Skavenien Life Is Cheap-sääntö
Skavenien Life Is Cheap-sääntö
Siis mitenkä se heitetään tuo "...On a result of 1-3 the hit is resolved against one randomly determined unit among those in close combat with the target..."
Ku ei ymmärrä miten mä voin heittää sen nyt sitten randomilla.
Valaiskaa te viisaat tätä asiaa mulle.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
En ole ihan varma tästä joten muut saa selventää..
Eli ammut vaikka omaa unittiasi mikä on close combatissa.
heitä noppaa jos tulee 1-3, niin sitten heitetään taas noppaa. 4+ osuu vastustajan unittiin, muuten sinun unittiisi.
Eli skavenit voivat ampua omiaan ja hyvällä tuurilla nirhata vastustajan unitin.
Eli ammut vaikka omaa unittiasi mikä on close combatissa.
heitä noppaa jos tulee 1-3, niin sitten heitetään taas noppaa. 4+ osuu vastustajan unittiin, muuten sinun unittiisi.
Eli skavenit voivat ampua omiaan ja hyvällä tuurilla nirhata vastustajan unitin.
Re: Skavenien Life Is Cheap-sääntö
Targethan on kuitenkin rotillakin aina vastustaja, eikö ? Eikös se niin ole, että skavenit saa ampua vain vastustajia, mutta voivat osua omiin ? No oli miten oli...RaGe kirjoitti:Siis mitenkä se heitetään tuo "...On a result of 1-3 the hit is resolved against one randomly determined unit among those in close combat with the target..."
Kun olet osunut, heitetään joka laakille noppaa. 4+:lla osuu kohteeseen (se vihollinen), 1-3 johonkin, joka taistelee kohteen kanssa, eli omaan uniittiin, joka on base contactissa kohteen kanssa.
Todennäköisyys osua omiin tai vastustajiin on siis sama.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- The Captain
- Valvoja
Paitsi jos mähinässä on useita yksiköitä. 4+ osuu siihen yksikköön, jota tähtää, 1-3 johonkin muista (eli se voi olla myös jokin muu vihollisyksikkö, jos niitä on useita samassa lähiksessä).jullevi kirjoitti:Targethan on kuitenkin rotillakin aina vastustaja, eikö ? Eikös se niin ole, että skavenit saa ampua vain vastustajia, mutta voivat osua omiin ? No oli miten oli...RaGe kirjoitti:Siis mitenkä se heitetään tuo "...On a result of 1-3 the hit is resolved against one randomly determined unit among those in close combat with the target..."
Kun olet osunut, heitetään joka laakille noppaa. 4+:lla osuu kohteeseen (se vihollinen), 1-3 johonkin, joka taistelee kohteen kanssa, eli omaan uniittiin, joka on base contactissa kohteen kanssa.
Todennäköisyys osua omiin tai vastustajiin on siis sama.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kiitos kiitos... Noi vastaukset helpotti tosi paljon.
1-3 on johonkin omista, ei johonkin muista. In close combat with the target tarkoittaa tässä tapauksessa omaa uniittia, joka taistelee kohdetta vastaan.The Captain kirjoitti:Paitsi jos mähinässä on useita yksiköitä. 4+ osuu siihen yksikköön, jota tähtää, 1-3 johonkin muista (eli se voi olla myös jokin muu vihollisyksikkö, jos niitä on useita samassa lähiksessä).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- The Captain
- Valvoja
Oliko noin? En omista skavenien army bookia, en ole kuin selaillut sitä kaupassa, niin että en ole ihan varma. Mutta uskotaan nyt viisaampaa.jullevi kirjoitti:1-3 on johonkin omista, ei johonkin muista. In close combat with the target tarkoittaa tässä tapauksessa omaa uniittia, joka taistelee kohdetta vastaan.The Captain kirjoitti:Paitsi jos mähinässä on useita yksiköitä. 4+ osuu siihen yksikköön, jota tähtää, 1-3 johonkin muista (eli se voi olla myös jokin muu vihollisyksikkö, jos niitä on useita samassa lähiksessä).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Niin minä olen sen ainakin käsittänyt. Ainakaan se 1-3 ei voi osua siihen alkuperäiseen kohteeseen.
---
Q: Life is Cheap rule: On a result of 1-3 the hit is resolved against one randomly determined unit among those in close combat with the target, and on a result of 4-6 the hit is resolved against the intended target.
Does the random roll after the 1-3 result also include the originally intended target and giving the a 75% chance to hit it?
A: No. The target unit is not ‘among those in combat with the target’, it IS the target!
---
En oo sitten aivan varma voiko sillä 1-3:lla osua muihin vihollisiin, vai onko se aina omiin. Mä lukisin sen kuitenkin niin että se on aina omiin.
---
Q: Life is Cheap rule: On a result of 1-3 the hit is resolved against one randomly determined unit among those in close combat with the target, and on a result of 4-6 the hit is resolved against the intended target.
Does the random roll after the 1-3 result also include the originally intended target and giving the a 75% chance to hit it?
A: No. The target unit is not ‘among those in combat with the target’, it IS the target!
---
En oo sitten aivan varma voiko sillä 1-3:lla osua muihin vihollisiin, vai onko se aina omiin. Mä lukisin sen kuitenkin niin että se on aina omiin.
Jotka on lähitappelussa kohteen kanssa eli omiesi välillä(hassua et ihmiset yritti väittää et alkuperäinen kohde olis heitossa mukana. Mistä lähtien yksikön katsotaan tappelevan itsensä kanssa?).killu vasarahemmo kirjoitti:1-3 jaetaan molempien mätössä olevien kanssa 8O
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
HybridChild
Life ain't cheap
Eli jos vaikka samassa close combatissa on kaksi omaa unittia (A ja B) ja kaksi vastustajan unittia (C ja D) ja päätä ampua unittia C, heität jokaiselle osumalle erikseen d6:ta. Tuloksella 4-6 osut unittiin C ja tuloksella 1-3 osut johonkin uniteista A, B, tai D (yhtäläinen todennäköisyys kaikille näille). Nyt heität jokaiselle 1-3 tulokselle erikseen vielä uudestaan d6 , päättäen kuitenkin ensin mitä tulokset meinaavat. Esim 1-2 osuu A:n, 3-4 B:n ja 5-6 C:n
Kannattaa siis ampua close combattiin erityisesti silloin kun tappelussa on enemmän vihollisia kuin omia.
Kannattaa siis ampua close combattiin erityisesti silloin kun tappelussa on enemmän vihollisia kuin omia.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Re: Life ain't cheap
unit among those in close combat with the target..."HybridChild kirjoitti:Eli jos vaikka samassa close combatissa on kaksi omaa unittia (A ja B) ja kaksi vastustajan unittia (C ja D) ja päätä ampua unittia C, heität jokaiselle osumalle erikseen d6:ta. Tuloksella 4-6 osut unittiin C ja tuloksella 1-3 osut johonkin uniteista A, B, tai D (yhtäläinen todennäköisyys kaikille näille). Nyt heität jokaiselle 1-3 tulokselle erikseen vielä uudestaan d6 , päättäen kuitenkin ensin mitä tulokset meinaavat. Esim 1-2 osuu A:n, 3-4 B:n ja 5-6 C:n
eli 1-3 osuu niihin omiin unitteihin, ei siihen vastustajan unittiin, tai ainakin niin minä tuon ymmärrän.
okei sori se menee näin, tarkistettu gw:n sivuilta:
kaipa kaikki tajuaa
kaipa kaikki tajuaa
1+1=10