Millaisia hintoja voi laskuttaa maalauksesta?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Turjake

Millaisia hintoja voi laskuttaa maalauksesta?

Viesti Kirjoittaja Turjake »

Moi!

Millaisia hintoja suurin piirtein voi siis pyytää maalaamisesta?
Tietenkin riippuu suurilta osin siitä millaisia töitä on kykenevä tuottamaan, mutta millainen haarukka on, jos on, olemassa?
Jos joku viitsisi havainnollistaa haarukkaa muutamalla esimerkillä, olisin kiitollinen
Myydään 40k örkkejä ja IG:tä
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

se riippuu ihan kelle oot maalaamassa jos sun joku kaveri on pyytänyt maalamaan joitain niin itse en ainakaan pyytäisi mitään korkeintaan että se tarjoaa sulle joku kerta yhden pitkän ( niin kuin itse olen tehnyt). Varsinkin jos maalaaminen on sun intohimos, niin mitä sitä nyt maksua ottamaan niin joo tosin maalit on maksettava ja pensselit!!!!
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Ulkopuoliselle maalaaminen on kertamaksuna melko hyvän hintaista; Armeijatasoon maalaaminen kustantaa jotain 3-10€ per figu, riippuen aina figusta, halutuista yksityiskohdista sekä maalarista. Sitten tietenkin noi hemmetin Suuren maailman maalarit ottaa hieman enemmän, kuten esim. Goatmanilla taisi olla jotain 10/tunti, mikä kustantaa kunnon showcase-figulle hintaa jo yli 200€. Arjay sanoi tyynesti "ottavansa samankaltaisia hintoja, mitä muutkin kunnon maalarit ottavat", eli myös sinne 150€+ per figu.

Mutta noi nyt oli mitä oli; Suomessa tuntuu tuon rivimiehen hinta pyörivän siinä 3-10€ välillä, riippuen monista tekijöistä.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

maddog maalasi minulle figuja 1.5 euroa per figu. Jaska taas pyytää 20 euroa per figu ja Rämön Esa 10 euroa tai silleen, tankista 20 euroa. Muistan miten repeilin kun VJ sanoi maalaavansa Tiranoc chariotin 80 eurolla :D
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Olen kuullut että jos asut Turun alueella ja olet kuulema "Suomen paras figumaalaaja" niin voit pyytää 10€ siitä että pistät perusvärit figuun ja heität pikkasen drybrushia päälle... ;)
Turjake

Viesti Kirjoittaja Turjake »

hmm.. kaksi ekaa uupuu, mut kyllä noi perusvärit ja brushauksen voin hoitaa :)
Myydään 40k örkkejä ja IG:tä
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Rehellisesti sanoen, Suomessa ei figumaalausta kannata harrastaa ammattimaisesti. Tuo Samsonin mainitsema "10 euroa siitä, että heittää perusvärit figuun ja vähän drybrushia päälle" on sellainen hinta, jota itse vähintään pyytäisin tuollaisesta työstä, etenkin jos figut pitäisi koota itse. Kymmenen euroa per tunti on nälkäpalkkaa kaikille, paitsi ehkä alaikäisille koululaisille.

Suomessa figumaalauksella ei yksinkertaisesti voi elää, koska asiakkaat ovat pääosin nuoria joilla ei ole realistista käsitystä siitä, miten surkea tuntipalkka maalarille muodostuu vaikka tämä pyytäisikin maalaustyöstä 20 euroa per figu. Varttuneemmat harrastajat joilla on varaa maksaa kunnon työstä ja jotka ymmärtävät maksaa maalarille tarpeeksi voivat helposti käyttää lapsityövoimaa joka maalaa figut pikkurahalla.

Järkevintä lieneekin maalata figunsa ja myydä ne jenkkeihin, kuten Chrono ja Migsu ovat todenneet. Silloin voi päästä jo sellaisiin ansiotasoihin, jolla saa vuokransa jotenkuten maksettua. mm. Tammy Haye kituuttaa aika pienillä ansioilla, vaikka onkin nimekäs ja ansioitunut maalaaja ja asustaa briteissä.

