Fluffi-Skavenit Kuopiossa
Fluffi-Skavenit Kuopiossa
Pikaraportti Kuopiosta, täällä Mauno Ahonen:
Lista:
In Skavenblight we have this thing called ”Reilu Meininki”
Grey Seer Maximus Cheezimus – 275 Pts
+1 Warpstone Token (Total: 5), Warpscroll
Dark Emissary Imnot Small – 265 Pts
Warlock Engineer Luigi Bagoon – 135 Pts
Tekno-Arcana (ei pistoolia), Dispel Scroll, Eye of the Horned Rat
Warlock Engineer Het Garguun – 135 Pts
Tekno-Arcana (ei pislaa), Dispel Scroll, Storm Daemon
20 Clanrats – 100 Pts
Ratling Gun – 60 Pts
20 Clanrats – 100 Pts
Ratling Gun – 60 Pts
10 Stormvermin – 80 Pts
Ratling Gun – 60 Pts
5 Night Runners – 35 Pts
Additional hand weapons
5 Night Runners – 35 Pts
Additional hand weapons
2 Rat Swarms – 90 Pts
20 Clanrat Slaves – 40 Pts
5 Gutter Runners – 75 Pts
Tunneling Team
5 Warplock Jezzails – 100 Pts
3 Fenbeasts – 255 Pts
---------------------------
Peli 1: High Elves (Osku Auvinen)
Kovanpuoleinen magia vastassa, kolme pikkumaagia, ja Griffonilla ratsastava prinssi josta pumpattu myös loitsija. Aamulla en ollut vielä juuri hereillä, joten pelin yksityiskohdat ovat häipyneet suurimmaksi osaksi unholaan. Emissaarini tiputti IF Coils od Serpentillä prinssin griffonin niskasta, Griffoni kostoksi kävi syömässä emissaarin (joka miscastasi edellisellä magiavaiheella ja jäi tuloksena avuttomana hakattavaksi). Tunnel-tiimini jyräsi kolme boltteria, muistaakseni swarmit kävivät syömässä neljännen. Mielenkiintoinen peli, joka näytti aluksi menevän puhtaasti haltioille, mutta kääntyi lopulta pienellä tuurilla Massacreksi minulle.
Peli 2: Orc & Goblins (Noloa, kysyin vastustajan nimeä vielä ennen Fair Play -äänestystä, mutta ei se kotiin asti mielessä pysynyt)
Kolme shamaania, örkki-warboss, örkkiblokkeja, nigh gobboja fanaatikoilla, jätti ja susipoikia, röllejä jne. Tasapainoinen armeija, joka osasi loitsia ja mättää tasapainoisesti (ja sijoittuikin lopulta muistaakseni sijalle 2). Muta-skenaario ei suosinut minua, ja sen näki lopputuloksestakin. Yritin kaikella voimalla räjäyttää kohti vyöryvän vihreän aallon pöydältä, ilman toivoakaan onnistumisesta. Sain sen verran kaadettua örkkiä, että selvisin Solid-tappiolla. Pari viimeistä magiakierrosta mätin lähes kaiken taikuuteni yhden woundin jättiin, joka ei meinannut kuolla sitten millään. Mutta tavoite täyttyi lopulta, sain sen alas :o). Rehellisyyden nimissä, "normaalissakaan" skenaariossa en olisi juuri parempaan tulokseen pystynyt.
