Eldar?
*huoh*
Keisari "syntyi" joskus 5000-8000 e.Kr. Hän eli piilossa ihmiskunnalta siihen asti kunnes näki että "oli aika" näyttää oikea olomuotonsa. Ja Keisari on todellakin elänyt kauemmas kuin mikään muu olento; paitsi juuri C'Tanit & Necronit, ja pari vanhaa Eldaria (Eldrad Ulthran nousee mieleen).
Keisari "syntyi" joskus 5000-8000 e.Kr. Hän eli piilossa ihmiskunnalta siihen asti kunnes näki että "oli aika" näyttää oikea olomuotonsa. Ja Keisari on todellakin elänyt kauemmas kuin mikään muu olento; paitsi juuri C'Tanit & Necronit, ja pari vanhaa Eldaria (Eldrad Ulthran nousee mieleen).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
- El Phantasmo
Jep, aika kiinnostava keskustelu 40k -fluffista, joka muuten on todistetusti maailman loogisin asia :lol:
Mutta: Ei emperor todellakaan ole ihminen, kuten voisi päätellä äijän saavutuksista. Kaipa se (tai Hän, kasailenhan kuitenkin SM armeijaa... ettei inkvisitio iske) on laskettava omaksi rodukseen?
Aacheron: kiitos! Olenkin tuon farseerin lukenut mutta jotenkin tuon jutun onnistuin unohtamaan... Varmaan siitä syystä että useimmat GW:n kirjakirjat ovat aika lailla kakosesta, eikä jonkun William Kingin jutut ole hirveän uskottavia keskimäärin. Mutta niinhän se vaan on että ne mitä niihin kirjoitetaan on linjassa GW:n juttujen kanssa, ja siksi "totta".
No siis. Emperor syntyi 8000 eKr, mutta se ei tarkiota sitä että se olisi lyöty Golden Throneen silloin. Vaan Horus Heresyn jälkeen, (älkääkä kukaan nyt kysykö "mikä horus heresy?" koska silloin minä lähetän ihmisten kimppuun käyvän kämppikseni sinne) suurinpiirtein 30.000 vuotta myöhemmin...
Kaikille lienee nyt selvää ettei se Emperor EI todellakaan ole ihminen?!?
Pöllöt eivät ole sitä miltä näyttävät... (Twin Peaks)
Kieltämättä eldareiden kutsuminen ensimmäiseksi roduksi ei ole täysin tarkka tilanteen kuvaus... jos laskee C´tanit sun muut jumalolennot roduiksi. "Perinteisessä" mielessä ne eivät olekaan, siis samassa mielessä kun örkit sun muut. Mutta tottahan tuo on.
Näistä GW:n kirjoista saa kyllä kaikennäköistä fluffi-lisätietoutta, mutta minä en lue niitä. Farseerin luin ihan aiheen takia, ja pari muuta kun sain halvalla
(Pawns of Chaos, Gilead´s Blood)
Jos joku kämppikseni vihaa uhmaten tuntee pakottavaa tarvetta kysyä kuitenkin "mikä horus heresy?", etsikää käsiinne uusi Chaos Codex (en sano ostakaa, en ole GW:n leivissä :lol: ). Ja muutamissa uudemmissa White Dwarfeissa on aika lailla tietoa, ainakin siinä Skaven army bookin julkaisemisen aikoihin ilmestyneissä.
(minulle tuli trauma kun minä, hercco ja pari ns. vasta-alkajaa keskusteltiin 40k fluffista... Hercco ja minä oltiin siinä jauhettu, ja eikös kohta yksi äijä kysy "mikä v:n horus heresy?" Se pysäytti ajattelemaan. No, ei GW:n fluffista yleensäkään saa tietoa yhtä helposti kuin ennen, kun codexeissa on sitä juuri ja juuri sen verran että asiaan vihkiytymätön saa selville että Chaos marinet eivät ole kilttejä setiä. Se on huono juttu, että fluffikin pitää ostaa erikseen nykyään.)
Minun kyseenalainen fluffitietämykseni onkin kasattu vanhoista codexeista, WD:stä sun muualta... ja sen kyllä huomaa, kun ajattelee miten paljon on "muuttunut" ollessani "pimennossa". Mutta se kyllä järkyttää että jos haluaa tietää jotain niin eikun kirjaa ostamaan.
