"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maddogin sankarit valmiit!

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Niin, ja kun figujen kuvat on hankittu scannerilla niin niistä näkyy pienimmätkin virheet :lol: Silmä on parempi ku konesilmä :lol: ja vähän sokeampi :lol: :lol: :lol:
"If it bleeds, we can kill it."
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

leffakriitikoista: minun käsitykseni mukaan he ovat varmoja siitä että osaisivat ohjata paremmin kuin kukaan oikea ohjaaja. He kun yleensä ovat ihmisiä jotka haaveilivat ohjaamisesta mutta eivät ole päässeet mukaan bisnekseen syystä tai toisesta. Siksi he nyt katkeruudessaan ampuvat alas jokaisen filmin, paitsi jos sen on ohjannut Woody Allen :wink:

Ruodittavaa älyköillemme: miksi maalata äärettömän hyvin figu, kun siihen kyllästyy kuitenkin muutamassa kuukaudessa? Esimerkki: kun vanha pelifigu tipahtaa pöydältä, nostat sen takaisin edes katsomatta onko siihen tullut naarmuja, mutta jos JUURI MAALAAMASI pelifigu tippuu niin vietät minuutteja tarkistaen sen jokaisen maalipinnan ja alat itkeä jos löydät naarmun, puhumattakaan siitä kohtauksesta jonka saat jos figulta on irronnut jokin osa!

Toinen mielenkiintoinen juttu jonka juuri opin: Ihmiset näkevät värit eri tavoin! Eli et voi tietää miltä figusi värit näyttävät muille!!! Ihan totta. Perustuu testiin. Ja tuo testi oli tämä: Oli asetettu vieretysten pieniä neliöitä (noin viisikymmentä tai jotakin sinnepäin) joissa äärimmäisenä oikealla oli ruskea neliö, vasemmalla vihreä, ja välillä oli koko sävyasteikko ruskeasta vihreään. Nyt sitten pyydettiin ihmisiä sanomaan missä alkaa vihreä väri... Tulos: ei löytynyt mitään rajaa. Yhden mielelestä vihreä alkoi tuolta, toisen täältä. Joku väitti kivenkovaa vihreäksi sitä jota joku toinen piti selvänä ruskeana jne. Eli meillä on tosiaankin eri tapa nähdä värit. Kaunis ruskeasi voikin toisista näyttää oksennuksen vihreältä.
Sävyjen nimeäminen on juuri tästä syystä maalia tuottaville yhtiöille vaikeaa.

Viimeinen sana figuistani: ne on maalattu viikossa. Haldir ja banner yhtenä sunnuntaina, eowyn ja gamling vei maanantaista keskiviikkoon (tein muutakin samaan aikaan) torstaina pidin taukoa ja perjantaina ja lauantaina maalasin loput neljä figua pikavauhtia! Syy vauhtiin oli se että minulla on miltei 40 haltiafigua odottamassa maalausta. Osa syynä oli tietysti laiskuuteni ja kärsimättömyyteni... :lol:

P.S. Tuon värijutun keksin omasta päästäni. Heh heh...
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Noh mä uskon kritiikkiin ja siihen objektiivisesti suhtautumiseen. Huippu-urheilun valmentajat menee samaan kategoriaan kuin leffakriitikot, ja sen ajan mitä urheilin sain aika suoraa palautetta suorituksestani. Olen täten pystynyt ymmärtämään sen että vaikka joku kritisoisi mienjäni ei hän kritisoi minua eikä minun tarvitse siitä loukkaantia. Nuo pikku-ukot eivät ole minä. :lol:

Eivät kaikki hae sitä paikkaa huipulla. Monet ovat ihan tyytyväisiä auttaessaan ihmisiä huipulle. Mun kärittääkseni leffakriitiot eivät välttämättä ole edes ohjanneet yhtään leffaa. Enkä usko että kaikki kriitikot on katkeria elämässään epäonnituneita tyyppejä. Oikeasti. Mä en usko että kukaan voi noin edes tosissaan väittää... Et sä voi olla ihan noin yksinkertainen. :-D

Ja purtavaa osioon: olen huomannut että mitä paremmin mielestäni olen maalannut figun sitä pidempän sitä jaksan katsoa. Jos taas päivässä sutasen jotain fiilikseltä kunhan saan valmiiksi kätken sen mahdollisimman nopeasti jonnekin minne aurinko ei paista.

