örkit vs. 'nidit
örkit vs. 'nidit
itselleni tuottaa harmia kun yritän niitä voittaa.. vaikka ei nideillä olisi yhtään kaukoasetta.. peittoaa örkit puhtaalla lähiksellä... (jos ei bio plasmoja ja rending claweja lasketa) yksi mikä vaikeuttaa entisestään on niiden nopeus.. pääsevät chargaamaan ja viime pelissä 4m vuorolla minun kaikki ukot oli tapettu..
pelaan 500 pisteen pelejä ja minulta löytyy 1 warboss klawilla ja chopalla, wartrukilla varustettuna.. 15 slugga boyta rokiteilla , 15 slugga boyta burnilla ja big mek kustom force fieldillä (joka on vähän turha kun lähiksessä ei hyödytä mitän..)
pelaan 500 pisteen pelejä ja minulta löytyy 1 warboss klawilla ja chopalla, wartrukilla varustettuna.. 15 slugga boyta rokiteilla , 15 slugga boyta burnilla ja big mek kustom force fieldillä (joka on vähän turha kun lähiksessä ei hyödytä mitän..)
Jahas..
Killer Kanit on ehdottomia torjumaan 'nidien nopeasti tulevat kevyet lähitaisteluyksiköt. Boyzeille burnat tai big shootat. Rekkalla et tee mitään (ei paljoa kannata mennä päin). Looted Griffon on aika hyvä tekemään halvalla tuhoja. Slugga boyzeihin nob power klawilla isoja möllejä vastaan. Itse olen 'nidejä vastaan pysynyt mahdollisimman kaukana ja ampunut mahdollisimman pitkään. Goblinirintama joissakin kohdin toimii hidasteena ja parhaassa tapauksessa vihollisryhmä on sinun vuorollasi chargen/liekkarin päässä
Minusta kannattaa kokeilla muitakin yksiköitä vaikka et omistakkaan kyseistä figuuria. Näin näet että onko kyseinen yksikkö/modeli tarpeeksi hyödyllinen pelissä että sen voi ostaa. (Minulta löytyy 8 storm boyzziä + storm nob myytävänä)
Minusta kannattaa kokeilla muitakin yksiköitä vaikka et omistakkaan kyseistä figuuria. Näin näet että onko kyseinen yksikkö/modeli tarpeeksi hyödyllinen pelissä että sen voi ostaa. (Minulta löytyy 8 storm boyzziä + storm nob myytävänä)
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
olisivatko dredi ja flash gitzit hyvä idea..?
itse ajattelin drediä ja skar boysseja jotka sitten chargaavat heti slugga boyssien miltei suoran kuoleman jälkeen jolloin ei ole niin montaa hirmua iskemässä takaisin.. ei warrioreissa minulle ongelmaa tule, viime pelissä ammuin ne rokiteilla, kiitos ammo runtin, suurin ongelmani ovat ripper swarmit, en pääse burnalla tarpeeksi lähella ja sitten ollaankin jo tiukasti lähiksessä.
ajattelin myös trukki pojuja häiritsemään vihollista siksi aikaa kunnes hitaammat ryhmät ovat lähellä.. toimiiko?
itse ajattelin drediä ja skar boysseja jotka sitten chargaavat heti slugga boyssien miltei suoran kuoleman jälkeen jolloin ei ole niin montaa hirmua iskemässä takaisin.. ei warrioreissa minulle ongelmaa tule, viime pelissä ammuin ne rokiteilla, kiitos ammo runtin, suurin ongelmani ovat ripper swarmit, en pääse burnalla tarpeeksi lähella ja sitten ollaankin jo tiukasti lähiksessä.
ajattelin myös trukki pojuja häiritsemään vihollista siksi aikaa kunnes hitaammat ryhmät ovat lähellä.. toimiiko?
Jahas..
warbuggeja big shootilla. ei maksa käytönnässä mitään ja nopeus plus armor platet tarkotitavat etteivät mitkään TMC:tä heikommat mahda mitään.
Warbos nobiretikalla tekee selvät isoista möröistä ja big gunit viimeistelevät loput. perus boyzit ovat mukana imemässä gauntit puoleensa.
hievaa force field pois, sillä ei tee mitään nidejä vastaan. saat pisteitä vapaaksi vaikka bik mekin/ warbisson panssareihin.
Warbos nobiretikalla tekee selvät isoista möröistä ja big gunit viimeistelevät loput. perus boyzit ovat mukana imemässä gauntit puoleensa.
hievaa force field pois, sillä ei tee mitään nidejä vastaan. saat pisteitä vapaaksi vaikka bik mekin/ warbisson panssareihin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Huomaa että Griffonia ei enää ole olemassa joten sitä ei voi enää ostaa.Looted Griffon on aika hyvä tekemään halvalla tuhoja.
Pelaan örkeillä useasti tyranideja vastaan niin tässä pari vinkkiä...