Ei yllätä, mutta järkyttää.
Mutta: Ei emperor todellakaan ole ihminen, kuten voisi päätellä äijän saavutuksista. Kaipa se (tai Hän, kasailenhan kuitenkin SM armeijaa... ettei inkvisitio iske) on laskettava omaksi rodukseen?
Aacheron: kiitos! Olenkin tuon farseerin lukenut mutta jotenkin tuon jutun onnistuin unohtamaan... Varmaan siitä syystä että useimmat GW:n kirjakirjat ovat aika lailla kakosesta, eikä jonkun William Kingin jutut ole hirveän uskottavia keskimäärin. Mutta niinhän se vaan on että ne mitä niihin kirjoitetaan on linjassa GW:n juttujen kanssa, ja siksi "totta".
No siis. Emperor syntyi 8000 eKr, mutta se ei tarkiota sitä että se olisi lyöty Golden Throneen silloin. Vaan Horus Heresyn jälkeen, (älkääkä kukaan nyt kysykö "mikä horus heresy?" koska silloin minä lähetän ihmisten kimppuun käyvän kämppikseni sinne) suurinpiirtein 30.000 vuotta myöhemmin...
Kaikille lienee nyt selvää ettei se Emperor EI todellakaan ole ihminen?!?
Pöllöt eivät ole sitä miltä näyttävät... (Twin Peaks)
Kieltämättä eldareiden kutsuminen ensimmäiseksi roduksi ei ole täysin tarkka tilanteen kuvaus... jos laskee C´tanit sun muut jumalolennot roduiksi. "Perinteisessä" mielessä ne eivät olekaan, siis samassa mielessä kun örkit sun muut. Mutta tottahan tuo on.
Näistä GW:n kirjoista saa kyllä kaikennäköistä fluffi-lisätietoutta, mutta minä en lue niitä. Farseerin luin ihan aiheen takia, ja pari muuta kun sain halvalla
Jos joku kämppikseni vihaa uhmaten tuntee pakottavaa tarvetta kysyä kuitenkin "mikä horus heresy?", etsikää käsiinne uusi Chaos Codex (en sano ostakaa, en ole GW:n leivissä :lol: ). Ja muutamissa uudemmissa White Dwarfeissa on aika lailla tietoa, ainakin siinä Skaven army bookin julkaisemisen aikoihin ilmestyneissä.
(minulle tuli trauma kun minä, hercco ja pari ns. vasta-alkajaa keskusteltiin 40k fluffista... Hercco ja minä oltiin siinä jauhettu, ja eikös kohta yksi äijä kysy "mikä v:n horus heresy?" Se pysäytti ajattelemaan. No, ei GW:n fluffista yleensäkään saa tietoa yhtä helposti kuin ennen, kun codexeissa on sitä juuri ja juuri sen verran että asiaan vihkiytymätön saa selville että Chaos marinet eivät ole kilttejä setiä. Se on huono juttu, että fluffikin pitää ostaa erikseen nykyään.)
Minun kyseenalainen fluffitietämykseni onkin kasattu vanhoista codexeista, WD:stä sun muualta... ja sen kyllä huomaa, kun ajattelee miten paljon on "muuttunut" ollessani "pimennossa". Mutta se kyllä järkyttää että jos haluaa tietää jotain niin eikun kirjaa ostamaan.
Ei yllätä, mutta järkyttää.
Keisari on jokin puolijumalan tapainen olento, joka syntyi maailman viisaimpien profeettojen ja shamaanien yhteisestä rituaalista (en muista tarkalleen). Taisivat ennustaa tulevaisuuden josseivät parikaan...Ylimestari kirjoitti:Mutta: Ei emperor todellakaan ole ihminen, kuten voisi päätellä äijän saavutuksista. Kaipa se (tai Hän, kasailenhan kuitenkin SM armeijaa... ettei inkvisitio iske) on laskettava omaksi rodukseen?
No problem.Ylimestari kirjoitti:Aacheron: kiitos!
