Kallis Kallis hiekka.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gobirin

Kallis Kallis hiekka.

Viesti Kirjoittaja Gobirin »

Eikä mulla kaatu viimeisetkin hiekkani matolle ja näin talvellahan sitä mahoton kaivaa mistään hiekka laatikosta. Eikä hiihtolomallakaan olla menossa mihinkään aurinkorannalle. Ja oli just maastoprojekti kesken. GW hiekkapusseja en aio ostaa ne on kalliita ja turhia mutta myyddänkö samanlaista hiekkaa hobbyssä halvemmalla ja isommalla pussilla? Se pelastaisi päiväni.
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Luistele lähimpään lemmikkieläin(tarvike)kauppaan, niissä on usein kissan vessaan tai jonnekin tarkoitettua hiekkaa. Toimii.
Edit: Liian hidas
Gobirin

Eikös se oo aika karkeaa kun serkulla on kissanvessa kissoineen ja se on enemmän hiekotukseen käytettävän kokoa
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Samassa paikassa myydään myös ohuempaa hiekkaa, jota käsittääkseni tarjotaan linnuille kylpy- ja syömäkäyttöön. Outoja nuo linnut, mutta hiekka on ihan käyttökelpoista.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Gobirin

joo no sitten on kai aika käydä leppävaaran eläinpuodissa tai sen tapaisessa(én tunne muita patsi stockkan)
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Ratkaisu on yhtä lähellä kuin lähin rautakaupan noutopiha esim. Starkki Olarinluomassa. Siellä on myynnissä hiekoitushiekkaa ja hiekkaa, mikä on tarkoitettu laatoitusten väleihin. Riittävän hienoa figuhommiinkin ja äärimmäisen hyvällä todennäköisyydellä pihalla on risa säkki odottamassa roskiin menoa. Paikalle pakastusrasian kanssa kysymään, josko voisi "näytteenä" saada hiukan hiekkaa. Itse otin vuosisadan vaihteessa Starkilla töissä ollessani muutaman desin ja samaa hiekkaa edelleen käytössä. Mikäli työnalla on isompi maastoprojekti, niin säkin voi ostaakin. Todennäköisesti halvempaa kuin akvaarioliikkeissä. Akvaarioliikkeissä vain haluaa tukea tuttua kauppiasta, jolta ostetaan kaikki akvaariovermeet.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Marcca

Viesti Kirjoittaja Marcca »

Ainakin Helsingin hobby pointista saa isompia pusseja ja halvemmalla.
roku

Viesti Kirjoittaja roku »

en usko että hiekkalaatikon hiekka olis niin jäässä etteikö siitä terävällä lapiolla sais lohkastua palasta. sitten viet palan vaikka varastoon sulamaan ja sit ku se on sulanu ni levittelet sen laajemmalle alueelle että kuivuu nopiampaa.
"Parhaita motivointikeinoja ovat uhkailu ja katteettomat lupaukset..."
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Käy ikeasta ostamassa sellaista kuin kukkaruukkujen koriste hiekkaa se on oikeestaan saman kokoista kuin gw:n ja värejä on valittavana harmaa, punainen, vihreä ja oisko ollut keltainen sitä sellainen olisko nyt litran kokoinen pussi maksaa vain 1,5e itse teen parhaillaan kyseisestä hiekasta city fight kenttää ja hyvin tuntuu toimivan.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Tai jos asut alueella jossa taloyhtiö hoitaa esim. hiekoitukset niin kysäise talonmieheltä? Itse en asu, mutta onneksi sattuu olemaan hiekkaläjä pihalla, josta sai kyllä rautaisella lapiolla hiekkaa irti aivan tarpeeksi.
leguriand

Viesti Kirjoittaja leguriand »

itse kaivoin hiekkalaatikolla ja sulatin & kuivasin uunissa.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

SirKaarlo kirjoitti:Tai jos asut alueella jossa taloyhtiö hoitaa esim. hiekoitukset niin kysäise talonmieheltä? Itse en asu, mutta onneksi sattuu olemaan hiekkaläjä pihalla, josta sai kyllä rautaisella lapiolla hiekkaa irti aivan tarpeeksi.
Hiekoitushiekka on liian karkeaa!
Hiekkalaatikko hiekka sitä vastoin oikein oivaa...
Possu
fitzy

Viesti Kirjoittaja fitzy »

Ovallista on myös hiekkapuhallushiekka (pitkä sana) Tarkkaa hintaa en nyt muista mutta ei ole kallista. Itsellä on, ja varsin hyvin on toiminut.
~Dulce et decorum est pro patria mori~
Ei ois sotu mitään ilman figunarkkia :)
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Itse käytän gerbiilien kylpyhiekkaa, sitä saa varmasti eläinkaupasta ja on todella hienoa.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Riio-Kola kirjoitti:Itse käytän gerbiilien kylpyhiekkaa, sitä saa varmasti eläinkaupasta ja on todella hienoa.
Nimikin on hieno! ;)

Liian hieno hiekka ei ole hyvää baseissa eikä maastossa... Minun mielestäni se on vain jotenkin luonnotonta!
Possu
Blacklion

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

Meillä on kavereiden kanssa varmastikkin hiekkaa loppuelämäksi, semmoinen parin kilon muovikassillinen hienoa hiekkaa..
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
tönkkö

Viesti Kirjoittaja tönkkö »

mä käytän kanssa tota gerbiilien kylpyhiekkaa sillo ku ei oo muutakaa(omistan niit ihme otuksii ni ei tarvi ostaa sitä purkkii) hienoahan se on mut aika kallista n.5e(tulee paljon enemmän ku geeween hiekka pusseissa)
häh?! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”