Itse olen todennut killer kanit tehokkaimmiksi tyranideja vastaan, maksaa kuitenkin alle 50pts ja tavan tyranidit ei voi sitä tappaa ja se lukitsee vihollisen ryhmän lähitaisteluun. Näitä ottaisin tyranideja vastaan 6 jos olisi modeleita tarpeeksi. Älä missään nimessä osta drediä, saat kaksi killeriä samaan hintaan ja vie vain yhden heavyn.
Ei kannata buggyihin pisteitä tuhlata ja bossilla ei kannata mennä päin ellei tule biovore pommitusta niskaan jolloin kannattaa kaikilla mennä päin.
Looted leman russ on sitten isommissa peleissä aika hyvä ordancen takia.
Isot möllit voit tappaa ostamalla joka lähitaisteluryhmään nobin power klawilla. Monsut saavat kohdistaa iskunsa vain jos ovat base kontaktissa sen modelin kanssa. Joten nobin paikka on siinä 2" siitä omasta joka on kontaktissa vihollisen kanssa. Joten itse jättäisin kaikki rokkit launchat pois ja tilalle big shootia ja burnia.
Grotz-rintama jalkaväen edessä on hyvä sillä kun vihollinen chargettaa niihin, se tuhoaa grotz ryhmän (tai ei tuhoa, ei sillä väliä) jolloin voit itse chargettaa lähitaistelijoillasi grotziin kiinni jääneeseen vihollis yksikköön.
Griffonin saa toki, se poistettiin IG-kodeksista muttei 3. laitoksen sääntökirjasta, mistä örkki tietonsa hakee.
"A looted vehicle may be chosen from one of the following army list entries in the Warhammer 40.000 rulebook."
Enkä sanoisi buggyja turhiksi kun tyrkkyjä on tiedossa, Skorchabuggy on sikahalpa ja täyttä murhaa. Vielä kun ottaa siihen spikes'n'blades ja stikkbomb chucka niin saavat rellestää gaunttien seassa aivan rauhassa!
"A looted vehicle may be chosen from one of the following army list entries in the Warhammer 40.000 rulebook."
Enkä sanoisi buggyja turhiksi kun tyrkkyjä on tiedossa, Skorchabuggy on sikahalpa ja täyttä murhaa. Vielä kun ottaa siihen spikes'n'blades ja stikkbomb chucka niin saavat rellestää gaunttien seassa aivan rauhassa!
Juu, ei sillä tank shokkaillakkaan, stikkbomb chuckan avulla vain saa ajella vastustajan yksikköjen läpi. Joskus kätevä.
No, jos gaunteilla on S boosti ja vastustaja aikoo hyökätä buggyyn niillä, aina parempi... Hyökkään buggylla villisti, kärvennän 5-6 ja odotan että ne tulevat telomaan itsensä piikkeihin ja viikatteihin... todennäköisesti buggy menee samassa rytäkässä, mutta vajaa 50 pistettä ei kyllä tunnu missään.
Huomaa, että jos gauntit hyökkäävät, olen liikkunut tietysti 12" eli osuvat kuutosella, tarkoittaa sitä että osuvat käytännössä 2+:lla itseensä. Woundaus 4+:lla.
5/6*1/2*5/6=25/72= noin 1/2 per yks ainut isku, kolmella tappavat itsensä kokonaan. Muhahahaaa.... spikes'n'blades on toista kuin eldarien säälisviikatteet...
No, jos gaunteilla on S boosti ja vastustaja aikoo hyökätä buggyyn niillä, aina parempi... Hyökkään buggylla villisti, kärvennän 5-6 ja odotan että ne tulevat telomaan itsensä piikkeihin ja viikatteihin... todennäköisesti buggy menee samassa rytäkässä, mutta vajaa 50 pistettä ei kyllä tunnu missään.
Huomaa, että jos gauntit hyökkäävät, olen liikkunut tietysti 12" eli osuvat kuutosella, tarkoittaa sitä että osuvat käytännössä 2+:lla itseensä. Woundaus 4+:lla.
Viimeksi muokannut Lassek, La 26.02.2005 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
unohdatko hormagaunttien 24" liikkeen? eli kyllä ne gauntit tulevat päälle vaikka sinä et olisikaan ajellut viereen ja liekittänyt niitä.Largo kirjoitti: Huomaa, että jos gauntit hyökkäävät, olen liikkunut tietysti 12" eli osuvat kuutosella,
Ja jos ajelet piikkikuorutteisen ajokin tarjolle niin tuskin kovin moni sitä tulee tönimään. Se ammutaan venom cannoneilla ennen kuin kuski ehtii huutaa " More Dakka".
