et kai väitä, että spessun erikoissääntö joka muokkaa armeijaa noin rankasti ei liity spessuun mitenkään?pamp-pu kirjoitti:Kuka Teurastajan Gorger- armeijasta mitään on puhunut? Puhe oli spessuista, ei niiden tuomista armeijan etuisuuksista.Runefang kirjoitti:Kahdeksan Gorgerin (T5, unbreakable, "ambushaavia"- figuja tietämättömille) armeija ei ole mauton? Makuasioista ei voi kuin kiistellä...pamp-pu kirjoitti:Ei mikään uskomattoman boostattu ja mauton yksilö, mutta kuitenkin.
Speciall character vihaa ilmassa?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mielenkiintoista. Sinusta yksi Ws vähemmän on "reilusti huonommat statit"?dark_elf_ kirjoitti:Reilusti huonommat statit kuin vampire lordilla vähän paremmat kuin countilla ja countti maksaa jotain 300pts. 3ward save? sen voi kömmiä aika helposti.Reilusti huonommat statit kuin esimerkiksi Chaos Lordilla ja maksaa 690 pts. Chaos lordi maksaa 300 pts.
En väitäkään, että Mannfred olisi mikään voittajan valinta, mutta ei se mikään ihan kelvotonkaan ole. Mannfred ja Necromancer scrolleilla tietää jo 8 poweria, joka riittää vallan mainiosti kolmeenkin taikaan, plus se yksi, joka tulee "boundina".
- The Captain
- Valvoja
Kummaa - kyllä minun näkevällä, kanansa kanssa lentävällä Ellullanikin on WS8, ainakin Chronicles 2004:n mukaan.Chade kirjoitti:Eltharion sopii loistavasti tähän joukkoon! Niin anime, ettei mitään rajaa. Muuttui paremmaksi mättäjäksi ( WS 7->8) sen jälkeen kun sokeutui,Spessuja ei tueta, elleivät ne ole sitä hauskaa sorttia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
2ws huonompi . Khornea vastaan tapellessa? (dispel)Witch-king kirjoitti:Mielenkiintoista. Sinusta yksi Ws vähemmän on "reilusti huonommat statit"?dark_elf_ kirjoitti:Reilusti huonommat statit kuin vampire lordilla vähän paremmat kuin countilla ja countti maksaa jotain 300pts. 3ward save? sen voi kömmiä aika helposti.Reilusti huonommat statit kuin esimerkiksi Chaos Lordilla ja maksaa 690 pts. Chaos lordi maksaa 300 pts.
En väitäkään, että Mannfred olisi mikään voittajan valinta, mutta ei se mikään ihan kelvotonkaan ole. Mannfred ja Necromancer scrolleilla tietää jo 8 poweria, joka riittää vallan mainiosti kolmeenkin taikaan, plus se yksi, joka tulee "boundina".
Oikeastaan spessujen kanssa kaikkein näppärin tapa on tehdä selväksi, että pelissä on käytössä spessuja ja ottaa niitä samantien vaikka molemmille puolille. Itseäni pienemmän mittakaavan pelissä voisi viheliäinen (ei viheriäinen) ritari ottaa erityisesti päähän, sillä siinä on semmoinen otus, että oksat pois. Laittaa kertakaikkisesti pasmat sekaisin, kun liehuu etherealina tuhoamaan kaikki support yksiköt, sotakoneet ja simmoiset. Sen kerran, kun sen edes saa tapettua niin ilmestyypä takaisin.
Ylipäätänsä kohtelias ele, kuten jo muutenkin on hyvä tehdä kaverin kanssa selväksi (jos se ei automaattisesti ole sellaista), että minkä tyyppistä peliä ja millaisilla listoilla on tarkoitus pelata.
Ylipäätänsä kohtelias ele, kuten jo muutenkin on hyvä tehdä kaverin kanssa selväksi (jos se ei automaattisesti ole sellaista), että minkä tyyppistä peliä ja millaisilla listoilla on tarkoitus pelata.
2 Ws huonompi? Hmmm, korjaa jos olen väärässä- siitä on jo aikaa, kun viimeksi laskin noin edistyksellistä matikkaa- mutta viimeksi kun minä tarkistin niin 8:n ja 7:n erotus on 1 eikä 2. Kuten sanoin, voin olla väärässä, mutta näin minua on opetettu.dark_elf_ kirjoitti:2ws huonompi . Khornea vastaan tapellessa? (dispel)
En tuppaa rakentamaan armeijaani perusteella "ei hitto, mitä jos tuleekin Khornen 10+ dispelnopan armeija vastaan. Eihän mun kannatakaan tehdä tätä vähemmän kuin 14 powernoppaa generoivaa armeijaa". 8 poweria on ihan kelpo, jos ei halua liikaa painottaa magiaan, mutta omata sitä kuitenkin tarpeeksi kovimpien taikojen loitsimiseen.
