhtä Silmarillionin hienoimmista kohdista tuon edellisen piirroksen varaan! Oli siis remaken aika.
Välineinä oli HB-lyijykynä ja muste.

http://img150.exs.cx/img150/3917/fingol ... sto5qi.png

Sitten vielä tämmöinen kysymys: Pidättekö enemmän musteella vai lyijykynillä tehdyistä töistä?

Kiitokset Terminatorille kuvien skannaamisesta ja nettiin laittamisesta!
Viimeksi muokannut Putte, Pe 04.02.2005 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Holy shit, tuo viimeinen on upea! Aivan mahtava! Itse olen kuvitellut Morgothin vähän ihmismäisemmäksi, mutta nuo ovat aivan sanoin kuvaamattoman upeita. No tuo vanha ei ollut niin hieno, mutta tuo uusi taisto ja morgoth olivat ihan kympin arvoisia!
Lalalaa
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

valta istuin ja viimeinen kuva ovat mahtavi keskimmäinen on vähän outo...liisää!! jos saa kysyä minkä ikäinen olet koska ,mielestäni olet mahtava piirtäjä?
big or small,we loot it all.hmph..
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Loistavia kuvia. Kenties ei ihan sellainen Morgoth kuin hänet itse olin kuvitellut, tuo on IMO liian elokuva-Sauronmainen. Keskimmäinen kuva on jotenkin luonnottoman näköinen. Ei muuta. Hienoa piirrosjälkeä, hieman suttuista mutta mitäpä siitä.
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

Viimeinen oli ehdottomasti paras. Hammeri näyttää mageelta ja hahmoasettelu on napissa, eiku lisää vaan :D
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Itse pidän enemmän tussatusta tai mustatusta(?)... Eli, musteella tai tussilla viimeistellään lyijykynä työ...
Nättejä olivat...Istuva Morgoth oli ihan ok, mutta asento vähän jäykkä, se istuu, kuin sähkötuolissa telotettavana... pää nojaa vähän taaksepäin, kun jokin nahkaremmi kiskoo sitä ;) Tuo tarvis tussausta, on jotenkin liian vaalea...
Vanhempi taistelu oli aika tylsän näköinen, Morgothilla ihan hervoton pää ja haltian haarniskoissa ei minkäänlaista koristelua... Mutta, onneksemme olet puolessa toista vuodessa kehittynyt paljon, ja tuo uudempi on ihan ziljoona kertaa parempi, siinä on hyvin saatu kontrastia aikaan ja toteutus on mainio... Se näyttääisi vähän siltä, että sitä olisi käsitelty tietokoneella, mutta voin olla väärässäkin...
Vaatteet on onnistunut hyvin...
Ja, sitten mistä en pidä: Morgotin kypärä on liian sauron/mouth of sauron-mainen...
Ja, toinen on se, että Morgoth on turhan luihu, itse ajattelisin tyypin, niin että sillä olisi massaa, vaikka muille jakaa...
Fingolfinissä ei vikaa...

Hienoa työtä kumminkin...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Kellokoneisto kirjoitti: Se näyttääisi vähän siltä, että sitä olisi käsitelty tietokoneella, mutta voin olla väärässäkin...
Väärässä olet, kaikki on Putte´n kätten työtä. Itseasiassa nuo ovat pienennettyinä kuvina huonolaatuisempia kuin paperilla, eli vielä upeampia livenä.

Itse pidin näistä ihan hervottomasti heti, vaikkakin itsellänikin oli massiivisempi kuva Morgothista. Grond oli onnistunut tosi hyvin uudemmassa kuvassa, samoin herran viitta ja metallit olis minusta tosi onnistuneita molemmissa.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
MatoMies

Viesti Kirjoittaja MatoMies »

En tiiä onko se hieno koska se on vähän epäselvä.
Lehti-

Viesti Kirjoittaja Lehti- »

Erittäin hyviä kaikki, mutta viimeinen on ylitse muiden =>
Isotalo

Viesti Kirjoittaja Isotalo »

Siis tuo viimeinen kuva on loistava! Tuollaisella pääsisi jo johonkin näyttelyynkin. Ensimmäinenkin piirros oli ihan tyylikkään näköinen, kuten jo sanottu asento oli vähän tönkkö. Tuo näkemys Morgothista on tosiaan minullakin erilainen, ajattelin ainakin sitä jonain parrakkaana tuhtina heppuna, mutta näkemys on näkemys...
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Uskomattoman hienoja ja erittäin lotr:maisia.
Voisit nuo parin ekan kuvan ääriviivatkin vahvistaa tusilla tjsp. Nyt näyttävät vähän mössöltä.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itse tykkäsin ainakin enemmän tuosta Fingolfinin taiston uudesta versiosta. Aikamoinen parannus vanhaan verrattuna. Kuva Morgothista istumassa on oikein hieno ja siinä on lyijykynää käytetty erittäin onnistuneesti. On totta että näyttää vähän liikaa Leffojen Sauronilta. Toisaalta ehkäpä Sauron alunperin halusi matkia haarniskansa puolesta isäntäänsä Morgothia.
Modern cars - they all look like electric shavers.
simppaa

