Dwarffeilla Empireä vastaan taktiikoita ( Oli: Apuja )

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
organu

Dwarffeilla Empireä vastaan taktiikoita ( Oli: Apuja )

Viesti Kirjoittaja organu »

Taktiikoita empiree vastaan mulla on dwarffeja
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Kertoisitko ensin, mitä sinulla on ja mitä vastustajallasi mahdollisesti on.
Níght

Viesti Kirjoittaja Níght »

kerro mitä sinulla on, mitä vastustajallasi voi olla ja kuinka suuri peli on kyseessä
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
KROLLE

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja KROLLE »

organu kirjoitti:Taktiikoita empiree vastaan mulla on dwarffeja
Enpä oikeen osaa neuvoo,ku ei oo mahdollisia listoja esillä.(laita edes omasi)
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
7 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.hedquarters.fi
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!!
mordd

Viesti Kirjoittaja mordd »

Empirellä on suurempi rangesemmat sotakoneet. Käytä tätä hyväksesi ja pakota dwarffien tulla sinun deployment zonellesi. Hitaita dwarffeja voi hyvin muutaman vuoron ampua ja sit ku tulee liian lähelle niin joku mättöyksikkö otta chargen vastaan tai chargee ite. Pitäis MV vähintäinkin tulla näin
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

eli empireä vastaan kääpiöillä? Eiköhän se siinä kun ampuu ja marssii samalla eteempäin.
niin... tänäänkin...
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Mordd kirjoitti:Empirellä on suurempi rangesemmat sotakoneet. Käytä tätä hyväksesi ja pakota dwarffien tulla sinun deployment zonellesi. Hitaita dwarffeja voi hyvin muutaman vuoron ampua ja sit ku tulee liian lähelle niin joku mättöyksikkö otta chargen vastaan tai chargee ite. Pitäis MV vähintäinkin tulla näin
Hmm. petturi, eikös tässä pitänyt auttaa kääpiöitä voittoon. ;)
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

hawkeye kirjoitti:eli empireä vastaan kääpiöillä? Eiköhän se siinä kun ampuu ja marssii samalla eteempäin.
Mistä lähtien sitä on ammuttu ja marssittu samalla? Ei ainakaan minun sääntökirjassa ole sitä mahdollisuutta.
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

hohhoijaa...... otetaan armeija. tarkistetaan sen kokoonpano. Huomataan että se koostuu useammasta kuin yhdestä yksiköstä.

eli ihan sitä perus sotaa missä osa armeijasta ottaa taktiset asemat (kukkulat) ja ampuu, kun loput menevät ja varmistavat tärkeät asemat (rintamalinjan). Perus ideana on että rintamalinja etenee ja liikkuu siten, että se saa lähitaistelussa etulyöntiaseman itselleen. Tämä saavutetaan monilla eri keinoilla esim. hyökkäämällä sivustasta (ei kääpiöille!), Käyttämällä kiilaa ja lyomalla repeämän vastustajan linjaan ja tunkeutumalla läpi (en ole koskaan nähnyt kääpiöillä... vaatii yleensä chariotteja tai ritareita). Yksi vaihtoehto (kääpiöiden käyttämä) on se että nuo tukea antavat yksiköt selustassa (ne yleensä pidetään selustassa) ampuvat luulot pois vastustan strategisilta kohteilta niin että rintama voittaa (ampujat ovat VAIN TUKEA antavia yksiköitä. PELKÄSTÄÄN niillä ei pärjää).

Samalla toimitaan niin ettei vastustaja saa itsellen etulyöntiasemaa. Mikä onkin jo huomattavasti vaikeampaa.

Eli siinä on warhammerin voiton salaisuus pähkinän kuoressa. tietysti on vielä paljon muita vaihtoehtoja ja esimerkiksi hämäyksiä ei ole tuossa ollenkaan mutta silti....

mutta nyt niitä taktiikoita ja kikkoja kun ne täytyy vielä selittää (ilmeisesti juuri niitä kysyttiin... vai?) minä suosittelen suurinpiirtein 2/3 pisteistä käyttämistä tulivoimaan. siihen kuuluu mielestäni 1 cannon 2 bolt throweria 1 stone thrower ja joko flame cannon gyro tai organ gun. Minä suosittelen Organ gunia. Varsinkin kun ampumiseen satsataan paljon sillä se on nimenomaan ampujien puolustamiseen suunniteltu (IMO). kopterilla en lähtisi sillä empire ampuu sen nopeasti alas, mutta jos tunnet olevasi vahva maaston kanssa kikkailija voit ottaa senkin. flame cannon sopii hyvin empireä vastaan jonka miehillä on T3. se on myös mahtava psykologinen vaikuttaja (vähän kuten empire steam tank tai vastaavat). Sitten 3-4 10 tai useamman kääpiön unittia thunderereja tai x-bow kääpiöitä. Minä otan näille kilvet ja se on parasta varsinkin ampuvaa ja taikovaa empireä vastaan (näin ne selviytyvät myös light cav hyökkäyksistä), mutta tämä on yleisen linjan vastaista ja suurin osa ihmisistä on sitä mieltä että kilvet ovat turhia. Sitten tarvitaan charecterit. minä sanoisin 2 runesmithia ja kaksi thanea. great weaponeilla jne.
sitten se taistelu linja johon minä ottaisin lopuilla pisteillä kääpiö perus warrioreja hw and shield combolla 20 kääpiötä per unitti pitäisi riittää, niihin kun menee kuitenkin yksi charekteri joka unittiin.
Jos sitten saat aloitus vuoron ammu sillä vastustajan kovimmat ampujat pois (pyri paniikkiin), jos saat toisen vuoron ammu ratsuväkeä. Älä päästä vahingoittumatonta ratsuväkeä läpi. Jos vastustajalla on Griffon ammu se alas. Lordit ei mene mihinkään ilman ratsuaan. Jos jää pisteitä (tuskin jää, mutta jostain voi yrittää säästää) niin ota minereitä. Pelkkä se että ilmoitat omistavasi niitä saa vastustajan laittamaan ampujia suojaan, mutta ei välttämättä edullisiin ampuma-asemiin.
siinä ovat minun neuvoni. Siinä on nyt Chosen sekä muut innokkaat pääsevät haukkumaan nekin sinne johonkin kauas pois.

Lisään vielä, että jokaisella on oma taistelu tyylinsä. Tuo sopii minun taistelu tapaani. En tiedä muiden tyylistä mitään.
niin... tänäänkin...
mordd

Viesti Kirjoittaja mordd »

Voi juma mitä mä oon kirjoittanu! (sori) :D

Heh.. Olin krapulassa ja just heränny, perjantai oli menny pitkäksi. Nyt kun ajatukset on ihan selvät niin annan panokseni tällä kertaa dwarffeille ;)

Hawkeyellä oli tossa ylhäällä muutamia hyviä pointteja niinkuin toi tulivoima ja greatwepat. Kumpikin armeija tulee varmaan panostamaan tulivoimaan eli deployment vaihe on puoli voittoa. Se joka lähtee hyökkäämään saa aika varmasti tappion. Yritä jotenkin off-game houkutella (loukkaa sitä tai brassaile ylivoimallasi :D) sen tyypit omalle depollesi. Innersirclet saattaa olla ongelma, mutta greatwepat auttaa + jos sulla on jossain flamethrower vieressä. Yritä sitä bear trap takua dwarffikirjasta vähän defence pohjalta.

Tiivistelmä
-Deployment on todella tärkeä
-Yritä houkutella vastustaja depollesi
-Tulivoima ja greatwepat
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hei minne viestini katosi???
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”