Peli 3: Wood Elves (Pahoittelen nimimuistiani)
Arkkimaagi, kaksi pikkumaagia, commander kotkalla. Pari pientä jousiblokkia, 2 dryadiblokkia, ryhmä Glade ridereitä, pari puumiestä, ryhmä meikkitaiteilijoita (wardancereita siis), muutama kotka. Night Fight, jossa näkyvyys ensimmäisellä kierroksella 18 tuumaa, jonka jälkeen valoa riittikin. Grillasin yhden puumiehen alkumetreille, pari IF ruttoa läpi, yksi Fog of Death joka kiusasi varmaankin enemmän omia kuin vastustajaa. Toinen puumies tappeli kierrostolkulla orjieni kanssa, voittaen ne lopulta. Yksi dryadiryhmä syötiin, kun se panikoi kylkeen tulevia swarmeja. Massacre katosi loppumetreillä siihen, kun loput dryadit kävivät kolkkaamassa (en muista oliko emissaari vai warlock) yhden velhon yksiköstä, ja 3(!!!) jousimiestä käväisi tappamassa toisen yksikön eturivistä täysissä woundeissa olevan warlockin. Lopputuloksena Solid minulle.
Yötauko: The Captain, dark-killer ja figunarkki yöpymässä Grondilandiassa. Kohtuullisen levottomia juttuja. Älkää ihmetelkö, jos markkinoille alkaa ilmaantua figunarkin avatarilla varustettuja pelikortteja, julisteita, kahvimukeja jne. Myös Warhammer 60000 taisi olla suunnitelmissa.
Peli 4: Orc 'Ard Boyz (Toni "GobbladasSquig" Kortelainen)
Effigy, BO Warboss, BSB, possupomo, BO-yksikkö, pari isoa big 'un-sakkia, possusakki, 2 boltteria ja stonis, arrer-ryhmä, pari vaunua. Power Wortex. Kun katsoin vastaan vyöryvää vihreää massaa, pelkäsin pahinta. Kakkospeli oli jo osoittanut, että örkkien alassaanti on hankalaa. Tällä kertaa skenaario sopi minulle, noppa oli armollinen ja vastustajalla oli uskomattoman huonoa tuuria (varmaankin 4 kertaa dispel-heitto tuotti tupla-1). Örkit lähtivät vyörymään kohti objektiivia, itse juoksutin sinne isot velhot, ja kaiken unbreakable-materiaalini. Kierroksella 1 käytössäni 20 power-noppaa. Runnoin läpi kaiken mitä irti sain, mustaörkit harvenivat ja pakenivat, possupojat (emissaarin Nightmare) juoksivat paniikissa pöydältä, toinen big 'un -ryhmäkin kärsi tappioita. Kakkoskierroksella toinen warlockeistakin siirtyi objektiivin tuntumaan, ja power-noppamäärä nousi lukuun 24. Pelin luonteesta tuskin tarvitsee enempää kertoa. Massacre minulle. Peli ei warhammer-vääntönä ollut mikään hauskin mahdollinen, olisin mielelläni katsonut kuinka pelissä olisi käynyt ilman erikoissääntöjä. Normaalina capturena örkit olisivat olleet vahvoilla, ja omalta puoleltani olisin joutunut miettimään muutakin kuin nopanheittelyä.
Peli 5: Kaaos (Janne "Teräratas" Kärki)
Ja tottakai viimeiselle kierrokselle Varkauden pelikaveri vastaan. Jannella oli Demoniprinssin (unliving icon) johtama petolista parilla herdillä, parilla petovaunulla, koira-screenillä, marauder-blokilla, kolmella nihtiblokilla, sorsalla ja wargorilla. Ja kaksi DoW-tykkiä. Ja skenaario siis sellainen, jossa pöydänreunalla rallyää automaagisesti. Pelistä tuskin tarvitsee hirveästi kertoa - 15 powernoppaa vastaan yksi maagi. Ensimmäisellä kierroksellani kaksi nihtiyksikköä ja koirat pois pöydältä, ja sama Teräsbetoni: "Taivas Lyö Tulta" -meininki jatkui koko pelin. Pöydälle Kaaokselta jäi puolikas petoherdi ja yksi tykki jossa yksi miehistön jäsen. Massacre minulle.