Monet kirjat (Words of Blood nimetäkseni ensimmäinen mieleen tuleva) ovat totaalista... paskaa! WoB kertoo ihan pokkana miten Black Templarien Tactical squadit ryntäävät BTn Devastator-squadien tulituen alla eteenpäin, etc...Ylimestari kirjoitti:...useimmat GW:n kirjakirjat ovat aika lailla kakosesta, eikä jonkun William Kingin jutut ole hirveän uskottavia keskimäärin. Mutta niinhän se vaan on että ne mitä niihin kirjoitetaan on linjassa GW:n juttujen kanssa, ja siksi "totta".
Paras TV-sarja koskaan.Ylimestari kirjoitti:Pöllöt eivät ole sitä miltä näyttävät... (Twin Peaks)
Eldarit olivat muuten tarkasti otettuna Slannien ensimmäinen aikaansaannos. Eli kutsuisin niitä kolmanneksi kunnolliseksi roduksi:Ylimestari kirjoitti:Kieltämättä eldareiden kutsuminen ensimmäiseksi roduksi ei ole täysin tarkka tilanteen kuvaus... jos laskee C´tanit sun muut jumalolennot roduiksi. "Perinteisessä" mielessä ne eivät olekaan, siis samassa mielessä kun örkit sun muut. Mutta tottahan tuo on.
1. Slannit
2. Necrontyrit (vai olivatko Necrontyrit olemassa ennen Slanneja?)
3. Eldarit
Ai niin, siihen viime postissani olevaan linjaan saa sitten liittää sellainen pieni rotu kuin ihmiset johonkin Eldarien ja Keisarin väliin. En ole laittanut muita rotuja sinne, koska niistä ei ole sanottu milloinkas ne alkoivat kuluttaa happea (es.mes. Örkit)...
Se taitaa olla huonoin asia sitten tykinruoka-Guardianeiden... perskele, aloitin Kolmannen Edition aikana, mutta olen lukenut Space Wolvesien Toisen Edition Codexin... tulee melkein tippa silmään kun näkee sitä kasaa fluffia mitä silloin oli. Tietenkin, säännöt olivat ihan takapuolesta, mutta... voi sitä tunnetta kuin lueskelin Bjorn the Fell-Handedin fluffipalaa jossa se muistelee menneitä jossain Fangin korkealla tasanteella...Ylimestari kirjoitti:Se on huono juttu, että fluffikin pitää ostaa erikseen nykyään.)
Tästä ei ollut paskaakaan pelillistä hyötyä (paitsi ehkä herättämään rakkauteni Dreadnoughteihin kunnolla), mutta se oli siellä silti. Nykyään filosofia on "jossei se ole sääntö, sille laitetaan prioriteetti Ö". Ja säännötkin kädetetään niin että monet ymmärtävät ne väärin... :?
Minulla homma taitaa olla kaikki Codexit joita olen käsiini saanut (tähän asti kaikki paitsi uusi Codex: Kaaos), samat WDistä (aika vähäinen lukumäärä näitä, silti), suuri osa 'Netistä, jne. Minulla kun on ällistyttävä muisti fluffin suhteen. Sitten kun tullaan kysymyksiin kuin että "Selitä miksi Ateenasta tuli alueensa hallitseva valtio Antiikin aikana.", olen elävä kysymysmerkki (kysymys taisi olla viime historiankokeestani, vastaus esseemuodossa)...Ylimestari kirjoitti:Minun kyseenalainen fluffitietämykseni onkin kasattu vanhoista codexeista, WD:stä sun muualta...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
- El Phantasmo
Mikke: Emperorin alkuvaiheista ei voi kukaan kovinkaan tarkasti kertoa yhtään mitään. Edes Keisari itse... enää.
Aacheron: minun käsitys "perinteisistä" roduista tässä tapauksessa kuuluu kutakuinkin näin:
Semmoinen rotu, jolla on a) virallinen 40k -armeijalista b) jonkinlainen "claim to fame"... eli yleisessä tiedossa.
Tämä käsitys on kehitetty tätä threadia varten erikseen, koska yritin pitää asiat mahdollisimman yksinkertaisina. Mutta tarkempi käsitys on kyllä "oikeampi".