Lyhyesti sanottuna, olen sitä mieltä ettei figuja kannata maalata rahasta jos tarkoituksena on ainoastaan rahan ansaitseminen.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Oikolukuhirvi kirjoitti:maddog maalasi minulle figuja 1.5 euroa per figu. Jaska taas pyytää 20 euroa per figu ja Rämön Esa 10 euroa tai silleen, tankista 20 euroa. Muistan miten repeilin kun VJ sanoi maalaavansa Tiranoc chariotin 80 eurolla :D
Joo.. se on kato niin että meikä ei liikauta evääkään jos ei saa siitä kahisevaa.. Ja tää figumaalaaja yrittää pitää yllä lifestylee, johon kuuluu hennessyn lipittäminen laadukkaiden neitien navoista.. Niin se menee.. Ennen tätä tehtiin rakkaudesta ja maalattiin silmät punaisina yön pimeinä tunteina ja saatiin palkaks kädenpuristus ja kaks boltterii bitsboksiin. Nykyään maalaajilla mielessä on vaan raha, mammona, nettispedejen vedätys ja äpärälapsien elätys.

Oikeesti..

Joku yks aivan sika ruma figu. Jonnekin perähikiälle postissa. Tyypille joka vaihtaa nimeään useemmin ku sukkia ja joka kunnostautuu lähinnä foorumijäähyissä.. tietysti pyydän vaivanpalkkaa tollasest stressist. Maddog ja Esa Rämo ovat molemmat hyviä maalaajia, selkeesti parempii armeijamaalareita ku mä.

Edit. :D :) :D
ihan pilke silmäkulmassa noi perähikiäläpät ynnä muut. Lahti on hieno mesta.
Viimeksi muokannut VJ, Pe 18.02.2005 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Samsson kirjoitti:Olen kuullut että jos asut Turun alueella ja olet kuulema "Suomen paras figumaalaaja" niin voit pyytää 10€ siitä että pistät perusvärit figuun ja heität pikkasen drybrushia päälle... ;)
No kyllä kuka tahansa voi pyytää mitä tahansa mistä tahansa..

Kyllä esimerkiks mä voin myydä vaikka napanöyhtääni kympin gramma. Oma asias jos haluut ostaa tai jättää ostamatta.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Headblast designz:llä on ilmeisesti jonkinnäkönen hinta haarukka... Käy kattomassa mihin omat rahkeesi riittää, http://www.edv-partner.com/ceno/ablage/ ... ricing.php
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
tube
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tube »

Day kirjoitti: Suomessa figumaalauksella ei yksinkertaisesti voi elää, koska asiakkaat ovat pääosin nuoria joilla ei ole realistista käsitystä siitä, miten surkea tuntipalkka maalarille muodostuu vaikka tämä pyytäisikin maalaustyöstä 20 euroa per figu.
En varsinaisesti väitä, että Suomessa voisi elää figunmaalauksella (suomalaisille asiakkaille), mutta jos vaikkapa saa 10 egee/figu ja leikitään, että figun tekemiseen menee tunti alusta loppuun, tekee normaaleja työpäiviä 160h kuussa saa 1600 euroa puhtaana käteen (koska harva näistä veroja maksaa - tällä on tietty varjopuolensakin), joka vastaa n. 2000 e bruttotuloja, mikä on vain vähän huonommin kuin keskimäärinen palkansaaja.

Toinen propaint-puulaaki, jota yhden tutun vaimo pitää:
http://www.ironhalo.net/ Pricing-sivulta selviää, että keskimääräisen rivijuuston saa noin kympillä. Hyvän näköinen
armeija maksanee arviolta noin tonnin, euroja siis. As soon as I'm rich, I'll be buying ;).

Bonuksena satunnainen kuva Headblastin galleriasta, ei paha:
http://www.edv-partner.com/ceno/ablage/ ... um=3&pos=4

/tube
-- Chaosboyz Krew --
Image is Nothing.
Blood is Everything.
Obey your 'Thirster.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”