Lopputuloksena 80 pelipistettä, 8 malauspistettä, ja 4 sija. Tällä kertaa maalaaminen ei olisi nostanut sijoitusta mihinkään, vienyt pisteet vain lähemmäksi terävintä kärkeä, joten ajanpuute sen asian suhteen ei nyt päässyt niin harmittamaan. Kiitoksia kaikille vastustajille peleistä, järjestäjille järjestelyistä, muille pelaajille hyvästä seurasta.
Lista:
In Skavenblight we have this thing called ”Reilu Meininki”
Grey Seer Maximus Cheezimus – 275 Pts
+1 Warpstone Token (Total: 5), Warpscroll
Dark Emissary Imnot Small – 265 Pts
Warlock Engineer Luigi Bagoon – 135 Pts
Tekno-Arcana (ei pistoolia), Dispel Scroll, Eye of the Horned Rat
Warlock Engineer Het Garguun – 135 Pts
Tekno-Arcana (ei pislaa), Dispel Scroll, Storm Daemon
20 Clanrats – 100 Pts
Ratling Gun – 60 Pts
20 Clanrats – 100 Pts
Ratling Gun – 60 Pts
10 Stormvermin – 80 Pts
Ratling Gun – 60 Pts
5 Night Runners – 35 Pts
Additional hand weapons
5 Night Runners – 35 Pts
Additional hand weapons
2 Rat Swarms – 90 Pts
20 Clanrat Slaves – 40 Pts
5 Gutter Runners – 75 Pts
Tunneling Team
3 Fenbeasts – 255 Pts
---------------------------
Peli 1: High Elves (Osku Auvinen)
Kovanpuoleinen magia vastassa, kolme pikkumaagia, ja Griffonilla ratsastava prinssi josta pumpattu myös loitsija. Aamulla en ollut vielä juuri hereillä, joten pelin yksityiskohdat ovat häipyneet suurimmaksi osaksi unholaan. Emissaarini tiputti IF Coils od Serpentillä prinssin griffonin niskasta, Griffoni kostoksi kävi syömässä emissaarin (joka miscastasi edellisellä magiavaiheella ja jäi tuloksena avuttomana hakattavaksi). Tunnel-tiimini jyräsi kolme boltteria, muistaakseni swarmit kävivät syömässä neljännen. Mielenkiintoinen peli, joka näytti aluksi menevän puhtaasti haltioille, mutta kääntyi lopulta pienellä tuurilla Massacreksi minulle.
Peli 2: Orc & Goblins (Noloa, kysyin vastustajan nimeä vielä ennen Fair Play -äänestystä, mutta ei se kotiin asti mielessä pysynyt)
Kolme shamaania, örkki-warboss, örkkiblokkeja, nigh gobboja fanaatikoilla, jätti ja susipoikia, röllejä jne. Tasapainoinen armeija, joka osasi loitsia ja mättää tasapainoisesti (ja sijoittuikin lopulta muistaakseni sijalle 2). Muta-skenaario ei suosinut minua, ja sen näki lopputuloksestakin. Yritin kaikella voimalla räjäyttää kohti vyöryvän vihreän aallon pöydältä, ilman toivoakaan onnistumisesta. Sain sen verran kaadettua örkkiä, että selvisin Solid-tappiolla. Pari viimeistä magiakierrosta mätin lähes kaiken taikuuteni yhden woundin jättiin, joka ei meinannut kuolla sitten millään. Mutta tavoite täyttyi lopulta, sain sen alas :o). Rehellisyyden nimissä, "normaalissakaan" skenaariossa en olisi juuri parempaan tulokseen pystynyt.