Sori, katoin kirjasta, oot oikeassa.Witch-king kirjoitti:2 Ws huonompi? Hmmm, korjaa jos olen väärässä- siitä on jo aikaa, kun viimeksi laskin noin edistyksellistä matikkaa- mutta viimeksi kun minä tarkistin niin 8:n ja 7:n erotus on 1 eikä 2. Kuten sanoin, voin olla väärässä, mutta näin minua on opetettu.dark_elf_ kirjoitti:2ws huonompi . Khornea vastaan tapellessa? (dispel)
En tuppaa rakentamaan armeijaani perusteella "ei hitto, mitä jos tuleekin Khornen 10+ dispelnopan armeija vastaan. Eihän mun kannatakaan tehdä tätä vähemmän kuin 14 powernoppaa generoivaa armeijaa". 8 poweria on ihan kelpo, jos ei halua liikaa painottaa magiaan, mutta omata sitä kuitenkin tarpeeksi kovimpien taikojen loitsimiseen.
Spessuista ne vähäpätöisimmät ovat yleensä ihan kivoja, mutta joku karl franz tarvitsee taaksensa ainakin jonkun 5000pts armeijan että sillä kehtaa pelata. Toisaalta Luthor Huss sopii jo 2000pts armeijoihin. En ole kovin vahvasti spessuja vastaan, mutta kannattaa miettiä millaiseen armeijaan ne saattavat sopia.
Beastien herolla Khazrak the One-Eye:lla pystyy tekemään "hauskan" tasuri armeijan jolla on todella vaikea mitään muuta tulosta saadakaan ja toisaalta liki mahdotonta myös vastustajan saada pisteitä tarpeeksi mihinkään muuhun kuin tasapeliin. Armeija täyteen ambush-kavereita, koko armeija ambushiin ja vikalla vuorolla vuohet kontestaamaan alueet.
MLO
Minä en ole ikinä oikein ymmärtänyt tuota "vihaa". Itse otan melkein joka (kaveri)peliin jonkun special characterin koska esim empiren elector countit on niin tylsiä joten käytän niiden tilalla vanhaa kunnon Marius Leitdorfia tai Kurt Helborgia. Käytän usein myös Luthor Hussia tai Balthasaria jotka eivät ole ollenkaan ylivoimaisia.
Minä ainakin aion piakkoin testata mielenkiinnolla Morghuria. Siitä voi melko hauska peli... Tai sitten ei. Mutta en lähde dissaamaan ennenkuin kokeilen. Ainot charrut mitä olen käyttänyt ovat Felix ja Gotrek.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Gotrek ja Felix ovat varmaan lempi spessuni. Eivät ole mitään über lahtaajia ja heistä kertovat kirjat kyllä pakottavat ottamaan nämä mukaan, silloin kun käytän spessuja. Lisäksi näiden ei tarvitse/ eivät voi olla armeijan kenraali. Muuten sain näistä sellaisen käsityksen, että vaukka löytyvätkin GW:N spessu osiosta, niin nämä eivät ole spessuja, vaan Row:a.
- Blackguard
Ehkäpä mielekkäämpää olisikin suunnata sankarit takaisin halvempiin pienellä persoonallisuudella tehtyihin, jotka eivät olisi niin kolossaalisia kuin nykyiset. Niillä voisi helposti maustaa pientä lisäväriä armeijaansa. Luultavasti yksi erikoissääntö tai oma maaginen esine sekä pieni räätälöinti vara tekisi juuri näppäriä tälläisistä hahmoista.
Pienet ja halvatkin spessut voivat olla epätasapainossa. Mielestäni esimerkiksi Borgut Facebeaterissä ei ole paljon järkeä, kaveri kun ei vie lord choiceja mutta on silti LD9 Black Orc kenraali 1+ armour savella ja kivalla erikoiskyvyllä combatissa. Eikö Big Waaghin balansoiva tekijä ollutkaan se että armeijaan saa vain korkeintaan LD8?Murhe kirjoitti:Ehkäpä mielekkäämpää olisikin suunnata sankarit takaisin halvempiin pienellä persoonallisuudella tehtyihin, jotka eivät olisi niin kolossaalisia kuin nykyiset. Niillä voisi helposti maustaa pientä lisäväriä armeijaansa. Luultavasti yksi erikoissääntö tai oma maaginen esine sekä pieni räätälöinti vara tekisi juuri näppäriä tälläisistä hahmoista.
Järjettömimmistä (eli juuri niistä mitä ihmiset turnauksissa haluaisi käyttää) spessuista ensimmäiseksi tulee mieleen Morghur, Skrag, Heinrich Kemmler ja Ikit Claw...
En tarkoittanutkaan sellaista. Jos kyseessä on pieni spessu niin olettaisin sen käytännössä olevan samanlainen kuin perussankari muutoin olisi, mutta tällä olisi valmiina alla yksi erikoissääntö, maaginen esine tai pieni stattiparannus. Ei kahta tahi kolmea noista. Hinta tietysti olisi lisättynä sankarin hintaan ja tuo pieni erikoiskyky tietysti tekisi siitä jotenkin erilaisen kuin mitä muuten sankarista saisi ottamalla ja vastineeksi luovuttaisiin osasta tai kokonaan maagisiin härpäkkeisiin tarkoitetuista pisteistä.
Esimerkiksi. sankari, jolla olisi killing blow tai mustaörkkisankari, jolla olisi pelkästään ld9 ja optiot vain mundaaneihin varusteisiin.
Esimerkiksi. sankari, jolla olisi killing blow tai mustaörkkisankari, jolla olisi pelkästään ld9 ja optiot vain mundaaneihin varusteisiin.