Kun puhuit "slanneista", tarkoitit varmaan Old Oneja :? ... Siinä on taas yksi GW:n kämmi, nykyinen linja erottaa 40k -ja fantsumaailma toisistaan ei oikein tykkää hyvää siitä että molemmissa on Old One:t, samalla nimellä JA samassa duunissa.
Milloinhan GW vihdoin kehittää toimivan codeximallin? Siis riittävästi fluffia ja jos sääntöpuolikin saataisiin samaan editioon kohdalleen niin yllättyisin positiivisesti... Nykyinen systeemi (Tau codex ja siitä eteenpäin) on kyllä ihan OK.
Aacheron: minun käsitys "perinteisistä" roduista tässä tapauksessa kuuluu kutakuinkin näin:
Semmoinen rotu, jolla on a) virallinen 40k -armeijalista b) jonkinlainen "claim to fame"... eli yleisessä tiedossa.
Tämä käsitys on kehitetty tätä threadia varten erikseen, koska yritin pitää asiat mahdollisimman yksinkertaisina. Mutta tarkempi käsitys on kyllä "oikeampi".
Kun puhuit "slanneista", tarkoitit varmaan Old Oneja :? ... Siinä on taas yksi GW:n kämmi, nykyinen linja erottaa 40k -ja fantsumaailma toisistaan ei oikein tykkää hyvää siitä että molemmissa on Old One:t, samalla nimellä JA samassa duunissa.
Milloinhan GW vihdoin kehittää toimivan codeximallin? Siis riittävästi fluffia ja jos sääntöpuolikin saataisiin samaan editioon kohdalleen niin yllättyisin positiivisesti... Nykyinen systeemi (Tau codex ja siitä eteenpäin) on kyllä ihan OK.
About sama täällä.Ylimestari kirjoitti:Aacheron: minun käsitys "perinteisistä" roduista tässä tapauksessa kuuluu kutakuinkin näin:
Kun puhun Slanneista, tarkoitan Slanneja. Slannit vain sattuvat olemaan Old Onet. Ja siinä ette voi alkaa saarnaamaan setä-GWn "ne ovat eri pelejä"-linjaa. Molemmat ovat Slannit/Old Onet, molemmat ovat samat entiteettit, ja niin kauan kunnes GW tekee kirkkaasti selväksi fluffissa että 40K ja FB ovat eri maailmoissa, niin en usko sitä...Ylimestari kirjoitti:Kun puhuit "slanneista", tarkoitit varmaan Old Oneja :?
Kunhan armeijalistat pysyttelevät Necron-tason yläpuolella. Ei millään pahalla, mutta Necronit eivät ole minun makuuni. Melkein liiaksi vedetty resilience (eivät sentään emmentalista veistettyjä ole; mikään ei ole), ainakin minulle. Näköjään kelpaa monille muille, mutta... liian vähän valintoja minulle.Ylimestari kirjoitti:Milloinhan GW vihdoin kehittää toimivan codeximallin? Siis riittävästi fluffia ja jos sääntöpuolikin saataisiin samaan editioon kohdalleen niin yllättyisin positiivisesti... Nykyinen systeemi (Tau codex ja siitä eteenpäin) on kyllä ihan OK.
Ja olen suippokorva.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
WHFBssä Slannit ja Old onet eivät ole sama asia, Old Onet tekivät Slannit auttajiksi, ja nämä jäivät hoitamaan WHFBn Kiekkomaailmaa (missään ei sanota että WHFB -maailma on pyöreä)mutta nämä delailivat pois sitten ajan myötä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Höh mää kun luulin, että Slann & Lizardmen=Old Onejen auttajia (5.edika). Mutta jos 6. edikan selvityksissä lukee, että OO=Slann ja Sammakot=Slannien palvojien pappeja niin kyllä se on totta!
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
- El Phantasmo
Naukunaama: OT? Miten niin OT?