Viesti Kirjoittaja simppaa »

Viimenen on älyttömän hyvä, muistakin pidin. Mutta viimeinen on yli muiden!
Save a tree, eat a beaver.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

No johan.... puttehan osaa piirtää, ja hyvin osaakin :D Sinäänsä hassua. Itse olin kuvitellut morgothin juuri samanlaiseksi. Ainoastaan kasvot olin kuvitellut vähemmän ihmismäisiksi.
wille

Viesti Kirjoittaja wille »

ei voi kun ihmetellä että jotkut osaavat piirtää hienosti .
itse pidin tuosta ensimmäisestä
Putte

Viesti Kirjoittaja Putte »

Kiitoksia kaikille hienosta palautteesta ja neuvoista!

Vastaan, kuten yleesäkin järjestyksessä ylhäältä alkaen, tosin vähän yhdistellen...

Olen syntynyt -90, tosin vielä olen 14.

Koetin pitää Morgothin kaukana Sauronista, mutta hieman saman tapaisena. Itse kuvittelen valarit haltiamaisiksi olennoiksi, tosin kaikenlaisilla pienilllä yksityiskohdilla, ja joillekkin parran, mutta Morgothilla en partaa pysty näkemään. Ajattelin, että hän olisi ollut kaunis olento, mutta sitten pahuuteen taivuttuaan olisi ihonsa alkanut miltei mätänemään ja kuivumaan luiden päälle, kasvoista tullut kallomaiset mutta ei liikaa.

Oikeastaan Morgothin on tarkoituskin istua kuin sähkötuolissa, kuvaten ettei tämä saa rauhaa tahi pysty rentoutumaan.
Ethän luullut KK Morgthin kasvoja kypäräksi? Kypärää tällä ei ole, kruunu vain.

Ja Teba on oikeassa, tietokoneella en kuviini koske.

Tuollaisiin kuviin, jotka on lyijykynillä tehty valmiiksi asti, on erittäin vaikea alkaa tussia laittamaan päälle. Lopputulos olisi varmasti hyvin sotkuinen, ja ääriviivoja en laita, sillä se näyttäisi sarjakuvamaiselta ja oudolta jos osa olisi lyijykynällä ja osa musteella. Lisäksi käyn pientä henkilökohtaista sotaa ääriviivoja vastaan, eli pyrin välttämään niiden käyttöä, sillä eihän esineiden ympärillä IRL ole mustia viivoja. :)
Ransu.

Viesti Kirjoittaja Ransu. »

Muutes, mikä hahmo istuu siinä silmarillion kirjan kannessa?
Im back.
Jumaleessön.
Teemus

Viesti Kirjoittaja Teemus »

Ensimmäinen kuva on todella hieno, vain Morgothin ilme ei taida olla se mitä sen pitäisi ollaa, minusta se näyttää enemmän "jaa.. mitäs sitä tänään tekisi? hyppisi kukkapellolla?" kuin "helv***n ajoivat minut taas tänne, mutta vilä minä kosta.." tai jotain sinne päin..

Toinen kuva on ihan saman näköinen joita minä piirsin vielä 2 vuotta sitten, tosin en ole oikeen piirtänyt mitään figuiluun liittyvää... MUtta.. tässä on Morgothin pää liian iso ja haltija on turhan yksin kertainen, asennot ovat tönkköjä, MUtta olet jo päässyt näistä eroon joka näkyy seuraavassa kuvassa joten muita on turha luetella..

Tämä on oikea mestari teos, samanlaisia näkee ammattilaisen tekeminä joissain codexeissa yms. kirjoissa...
mutta kaiken kaikkiaan todella onnistunut! Samaan malliin vaan, jatkamaan!
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Putte kirjoitti:Ajattelin, että hän olisi ollut kaunis olento, mutta sitten pahuuteen taivuttuaan olisi ihonsa alkanut miltei mätänemään ja kuivumaan luiden päälle, kasvoista tullut kallomaiset mutta ei liikaa.
Vähän kuin minä :)

Noi näyttää tosi hyviltä, 2 kuva oli vähän hassu. Tykkäsin eniten ekasta, siinä oli just oikee fiilis :).

Niin joo älä koskekkaan ääriviivoihin, ainakaan tälläsissä töissä. Tekevät liian sarjismaisen. Jatka vaan samaan malliin...
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Tuossa Fingolfinin taisto osa kakkosessa, tuo Morgothin nuijan ympärillä oleva ilma näyttää väreilevän. Todella hienon näköinen.. Tarkoituksella tehty?
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”