Peli 3: Wood Elves (Pahoittelen nimimuistiani)
Arkkimaagi, kaksi pikkumaagia, commander kotkalla. Pari pientä jousiblokkia, 2 dryadiblokkia, ryhmä Glade ridereitä, pari puumiestä, ryhmä meikkitaiteilijoita (wardancereita siis), muutama kotka. Night Fight, jossa näkyvyys ensimmäisellä kierroksella 18 tuumaa, jonka jälkeen valoa riittikin. Grillasin yhden puumiehen alkumetreille, pari IF ruttoa läpi, yksi Fog of Death joka kiusasi varmaankin enemmän omia kuin vastustajaa. Toinen puumies tappeli kierrostolkulla orjieni kanssa, voittaen ne lopulta. Yksi dryadiryhmä syötiin, kun se panikoi kylkeen tulevia swarmeja. Massacre katosi loppumetreillä siihen, kun loput dryadit kävivät kolkkaamassa (en muista oliko emissaari vai warlock) yhden velhon yksiköstä, ja 3(!!!) jousimiestä käväisi tappamassa toisen yksikön eturivistä täysissä woundeissa olevan warlockin. Lopputuloksena Solid minulle.
Yötauko: The Captain, dark-killer ja figunarkki yöpymässä Grondilandiassa. Kohtuullisen levottomia juttuja. Älkää ihmetelkö, jos markkinoille alkaa ilmaantua figunarkin avatarilla varustettuja pelikortteja, julisteita, kahvimukeja jne. Myös Warhammer 60000 taisi olla suunnitelmissa.
Peli 4: Orc 'Ard Boyz (Toni "GobbladasSquig" Kortelainen)
Effigy, BO Warboss, BSB, possupomo, BO-yksikkö, pari isoa big 'un-sakkia, possusakki, 2 boltteria ja stonis, arrer-ryhmä, pari vaunua. Power Wortex. Kun katsoin vastaan vyöryvää vihreää massaa, pelkäsin pahinta. Kakkospeli oli jo osoittanut, että örkkien alassaanti on hankalaa. Tällä kertaa skenaario sopi minulle, noppa oli armollinen ja vastustajalla oli uskomattoman huonoa tuuria (varmaankin 4 kertaa dispel-heitto tuotti tupla-1). Örkit lähtivät vyörymään kohti objektiivia, itse juoksutin sinne isot velhot, ja kaiken unbreakable-materiaalini. Kierroksella 1 käytössäni 20 power-noppaa. Runnoin läpi kaiken mitä irti sain, mustaörkit harvenivat ja pakenivat, possupojat (emissaarin Nightmare) juoksivat paniikissa pöydältä, toinen big 'un -ryhmäkin kärsi tappioita. Kakkoskierroksella toinen warlockeistakin siirtyi objektiivin tuntumaan, ja power-noppamäärä nousi lukuun 24. Pelin luonteesta tuskin tarvitsee enempää kertoa. Massacre minulle. Peli ei warhammer-vääntönä ollut mikään hauskin mahdollinen, olisin mielelläni katsonut kuinka pelissä olisi käynyt ilman erikoissääntöjä. Normaalina capturena örkit olisivat olleet vahvoilla, ja omalta puoleltani olisin joutunut miettimään muutakin kuin nopanheittelyä.
Peli 5: Kaaos (Janne "Teräratas" Kärki)
Ja tottakai viimeiselle kierrokselle Varkauden pelikaveri vastaan. Jannella oli Demoniprinssin (unliving icon) johtama petolista parilla herdillä, parilla petovaunulla, koira-screenillä, marauder-blokilla, kolmella nihtiblokilla, sorsalla ja wargorilla. Ja kaksi DoW-tykkiä. Ja skenaario siis sellainen, jossa pöydänreunalla rallyää automaagisesti. Pelistä tuskin tarvitsee hirveästi kertoa - 15 powernoppaa vastaan yksi maagi. Ensimmäisellä kierroksellani kaksi nihtiyksikköä ja koirat pois pöydältä, ja sama Teräsbetoni: "Taivas Lyö Tulta" -meininki jatkui koko pelin. Pöydälle Kaaokselta jäi puolikas petoherdi ja yksi tykki jossa yksi miehistön jäsen. Massacre minulle.
