Vinkkejä skavenien maalaukseen!
Vinkkejä skavenien maalaukseen!
Kysyisin vaan hiukan noista skavenien maalailusta mieluiten clanratseille ja poisoned wind globadierseieille, mutta muutkin kyllä käy.
Olen rotta, olen rotta, olen rotta...
-
hyytelöperuna
-
hyytelöperuna
- I.C. Wiener
- Viesti:
Riippuu ihan minkä värisen haluat niistä.SKAVENTSU kirjoitti:Hmm.. No niiden poisoned wind globadiersseille ei army bookissa ole juuri mitään, niin kysyn vaikka että kannattaako niiden kaapu maalata snakebit leatherilla vai tummemmalla?
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
-
hyytelöperuna
Määrittele termi "kannattaa".SKAVENTSU kirjoitti:Hmm.. No niiden poisoned wind globadiersseille ei army bookissa ole juuri mitään, niin kysyn vaikka että kannattaako niiden kaapu maalata snakebit leatherilla vai tummemmalla?
Siis mitä tarkoitat "kannattamisella"? Tarkoitatko, että onko "kannattavaa" maalata tietyllä värillä että siitä tulee hieno? Vai mitä hä?
Itse maalaisin yläosan armeijani toisella päävärillä ja alaosan toisella päävärillä.
- Henri Ketonen
-
hyytelöperuna
Jos maalaat 30 kerroksen blendit siihen snakebite leatheriin, kyllä, silloin se olisi varmaankin hieno. Mutta sopiiko se armeijaasi, se on tärkeintä. Ei ole kivaa jos jokainen figu armeijassa on maalattu erilailla.SKAVENTSU kirjoitti:Siis että tulisiko hieno jos maalaisin snakebit leatherilla vai tummemmalla kuten bestial borwnilla. Oman armeejani ( tai ainakin niiden parin tyypin) pää väri on dark angel green, mutta en tiedä olisiko se hieno, mutta sehän olisi jo kokeiltava idea!
On ihan sinusta kiinni, millä maalaat. Henkilö A voisi sanoa että snakabite leather on sopiva väri, B sanoo taasen että Dark flesh sopii paremmin, C pitää bestialista, D taasen snakebitesta, ja X keltaisesta. Tajuatko pointin?
Edellä onkin jo tullut paljon asiaa, mutta lisäänpähän vielä jotain. Kuten Henri Ketonen sanoi, kannattaa lueskella maalausoppaita. Näitä löytyy mm. GW:n sivuilta, kuten esim. täältä tai täältä. Inspiraatiota kannattaa hakea muiden maalaamista figuista, ja tässä hommassa just Armybook sekä rulebook ja internet toimivat erinomaisen hyvin. Jos sinulla on pientäkään mahdollisuutta osallistua johonkin maalauskerhoon, joita ainakin Day pitää lohikäärmeen luolassa (?) ja olikos Jyväskylässäkin jotain täntapaista? Sitten tietenkin voihan vaikka asuinkunnassasi olla toimiva peliporukka, johon kuuluu myös maalaajia, jotka auttavat ja opastavat perustekniikoiden kanssa. Face to face-opetus on kuulemma tehokkainta, ja mahdollisuudet kannattaa hyödyttää. Itse olen kuitenkin opiskellut kaiken, mitä osaan, vain netin kautta; Siksipä suosittelenkin kurkkaamaan mm. tänne tai tänne tai tänne. Noista löytyy huomattavan paljon maalausvinkkejä sekä tutoriaaleja ihan vasta-alkajista jopa pitkälle kehittyneille maalareille. Sotavasaran oma artikkelitarjontakaan ei nyt aivan surkea ole, mutta esimerkiksi tuolta wellofminiatures.comista löydät huomattavasti kattavamman ohjeen perustekniikoihin.
Värien suhteen kyseessä on aina kokonaisuus sekä osittain makuasiakin. Joihinkin kohtiin sopii tummempi, joihinkin vaaleampi. Toisinaan rikkaat ja lämpimät värit ovat kuin nyrkki silmään, joskus taas haaleat ja kylmät tuovat sigusta parhaat piirteet esille.
Värien suhteen kyseessä on aina kokonaisuus sekä osittain makuasiakin. Joihinkin kohtiin sopii tummempi, joihinkin vaaleampi. Toisinaan rikkaat ja lämpimät värit ovat kuin nyrkki silmään, joskus taas haaleat ja kylmät tuovat sigusta parhaat piirteet esille.
-
shadowdancer
Itse maalasin kaavut ensin vaalealla ruskealla ja viimeistelin "luu värillä" ja laitoin mustaa inkkiä. Sen jälkeen pienimäärä skull whiteä. Osan kaavusta maalasin Red gorella ja kuivaharjasin kohokohdat Blood redilläSKAVENTSU kirjoitti:Hmm.. No niiden poisoned wind globadiersseille ei army bookissa ole juuri mitään, niin kysyn vaikka että kannattaako niiden kaapu maalata snakebit leatherilla vai tummemmalla?
Liian kauan yritit pitää kiinni,
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .