"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k Soccer

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Kappas! Attilakin sai jotain hyödyllistä aikaan.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
JoeL *CaMiNa*

Viesti Kirjoittaja JoeL *CaMiNa* »

ToSi uPeeTa TyöTä !!! :D
Pelikone

Viesti Kirjoittaja Pelikone »

Lisätty attilan ehdotus optional rule
Praise the Emperor for his sacrifice,
as he endures so shall we.
We who are Hunters of Daemons,
shall strive in his name eternally.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Tässä hommassa alkaa muuten oleen jo ihan hemmetisti ideaa. Voisitko koota ne jonnekkin omalle nettisivuille, tai jonnekkin mistä säännöt yms. löytäisi helposti.

Voin testata peliä lähiaikoina ja katsoa kuinka tasapainoiset rodut ovat.

Vaikka en olekkaan jalkapallofani, saa tämä idea kiinnostumaan.
Pelikone

Aivan h*lvetin hienoa että sain ihmiset kiinnostumaan näinkin paljon ideasta :D neljältä yöllä saatu neronleimaus, kehittyi jo melkein uudeksi pelijärjestelmäksi :D :D :D :D
Omaa nettisivua en kyllä valitettavasti omista, mutta minulla on elisan laajakaista josta käsittääkseni saa sen oman kotisivu tilan, ja voin ottaa siitä selvää, jos se onnistuu niin hommaan kaverin suunnittelemaan pelin sivuston :)
figunarkki

Muokkaan tuosta hieman selkeämmän kokonaisuuden koneellani ja lähetän sen sitten vaikka YVeellä. Pelikaverikin näyttää löytyneen.

Oletko miettinyt lajille fluffia?

Itse ehdottaisin planeettaa jossa on paljon luonnonvaroja, ja sen takia siellä oli käynnissä kova taistelu kuka saa haltuunsa luonnonvarat. Mutta yhtäkkiä planeetalle iski warppimyrsky (eikä sitä pystytty ennustamaan koska kaikki laitteet oli menny taisteluissa).

Warppi myrsky on sen verran kova että kaikki kuolevat jolleivat he lopeta sotimista. Ja pakon edestä he ovat joutuneet tekemään jonkinlaisen aselevon. Mutta kovia erimielisyyksiä on pitänyt jotenkin väkivaltaisesti purkaa. Ja he ovat päättäneet keksi uuden "rauhallisen" keinon. Mutta aina nämä "rauhalliset" keinotkaan eivät riita ja silloin tällöin jollain palaa käämi ja vastapeluri ottaa turpaan ja kunnolla.

Kovassa arjessa jopa saman rodun/armeijan edustajat ovat alkaneet vieraantua, ja muodostaa omia klaaneja.
Klaanien arki on karua. Suurin osa ajasta menee pienten peltojen viljelyyn ja paikallisten eläinten metsästämiseen, omissa leireissa ja niiden lähialuiella. Kaikenlaiset aluekiistat sun muut ratkotaan mahdollisimman pienillä tappioilla. Mutta usein suurimmat kiistat ratkaistaan todellä väkivaltaisissa peleissä, ja ne poikivat usein "re-matcheja" jotka pahimmassa tapauksessa saattavat viedä kokoneisen klaanin mennessään.

Lisäksi kerran vuodessa järjestetään suuria turnauksia viihdykkeeksi. Ja turnauksissa on monesti valtavasti yleisöä ja pelit ovat suht rauhallisia koska silloin pelataan huviksi, ei aluekiistan tai muun erimielisyyden takia.

Warppi myrskyn on ennustettu kestävän ainakin 130 vuottaa eli "blood soccer" kulttuuri ei ole aivan heti katoamassa.

EDIT: joukkueiden pelaajien vaihtelevat lukumäärät selittyvät sillä että ennen peliä klaanit tekevät hataria sopimuksia pelaaja määristä. Ja suurissa kiistoissa saattaa jopa pienet klaanit lähteä koko joukolla peliin. Eli fluffissa pelin säännöt ovat hieman epämääräiset.

Ja tuomari tulee aina puolueettomasta klaanista.
Viimeksi muokannut figunarkki, Ke 16.02.2005 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
figunarkki

Eli ideana tossa klaani jutussa on se että jokainen pelaaja voi keksiä oman hienon joukkueensa kuten mariini pelaajat voivat keksiä oman chapterin.
Näin saadaan paljon loistavia ja omaperäisiä armeijoita.

