Miten opitte pelaamaa?
Miten opitte pelaamaa?
Rulebook on kuitenkin enkun kielel et siit sattaa jotku asiat jäädä vähän epäselviks. Pahin juttu tietenki on se et jos opettelee pelaamaa väärin. Ite en osaa pelata, tosin jotku perussäännöt pitäis olla hallinnassa. Miten te opitte pelaa? Yksinkertasesti pänttäämällä sääntökirjaa, vai? Mä oon viel niin huono enkussaki.
-
kaaos-soturi
-
Goblinisti
- Viesti:
Kuulosta todella tutultaLargo kirjoitti:Voit tutkia Sotavasaran Peliporukat-osiosta Lahden peliporukat ja lähestyä sen jäseniä.
Rulebookista ei oikeastaan opi mitään ellei pääse pelaamaan, sillä kaikki unohtuu seuraavana päivänä. Ihan kuin lukisi koulun kokeisiin...
no pelaamalla oppii ja kysymällä vaikka mode sediltä täältä (ei ilmeisiä kysymyksiä tai saa vastaukseksi sivu se ja se, se ja se kohta), mutta lukeminen on aika varma keino saada oikeata tietoa ja tietenkin tämä foorumi on opettanu minulle ainakin 50% säännöistä!
"Glory, Honor & Victory over Death"
-
zakug_the_insane
Suosittelen melkeimpä ensimmäisenä pelaamista. Kunhan ihan perusjutut on hallinassa, niin heti vaan kaverin kanssa pelaamaan. Ihminen oppii kuitenkin käytännössä paljon tehokkaammin. Tietysti sääntökirja on hyvä joskus lukea, mutta en niinkään tiedä kannattaako tuota edes hankkia. Riittää kunhan se on jollain peliporukasta, niin sitä voi sitten kierrättää niille, jotka pelaa.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
-
Armageddon
..ja havaita että kyseisellä foorumilla on ollut viimeksi aktiivista toimintaa vuonna nakki ja kebab (pitänee joskus tehdä joku tiedote missä selvennetään vähän asioita ja poistaa ne pari vanhaa roikkuvaa ketjua). Paikallinen pelaajakunta on siirtynyt hyvin pitkälti PKP:n foorumille.Largo kirjoitti:Voit tutkia Sotavasaran Peliporukat-osiosta Lahden peliporukat ja lähestyä sen jäseniä.
Lukemalla, keskustelemalla, pelaamalla, sivusta seuraamalla ja kuka milläkin tavalla. Oikoteitä onneen ei kuitenkaan ole. Kaikkea ei voi kerralla muistaa tai ainakaan minä en muista, joten sitä kirjaa tulee luettua aina silloin tällöin. Asiaan auttaa, että ottaa asiakseen selvittää ja opetella jonkun säännön perinpohjaisesti (etenkin, kun se on aina muistumassa väärin).
Moderaattorina on se ilo ja kurjuus, että sääntökysymyksiä tulee aina silloin tällöin selviteltäväksi. Tunnetustihan paras tapa oppia on opettaa.
Moderaattorina on se ilo ja kurjuus, että sääntökysymyksiä tulee aina silloin tällöin selviteltäväksi. Tunnetustihan paras tapa oppia on opettaa.
-
Brightstar
Ei ei, älkää meitä tulko ahdistelemaan, ei me Fantasy Battlea osata pelataLargo kirjoitti:Voit tutkia Sotavasaran Peliporukat-osiosta Lahden peliporukat ja lähestyä sen jäseniä.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
No itse pelailtiin kavereitten kanssa vuonna kivi ja oksa nakkisodan aikoihin ihan väärillä säännöillä kunnes yksi kavereistamme (joka ei PELAA hammeria VIELÄ) osti ja lukaisi rulebookin läpi sekä tuli hätiin. Siinä sitten pelaillessa oppi ja nykyään tiedetään jo monekin moisia sääntökikkoja.
Tietenkin nuo keinot mitä Murhe luetteli ovat olleet myös osallisia tässä prosessissa
Tietenkin nuo keinot mitä Murhe luetteli ovat olleet myös osallisia tässä prosessissa
-
shadowdancer
Ensimmäisten pelien tulee olla opettavaisia ja pelin tulee olla hauska, ei liian vakava jne. Eli pelaa ensimmäiset pelit ystävien kanssa tai muuten mukavien pelaajien kanssa, jotka opettavat suuttumatta helposti 
Liian kauan yritit pitää kiinni,
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
Joko innostava tai lannistava esimerkki aloitteleville pelaajille: muutama viikko sitten kokoonnuimme pelaamaan 40K:ta kaveriporukalla ja mikäli lasketaan paikalla olleiden pelikokemus yhteen, niin päästään reilusti yli sadan vuoden, todennäköisesti aika lähellä kahta sataa vuotta. Pelitilassa oli noin 12-14 henkeä. Paikalla oli useampi henkilö, joka on voittanut isojakin turnauksia sekä tukku kärkisijoille pelanneita. Kuitenkin saimme aikaan sääntöepäselvyyden pelin tiimellyksestä ja äkkisältään kolme eri mielipidettä miten asia sääntöjen mukaan menee. Ei muuta kuin sääntökirja esiin ja toteamaan kuka nyt olikaan oikeassa. Mikäli pelaa edes jompaa kumpaa GW:n pääpeliä, niin sääntöjä on varsin mukavasti ja osa on sellaisia mihin törmää harvemmin. Ei kannata panikoida, jos sääntökirjasta tulee tarkistettua aina välillä tai tuntuu, että on monia sääntöjä mitä pelaa väärin tai ei muista ollenkaan. Henkilö joka väittää pelaavansa täysin sääntöjen mukaan pettää itseään.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Lukemalla oppii(ainakin itse opin),mutta jos haluat lukea Kirjan perinpohjaisesti,siihen kannattaa varata kesäloma aikaa,riippuen tietysti myös siitä minkä ikäinen olet(itse olen 12v. ja ei kyllä tullut onkelmia)
Sitten kun sääntökirja on luettu,voit esim.osallistua johonkin turnaukseen(tosin "tietämättömyydestäsi" päätellen et ole kovin kauaa harrastanut Hammereita,joten sinulla tuskin on suurta armeijaa),jossa myös oppii sääntöjä.
Myös yksi mahdollisuus on Sotussa olevien taisteluraporttien luku,josta oppii paitsi pelaamaan myös taktiikoita Armeijallesi.
Mutta,ennen kaikkea,katso pelejä ja pelaile niitä itse!
T:Octavian
Sitten kun sääntökirja on luettu,voit esim.osallistua johonkin turnaukseen(tosin "tietämättömyydestäsi" päätellen et ole kovin kauaa harrastanut Hammereita,joten sinulla tuskin on suurta armeijaa),jossa myös oppii sääntöjä.
Myös yksi mahdollisuus on Sotussa olevien taisteluraporttien luku,josta oppii paitsi pelaamaan myös taktiikoita Armeijallesi.
Mutta,ennen kaikkea,katso pelejä ja pelaile niitä itse!
T:Octavian
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
3 vuotta vittuilua Sotussa!
- Amazing Slug