:lol:
Tämä off-topic- hommakin on muuten ihan periaattessa susi... Kun ihmiset keskustelevat asiasta, puheenaiheella on luonnollinen taipumus vaihtua. Etenkin tällaisessa nettifoorumikeskustelussa, mitä monet käyvät seuraamassa, porukalle tulee väkisinkin eri asioita mieleen ja ne halutaan tietysti sanoa. Se on inhimillistä. Jos se kielletään, se ei ole enää hauskaa. Tietysti käytännössä homma on eri; jos porukka luulee tulevansa katsomaan "hmm, "Millä highlightaan skull whiteä", kiinnostavan näköinen threadi" ja löytää keskustelun siitä, voiko Tau ja Krootti pariutua keskenään niin eihän sekään ole toimiva.
Aika ikuisuuskysymys.
(Off-topiccaamisen maailmanennätys!!!)
Mutta, asiaan...
Pitääkin lukea tuo slann/old one hommeli. Tuommoinen muuttelu on arsesta, mutta onhan sekin totta että OldOne- yhtenäisyys sun muut luo sitä tiettyä "Warhammer"- tuntua, ettei yhtäläisyydet jää siihen että molemmissa peleissä on sama engine. Minä en vaan tykkää siitä yhtään.
Ja sitäpaitsi, siltähän se näyttäisi kiekkomaailma
ja 40k -hommeli on eri universumissa. On sanottu, että "ihmiskunta kohtasi örkit sun muut muukalaisrodut maan päästyä pois eristyksistä warp-myrskyjen laannuttua" tjsp, ja se ei sovi oikein FB- fluffiin... Tietysti, voidaan olettaa että FB- maailma on planeetta samassa universumissa mutta sen jälkeen voidaan olettaa paljon muutakin.
(Joku on tainnut lukea Terry Pratchettia...)
Mutta, tämä on vain minun mielipiteeni, joka on rakennettu sen pohjalle että en pidä oletuksista. Vähän kuin "sitä ei kielletä joten se on sallittua" mutta ei sinne päinkään.
GW:n fluffissa on kyllä nykyisin tuota olettelua viljelty, kuten monesti WD:ssä on hehkutettukin.
Tämä off-topic- hommakin on muuten ihan periaattessa susi... Kun ihmiset keskustelevat asiasta, puheenaiheella on luonnollinen taipumus vaihtua. Etenkin tällaisessa nettifoorumikeskustelussa, mitä monet käyvät seuraamassa, porukalle tulee väkisinkin eri asioita mieleen ja ne halutaan tietysti sanoa. Se on inhimillistä. Jos se kielletään, se ei ole enää hauskaa. Tietysti käytännössä homma on eri; jos porukka luulee tulevansa katsomaan "hmm, "Millä highlightaan skull whiteä", kiinnostavan näköinen threadi" ja löytää keskustelun siitä, voiko Tau ja Krootti pariutua keskenään niin eihän sekään ole toimiva.
Aika ikuisuuskysymys.
Mutta, asiaan...
Pitääkin lukea tuo slann/old one hommeli. Tuommoinen muuttelu on arsesta, mutta onhan sekin totta että OldOne- yhtenäisyys sun muut luo sitä tiettyä "Warhammer"- tuntua, ettei yhtäläisyydet jää siihen että molemmissa peleissä on sama engine. Minä en vaan tykkää siitä yhtään.
Ja sitäpaitsi, siltähän se näyttäisi kiekkomaailma
(Joku on tainnut lukea Terry Pratchettia...)
Mutta, tämä on vain minun mielipiteeni, joka on rakennettu sen pohjalle että en pidä oletuksista. Vähän kuin "sitä ei kielletä joten se on sallittua" mutta ei sinne päinkään.
GW:n fluffissa on kyllä nykyisin tuota olettelua viljelty, kuten monesti WD:ssä on hehkutettukin.
Ylimestari kirjoitti:Naukunaama: OT? Miten niin OT?:lol:
Aika ikuisuuskysymys.
.
jep, mutta yritetään silti pysyä aiheessa. :?
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Warhammer Fantasy:n maailma on kyllä ihan pallo, kuten tavallista. Kuvattu mm. GWn FB-sivuilla, Kaaos-ostastossa olevassa Kaaoksen Seuraajat tai jotain. Se joka kertoo että "nämä ovat Norset, nämä mitkälie Mongooliklooneja", etc...Ylimestari kirjoitti:Ja sitäpaitsi, siltähän se näyttäisi kiekkomaailma...
