Niin, Badranger/Myrdd/milläköhän-hiton-nimellä-hän-nykyään-täällä-liikkuukaan opetti meille monta asiaa...Men'thos kirjoitti:No itse pelailtiin kavereitten kanssa vuonna kivi ja oksa nakkisodan aikoihin ihan väärillä säännöillä kunnes yksi kavereistamme (joka ei PELAA hammeria VIELÄ) osti ja lukaisi rulebookin läpi sekä tuli hätiin. Siinä sitten pelaillessa oppi ja nykyään tiedetään jo monekin moisia sääntökikkoja.
Tietenkin nuo keinot mitä Murhe luetteli ovat olleet myös osallisia tässä prosessissa
Miten opitte pelaamaa?
-
Goblinisti
- Viesti:
-
Gwarin&Kroak
Minä opettelin säännöt aluksi Johdatus strategiapeleihin kirjasta (ne on siinä suomeksi) joskus 8-vuotiaana. Niistä oppii ihan hyvin perussäännöt (tosin hieman vanhentuneet). Sitten joskus 10-vuotiaana luin rulebookin kannesta kanteen. Nykyään Johdatus Strategiapeleihin-kirjaa katsotaan vain, kun halutaan muistella menneitä
Hard as stone and twice as stubborn
-old dwarf saying
-old dwarf saying
-
Aleksi Pesonen
- Viesti:
Minulla oli suomenkielinen, pienehkö opus nimeltä johdatus strategia peleihin (Mainittiin jo edellä).
Sitten oli kaverini iso veli joka osasi englantia riittävän hyvin ja neuvoi minulle pelaamisen. Peli pelin jälkeen minä kehityin, ja kahden ja puolen vuoden jälkeen sain ensimmäise voittoni.
Sitten oli kaverini iso veli joka osasi englantia riittävän hyvin ja neuvoi minulle pelaamisen. Peli pelin jälkeen minä kehityin, ja kahden ja puolen vuoden jälkeen sain ensimmäise voittoni.
juma meitä ammutaan...
Aluksi pelattiin kaverin kanssa ilman psykologiaa. Eikä ollut tietoa muusta kuin 5ed. ohjekirjoista, mutta kun The Bookin hommasin alkoi peli pelin jälkeen sujua paremmin, tietenkin koko pelin ajan kirjaa lukemassa. 
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
-
Sword of teclis
Itseni sääntöjen oppiminen on lähinnä käynyt pelaamalla ja kavereiden ahkeruuden ansiolla(lue:heavymetallin ansiosta)Itse en ole liiemmin jaksanut rulebookkiin tarttua ja silti ainakin osa säännöistä on hallinnassa.. Mutta totta se on että yksi paras tapa oppia säännöt on haastaa joku kokenut pelaaja joka pelin edetessä kertoo sääntöjä mutta harvemmin tälläista löytyy niin kyllä edelleenkin se oma rulebookin/annualin/cronicleksen lukeminen se paras keino on...
Ruutanalaiset on hulluja!
Kyllähän se niin on, että ei niitä sääntöjä paremmin opi kuin pelaamalla... Jos tulee ongelmia pelin aikana, rulebookki vaan kouraan ja selailemaan. Aluksi pelasimme kaveriporukalla ihan ihme säännöillä, mutta kun tuo samainen kaveri, HeavyMetal alkoi sääntökirjaa lueskella, niin siitä se sitten lähti.
Kääpiöt ovat kuin härät...Kun näkevät vihreää,ne sekoavat.
-shadowdancer
-shadowdancer
Goblinisti kirjoitti: Niin, Badranger/Myrdd/milläköhän-hiton-nimellä-hän-nykyään-täällä-liikkuukaan opetti meille monta asiaa
Kuljen nykyään nimellä Mordd. Pistettiin nimittäin jalkapuuhun.
OT: Olen parantanut tapani. En matkaa sivun 10 tuolle puolen ja nostele threadeja enää. En menetä hermojani. En pidä laitonta avataria. Enkä puhu OTtä ellei ole pakko. Sori modeille erheistäni -Badranger :OT
Noniin eli asiaan. Minä EN PELAA VIELÄ. Olen silti seurannu aivan jumalattoman paljon pelejä, lukenut the bookin kannesta kanteen (!) ja suurimman osan kaverien kirjoista. Lisäksi olen hillunu täällä jo aika pitkään lukien artikkeleita ja muita keskusteluita aika ahkerasti.
Kaverit ovat oppineet pelaamalla ja jos jokin on mennyt väärin niin minä takapiruna pamautan takaraivoon
OT: Lisäksi teen/ostan nykyään maaston peleihin. Sit 2005 syyskuussa kun tulee blister welffejä niin sit alan mäkin pelaa :OT
Parhaiten sen oppii sen kirjan avulla,tai ainakin minä opin:) mtg:n oppii parhaiten pelamalla,mutta opettelin sen sääntökirjan avulla!:D Ensimäisellä sivulla lukee että olisi parasta jos joku opettaisi pelaamaan:D
Takaisin aiheeseen,niitä kaikkia warhammerin sääntöjä on tolkuttoman vaikea muistaa,ehkä ikä pehmentänyt aivoja tai jotain.
Silloin tällöin luen sääntökirjaa ja huomaan että noinko se menikin...
Takaisin aiheeseen,niitä kaikkia warhammerin sääntöjä on tolkuttoman vaikea muistaa,ehkä ikä pehmentänyt aivoja tai jotain.
Silloin tällöin luen sääntökirjaa ja huomaan että noinko se menikin...
[Wink] Sitä sääntökirjaa kannattaa lukea kesken pelinkin, eikä vain silloin tällöin
[/Wink]
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
-
Doom diver
Mmm...
No en itsekkään ole kuin pelannut 3 peliä (en yhtään omalla armeijallani) enkä ole lukenut ohjekirjaa kyllä kai se auttaa jos lukee paljon ohjekirjaa ja pitää myös lukea englantia ja ostaa suomi- englanti- suomi-sanakirja.
http://www.grafex.fi/elector/HQ/index.php
Fb-keskustelua
Tämä EI ole mikään WAAAAAGH! aivojensyöntihuijaus.
Fb-keskustelua
Tämä EI ole mikään WAAAAAGH! aivojensyöntihuijaus.
Itse en osaa vieläkään kovin kummoisesti pelata, erityisesti strategiat menevät usein "käsille". Mutta pelaamisen opin lukemalla sääntökirjaa, ja uskomalla kaveria joka oli lukenut sääntökirjaa
, sekä tietenkin testasimme sääntöja sitten käytännössä melkein heti ne luettua.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
minä opin säännöt aluksi 5. edition suomenkielisestä "johdannosta strategiapeleihin" tai joku sellainen. Sitten tuli pelailtua jonkin verran sellaisia "leikki" pelejä. Sitten ostin sääntö kirjan luin läpi. Luin läpi vielä toistamiseen. sitten hiukan pelailin. Ja luin läpi. Kyllä ne säännöt oppii vaikka välillä pitää aina lukea uudestaan.
niin... tänäänkin...