Nononoh, eipä oteta tuollaista sävyä nyt. Itse sanoit että gauntit tuhoavat buggyn lähitaistelussa. Minä sanoin, että eipä niiden kannata. Nyt sitten muutit mieltäsi? Turhaan myös uhoat myrkkytykillä, tietysti pystyn menemään siltä piiloon. Ihan varmasti tyrkkypelaaja on vaatinut maastoa kentälle. 
Tosiasia on, että yksinään gauntit tai genestealerit eivät mahda buggylle mitään, paitsi tapattamalla kokonaisen ryhmän. Siksi buggyt ovat erittäin huokea ja erittäin tehokas ärsyke tyranideja vastaan matsatessa.
Totta kai gauntit painavat päälle 7"-12". Tulen vastaan 12", perusvälimatka 24" täyttyy mukavasti. Pääsen grillaamaan sydämeni kyllyydestä. Voihan buggya vältellä mutta niitä voi ottaa monta koska trukkerit ovat vähemmällä käytöllä. Ehkä buggy tuhotaan jo kun se on laskenut vasta 1-2 liekit. Mutta kiinnostaako minua liiemmin? Arvaa.
Örkeille vaarallisia ovat nimenomaan gauntit, vaihdan niitä buggylla pois ilomielin. Farkkuvarkaat nakerretaan massalla tai ammutaan. TMC:t kaatuvat vahvan mobin edessä parissa lähiskierroksessa. Ja mikäpä sitä mobia ampuen harventaisi merkittävästi, kun piikkikuristajaakaan ei kukaan oikeastaan käytä?
En sano ettei tyranideilla olisi omia konsteja örkkien varalle. Kuitenkin väitän, että lieskaribuggyja ottamalla örkin tilanne helpottuu aika paljon.
Tosiasia on, että yksinään gauntit tai genestealerit eivät mahda buggylle mitään, paitsi tapattamalla kokonaisen ryhmän. Siksi buggyt ovat erittäin huokea ja erittäin tehokas ärsyke tyranideja vastaan matsatessa.
Totta kai gauntit painavat päälle 7"-12". Tulen vastaan 12", perusvälimatka 24" täyttyy mukavasti. Pääsen grillaamaan sydämeni kyllyydestä. Voihan buggya vältellä mutta niitä voi ottaa monta koska trukkerit ovat vähemmällä käytöllä. Ehkä buggy tuhotaan jo kun se on laskenut vasta 1-2 liekit. Mutta kiinnostaako minua liiemmin? Arvaa.
Örkeille vaarallisia ovat nimenomaan gauntit, vaihdan niitä buggylla pois ilomielin. Farkkuvarkaat nakerretaan massalla tai ammutaan. TMC:t kaatuvat vahvan mobin edessä parissa lähiskierroksessa. Ja mikäpä sitä mobia ampuen harventaisi merkittävästi, kun piikkikuristajaakaan ei kukaan oikeastaan käytä?
En sano ettei tyranideilla olisi omia konsteja örkkien varalle. Kuitenkin väitän, että lieskaribuggyja ottamalla örkin tilanne helpottuu aika paljon.
GW:n vastaus tähän on:Griffonin saa toki, se poistettiin IG-kodeksista muttei 3. laitoksen sääntökirjasta, mistä örkki tietonsa hakee.
Generally you should use the rules for vehicles listed in their appropriate codices. You should always try and use the latest rules available. As the Griffon no longer exists in Codex Imperial Guard you will not have up-to-date rules for them. The same applies to the updated rules in Codex Space Marines.
Joten mielestäni griffonia ei voi enää käyttää.
Largo: gauntit pystyvät tuhoamaan buggyn, mutta huomaa pieni ero:
a) ajetaan piikeillä varustttu buggy täysillä guanttien eteen
b) gauntit juoksevat puoli kenttää vain vähän liikkuneen buggyn kimppuun
a) kohdassa kukaan tyrkkypelaaja ei käy buggyn kimppuun, tuskin edes isoilla möröillä
kohdassa b) taasen kyseessä on orkkipelaajan aliarvioinnista.
Myös se kumpi pääsee aloittamaan vaiktutaa melkoisesti.
"Q. Will the Space Wolves keep their Exterminators now that they are eliminated from the new IG codex? How about Ork Lootas? A. Currently, yes."
Itse tulkitsen tuon siten että orkit saavat pitää myös Griffonin.
a) ajetaan piikeillä varustttu buggy täysillä guanttien eteen
b) gauntit juoksevat puoli kenttää vain vähän liikkuneen buggyn kimppuun
a) kohdassa kukaan tyrkkypelaaja ei käy buggyn kimppuun, tuskin edes isoilla möröillä
kohdassa b) taasen kyseessä on orkkipelaajan aliarvioinnista.
Myös se kumpi pääsee aloittamaan vaiktutaa melkoisesti.
"Q. Will the Space Wolves keep their Exterminators now that they are eliminated from the new IG codex? How about Ork Lootas? A. Currently, yes."
Itse tulkitsen tuon siten että orkit saavat pitää myös Griffonin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"