Ihmisillä on varmasti eri mielipiteet rajavärien nimistä. Mutta sitten on oikeasti silmissä vikaa jos ei figujen värit näytä samalta kuin muista. Kannattaisi ehkä mennä lääkäriin. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

maddog kirjoitti: Ruodittavaa älyköillemme: miksi maalata äärettömän hyvin figu, kun siihen kyllästyy kuitenkin muutamassa kuukaudessa? Esimerkki: kun vanha pelifigu tipahtaa pöydältä, nostat sen takaisin edes katsomatta onko siihen tullut naarmuja, mutta jos JUURI MAALAAMASI pelifigu tippuu niin vietät minuutteja tarkistaen sen jokaisen maalipinnan ja alat itkeä jos löydät naarmun, puhumattakaan siitä kohtauksesta jonka saat jos figulta on irronnut jokin osa!
Puhut aika yleistäen figuharrastajista. Pelifigut tehdään hienoksi eri syistä. Jotkut haluavat hyvät pisteet turnauksissa, toiset muuten vain pitävät maalaamisesta tai sitten ihmiset vain tykkäävät pelata näteillä figuilla.
Viimeinen sana figuistani: ne on maalattu viikossa. Haldir ja banner yhtenä sunnuntaina, eowyn ja gamling vei maanantaista keskiviikkoon (tein muutakin samaan aikaan) torstaina pidin taukoa ja perjantaina ja lauantaina maalasin loput neljä figua pikavauhtia! Syy vauhtiin oli se että minulla on miltei 40 haltiafigua odottamassa maalausta. Osa syynä oli tietysti laiskuuteni ja kärsimättömyyteni... :lol:
No se on sun ongelmasi. :lol:

Siis oikeasti olet maalannut noita kokonaisen viikon! Ehkä kyseessä on huono skanni tai jotain, mutta oikeasti tollaisen porukan maalaisi yhdessä päivässä. Pelifigujen ei aina tarvitse olla täydellisiä, mutta sankareihin kannattaisi edes yrittää panostaa.
Ja ei ole mikään pakko tehdä kelvollisia pelifiguja, saa ne olla rumiakin. Silloin on vaan pitäydyttävä turhalta itsekehulta.
oldschooler

Viesti Kirjoittaja oldschooler »

maddog kirjoitti: Ruodittavaa älyköillemme: miksi maalata äärettömän hyvin figu, kun siihen kyllästyy kuitenkin muutamassa kuukaudessa?
toi on hyvä, miksi yleensäkään siis maalata, tai yleensäkään tehdä yhtään mitään, kaikkeen kuitenkin kyllästyy joskus.

... ja vielä jankatakseni, minua kiinostaisi yhä se syy, miksi nuo kuvat (linkin) tänne lähetit ?

no joo, tää menee tälläseks...Peace vaan..
Oldschooler
"Rogue Trader,
it's not a game, it's attitude"
maddog

Tämä on galleria, ja sen takia näitä kuvia tänne lähetellään. Toisten katseltavaksi nääs.

En ole mikään nopein maalari, joten se että saan maalattua tuollaisen liudan sankareita viikossa on minulle nopeaa. Kyllähän ne varmasti päivässäkin olisi valmiiksi tulleet mutta en minäkään aivan koko aikaa jaksa maalata. Maalaamiseen kun kyllästyy jos sitä tekee putkeen liian kauan, ja kun kyllästyy, niin alkaa tulla niitä huonoja värivalintoja ja virhesivelyitä jne...

Olisipa kiva nähdä sinun maalaavan samaan stantardiin samat figut päivässä... Voisi jäädä tekemättä.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

maddog kirjoitti: En ole mikään nopein maalari, joten se että saan maalattua tuollaisen liudan sankareita viikossa on minulle nopeaa. Kyllähän ne varmasti päivässäkin olisi valmiiksi tulleet mutta en minäkään aivan koko aikaa jaksa maalata. Maalaamiseen kun kyllästyy jos sitä tekee putkeen liian kauan, ja kun kyllästyy, niin alkaa tulla niitä huonoja värivalintoja ja virhesivelyitä jne...
Sori, siis eihän maalaaminen tietenkään ole mikään nopeuskilpailu (ellei puhuta pikamaalauskilpailuista, mutta ne on sitten asia erikseen). Kuitenkaan kahdeksan figun maalaamista viikossa voi tuskin sanoa nopeaksi, varsinkin kun puhutaan drybrushauksesta ja inkkauksesta.