Lopputuloksena 80 pelipistettä, 8 malauspistettä, ja 4 sija. Tällä kertaa maalaaminen ei olisi nostanut sijoitusta mihinkään, vienyt pisteet vain lähemmäksi terävintä kärkeä, joten ajanpuute sen asian suhteen ei nyt päässyt niin harmittamaan. Kiitoksia kaikille vastustajille peleistä, järjestäjille järjestelyistä, muille pelaajille hyvästä seurasta.
Viimeksi muokannut Grond, Ma 14.02.2005 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Wizard Lord
Neljännessä pelissä vastassasi oli Kortelainen Toni, sotussa GobbladasSquig. Masentava oli vieressä katsoa sellaista teurastusta, Kapteeni kun samalla kierroksella raiskasi Slaaneshporukallaan minun Empireni massacrella. Joensuulaiset saivat pelkkiä massacreja sillä kierroksella.
Mutta nätisti pelasit, mitä suurimmissa määrin. Osaanottoni Gobblalle kuitenkin, ikävin mahdollinen skenaario mitä vastaan saattoi tulla juuri sillä hetkellä, todellakin juuri sitä tiettyä listaa vastaan.
-
ChildGamez
- GobbladasSquig
Surullisenkuuluisa peli numero 4
Ja loppu on historiaa... Jeps, minähän se olen se onneton örkki, joka lähti rotalta maagisesti hehkuvaa objektiivia hakemaan. Se oli toinen kahdesta rottia vastaan pelaamastani pelistä, jonka hävisin massacrella. Siis suomeksi olen pelannut kaksi peliä skaveneita vastaan, ja hävinnyt molemmat massacrella.Grond kirjoitti:Tällä kertaa skenaario sopi minulle, noppa oli armollinen ja vastustajalla oli uskomattoman huonoa tuuria (varmaankin 4 kertaa dispel-heitto tuotti tupla-1). Örkit lähtivät vyörymään kohti objektiivia, itse juoksutin sinne isot velhot, ja kaiken unbreakable-materiaalini. Kierroksella 1 käytössäni 20 power-noppaa. Runnoin läpi kaiken mitä irti sain, mustaörkit harvenivat ja pakenivat, possupojat (emissaarin Nightmare) juoksivat paniikissa pöydältä, toinen big 'un -ryhmäkin kärsi tappioita. Kakkoskierroksella...
Sinänsä ainutlaatuinen peli, että se ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella... Loitsut tulivat, (yli)suorittivat, mm. 5 black orcia tappanut vermintide, otin paniikkitestit, epäonnistuin, juoksin. Sen jälkeen oli lähes mahdotonta enää saada objektivea.
Skenaarion rikkinäisyyden (tai ainakin minua suosimattomuuden) lisäksi tuuri oli jakautunut melkoisen epätasaisesti. Skavenit heittivät 6-8 loitsua vuorossa, ja miscastasivat kerran. Taisivat ne kyllä epäonnistuakin parissa loitsussa KOKO pelin aikana. Ja minä onnistuin dispellaamaan yhden (vai oliko kaksi) loitsun, ja yhden scrollasin.
Noh, ainahan sitä itketään jälkeenpäin, harvemmin kuitenkin pelin aikana.
Grondille kiitoksia pelistä, olit mukava vastustaja (ainakin taisit hymyillä aika paljon pelin aikana...) ja minullakin oli ajoittain hauskaa!
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Re: Surullisenkuuluisa peli numero 4
Kiitoksia itsellesi. Mukava olisi joskus päästä kokeilemaan uusintaottelu ilman tuota skenaarion tuomaa magiaetua. Uskoisin, että rottaparat saisivat kylmää kyytiä - arvelin, että jos armeijastasi 33% olisi päässyt kiinni iholle ammunnan ja loitsimisen läpi olisin ollut täysin ottavana osapuolena, kun tuota combat-resoa ja iskuvoimaa puuttui minulta "hieman".GobbladasSquig kirjoitti:Grondille kiitoksia pelistä, olit mukava vastustaja (ainakin taisit hymyillä aika paljon pelin aikana...) ja minullakin oli ajoittain hauskaa!