LISÄYS: ja eikö olisi kohtuullista että joka peliin tarvitaan minimissään 1 kapteeni ja 3 tavallista pelaajaa?
Pelikone

Tuo oli kyllä mukavaa tekstiä :P fluffia en itse ollut ajatellut joten teen tuosta virallisen fluffin :P 1 kapteeni onkin jo pakollinen mutta laitan vielä niin että yksi puolustaja ja 2hyökkääjää on pakollisia
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

miekin voisin osallistua ideaan jotenkin... voin vaikka konvertoida joitain figuja, vaikka mariineille aluksi.
figunarkki

tane kirjoitti:miekin voisin osallistua ideaan jotenkin... voin vaikka konvertoida joitain figuja, vaikka mariineille aluksi.
Hip hei... Alustavasti varmaankin boltteri pois kädestä ja urheilullisempaan asentoon. Ja sitten jotain urheilullisempaa väriä :D

Itse voisin kuvataide luokkaa vuosikausia käyneenä tehdä jonkin sortin kuvitusta mahdolliseen codex tyyliseen kirjaan. (jonka ehdotuksen lähetin juuri pelikoneelle)
Tanen

itse aatelin suomi scoutia... ja tähän pitäis saada näitä eri ase optioita joukueen pomolle ja tähti pelaajille, vähän niinkuin blood bowlissa
figunarkki

tane kirjoitti:itse aatelin suomi scoutia... ja tähän pitäis saada näitä eri ase optioita joukueen pomolle ja tähti pelaajille, vähän niinkuin blood bowlissa
Mahdollisesti. Mutta eihän me nyt olla tekemässä mitää blood bowl kopiota. Koitetaan keksiä jotain muuta.
Pelikone

*Kröhöm* Minä pidän silti kunnian pelijärjestelmän luomisesta :D ja koska tane ja figunarkki ovat ilmeisen kiinnostuneita voisin heidät ottaa mukaan tiimiini. kunhan creditseissä lukisi näin

Head Designer And Creator: Pelikone (vaikka tässä codexissa lukisi minun oma nimeni)
Secondary Designers & Assistants: Figunarkki & tane ? :D

Noista aseista sen verran, että tämä ei tosiaan ole blood bowlia, vaan ihan oma pelinsä.
Tanen

hei, mutta tämähän on eri asia kuin blood bowl mutta silti kaipaisin sinne joitain aseita joilla vois kolhia vihollista. onhan täma sentään 40k mailmasta jossa on kova sota päällä. ja jos sopii niin minä pidän huolen kokonaan space mariineista, vaikka tietenkin pelikone voi puutua peliin jonkun verran (itse asiassa aika paljonkin :D ). scouti on minusta ainakin parempi sillä että mariinilla on vähän hankalmapi pelata power armourissa, ja scoutti on urheilullisemman näköinen. mircissä tai mesessä vois olla helpompi pitää yllä alku suunitteluja ja tänne sit aina pistäis vähän tietoa edistyksestä.
figunarkki

Pelikone kirjoitti:Head Designer And Creator: Pelikone (vaikka tässä codexissa lukisi minun oma nimeni)
Secondary Designers & Assistants: Figunarkki & tane ? :D
Loistavaa. Mutta aseoptiot yms. Menevät ehkä liian pitkälle. Koska silloin peli olisi lähes suora kopio blood bowlista, ja silloin voisi samantien ottaa boltteritki peliin, ja samantien rhino, ja eiköhän pistetä vielä lantikkakin. =warhemmer 40k jossa nököttää keskellä pallo josta kukaan ei ole kiinnostunut.
Tanen

mmm.... en ihan tuota kuitenkaan tarkoitanut, figunarkki.
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Olisivatko ne aseet sitten jotain tyyliin:

Lasgun 5pts

Täytyy heittää osuuko, jos osuu, kohteena ollut vastustaja sokaistuu, jos sillä oli pallo se tiputtaa sen, ja liikkuu d6" scatter dicen suuntaan? Jos tulee hit mennään sen pienen nuolen mukaan mikä on siinä hitissä.
Tanen

minun kulmasta olis ainoastaan l'his aseita, esim puukko
Pelikone

Olen kyllä figunarkin kannalla tässä, en pidä ideasta että aseet olisi mukana, ne jotenkin pilaavat systeemin, enkä viitsisi laittaa tonne mitään ballistic skilliä tai weapon skilliä. MSN osoitteeni saatte käyttäjätiedoistani kaikki ketkä sen tarvitsevat.
figunarkki

Jos nyt sinne pitää jotain laittaa niin korkeintaan joku piilotettu nillipuukko. Mutta se on jo melkeen turhaa koska mariinin nyrkill' saa kymmen kertaista tuhoa.

EDIT: pari blood soccer lyijykynä rustausta valmiina. Skannaan ne koneelle jahka pääsen kotiin iltapäivällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”