Mulla ei valitettavasti ole koskaan ollut noita motivaatio-ongelmia maalauksen suhteen, eli en voi oikein yrittää samaistua sun tilanteeseen. Yleensä maalaan figuja putkeen koko lauantai päivän. Ehkä kyllästyminen liittyy juuri käyttämiisi tekniikoihin.
maddog kirjoitti: Olisipa kiva nähdä sinun maalaavan samaan stantardiin samat figut päivässä... Voisi jäädä tekemättä.
En usko että tulen maalaamaan noita figuja rajoitetulla ajallani ellei joku välttämättä halua mun niitä maalaavan (ie. maksaa tuplasti). Lisäksi toi samaan standardiin maalaaminen voisi tuottaa ongelmia, koska en ole kauhean hyvä drybrushaaja.
Ninnu
Viesti:

VJ kirjoitti:
maddog kirjoitti: Olisipa kiva nähdä sinun maalaavan samaan stantardiin samat figut päivässä... Voisi jäädä tekemättä.
Lisäksi toi samaan standardiin maalaaminen voisi tuottaa ongelmia, koska en ole kauhean hyvä drybrushaaja.
*nauraa ihan kippurassa* Hyvin puhuttu veli VJ... :-D

Jokainen taplaa tyylillään. Mulle on tärkeämpää se miltä mun figut näyttää kuin kuinka nopeasti olen ne maalannut... Ei ole tulevaisuuden visiona heittäytyä ammattilaiseksi tällä alalla. Ammattilaisille on tärkeää saada hyvää jälkeä nopeasti aikaseksi, toisaalta mun käsittääkseni isoimpien lafkojen (W, Rackham, jne) staff painterit kumminkin ihan blendaavat niitä figuja eikä kuivaharjaa niitä kauttaaltaan... Kyllä hekin jonkun tason haluavat säilyttää maalauksessaan, vaikkakin kiireessä.
Jag känner en bot
maddog

Oma nopeusennätys: 20 uruk haita kahdessa päivässä... Helppoa, kun vertaa sankareihin joilla on niin paljon eri värisiä detaileja maalattavana.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

maddog kirjoitti:Oma nopeusennätys: 20 uruk haita kahdessa päivässä... Helppoa, kun vertaa sankareihin joilla on niin paljon eri värisiä detaileja maalattavana.
En vain pysty hahmottamaan, että miten ihmeessä nopeus ollenkaan liittyy tähän harrastukseen :/
maddog

Kyllä maalausnopeus on armeijan rakentajille tärkeää, varsinkin jos on ensimmäinen armeija rakenteilla, ja pelaamaan tekisi mieli. Maalaamattomilla figuilla voi tietty pelata niilläkin, mutta siihen en rupea sillä maalattaviin pintoihin tarttuisi siinä likaa ja rasvaa...

Kun ajattelee, pelaajana, miten monta hienoa armeijaa on jo FBssä rakennettavana, niin kyllä siinä pensseli alkaa aika vauhtia heilua. Armeija äkkiä valmiiksi niin pääsee maalaamaan tuota toista myös, tuota jossa on noita vänkiä luurankoja!

oikeassa 'laatumaalauksessa' ajalla ei pitäisi merkitystä olla. Itse en vain ole moista harrastanut aikoihin. :lol:
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Kyllähän tuossa on toki pointtinsa, mutta minulla ainakaan ei todellakaan budjetti riitä useisiin armeijoihin.
Kun miettii, että maksaa tuosta pikkuisesta metallin kimpaleesta toistakymmentä euroa, niin minä ainakin haluan, että maalaukseen on panostettu, eikä vain sutaistu, jotta sitä jaksaa katsella vielä ensivuonnakin.
Jos maalaisin kymmenen ukkoa päiväss, niin ei kyllä enää olisi varaa syödä edes makarooneja.
maddog

Olet aivan oikeassa noista metallifiguista, siksi yleensä keskityn armeijaan jolla on paljon hyviä muovifiguja. Armeijarakentajana en tosiaan henno ostaa metallia, sillä sen kalleus vaatii parempaa maalausta kuin muovifigut. Elffeilleni en ole muuta metallia ostanutkaan kuin dragon princet ja muutaman velhon...
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Onpas outo lanka. Mistä te oikeastaan tappelette?
Ninnu
Viesti:

Luutnantti L. kirjoitti:Onpas outo lanka. Mistä te oikeastaan tappelette?
Ilmeisesti ainakin keskustelunavaus oli tämän suuntainen:
maddog kirjoitti:Ei kannata ottaa puheitani vakavasti, minulla kun on tapana puhua paljon paskaa :lol: mutta rakentavasta kritiikistä sanoisin että kritiikkiä antavan ihmisen perusoletus on jo se että hän, kun pystyy neuvomaan, on parempi kuin tuo jota neuvotaan. Alkakaapas ruotia tuota kommenttia!
Just my take, ainakin lähinnä tuota kommenttia olen koittanut ruotia. Se on niin kovasti vastaan sitä mihin minä uskon... Lähinnä käsittämätön mielestäni... *pyörittelee päätään* :-)
Jag känner en bot
Luutnantti L.

Ninnu wrote:
Just my take, ainakin lähinnä tuota kommenttia olen koittanut ruotia. Se on niin kovasti vastaan sitä mihin minä uskon... Lähinnä käsittämätön mielestäni... *pyörittelee päätään*
No henk. koht. mä tietysti olen parempi kuin muut. 8)
Mutta ei kritiikki itsessään mitenkään implikoi, että itse osaisi jotain paremmin. Ihminen voi tietää kaikenlaista mitä ei kuitenkaan pysty toteuttamaan todellisuudessa. En minäkään varmasti osaa hoitaa valtion asioita paremmin kuin ammattipoliitikot, mutta kyllä niitä silti solvata voi kun ne tyräävät.
Hyvä on niin kuin hyvä tekee, sanoisi Forrest Gump.

Kelpasiko? :)
Luutnantti L.

[nörttimoodi]
maddog kirjoitti:Ei mitään. Jokainenhan meistä olettaa olevansa parempi maalari kuin kukaan muu. :lol: Järkevämmät vain tiedostavat tämän ja siten yleensä pitäytyvät kommenteista, paitsi kehuvat tietty silloin kun kehu on paikallaan!
Ja tämä tietysti on ad hominem tu quoque-logiikkavirhe, eli argumentin esittäjän teot ja käytös eivät vaikuta itse argumentin oikeuteen. Eli voi aivan rauhassa olla kuinka paska maalari tahansa, mutta silti antaa täysin pätevää kritiikkiä jonkun pikku-ukon maalauksesta.

[/nörttimoodi]

Heh heh hee, tää on hauskaa. :twisted:
Ninnu
Viesti:

Luutnantti L. kirjoitti: Heh heh hee, tää on hauskaa. :twisted:
Piol neljä aamuyöllä? Varmasti... :-D

Olen muussakin samaa mieltä btw... :-)
Jag känner en bot
Luutnantti L.

Ninnu kirjoitti: Piol neljä aamuyöllä? Varmasti... :-D
Aamulla herääminen on heikoille. :wink:
maddog

Logiikkani oli oikea. En tarkoittanut nimittäin sitä että ihminen neuvoessaan ja arvioidessaan täällä galleriassa olettaa/uskoo olevansa parempi MAALARI kuin tuo jota neuvoo, vaan että hän uskoo olevansa parempi yleisessä mielessä, siis ihmisenä yleensä. Parempi, viisaampi, kuinka vain. Näin asia kuitenkin on, eli jokainen ajattelee olevansa muita parempi aina ja kaikkialla, vaikka miten tulisi todisteita päinvastaisesta.

Esim, jos kuuntelet ylen ykkösellä jotakuta tiedemiestä jauhamassa läskiä, niin ajattelet jonkin ajan kuluttua että tuo äjähän on täysi torvi ja toivot että voisit soittaa suoraan lähetykseen ja kertoa hänelle suorat sanat ja pistää jauhotkin vielä suuhun! :lol: Näin siitä huolimatta ettet tiedä tuon miehen käsittelemästä aiheesta tuon taivaallista.

Kasvatetaan väittelyä seuraavalla lainauksella:
'Ehkä jumala on, ehkä ei... Miksi et siis uskoisi häneen? Jos hän on, niin pääset kuoltuasi taivaaseen, jos taas ei ole, niin et ole menettänyt mitään!!!'

Muistaakseni oli yhdessä pratchettin kirjassa!
Lukittu

Palaa sivulle “Galleria”