Voidaan olettaa että FB-maailma olisi planeetta jossain, joka olisi Warp-myrskyjen seurauksena ollut eristyksissä muusta Galaksista. Es.mes. pari Örkki-sporea olisi osunut sinne, etc. Kaikkihan tiedämme että GWn rodut ovat toisen pelin ilmettyjä peilauksia:Ylimestari kirjoitti:...ja 40k -hommeli on eri universumissa. On sanottu, että "ihmiskunta kohtasi örkit sun muut muukalaisrodut maan päästyä pois eristyksistä warp-myrskyjen laannuttua" tjsp, ja se ei sovi oikein FB- fluffiin... Tietysti, voidaan olettaa että FB- maailma on planeetta samassa universumissa mutta sen jälkeen voidaan olettaa paljon muutakin.
Orcs & Gobbos - Orks & Gretchins
(High, Dark, Wood) Elves - (Craftworld, Dark, Exodite) Eldar
Empire - Imperial Guard
Kaaos - Kaaos
Bretonnia - the Sisters of Battle
Khemri - Necrons
Muita en sitten tähän hätään keksi...
Ollaanhan me. Vaikk'en minä mitään kiekkomaailmoista puhunut, Pratchett on silti yksi parhaista kirjailijoista. Taitaa olla ainoa vähänkin "huumoriaiheinen" kirjailija jonka teoksia luen (muut ovat sitten Clancy, Herbert, Tolkien, Heinlein, etc).Ylimestari kirjoitti:(Joku on tainnut lukea Terry Pratchettia...)
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
- El Phantasmo
No sehän on selvää että WHFB ja 40k ovat saman maailman peilauksia, mutta se oli silloin 80- luvulla vähän niinkuin homman juoni. Nykyään on ihan selvää, että näitä yritetään erotella, mutta tietenkään koko hommaa ei voi pistää alusta alkaen uusiksi (enää ainakaan... eikä pidäkään) joten nämä tietyt samankaltaisuudet ovat ja pysyvät. Enkä väitäkään että 40k:ssa pitäisi olla esim. omat kaaosjumalat sun muut, mutta kuten jo sanoin, minua käy naamaan tämä analogisuus.
Siitä kiekkomaailmasta vielä. En ole tuollaista väitettä esittänytkään, olen samaa mieltä että tuollaista spekulointia on turha esittää, pallohan se on. Se
kuvasi sitä. Korjaillessani vaan onnistuin unohtamaan muutaman sanan siitä lauseesta... :oops:
Naukunaama: Siitä ei voi olla kuin samaa mieltä, että tämä threadi ei oikein täydellisesti vastaa otsikkoaan ´eldar´...
Se nyt on vaan niin että noista eldareista ei ole paljoa enää sanottavaa (kun ei kukaan kysy) ja uuden threadin aloittaminen katkaisisi lopunkin keskustelun heti.
Siitä kiekkomaailmasta vielä. En ole tuollaista väitettä esittänytkään, olen samaa mieltä että tuollaista spekulointia on turha esittää, pallohan se on. Se
Naukunaama: Siitä ei voi olla kuin samaa mieltä, että tämä threadi ei oikein täydellisesti vastaa otsikkoaan ´eldar´...
Se nyt on vaan niin että noista eldareista ei ole paljoa enää sanottavaa (kun ei kukaan kysy) ja uuden threadin aloittaminen katkaisisi lopunkin keskustelun heti.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Aacheron kirjoitti:
Mutta Eldarit ovat "alien-rotu" joka on melkein kuin avaruuden haltijat. Tietysti GW ideoi ne siltä pohjalta, mutta fluffillisesti ne olivat yksi ensimmäisistä roduista. Ne ovat ikivanha kansa, psyykkisesti lahjakas. Mutta, Eldarien rotu on kuolemaisillaan...
Itseasiassa GW ideoi Eldar punkkareiden pohjalta, örkit alkujaan jalkapallo huligaanien, SM:t Starship Troopers-kirjan pohjalta ja Squatien esikuva tuli Helvetin Enkeleistä...
Tuo kaikki on muuten totta. ( se oli jossain vanhassa WD:ssä)
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....